Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor rassen zit er in deze hond denken jullie?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Meeko
Zeer actief

Wat voor rassen zit er in deze hond denken jullie?

Ongelezen bericht door Meeko »

Wat voor rassen denken jullie dat er in deze hond zit?
Mijn vriend en ik willen deze hond adopteren om hem nog een heerlijk leven te kunnen geven.

Zelf denk ik dat er echt heel veel door elkaar zit.
Ik denk dat er misschien iets van een herder in zit vanwege zijn lichaamsbouw. En iets van een huskey vanwege de vacht (de laag die je eroverheen ziet liggen). Of zit ik nu echt helemaal verkeerd?

Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Re: Wat voor rassen zit er in deze hond denken jullie?

Ongelezen bericht door rianneke »

Meeko schreef:Wat voor rassen denken jullie dat er in deze hond zit?
Mijn vriend en ik willen deze hond adopteren om hem nog een heerlijk leven te kunnen geven.

Ik denk dat er misschien iets van een herder in zit vanwege zijn lichaamsbouw. En iets van een huskey vanwege de vacht (de laag die je eroverheen ziet liggen). Of zit ik nu echt helemaal verkeerd?

Afbeelding

Iets van een Lassie?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Wat voor rassen zit er in deze hond denken jullie?

Ongelezen bericht door LongFields »

rianneke schreef:
Meeko schreef:Wat voor rassen denken jullie dat er in deze hond zit?

Afbeelding

Iets van een Lassie?
:smile:
Sorry, ik moet even lachen om je benaming van de Schotse Herdershond (ofte wel Collie).

Aan de oren te zien zou er ook wel iets van een jachthond (Duitse Staande of zo, ik ben niet zo thuis in de jachthondenrassen) in kunnen zitten. Herdershond-achtige zou ook goed kunnen, misschien Border Collie (gezien de ietwat merle-achtige kleur).

Hij ziet er wel heel erg leuk uit! :ok:
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

Saarloos x border misschien?
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Border of Aussie? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

Hmm... toch ook wel hele andere dingen als ik in eerste instantie zag. Tjah het is vaak zo dat als je eenmaal iets denkt te zien, dat je het verder ook helemaal niet meer ziet :wink:

Maar sowieso vind ik het een mooi beestje met een lief koppie :I:
(kijkt wel een beetje sip)
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ik vind hem wel wat borderachtigs hebben.
Waar komt-ie vandaan, uit het buitenland? Dat zou een aantal rassen namelijk al weg kunnen strepen :wink:
Meeko
Zeer actief

amelie schreef:Ik vind hem wel wat borderachtigs hebben.
Waar komt-ie vandaan, uit het buitenland? Dat zou een aantal rassen namelijk al weg kunnen strepen :wink:
Hij komt uit Griekenland.
Ik denk zelf ook dat er echt heeeeel veel rassen inzitten, was benieuwd wat jullie erin zien :wink:

Welke rassen zouden er dan kunnen worden uitgesloten denk je?
amelie
Zeer actief

Meeko schreef:
Ik denk zelf ook dat er echt heeeeel veel rassen inzitten, was benieuwd wat jullie erin zien :wink:

In ieder geval de Saarloos die eerder genoemd werd.
Meeko
Zeer actief

amelie schreef:
Meeko schreef:

In ieder geval de Saarloos die eerder genoemd werd.
Ik heb er van de week de grote honden encyclopedie bij open geslagen, maar het is toch wel moeilijk om er echt een ras uit te halen. En ik weet niet, maar ik zie er niet echt een border in. Denken jullie dit om de hangende oren en de kleur? Ergens heeft hij misschien ook wel een border snoetje, maar het is niet het eerste waar ik aan denk :denken:
amelie
Zeer actief

Ik denk inderdaad door de hangende oren en de tekening.
Maar dit zou zo maar heel goed een mix van talloze rassen kunnen zijn.
Wél een erg mooi mix, al zeg ik het zelf!
Gaat de adoptie zeker weten door of denken jullie er nog over?
Meeko
Zeer actief

amelie schreef:Ik denk inderdaad door de hangende oren en de tekening.
Maar dit zou zo maar heel goed een mix van talloze rassen kunnen zijn.
Wél een erg mooi mix, al zeg ik het zelf!
Gaat de adoptie zeker weten door of denken jullie er nog over?
Als het aan ons ligt gaat de adoptie zeker door.
Maar we hebben nog geen reactie van de stichting, ik denk vanwege het weekend.
Dus we gaan er deze week zeker achteraan! Maar ik denk dat het wel gaat lukken, want volgens mij is het er eentje die er al wel even zit.
Hij is trouwens ongeveer in Juni 2005 geboren en is aankomen lopen bij een dierenbeschermster in Griekenland. Dus ik ben benieuwd!
Meeko
Zeer actief

We hebben vandaag contact gehad met de stichting en eerst een vragenlijst doorgenomen, aan de hand daarvan gaan ze in overleg en krijgen we te horen of we in aanmerking komen voor de adoptie.

