Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grappig, maar niet echt acceptabel...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Grappig, maar niet echt acceptabel...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey heeft de erg leuke neiging om iedere keer als ze heeft gezwommen, gelijk naar het bankje te rennen wat bij het water staat en zich eronder uit te gaan schudden... Wat dus regelmatig niet zo blije mensen die op dat bankje zitten tot gevolg heeft... Ik vind het best wel grappig dat ze dat doet, maar echt handig is het natuurlijk niet en ik heb dus liever dat ze een ander plekje verzint om zich uit te schudden (des noods bij mij...) Maarja... Hoe leer ik haar dat aan... Ze is op dat moment (de laatste tijd niet alleen op dat moment, maarja...) nogal doof voor hier, dus die gaat niet werken en zodra ze haar bal heeft zijn koekjes ook niet interssant meer...

Iemand een idee hoe ik dit eruit kan gaan trainen? *En dan proberen mn lach in te houden :mrgreen: *
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wat meer uit de richting van het bankje gaan staan? Haar al opvangen als ze uit het water komt en de bal aanpakken?

Nu vindt toch niemand het erg?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik had vandaag iemand die er serieus niet blij mee was... En het probleem is een beetje dat ze mij nogal ontwijkt ls ze met balletje uit het water komt gerend :N: Op het veld apporteert ze tegenwoordig meestal redelijk braaf (n even een puze als ze de bal heeft gepakt :19: ) maar bij het water dus absoluut niet...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Misschien kun je het commando "schudden" aanleren, bijv. door druppeltjes water op haar rug te laten vallen. Veel honden gaan dan schudden op dat moment en dan kun je daar het commando aan koppelen en belonen. Als ze dan uit het water komt kun je haar laten schudden voor ze het bankje bereikt heeft.
Ik vind het met dit weer overigens nooit een probleem om een paar spetters te krijgen, ik probeer juist dat Belle zich naast me uitschudt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

2 Balletjes mee nemen, op het moment dat ze uit t water komt, laat je balletje nummer 2 zien en als t goed is laat ze balletje nummer 1 dan vallen en komt naar je toe :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zorgen dat je toch echt leuker word :mrgreen: idd extra balletje, iets heel lekkers, dat het een feest word om naar jou toe te komen zodra ze uit het water komt.
want ik kan me best voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten om gratis gedoucht te worden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”