Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prachthondje!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Prachthondje!

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Even een update gedrag Bram :mrgreen:

Ik weet niet wat hij de afgelopen maanden in z'n eten krijgt, maar werkelijk: hij is voorbeeldig!

Erg op mij gericht, aanhankelijk, lief, rustiger in huis (meestal).....ik weet niet wat me overkomt!

Natuurlijk is het af en toe ook een heerlijke bengel, maar hij draait zo makkelijk mee in m'n leven! Heeft het erg naar z'n zin op de opvang, gaat behalve naar m'n werk overal met me mee naar toe, windt m'n vrienden en familie om z'n vingers....geweldig!

Hij is wel erg terughoudend naar vreemden (vooral mannen), zeker als ze op ons terrein komen, maar dat is Kooiker-eigen en daar heb ik voor gekozen. Z'n zelfstandigheid is gebleven, maar dat is nu gewoon prettig (ipv: doei! Linda). Ik had verwacht dat hij iets minder makkelijk met honden zou worden als hij ouder werd, maar dat is niet het geval.

't Is een prachthondje! We starten over twee weken met Agility en GG beginners, vooral Agility lijkt me geweldig met Bram.

Dat wilde ik even kwijt, jullie kennen m'n geworstel met Bram :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Heerlijk!

En leuke berichten zijn altijd fijn om te lezen :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Super om te lezen wat een heerlijke hond het is geworden.
Alle tijd die je in hem steek en gestoken hebt betaald zich dus terug :wink:
Ik ben benieuwd hoe Bram behendigheid en G&G gaat vinden.
Waar ga je trainen?
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Heerlijk , Lin!
Jullie zijn ook een lekker stel saampjes! :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:haha :mrgreen: ! probeer dit scenario eens uit te leggen aan een kersvers hondenbaasje dat worstelt met puppyproblemen :mann: .
Ik stel heeeeeel veel puppy-eigenaren gerust, kan me nog zo goed herinneren hoe ik met m'n handen in m'n haar zat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen... :19: :mrgreen:
Tuana heeft sinds kort het slopen ontdekt :evil: Er is een orchidee, een laars, zooltjes van mij nzus der klompen en gedeelte van haar mat gesneufeld :devil:
Verder is ze wel lief hoor :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

marye83 schreef:Super om te lezen wat een heerlijke hond het is geworden.
Waar ga je trainen?
Ik was best bang dat hij zo zou blijven als circa 7 maanden geleden. Hij spurtte er regelmatig vandoor en hij leek helemaal niet zo aan mij gehecht. Als ik hem dan vanochtend op het strand zie, is het zo'n wereld van verschil. Hij gaat nog steeds z'n eigen weg, maar houdt mij goed in de gaten en komt regelmatig even een knuffel halen. Zo leuk!

Ik blijf bij m'n huidige hondenschool, daar ben ik erg tevreden over (de trouwe viervoeter in Cothen). Jij gaat toch naar Vallei & Eem? Ik ga daar ringtraining doen omdat ze dat bij mijn hondenschool niet geven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
marye83 schreef:Super om te lezen wat een heerlijke hond het is geworden.
Waar ga je trainen?
Ik was best bang dat hij zo zou blijven als circa 7 maanden geleden. Hij spurtte er regelmatig vandoor en hij leek helemaal niet zo aan mij gehecht. Als ik hem dan vanochtend op het strand zie, is het zo'n wereld van verschil. Hij gaat nog steeds z'n eigen weg, maar houdt mij goed in de gaten en komt regelmatig even een knuffel halen. Zo leuk!

Ik blijf bij m'n huidige hondenschool, daar ben ik erg tevreden over (de trouwe viervoeter in Cothen). Jij gaat toch naar Vallei & Eem? Ik ga daar ringtraining doen omdat ze dat bij mijn hondenschool niet geven.
De puppy en waarschijnlijk jonge hond bij vallei en eem. De rest bij Zoys en ooit speuren weer bij een andere hondenschool :mrgreen:
Je moet inderdaad lekker naar de hondenschool gaan waar je je goed bij voelt :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Heerlijk :ok:
Bram komt nu op de leeftijd dat het echt nog alleen maar genieten en soms een klein beetje 'bijschaven' is :wink:

En weet je, ik zou hetzelfde topic kunnen openen over, bijna even oude, Saar.
Nu was ze altijd wel makkelijk, maar lastig met 'enge' honden en 'enge' situaties en geluiden. Ik weet niet wat me overkomt de laatste 2-3 maanden. Ze speelt met vreemde, ook middelgrote, honden, iets wat ik nooit voor mogelijk had gehouden. Ze rent niet meer angstig weg, ze vraagt er nooit meer om om opgetild te worden, en ze loopt vlak langs denderende vrachtwagen en tractors alsof ze nooit anders gedaan heeft.
Moest ik toch ook even zeggen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat fijn om te lezen Linda :ok: Ik vind Bram echt een leukerd :I:

Ik hoop over een paar maanden ook zo iets te kunnen schrijven. Al hoewel ik moet vertellen dat ik vandaag in het Strokelbos Harderwijk een hele gehoorzame Sita had. Ze is er maar één keer vandoor gegaan naar een andere hond. Maar dat kwam eigenlijk omdat ik die hond nog niet gezien had en deze al heel enthousiast op Sita af kwam rennen. Kindertjes netjes voorbij gelopen met behulp van de tennisbal. Was zo trots :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Leuk bericht :ok:
Fijn dat je inzet beloond wordt, en dat het zo goed gaat tussen jou en Bram.

Ik bedenk me ook vaak dat ik zo'n berichtje over Saffie wil schrijven, maar dan gaat het ook altijd direct weer wat minder :mrgreen:
Ze is de laatste tijd steeds socialer tegenover vreemden, ze wordt wat zelfverzekerder in de omgang met mensen, laat zich vaker aaien en als ze niet geaaid wil worden doet ze dan simpelweg een pasje opzij in plaats van drie meter weg te sprinten en daar een blafconcert te beginnen als iemand een hand uitsteekt.
Maar áls ze iemand eng vind (en dat is bijvoorbeeld iemand die haar plotseling wil aaien als ze aan de lijn zit) reageert ze daar weer heftiger op dan een paar maand geleden, omdat ze wat zelfverzekerder is geworden.

Maar wat gehoorzaamheid betreft is het echt super, we snappen elkaar en Saffie luistert ontzettend goed. Daar ben ik heel blij om want dat maakt ook dat er met haar heerlijk te wandelen is ondanks dat ze zo waaks is, want ze is goed terug te roepen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wat leuk!
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

't wordt tijd voor nog een drama pup erbij...... :mrgreen: :wink: het wordt nu veel te makkelijk voor je...... :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Baily schreef:'t wordt tijd voor nog een drama pup erbij...... :mrgreen: :wink: het wordt nu veel te makkelijk voor je...... :mrgreen:
:smile: :neenee: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

saffie schreef: Maar áls ze iemand eng vind (en dat is bijvoorbeeld iemand die haar plotseling wil aaien als ze aan de lijn zit) reageert ze daar weer heftiger op dan een paar maand geleden, omdat ze wat zelfverzekerder is geworden.
Bram doet dat ook hoor, maar ik word steeds handiger in ingrijpen. 'Niet aaien, dat wil hij niet' stopt de meeste mensen wel. En als iemand mij toch een keer te snel af is en Bram gaat blaffen, dan schaam ik me daar echt niet voor. Wat is dat voor idioot gedrag om zomaar een vreemde hond aan te halen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
saffie schreef: Maar áls ze iemand eng vind (en dat is bijvoorbeeld iemand die haar plotseling wil aaien als ze aan de lijn zit) reageert ze daar weer heftiger op dan een paar maand geleden, omdat ze wat zelfverzekerder is geworden.
Bram doet dat ook hoor, maar ik word steeds handiger in ingrijpen. 'Niet aaien, dat wil hij niet' stopt de meeste mensen wel. En als iemand mij toch een keer te snel af is en Bram gaat blaffen, dan schaam ik me daar echt niet voor. Wat is dat voor idioot gedrag om zomaar een vreemde hond aan te halen.
Zo is dat :mrgreen:
En verder lekker genieten :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zoek stok! schreef:Wat is dat voor idioot gedrag om zomaar een vreemde hond aan te halen.
Ja dat is heel erg, schijnt heel normaal te zijn. :roll: Overigens doen diezelfde mensen dat ook bij babietjes, ongevraagd aan ze zitten bedoel ik.
Bij volwassenen doen ze het gelukkig niet meer, stel je voor een wildvreemde ziet je en begint je gelijk te knuffelen. :N: Ik begrijp alleen niet dat sommige mensen denken, dat het bij honden en babietjes wel mag.

Verder leuk om te lezen dat het zo goed met Bram gaat, de meeste verhalen van je heb ik wel gelezen, toppie hoor. :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:
Zoek stok! schreef:Wat is dat voor idioot gedrag om zomaar een vreemde hond aan te halen.
Ja dat is heel erg, schijnt heel normaal te zijn. :roll: Overigens doen diezelfde mensen dat ook bij babietjes, ongevraagd aan ze zitten bedoel ik.
Bij volwassenen doen ze het gelukkig niet meer, stel je voor een wildvreemde ziet je en begint je gelijk te knuffelen. :N: Ik begrijp alleen niet dat sommige mensen denken, dat het bij honden en babietjes wel mag.
Het gekke is dat mensen ook nog juist de verkeerde honden uitkiezen om dat te doen. Ik stond vandaag met Vegas en Bram op Reini te wachten. Komen er meerdere mensen op Bram af om te aaien en Vegas lopen ze voorbij. Ze moeten het dus net andersom doen. Maar ach, Bram hapt geen vingers af, dus het valt allemaal nog mee :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zoek stok! schreef:
Het gekke is dat mensen ook nog juist de verkeerde honden uitkiezen om dat te doen. Ik stond vandaag met Vegas en Bram op Reini te wachten. Komen er meerdere mensen op Bram af om te aaien en Vegas lopen ze voorbij. Ze moeten het dus net andersom doen. Maar ach, Bram hapt geen vingers af, dus het valt allemaal nog mee :wink:
Dat zal dan wel door de beroemde vooroordelen komen. :wink: Och hebben ze gelijk bij geleerd. :mrgreen:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Zoek stok! schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in.
Vroeger was het bij Saffie echt blaffen uit angst, en ze heeft daar toen zoveel succes mee gehad dat het op een gegeven moment steeds erger werd.
Vreemd persoon steekt snel een handje uit (zonder dat ik het doorhad), Saffie blaft, persoon trekt snel handje weer terug en loopt verder. Dus toen begon ze steeds vaker te blaffen naar mensen, zelfs al als ze haar aankeken. Dus toen vond ik dat niet erg prettig wandelen, hoewel ik het vanuit Saffie gezien wel begreep.
En als je haar nu soms ziet met complete vreemdelingen, zolang die een hond bij zich hebben en Saffie losloopt, doet ze hardstikke leuk.

Maar waar ik heen wou :mrgreen:
Het valt me op dat het bij Saffie nu meer terughoudendheid of waaksheid is in plaats van de angst die het vroeger was.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Sita schreef: Al hoewel ik moet vertellen dat ik vandaag in het Strokelbos Harderwijk een hele gehoorzame Sita had.
De tijd dat wij achter jullie liepen zag ik een hele brave Sita! :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Lieve Brammie :I: .
Hartstikke fijn voor je, Linda :ok:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef: Het gekke is dat mensen ook nog juist de verkeerde honden uitkiezen om dat te doen. Ik stond vandaag met Vegas en Bram op Reini te wachten. Komen er meerdere mensen op Bram af om te aaien en Vegas lopen ze voorbij. Ze moeten het dus net andersom doen. Maar ach, Bram hapt geen vingers af, dus het valt allemaal nog mee :wink:
Dat had je helemaal nog niet verteld :mrgreen: arme Vegas wordt zomaar voorbij gelopen :jank: :mrgreen:

Bram is een heerlijke hond. Dat vond ik altijd al maar hij wordt steeds leuker, net als Vegas :wink: Hij blijft niet meer zo ver achter tijdens wandelingen en is veel meer op jou gericht, zonder zijn zelfstandigheid kwijt te raken :wink:

Gisterochtend op het strand na de wandeling was Bram heel erg zoet, hij zat zo lief bij je op het bankje rustig om zich heen te kijken :I:

De combi Bram-Vegas wordt ook steeds leuker, ze vliegen elkaar niet meer in de haren en er heerst veel meer rust tussen die twee. De mannen worden volwassen en dat gaat ze goed af :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Natas. schreef:
Sita schreef: Al hoewel ik moet vertellen dat ik vandaag in het Strokelbos Harderwijk een hele gehoorzame Sita had.
De tijd dat wij achter jullie liepen zag ik een hele brave Sita! :wink:
Ja ze was echt zo lief gister. Het was echt genieten. Ook een prachtige omgeving. Route waren we al snel kwijt :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

saffie schreef: Het valt me op dat het bij Saffie nu meer terughoudendheid of waaksheid is in plaats van de angst die het vroeger was.
Goed gedaan dus!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
Zoek stok! schreef: Het gekke is dat mensen ook nog juist de verkeerde honden uitkiezen om dat te doen. Ik stond vandaag met Vegas en Bram op Reini te wachten. Komen er meerdere mensen op Bram af om te aaien en Vegas lopen ze voorbij. Ze moeten het dus net andersom doen. Maar ach, Bram hapt geen vingers af, dus het valt allemaal nog mee :wink:
Dat had je helemaal nog niet verteld :mrgreen: arme Vegas wordt zomaar voorbij gelopen :jank: :mrgreen:
Ik heb een kind nog wel naar Vegas gedirigeerd ipv naar Bram en Vegas gedroeg zich als een engeltje. De moeder vroeg nog naar de rassen en dat heb ik ook even verteld.

Eigenlijk is het een superhandige combi. Toen jij op mij stond te wachten met de heren kon je Bram als barriere tussen Vegas en de honden gebruiken. En zo kon ik dat bij Vegas doen met mensen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”