Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frontline en verharen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marjo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Norwich terrier en staffordshire bull terrier
Aantal honden: 3

Frontline en verharen?

Ongelezen bericht door Marjo »

Mijn vraag is of het kan dat als je bij een hond frontline gebruikt dat de hond dan ook gigantisch kan verharen?!

Groetjes marjo
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja dat kan, frontline trekt in de huid, dus de huidzakjes kunnen als reactie slap worden waardoor de haren loslaten
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

kan het ook door de frontline komen dat de hond van mijn zus, schilvers krijgt en dof wordt???
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Kim, de vacht van de Havanezer van mijn stagebiedster klitte ook sneller door het gebruik van vlooienspray. Het is een optie, maar het kan natuurlijk ook een schimmel of een vorm van mijt zijn. Ik zou het even navragen bij de dierenarts.
Marjo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Norwich terrier en staffordshire bull terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Marjo »

Heeft iemand dan een idee hoe je dat het beste kan behandelen zodat het verharen minder wordt????

Tis namelijk niet alleen in de periodes dat honden meestal verharen maar gewoon het hele jaar door! Om gek van te worden. :piew:

Alvast bedankt!!!!
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

hercujess schreef:Kim, de vacht van de Havanezer van mijn stagebiedster klitte ook sneller door het gebruik van vlooienspray. Het is een optie, maar het kan natuurlijk ook een schimmel of een vorm van mijt zijn. Ik zou het even navragen bij de dierenarts.

De hond van mijn zus heeft alleen die schilvers en doffe vacht een paar dagen na de frontline. daarna is het weer weg tot de volgende behandeling. dus ons lijkt het aan de frontline te liggen.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Als het geen mijt is of zo zou je zalmolie capsules kunnen geven aan de hond. Heel goed voor de huid en de vacht.
Als je brok geeft kan het ook daardoor komen. Sommige honden kunnen niet goed tegen de granen in brok. Ander merk proberen en kijken of het beter gaat, of vers gaan voeren.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”