Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lijkt het zo of is het zo?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Lijkt het zo of is het zo?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Lijkt het zo of is het zo... Dat mensen al vrij snel aan een hond beginnen, ondoordacht en niet weloverwogen? Er ook veel meer mensen een hond nemen alsof het een pak suiker is wat ze kopen?
De hond alles meteen moet kunnen als die in huis is, in een bench wordt gedaan alsof dat de normaalste zaak van de wereld is en het dan raar vinden als 'ie piept en niet binnen 1 week zindelijk is?

Is de bench nu populairder dan dat 'ie ooit is geweest? Worden er veel honden verpest door het (vekeerd) gebruik van een bench?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja geen idee eigenlijk :19: meeste honden die ik in het asiel zag komen waren die van 9 maanden tot anderhalf ongeveer meestal reuen. De leeftijd waarop ik een hond een beetje leuk ga vinden :mrgreen:
Bench ben ik niet voor maar dat is wel duidelijk na al die jaren hier :wink:
Ik zie wel steeds terug komen dat een hond eigenschappen krijgt toegedicht die gewoon weg niet in zijn hersenpan voor komen. Ik denk dat dat dan gewoon in het baasje zelf zit :wink: Dus dat die wel eens stiekume dingen doen (zoals de waard is...........zo ziet hij zijn hond)
Of het makkelijk is, ik denk dat het misschien iets is van ik wil het nu en meteen moet alles goed zijn. Alsof alles vanzelf moet gaan, weinig investering in de hond (ook bij kinderen opvoeden zie ik het vaak), niet zien dat dingen tijd en energie kosten. Dat is jammer.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jemig zeg, wat wil jij voor vreselijke rellen ontketenen? :mrgreen:
Er worden veel honden verpest door onze levenstijl, waarbij alles snel moet en vooral moet zonder al te veel offers te vragen van ons leventje. We willen namelijk vaak alleen de leuke dingen toegevoegd hebben en niet de ongein. Een pup is voornamelijk ongein en moet veel te snel van alles omdat wij maar 3 weken vrij kunnen krijgen.
Zo, nu ga ik weer snel verder werken! :pffff:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tamara.
Zeer actief

Rataplan schreef: Ik zie wel steeds terug komen dat een hond eigenschappen krijgt toegedicht die gewoon weg niet in zijn hersenpan voor komen. Ik denk dat dat dan gewoon in het baasje zelf zit :wink: Dus dat die wel eens stiekume dingen doen (zoals de waard is...........zo ziet hij zijn hond)
Ohja, deze was ik nog vergeten :mrgreen:

"Vroegahh" werden honden te honds behandeld en nu is het omgeslagen naar het te vermenselijken van een hond?
Rataplan schreef: Of het makkelijk is, ik denk dat het misschien iets is van ik wil het nu en meteen moet alles goed zijn. Alsof alles vanzelf moet gaan, weinig investering in de hond (ook bij kinderen opvoeden zie ik het vaak), niet zien dat dingen tijd en energie kosten. Dat is jammer.
Iets van de maatschappij van nu dus? We willen het wel maar het vooral niet al teveel tijd en energie kosten?

Ik weet dus niet hoe het "vroeger" ging, vandaar eigenlijk al mijn vragen :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Eline* schreef:Jemig zeg, wat wil jij voor vreselijke rellen ontketenen? :mrgreen:

Euhh, eigenlijk geen één :mrgreen:

Het valt me wel op al deze dingen. Deze vragen komen regelmatig voorbij op dit forum en ook in mijn omgeving kom ik dit helaas vaak tegen.

