Sjalot schreef:Is ze een ongecastreerde teef?
Nee ze is gecasteerd, hoewel je soms zou denken van niet...
Vertonen loopse teven dit gedrag ook? Dat voorhouden van de kont enzo wel denk ik, maar omdat ze zich even later laat vallen is het zo maf want ja in die houding zouden er sowieso geen kindjes van kunnen komen
Britt is na de eerste loopsheid direct (na 1 a 2 weken begon het al) schijnzwanger geworden en het hield maar niet op. Melkgift bleef maar doorgaan. Ze kreeg Galastop van de dierenarts en de bijsluiter zegt 5 dagen geven maar ik moest het flesje leegmaken van de dierenarts. Toen waren we dus 17 dagen verder en was de melkgift nog niet geheel weg maar had ze ook nog een melkklierontsteking erbij. We hebben haar toen laten helpen. Normaal wordt het niet tijdens de schijndracht gedaan maar omdat het toch al wel een stuk minder was is het toch op dat moment gebeurd. Al met al viel het mee, de reden waarom het niet gedaan wordt tijdens schijndracht is omdat de doorbloeding in dat gebied dan veel groter is zei de dierenarts maar dat was bij Britt dus al wel stukken normaler dus wat dat betreft had de galastop wel geholpen.
Mocht het gedrag inderdaad toch horen bij het gedrag van een teef rond de loopsheid dan zijn er nog wel meer vreemde dingen...
De eerste keer dat ze loops werd gedroeg ze zich anders vlak voor de loopsheid, tijdens de loopsheid en tijdens de schijndracht. Ze was veel wegloperiger, gewoon van het speelveld wegrennen terwijl ze dat normaal superleuk vind en daar wel blijft om met de bal te spelen. Ook op cursus ging het geheel mis. Normaal was ze de beste uit de les, nu zette ze het zodra ze los was op een lopen en ging direct naar de uitgang. Ik en de trainer konden niets anders doen dan achter haar aanrennen want ze ging richting straat en ze was niet te stoppen. Uiteindelijk gevangen en vanaf toen goed uitgekeken en zorgen dat ze niet los kwam.
Toen de nieuwe cursus startte was ik natuurlijk bang voor het weglopen. Ze ging dan ook niet los met de deur van het hek open etc. Toch deed ze het allemaal voorbeeldig en ik kreeg het vertrouwen terug. Tot vlak voor het examen, toen begon ze weer met het wegrennen, zomaar zonder aanleiding. Ik bracht het toen nog niet in verband met 'de periode' maar ondertussen lijkt het haast van wel. Het was namelijk een half jaar laten tov de eerste loopsheid van toen ze geholpen was dus als ze niet geholpen zou zijn zou het best kunnen dat ze weer loops moest worden. Het volgende cursusseizoen ging net zo. Alles deed ze voor me, ze geniet echt van de cursus en ja hoor opeens is dat wegrengedrag er dus weer en dat dus in de periode waarin ze een jaar geleden dit gedrag ook vertoonde, rond de loopsheid dus
Toch heeft ze geen uitvloeiing en ik ben bij de castratie aanwezig geweest en de dierenarts heeft goed gecontroleerd of alles er heel uitging. Het kan dus eigenlijk niet maar dat gedrag
Bram is een gecastreerde reu, maarja als een teef zich aanbied zegt een reu geen nee natuurlijk :N: