Gisteren bij Marloes thuis, toen alle drie de hondjes een botje hadden, trok ze zich niets aan van de ontblote tanden van Moos, toen Belle zijn botje probeerde af te pakken. Sterker nog: ze grauwde er zo overheen! Ook zijn snauwen, wanneer ze te opdringerig was, leek haar niets te doen en ze probeerde toch telkens weer uit te dagen tot spelen (staartje trekken, duwen, etc.)
Dit gebeurde eigenlijk alleen binnenshuis, en wanneer er iets te eten in het spel was. Zo probeerde ze ook een stukje tomaat van Moos af te pakken en grauwde daar ook bij. Buiten in het bos was er geen vuiltje aan de lucht en accepteerde ze de correcties wel. Ook speelde ze hartstikke leuk met Saar en ook Moos liet zich af en toe verleiden
Met andere honden is Belle vooral wat zelfingenomen als ze aan de lijn zit, ze is dan niet bozig ofzo maar wel erg blafferig naar de andere hond. Ze is hierin wel goed af te leiden. Naar een 'nee' luistert ze vrijwel ook altijd. Als ze los is speelt ze gewoon lekker mee met de andere honden.
Binnenshuis is ze naar Senna toe erg opdringerig maar goed af te leiden en nadat ik een keer echt boos op haar werd, was het al een stuk minder. Ze laat Senna dan lekker met rust.
De reden dat ik dit topic schrijf is dat Belle vanmiddag, toen ze bij mijn ouders was, terwijl ze nét uitgelaten was meteen naar het kleedje van Senna liep en er een dikke plas overheen deed. Dit is al een aantal keer eerder gebeurd. Zou dit een teken van 'dominantie' (als je daar al van kan spreken) zijn?
Belle is eigenlijk een heel makkelijk pupje, ze luistert voor haar leeftijd erg goed (ook als er andere honden in het spel zijn). Alleen vroeg ik mij dus af hoe we het beste met haar zelfverzekerdheid t.o.v. andere honden kunnen omgaan? Ik ben zelf namelijk niet zo'n zelfverzekerde pup gewend. De honden van huis uit waren tegen andere honden vrij onderdanig, juist als pup. Maar Belle lijkt het allemaal niets te doen