Wat ik me dan afvraag is of dit iets van nu is of dat dit altijd al zo is geweest maar het me nu pas opvalt. :19:

Eline* schreef: Zo, nu ga ik weer snel verder werken! :pffff:
Werkse!
Rataplan
Zeer actief

Vreoguh was ook niet alles :wink: Honden die aan de ketting zaten, alleen maar kliekjes te eten kregen, en er werd wat lijfelijker opgetreden tegen dieren.
Gaf je je hond een goede ram op de Dam keek niemand daar van op doe je het nu op zaterdagmiddag krijg je een oploop en nemen ze zo je hond af.
Zet je nu op het forum neer dat je je pup door de pies hebt gehaald omdat hij niet zindelijk is, ben je na drie berichten opeens een (ongewenste) gast.
Maar het hoort een beetje bij de tijdsgeest denk ik. Magnetronvoer, ping, en je hond moet opgevoed zijn. Bij machines (was moet binnen een uur schoon) moet dat ook zo zijn maar bij mensen en dieren :neenee:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Mja, ik heb ook geen boeken gelezen over honden voordat ik Jamey nam... Wel ingelezen op forums en internet en gelijk naar puppycursus gegaan... En als ik iets tegenkom waar ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan vraag ik het hier... Gaat tot nu toe best wel ok en ik geloof dat ik best wel een sociale goed opgevoedde hond heb...

Maar ze hoefde echt niet in een keer alles perfect te kunnen... Lijkt me logisch dat een hond niet in een keer zindelijk is en niet in een keer alleen kan zijn...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik weet niet of het nieuws is dat men snel wilt ( hoewel de maatschappij natuurlijk ook wel versneld is) of dat het er altijd al wel was, maar nu meer opvalt omdat men de fora bezoekt en dingen vraagt en verteld.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

De andere kant is dat ik tegenwoordig toch meer mensen zie die hun hond regelmatig meenemen naar het bos, het park of het strand en ermee op cursus gaan. Toen ik mijn eerste hond had (ruim 30 jaar geleden), liep ik bijna in m'n eentje in het bos en toch waren er best wel veel honden in de straat. Ik werd een beetje voor gek versleten dat ik zoveel met m'n hondje deed. Ook waren er nog maar weinig boeken over honden.
Dus aan de ene kant wordt er tegenwoordig wel meer van een hond verwacht, en sneller, maar aan de andere kant zie ik ook dat mensen toch meer met hun hond doen en meer over hondengedrag weten dan vroeger.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Tamara.
Zeer actief

Belle schreef:De andere kant is dat ik tegenwoordig toch meer mensen zie die hun hond regelmatig meenemen naar het bos, het park of het strand en ermee op cursus gaan. Toen ik mijn eerste hond had (ruim 30 jaar geleden), liep ik bijna in m'n eentje in het bos en toch waren er best wel veel honden in de straat. Ik werd een beetje voor gek versleten dat ik zoveel met m'n hondje deed. Ook waren er nog maar weinig boeken over honden.
Dus aan de ene kant wordt er tegenwoordig wel meer van een hond verwacht, en sneller, maar aan de andere kant zie ik ook dat mensen toch meer met hun hond doen en meer over hondengedrag weten dan vroeger.

Het is heel dubbel ja, dat ben ik met je eens. Misschien valt het mij gewoon op en valt het wel mee, dat kan natuurlijk ook :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik weet niet of er vroeger niet net zulke mensen waren als wij; behoorlijk gek met hun hond. Toen had je ook geen fora's om elkaar te ontmoeten e.d.

Als ik bijv. kijk naar mn oma, nou die was echt dol op dr beesten. Niemand hoefde daar maar met 1 verkeerde vinger naar te wijzen.
Je wilt niet weten hoevaak mijn oma tekeer ging als ze onrecht zag jegens dieren. Ze was beheerster van een asyl en hoevaak ze daar mensen niet de deur heeft gewezen.
De bench vind ze 10x niks, ze snapt er ook niks van waar die dingen goed voor zijn en ze vind het echt sneu.
Nou is mijn oma ook wel wat doorgeslagen hoor want als ik 1 van mijn honden een iets hard klopje geef op zn schouder (wat ik regelmatig doe als beloning ) dan zit ze al 'waar is dat nou goed voor?'. :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Rataplan schreef:Ja geen idee eigenlijk :19: meeste honden die ik in het asiel zag komen waren die van 9 maanden tot anderhalf ongeveer meestal reuen.
Jij hebt toch in een asiel gewerkt, of werkt er nog steeds?