Er is volgens mij één ding wat de adoptie in de weg zou kunnen staan en dat is dat we op een apartement zitten en Ayio (de hond dus :wink: ) misschien percee een tuin nodig heeft. Dat ging ze dus eerst even navragen bij het opvanggezin (in Griekenland) waar hij nu verblijft.

We zijn zo benieuwd!!!
Morgen of overmorgen krijgen we bericht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat het een pure Griek is met heel weinig vers rashondenbloed. Er zit jachthond in, maar verder? Denk niet dat je een ras hierin echt terug kan zien aangezien enorm veel Grieken er ongeveer zo uitzien :wink: Die krijgen steeds weer zulke puppies :19:
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk dat het een pure Griek is met heel weinig vers rashondenbloed. Er zit jachthond in, maar verder? Denk niet dat je een ras hierin echt terug kan zien aangezien enorm veel Grieken er ongeveer zo uitzien :wink: Die krijgen steeds weer zulke puppies :19:
Ik had al zo'n vermoeden dat er niet echt een ras uit te achterhalen was, maar je probeerd er toch wat uit te vissen :wink:

Het is gewoon een Griek, zullen we het dan maar op houden :mrgreen:
Meeko
Zeer actief

:(:

Ze vinden dat hij percee een tuin nodig heeft.

Jammer dat we deze stakker geen plaatje kunnen geven :jank:

Ze zijn bang dat zijn gedrag zonder tuin veranderd omdat hij die beweging nodig heeft. We wonen zelf bij het bos en zijn daar dan ook vaak te vinden en aan het wandelen.

We vinden het echt heel jammer, hadden er zo'n goed gevoel bij!
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Jammer, maar op zich wel goed dat ze critisch zijn in het plaatsen van de honden.

Hij doet me denken aan een hond van het forum. Ik geloof de hond van Marshmallootje (of zoiets :mrgreen: )
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

Dibbes schreef:Jammer, maar op zich wel goed dat ze critisch zijn in het plaatsen van de honden.

Hij doet me denken aan een hond van het forum. Ik geloof de hond van Marshmallootje (of zoiets :mrgreen: )
Ik vind het ook zeker goed dat ze eisen stellen aan een nieuw gezien!

Alleen jammer aangezien we eigenlijk heel veel mogelijkheden hebben, maargoed voor de stichting is het dan natuurlijk ook maar weer de vraag hoeveel je met die mogelijkheden doet... Dus begrijp het ook wel, maar baal er gewoon wel ontzettend van, we hadden ons er wel een beetje op ingesteld.

We hopen gewoon dat Ayio een heel mooi en lief ander mandje mag vinden!
laeken
Zeer actief

Meeko schreef:
Dibbes schreef:Jammer, maar op zich wel goed dat ze critisch zijn in het plaatsen van de honden.

Ik vind het ook zeker goed dat ze eisen stellen aan een nieuw gezien!

Alleen jammer aangezien we eigenlijk heel veel mogelijkheden hebben, maargoed voor de stichting is het dan natuurlijk ook maar weer de vraag hoeveel je met die mogelijkheden doet... Dus begrijp het ook wel, maar baal er gewoon wel ontzettend van, we hadden ons er wel een beetje op ingesteld.

We hopen gewoon dat Ayio een heel mooi en lief ander mandje mag vinden!
Welk gedrag van hem verlangt een tuin dan? Misschien is het een idee toch erg gemotiveert te blijven praten met die mensen en dan kan het altijd nog komen dat ze hem aan jullie geven. :wink:
Ik snap nl wel dat ze liever een tuin aan een jonge energieke hond willen koppelen maar als je echt gemotiveert bent en hem dolgraag wil hebben in combinatie met veel wandelen en dicht naast een bos wonen denk ik toch dat dat ook echt moet kunnen. :ok:

Wij hebben een hondje uit Spanje dat ook erg graag wil rennen, toch wonen we in Amsterdam en hebben we haar gelukkig gekregen. Het is een heerlijk hondje dat ook makkelijk haar sprintjes trekt hier door de grachten. Klinkt raar maar we wonen direct aan een groenstrook van een kilometer lang schat ik waar ze heerlijk heen en weer kan sprinten bij elke wandeling, dus ook het plasrondje s-avonds. :cheer: Een tuin heeft ze niks aan wat dat betreft en als we ergens zijn waar een tuin is wil ze daar alleen in als wij er ook zijn :19: Meestal gaan ze alleen liggen in een tuin. :denken:
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

MARC_S schreef: :19: Meestal gaan ze alleen liggen in een tuin. :denken:
Deze ervaring heb ik zelf ook een beetje met een tuin. Als je vaak met ze naar buiten gaat, door de bossen, langs het water noem maar op, dan doen ze dus niet meer zo heel veel met de tuin :roll: buiten het liggen om.

