Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laten drinken bij mama?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

laten drinken bij mama?

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Naar aanleiding van dit topic:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=97526

vroeg ik mij iets af..

Laten jullie de puppies drinken bij de teef totdat ze weggaan? Of halen jullie ze eerder bij de teef weg zodat ze niet meer mogen/kunnen drinken en op vast voedsel moeten?

En waarom??
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ze gaan hier vanaf ong 4 weken op vast voedsel ( pens, kvv, brokjes) en ze mogen nog gewoon drinken, mams geeft zelf wel aan hoeveel, hoevaak enz, soms is dat idd nog totdat ze weggaan en soms ook niet. als ze nog drinken wanneer ze 8 weken zijn, dan is dat meer gewoonte en voor de lekker :mrgreen: , ze eten dan ook al volledig zelfstandig en geeft dus verder geen problemen oid

waarom? waarom niet? mijn teven geven zelf goed aan wat ze wel en niet meer willen, daar leren de pups veel van.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke regelde dat gewoon zelf beide keren.
Vanaf 3 weken begon ik met bijvoeren, en dronken ze nog een aantal keren per dag bij mams. Met een week of 5 nam die frequentie af en met 8 weken mochten ze absoluut helemaal niet meer drinken.
Ik heb de natuur dus gewoon haar gang laten gaan hiermee.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mama stond het hier niet meer toe na 5 weken dat ze nog bij haar dronken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

na ong. 4.5 week vind mijn teef het genoeg, vanaf ong 3 wkn worden puppen bijgevoerd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Vanaf een week of 3, 4 krijgen de pups vast voedsel en drinken ook nog bij mama, de teef geeft zelf aan wanneer ze er genoeg van heeft. Soms mogen ze nog drinken zolang ze hier in huis zijn, maar dan is het alleen maar 'lekker' want ze eten dan al lang zelfstandig.
Ik haal geen moeder bij haar pups weg, ze mag het zelf regelen :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hier mogen ze drinken zolang ze willen , de teef laat het zelf goed merken als ze er geen zin meer in heeft . Meestal drinken ze hier tot de 6 weken , maar soms ook tot 8/9 weken.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moeder regelt dat zelf. Ze eten toch al genoeg bij, ook al worden ze nog regelmatig gezoogd. De ene teef laat ze met 8 weken nog af en toe drinken en de andere snauwt ze met zes weken al weg.

Anne
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hier mag ook moeders het zelf bepalen. Er kan dan per hond wel dik verschil inzitten. Bij mijn laatste nstjes had moeders met 5 weken zoiets van...wegwezen, bij een ander nestje met een andere teef mochten ze tot 10/12 weken af en toe nog een sloeber nemen.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Wij geven ook met plm 3 weken vast voedsel, en laten zoals bij de meeste op dit forum de rest aan moeders over.
Gr Bertus.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ook hier mag moeders het zelf regelen. Bowy laat het nog heel lang toe, maar Bubbles daar in tegen vind het al gauw een keer genoeg. Ze mogen het zelf bepalen. Ik ga geen teven weg halen bij hun pups.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

starfleet schreef:Moeder regelt dat zelf. Ze eten toch al genoeg bij, ook al worden ze nog regelmatig gezoogd. De ene teef laat ze met 8 weken nog af en toe drinken en de andere snauwt ze met zes weken al weg.

Anne
Je wilt de fokkers de kost niet geven die de moeder met 3 weken weghalen :wink: .
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hutsje schreef:
starfleet schreef:Moeder regelt dat zelf. Ze eten toch al genoeg bij, ook al worden ze nog regelmatig gezoogd. De ene teef laat ze met 8 weken nog af en toe drinken en de andere snauwt ze met zes weken al weg.

Anne
Je wilt de fokkers de kost niet geven die de moeder met 3 weken weghalen :wink: .
Ik neem aan dat dat niet de fokkers zijn die wij onder fokkers verstaan. Heb dat nl. nog nooit gehoord dat dat gebeurd. Bij die 'andere fokkers' ja dat kan ik me voorstellen, maar goed, dat zijn voor mij ook geen 'fokkers'.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Neeltje schreef:
Hutsje schreef:

Anne
Ik neem aan dat dat niet de fokkers zijn die wij onder fokkers verstaan. Heb dat nl. nog nooit gehoord dat dat gebeurd. Bij die 'andere fokkers' ja dat kan ik me voorstellen, maar goed, dat zijn voor mij ook geen 'fokkers'.
dat zijn ook vaak fokkers die wij onder fokkers verstaan , en dat is om ze mooi te houden voor de shows .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Umi vond t met 4,5 wk wel welletjes t drinken en wilde ook niet veel meer bij de puppen zijn (sprong uit de puppyren en ging er voor liggen)
Delwyn heeft ze tot 8 wk gezoogd en toen was er nog wel een pup, maar aan de "melkfabriek" was duidelijk te zien dat ze hem niets meer toestond, die werd nl eerst ff een dag wat meer gespannen en daarna is alles af gaan nemen....
bijvoeren was met Umi dr nest rond de 3 wk (19 dagen) Umi begon nl eten op te geven voor de puppen
met Delwyn heb ik bijna gewacht tot 4 wk, die gaf hele volle, vette dikke melk en ze hadden t gewoon nog niet nodig....
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Verschillend per teef. Ik heb dit jaar voor het eerst puppies bij de moeder weg moeten halen met 6,5 week. Moeders stopte teveel reserves in het melk waardoor ze er zelf ziek van werd.

Normaal mogen ze drinken tot op het laatste moment bij ons. Vorig jaar hadden we een pup die nog wel gedronken heeft tot ongeveer 14 weken.
Hij was de enigste pup van het nest en hij bleef ook.

We beginnen met bijvoeren met ongeveer 3 weekjes.

gr Maria.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

jip007 schreef:
Neeltje schreef:
Hutsje schreef:

Anne
dat zijn ook vaak fokkers die wij onder fokkers verstaan , en dat is om ze mooi te houden voor de shows .
Daar zou ik dan een pup van hoeven als ik daar achter kwam. Weet zelfs nog toen Tirsa bij mij kwam ze achter m'n oudste kat aan ging, tja had zelfde kleur als mams, Kiddy zag dat alleen niet zo zitten.... :19:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

http://www.zippyvideos.com/1551430155828376/100_5728/
ik denk dat je het filmpje twee keer achter elkaar moet afspelen, anders hapert het.

Isis met drinkende puppies van een week of 6. Vanaf een week of 4 mochten ze minder vaak drinken. Uiteindelijk hebben ze tot 8 weken nog af en toe mogen drinken.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

moeder geeft meestal wel aan hoelang ze mogen drinken
leuke site
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”