Het is ook afhankelijk of er meer honden bij zijn gekomen natuurlijk, maar komen er statistisch gezien wel meer honden in een asiel of jij weet? Ook meer honden met gedragsproblemen en/of verlatingsangst?

Ik vraag me ook af in hoeverre het populaire bench gebruik een negatieve invloed heeft op de hond. En of dat telkens meer wordt of gelijk is gebleven.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik denk dat het voornamelijk zo lijkt, er is ook wel een hele explosie van mensen op het moment op het forum die klagen dat hun pupje van 10 weken nog niet zindelijk is, toeval lijkt me. Van vroeger weet ik ook wel dat allerlei mensen op zijn zachtst gezegd niet leuk met de pup omgingen. Wij hadden aan beide kanten zulke buren in het dorp en mijn moeder voelde zich doodongelukkig dat ze niet door kon dringen. Dat was in de jaren zestig en het was vrij gebruikelijk om een pup in zijn mand vast te binden zodat hij niks deed ' snachts.

Zulke mensen had je vroeger ook die helemaal niks van honden snapten. Alleen dat zo snel wennen aan alleen zijn dat had je vroeger niet omdat de meeste vrouwen veel thuis waren.

Anne
Rataplan
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Rataplan schreef:Ja geen idee eigenlijk :19: meeste honden die ik in het asiel zag komen waren die van 9 maanden tot anderhalf ongeveer meestal reuen.
Jij hebt toch in een asiel gewerkt, of werkt er nog steeds?

Het is ook afhankelijk of er meer honden bij zijn gekomen natuurlijk, maar komen er statistisch gezien wel meer honden in een asiel of jij weet? Ook meer honden met gedragsproblemen en/of verlatingsangst?

Ik vraag me ook af in hoeverre het populaire bench gebruik een negatieve invloed heeft op de hond. En of dat telkens meer wordt of gelijk is gebleven.
Werkte, ik ben daar al een poos weg :wink: zelfs uit het land :mrgreen: Maar ik heb tien jaar een asiel beheert samen met nog iemand.
Ja meer dieren dat geloof ik wel, daar zijn wel cijfers over te vinden bij de Dierenbescherming. Wij moesten toen elk kwartaal cijfers in sturen hoeveel dieren je binnen kreeg en hoe veel eruit en op welke manier en dat wordt per aangesloten asiel bijgehouden. Gedragsproblemen hmm of dat meer is, er wordt meer aangedaan dat zeker en er wordt ook meer naar oplossingen(buiten het rukken aan een slipketting) gezocht.Meer positief belonen, klikker in plaats van prikbanden etc.
Vroeguh werd er eerder naar de spuit gegrepen. Ik denk dat er ook in landen zoals Spanje, Griekenland uiteindelijk ook naar dit model wordt gegaan. Het kan jaren duren maar uiteindelijk wordt het daar ook beter voor de dieren. Die bench goh die is er al heel lang hoor wij gebruikten hem voor aangereden katten en honden. :wink: Heel handig voor katten die zich een paar weken rustig moeten houden vanwege een breuk.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tis maar net wat mensen gewend zijn denk....
Mijn honden krijgen de tijd om volwassen en beleerd teworden, hoeft allemaal niet binnen een bepaald tijdsbestek.....ik wil alleen wel mijn honden aan een bench gewend hebben, is makkelijk in de auto en als ik op vakantie ga dan hebben ze hun plekkie mee....ook als ze naar een oppasadres gaan die ze liever niet op de bank heeft slapen snachts vind ik het erg makkelijk zo een bench...Tyson wil nog wel eens kussens slopen, Samara die spookt snachts en verzamelt van alles en nog wat en straks met een pup vind ik het ook makkelijk....maar alleen voor de nachten en als ze eenmaal gewend zijn dan alleen als ik het noodzakelijk vind....en daar hebben de 2 die al aanwezig zijn geen probleem mee.
Maar inderdaad sta ik ook wel eens tekijken van mensen die het raar vinden dat hun pup van 4 maanden nog niet zindelijk is...tja... :roll:

Jacqueline
Afbeelding
Some-one
Actief

Re: Lijkt het zo of is het zo?

Ongelezen bericht door Some-one »

Tamara en Bowie schreef:Lijkt het zo of is het zo... Dat mensen al vrij snel aan een hond beginnen, ondoordacht en niet weloverwogen? Er ook veel meer mensen een hond nemen alsof het een pak suiker is wat ze kopen?
De hond alles meteen moet kunnen als die in huis is, in een bench wordt gedaan alsof dat de normaalste zaak van de wereld is en het dan raar vinden als 'ie piept en niet binnen 1 week zindelijk is?

Is de bench nu populairder dan dat 'ie ooit is geweest? Worden er veel honden verpest door het (vekeerd) gebruik van een bench?
Ik moet eerlijk toegeven dat wij ook wel te makkelijk dachten over de 'aanschaf' van een hond. Wij waren ook zo naief te denken dat een pup na een week of 4 wel 3 a 4 uur alleen thuis kon blijven.

De praktijk bleek echter anders en twee weken na de komst van onze eerste pup hebben wij ook gelijk geregeld dat de pup de eerste maanden niet alleen hoefde te blijven. (gelukkig dacht mijn werkgever mee en kon ik mijn werktijden aanpassen)

Ook ons werd door "kenners" het gebruik van een benche aangeraden. Maanden hebben wij erover gedaan om onze hond er aan te laten wennen...immers alle hondenbezitters die wij kenden gebruikten een benche. Na maanden opbouwen lukte het dan ook onze hond zonder enkel probleem een aantal uurtjes (hooguit 3) thuis in de benche te laten. Het voelde alleen niet goed. Na een keer proberen wat er zou gebeuren als we hem gewoon los lieten in huis, wordt de benche niet meer gebruikt. Hij sloopt dus niets en wij gaan met een veel geruster gevoel van huis. (de enkele keer dat hij alleen thuis moet blijven)

Terugkijkend (onze hond is nu iets ouder dan een jaar) heeft zijn komst een veel grotere impact gehad dan wij verwacht hadden. Wij zijn nu eigenlijk veel meer gebonden dan toen onze kinderen klein waren. (dat hebben wij op onze eerste vakantie met hond gemerkt) maar is dit erg? Helemaal niet!! :mrgreen: We krijgen er zoveel voor terug. Het "hebben" van een hond is veel leuker dan wij ooit hadden kunnen denken!!!!!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Tamara en Bowie schreef:Lijkt het zo of is het zo... Dat mensen al vrij snel aan een hond beginnen, ondoordacht en niet weloverwogen? Er ook veel meer mensen een hond nemen alsof het een pak suiker is wat ze kopen?

t Lijkt tegenwoordig wel of je geen hond kunt opvoeden zonder bench, terwijl we vroeguh nooit een bench gebruikten en de honden toch allemaal goed opgroeiden.

Redenen die vaak voor een bench gegeven worden is dat je hond sneller zindelijk wordt en dat hij niks kan slopen. Ik ben het daar dus absoluut niet mee eens, ik ben niet anti bench, heb er zelfs 2 in huis staan. Opvangers leer ik t eigenlijk altijd om in de bench te kunnen en stil te zijn.