Ik heb de mevrouw van de stichting niet zelf aan de telefoon gehad, maar mijn vriend. Zoals ik het van hem begrepen heb, is Ayio erg beweeglijk (lenig) en willen ze hem die tuin niet ontnemen. Dus ik denk ook om wat jij zegt met betrekking tot een jonge en energieke hond. Ze was volgens mij bang dat hij te weinig beweging krijgt en daardoor zijn karakter gaat veranderen.

Jammer genoeg hebben we geen telefoonnummer van deze stichting, maar morgen als het allemaal een beetje is bezonken ga ik toch nog even contact met ze opnemen via de mail dat we het heel erg jammer vinden en met alle liefde en plezier deze hond een goed huis met voldoende beweging willen bieden!

(Er zijn overigens ook grote omheinde veldjes in de buurt waar je je hond los kan laten, dus tjah... ook een soort tuin naar mijn idee :19: )
laeken
Zeer actief

Meeko schreef:
Deze ervaring heb ik zelf ook een beetje met een tuin. Als je vaak met ze naar buiten gaat, door de bossen, langs het water noem maar op, dan doen ze dus niet meer zo heel veel met de tuin :roll: buiten het liggen om.

Ik heb de mevrouw van de stichting niet zelf aan de telefoon gehad, maar mijn vriend. Zoals ik het van hem begrepen heb, is Ayio erg beweeglijk (lenig) en willen ze hem die tuin niet ontnemen. Dus ik denk ook om wat jij zegt met betrekking tot een jonge en energieke hond. Ze was volgens mij bang dat hij te weinig beweging krijgt en daardoor zijn karakter gaat veranderen.

Jammer genoeg hebben we geen telefoonnummer van deze stichting, maar morgen als het allemaal een beetje is bezonken ga ik toch nog even contact met ze opnemen via de mail dat we het heel erg jammer vinden en met alle liefde en plezier deze hond een goed huis met voldoende beweging willen bieden!

(Er zijn overigens ook grote omheinde veldjes in de buurt waar je je hond los kan laten, dus tjah... ook een soort tuin naar mijn idee :19: )
Volgens mij moet je je motivatie goed verduidelijken en zeggen dat je super gemotiveert bent om erg vaak en veel buiten te zijn met hem. Werken jullie allebei fulltime? Anders kan ik me voorstellen dat ze dat als excuus gebruikt hebben nl :mrgreen: Zo niet dan moet je denk ik even aandringen want zo te horen was het liefde op het eerste gezicht en daar zal de hond alleen maar heel erg bij gebaat zijn :ok:
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

MARC_S schreef:
Meeko schreef:

Volgens mij moet je je motivatie goed verduidelijken en zeggen dat je super gemotiveert bent om erg vaak en veel buiten te zijn met hem. Werken jullie allebei fulltime? Anders kan ik me voorstellen dat ze dat als excuus gebruikt hebben nl :mrgreen: Zo niet dan moet je denk ik even aandringen want zo te horen was het liefde op het eerste gezicht en daar zal de hond alleen maar heel erg bij gebaat zijn :ok:
Mijn vriend werkt 36 uur in de week en ik studeer, dus ja ik ben heel erg veel thuis... de studies van tegenwoordig :wink: , daarnaast studeer ik op een kwartier afstand van waar ik woon, dus ben altijd in de buurt. Mijn vriend zijn ouders wonen een straat verderop waar hij altijd terecht kan, eveneens bij mijn vader als is dat een half uurtje rijden, maar ook dat vinden wij geen probleem als het nodig is.

Ergens hebben we het gevoel dat ze een beetje met onze leeftijd zit. Ik ben 21 en mijn vriend is 25, maarja :19: misschien denken ze dat we over een maand uit elkaar gaan :wink: ...