Bij mij in de buurt hebben ze een border pup, de 1ste 2 weken was zij thuis, de 2 weken daarop hij en nu met 13 weken zit hij de hele dag in de bench, oooo ze laten hem uit tussen de middag hoor wordt er dan ook nog gezegd. Vervolgens komen ze dan ook nog vragen hoe het kan dat hij in de bench poept en daar in gaat liggen, dat doen honden toch niet?
Van zulke mensen wordt ik erg moedeloos...
Pup is nu 13 weken en weet niet beter wordt er dan gezegd, ze kopen een dure rashond bij een volgens hun goede fokker en dan mag het puppie de hele dag in de bench.

Dit wordt een probleemhond, daar kun je nu al wel vanuit gaan. En das zo doodzonde, t is zo n leuke pup, maar door die stomme bench kun je ook als je full time werkt een pup nemen. In dat opzicht ben ik absoluut tegen de bench en als ik hier dan lees dat een pup van 8 weken al aan de bench moet wennen, ja dan wordt ik kwaad...
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Tamara en Bowie schreef: Is de bench nu populairder dan dat 'ie ooit is geweest? Worden er veel honden verpest door het (vekeerd) gebruik van een bench?
Een bench hoort tegenwoordig bij de "uitzet"
Ik merk het ook bij mijn klanten, honden zitten in een bench omdat dat hoort. Het komt soms echt niet bij ze op om de hond los in de kamer te laten als hij alleen is.
Op de vraag: Sloopt hij dan? Wordt meestal met "nee" geantwoord.
Als ze dan uiteindelijk de hond los laten lopen in huis (als ze alleen zijn) dan gaan ze pas inzien dat opsluiten niet altijd noodzakelijk is.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Sandro schreef:
Tamara en Bowie schreef: Is de bench nu populairder dan dat 'ie ooit is geweest? Worden er veel honden verpest door het (vekeerd) gebruik van een bench?
Een bench hoort tegenwoordig bij de "uitzet"
Toen Belle bij ons kwam ben ik daar ook wel ingetrapt. Waar je ook kwam, er werd je verteld dat een bench er inderdaad bij hoort, bij de fokker, de dierenarts, de dierenwinkel, op cursus, in boeken, door andere hondeneigenaren. Een veilig plekje voor de hond, z'n huisje, wordt er dan gezegd. Wij hebben dus ook een bench aangeschaft, maar Belle beschouwde het helemaal niet als een veilig en prettig plekje en is het ook nooit fijn gaan vinden, ook al deden we alles volgens de regeltjes qua opbouw enzo. Ze ging er wel braaf in, maar nooit uit zichzelf. Bench is dus weer weggegaan en ze heeft ook nooit wat gesloopt. Toen Catootje kwam is er ook geen bench meer gekomen. Ik snap ook zelf niet waarom ik hieraan meedeed, met mijn vorige honden heb ik ook nooit een bench gehad.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
starfleet
Erelid

Op de bench die ik heb gekocht rust een vloek. Hij is al door meerdere puppen als slaapplek gebruikt, maar geen enkele pup heeft het er lang in uitgehouden.

Anne (of zou dat aan de mensen liggen aan wie ik hem heb uigeleend??)
Laatst gewijzigd door starfleet op 04 aug 2006 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Belle schreef: Ik snap ook zelf niet waarom ik hieraan meedeed, met mijn vorige honden heb ik ook nooit een bench gehad.
Ik ga ervan uit dat dat het probleem is. Je staat er zelf niet achter een hond in een kooitje en dat straal je ook uit. Je kan jezelf geen geweld aandoen. Hier was de bench ook echt helemaal weggegooid geld en ik zal er ook nooit meer aan beginnen. Ik wil nog geen konijn in een kooi, laat staan een hond.

Anne
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Ik denk dat de meeste mensen langzamerhand wijzer zijn geworden en begrijpen dat een bench heel goed voor de opvoeding en je spullen is :smile: :smile: :smile:

Onze eerste hond mocht als pup ook vrij in huis, heeft denk ik voor zo'n 8000 gulden opgevreten, maar een bench??? Tuurlijk niet dat was zielig.... totdat ik er achter kwam dat hij zich juist verloren voelde in zo'n (voor hem) groot leeg huis als wij er niet waren.

De tweede hond ging als pup 'snachts in een bench naast bed, totdat hij zinnelijk was en niet meer sloopte. Ging perfect. Dit met alle volgende honden gedaan en geen spijt ervan gehad... de jongste zit nu snachts nog in een bench hoewel dit eigenlijk niet nodig is, maar hij gaat er zelf in, dus prima toch?

Nee bij opvoeden hoort een bench hier..... vind het een uitkomst en ook niet meer zielig.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Boris schreef:Ik denk dat de meeste mensen langzamerhand wijzer zijn geworden en begrijpen dat een bench heel goed voor de opvoeding en je spullen is :smile: :smile: :smile:

Onze eerste hond mocht als pup ook vrij in huis, heeft denk ik voor zo'n 8000 gulden opgevreten, maar een bench??? Tuurlijk niet dat was zielig.... totdat ik er achter kwam dat hij zich juist verloren voelde in zo'n (voor hem) groot leeg huis als wij er niet waren.

De tweede hond ging als pup 'snachts in een bench naast bed, totdat hij zinnelijk was en niet meer sloopte. Ging perfect. Dit met alle volgende honden gedaan en geen spijt ervan gehad... de jongste zit nu snachts nog in een bench hoewel dit eigenlijk niet nodig is, maar hij gaat er zelf in, dus prima toch?

Nee bij opvoeden hoort een bench hier..... vind het een uitkomst en ook niet meer zielig.
Dat verschilt wel per hond. Toen ik mijn herplaatser kreeg werd ook verteld dat hij gewend was in een bench te zitten bij afwezigheid baas.
Niet dus, hij was echt ongelukkig in dat ding. We hebben hem los in huis gelaten en hij heeft nog nooit iets gesloopt.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Boris schreef:de jongste zit nu snachts nog in een bench hoewel dit eigenlijk niet nodig is, maar hij gaat er zelf in, dus prima toch?

Laat het deurtje van de bench maar eens open snachts, gewoonte is wat anders als iets fijn vinden. Als je vannacht het deurtje open laat, ligt hij morgenvroeg toch echt niet meer in zn bench!
Afbeelding
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Kan het deurtje helaas niet open laten staan, want dan vliegt hij alle honden aan die er langs lopen, want het is echt zijn domein snap ie....

en een bench is net zo groot als een bank, dus ze liggen er net zo languit op als op bank, bed etc....

hier zijn snachts de overige banken en het bed al bezet dus voor Chico wel fijn dat hij toch ook nog een eigen plekkie heeft... voor de rest heeft tie er niets aan overgehouden en de andere ook niet hoor... :wink:

Net zoals in kennels....
ik werk nu thuis dus alles zit altijd binnen, maar willen ze even rust gaan ze uit zichzelf in de kennel of in het binnenhok liggen (jaja met deur open!!)

maar vind het al heel wat dat hier vijf pittige reuen samen in een huis leven, dat hoor je niet vaak.... denk ook kwestie van opvoeden en een klik....
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat die pupjes van tegenwoordig zo lastig zijn :boos:

Wat me zo opvalt soms is dat mensen vaak al eerder een pup gehad hebben, hetzij 10 jaar gelezen ofzo, en dan van de pup van nu vinden dat hij zo traag zindelijk wordt, zo snel piept etc. Het lijkt wel alsof tegenwoordig het beeld van het inhoudt om een pupje in huis te nemen een beetje vertroebeld wordt.