Verder zouden we ook niet weten waarom niet.
Het was zeker liefde op het eerste gezicht!!! Moet je dat lieve koppie van em nou zien!! :I:
We gaan ons best doen... desnoods pik ik hem op in Griekenland :wink:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Das balen zeg!
Moet wel zeggen dat ik het onzin vind dat je de hond niet krijgt omdat je geen tuin hebt. :roll: Zoals Marc al al zegt, liggen de meeste honden in de tuin. Ze lopen echt niet de hele dag rond. Beter bij een baasje die veel met de hond gaat wandelen dan een baasje die de alleen de hele dag in de tuin laat en geen lange wandelingen maakt.
Ik heb zelf 2 honden, ook buitenlandertjes en de 3e is op komst, en woon in een apartement. De honden hebben echt niks te klagen. Tuurlijk is een tuin lekker voor een hond maar het mag geen vervanging zijn van wandelen.
Vind een tuin dus geen criterium om je af te wijzen. Al is het natuurlijk heel goed dat ze kritisch naar nieuwe baasjes kijken.
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

He, wat jammer. Ik vind het ook een beetje onzin, wel goed dat ze kritisch kijken maar hoe groot moet een tuin dan wel niet zijn om een hond daarin te laten bewegen? En een hond doet veel liever iets samen met de baas hoor. Liever een baas in een appartement die lange wandelingen met zijn hond maakt en leuke dingen doet dan een baas met een tuin waar de hond zich dan lekker kan gaan vervelen. Ik zou toch nog eens contact opnemen, zoals ik het zo lees heb je veel tijd en bent heel gemotiveerd, zonde dus.
Meeko
Zeer actief

Jammer maar helaas. We hebben een mail gestuurd, maar weer een reactie dat hij momenteel in Corfu een groot terrein tot zijn beschikking heeft en het te moeilijk voor hem is op een appartement.

Wat kunnen we nog meer.... weinig denk ik zo :(:
Laatst gewijzigd door Meeko op 26 jul 2006 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
amelie
Zeer actief

Balen hoor, ik ben ook van mening dat een tuin echt geen vereiste hoeft te zijn voor de meeste honden ...

misschien ben ik een zeikerd, maar prive gestuurde mailtjes op een openbaar forum posten is niet helemaal netjes :wink:
Meeko
Zeer actief

amelie schreef:Balen hoor, ik ben ook van mening dat een tuin echt geen vereiste hoeft te zijn voor de meeste honden ...

misschien ben ik een zeikerd, maar prive gestuurde mailtjes op een openbaar forum posten is niet helemaal netjes :wink:
Sorry ik geef je gelijk dat het niet helemaal netjes is. Heb er niet zo bij stilgestaan en klakkeloos geknipt en plakt :wink:

Ik heb het aangepast :wink:
laeken
Zeer actief

Meeko schreef:Jammer maar helaas. We hebben een mail gestuurd, maar weer een reactie dat hij momenteel in Corfu een groot terrein tot zijn beschikking heeft en het te moeilijk voor hem is op een appartement.

Nou dan kan ik me nog wel iets bij dat verhaal voorstellen in de zin van dat het misschien een wat moeilijke hond is. Een erg angstige hond of een hond die nerveus is en steeds weer gaat lopen ijsberen is misschien ook niet geschikt voor een appartement. Maar dan is die hond eigenlijk helemaal niet zo geschikt voor plaatsing.

Ik heb in een Spaans asiel ook wel van die honden gezien, erg verlegen en steeds weer snel en lang heen en weer langs de hekken. Dan schiet een appartement en wandelen ook echt niet op maar dan wil je die hond dus ook niet. :wink:
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

MARC_S schreef:
Meeko schreef:Jammer maar helaas. We hebben een mail gestuurd, maar weer een reactie dat hij momenteel in Corfu een groot terrein tot zijn beschikking heeft en het te moeilijk voor hem is op een appartement.

Nou dan kan ik me nog wel iets bij dat verhaal voorstellen in de zin van dat het misschien een wat moeilijke hond is. Een erg angstige hond of een hond die nerveus is en steeds weer gaat lopen ijsberen is misschien ook niet geschikt voor een appartement. Maar dan is die hond eigenlijk helemaal niet zo geschikt voor plaatsing.

Ik heb in een Spaans asiel ook wel van die honden gezien, erg verlegen en steeds weer snel en lang heen en weer langs de hekken. Dan schiet een appartement en wandelen ook echt niet op maar dan wil je die hond dus ook niet. :wink:
Nou ze hebben ons eigenlijk verteld dat het een hele lieve hond is en er geen bijzonderheden in zijn gedrag zijn opgemerkt. Maargoed, het is voor ons duidelijk dat ze hem niet bij ons willen plaatsen, misschien moeten we ons daar bij neerleggen en hopen dat hij het goude mandje bij een ander vind. (Misschien zit er toch iets in zijn gedrag wat ze niet helemaal vertrouwen en denken dat het op een kleiner terrein tot uiting komt :19: )
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jammer voor jullie dat het niet door gaat.
Overigens, ik zie er een herderachtige in.
Een van de voorouders zou een Krazski Ovcar kunnen zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”