Ik denk trouwens ook dat heel veel puppyboekjes niet meewerken aan de realisatie van de (bijna) puppenbaas hoeveel werk een pupje eigenlijk is.
Met Moos dacht ik ook dat hij met 12 weken wel 3 uur alleen zou kunnen zijn, en dat hij dan toch ook al wel zindelijk was. Dat kwam allemaal uit van die boekjes die dat zeiden; dat had ik niet zelf bedacht.
Oke, toen Moos er eenmaal was kwam ik er wel heeeeeeel snel achter dat het zo niet werkte en heb alle mogelijke hulptroepen ingeroepen om pupje Moos maar zo gelukkig en ontspannen mogelijk op te laten groeien.
Maar als je op sommige boekjes afgaat lijkt het ook allemaal veel makkelijker zo'n pup dan het in werkelijkheid is.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

mijn ouders hadden vroeger een hele grote doos waar de pup niet uit kon komen dus ook een soort bench toch?

amos is zonder bench groot geworden :mrgreen:
nu had ik er een aangeschaft voor de vakantie --leek mij wel makkelijk kan hij tenminste niet onder de tent door--die heeft een paar maanden in de kamer gestaan en meneer sliep er heerlijk in.

tot ik een keer het deurtje dicht deed --was nog nooit gebeurt-- nou grote paniek :roll:

hij kan er dus niet tegen als het deurtje dicht is verder is het voor hem een prima plek maar het deurtje moet open :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Mijn ouders zijn nog echt van de " oude garde " en snappen nog steeds niet waarom ik weiger een hond met de neus door de pies te halen.
Volgens hen wordt een hond zo sneller zindelijk.

Ikzelf heb wel een bench , maar ze ligt er niet de hele dag in , alleen `s nachts of als ik eventjes weg moet. Als ik langer dan 4 uurtjes wegga past een kennis op :mrgreen:
Ik heb al een paar keer geprobeerd om Mona los te laten als ik wegga , maar de ene keer sloopt ze niks en de andere keer tref ik bij thuiskomst een ravage aan. :N:
Mona is de eerste hond die `s nachts in de bench slaapt. Mijn vorige honden liepen gewoon los in de huiskamer.

Ik ben niet tegen het gebruik van een bench , mits de hond er niet de hele dag in hoeft te zitten . En als de hond echt niet gewend raakt aan een bench vind ik dat de eigenaar ook een andere oplossing moet zoeken.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Neus door de pies.
Aan de ketting in de tuin.
Slipketting.
Straffen ipv belonen.

Neuh...ik denk dat de honden van tegenwoordig het helemaal niet zo slecht hebben hoor. We zien steeds meer wat mensen doen, dat wel. Zo lijkt het tegenwoordig ook wel altijd oorlog te zijn in de wereld, terwijl er nu niet meer oorlogen zijn dan vroegah.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik weet wel toen ik pupje Saffie had dat ik heel erg bezig was met haar van alles te leren, commando's en kunstjes enzo uit boekjes. En op zich was dat niet zo erg, want Saffie vond dat allemaal hardstikke leuk en ik deed dat ook wel spelenderwijs enzo, maar ik denk dat ik het nu wat relaxter aan zou doen, meer van: het komt allemaal wel.
In veel boekjes staat dat je pup het makkelijkste leert tot 16 week, en dat je er gebruik van moet maken om tot die leeftijd van alles te leren.
Dus ik had het idee dat ik voor de 16e week alvast alle commando's de revue moest laten passeren die ik later nodig had. Achteraf vind ik het onzin dat ik me daar zo aan vast geknoopt heb.
Maar zo ver ik weet heeft ze daar niets aan over gehouden :wink:

Ik heb met Saffie nooit een bench gehad, maar ik had een stuk van de kamer afgeschermd waar ze in zat als ze alleen was. Dat is altijd goed gegaan en al vrij snel kon ze los in de hele kamer.
Ik kreeg uit mijn omgeving ook het idee dat het onmogelijk was om zonder bench een pup op te voeden, maar zonder bench is het hardstikke goed bevallen. Zou ik weer een pup nemen zou ik het weer zonder bench doen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”