Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
anaalklieren
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
anaalklieren
Weet iemand hoe je zelf kunt controleren of de anaalklieren niet te vol zitten en hoe dan evt goed uit te knijpen??
Wie heeft hier ervaring mee??
Wie heeft hier ervaring mee??
Grote Zwitserse Sennenhond
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- Contacteer:
Er is me verteld door de trimster dat ze tegenwoordig liever van de anaalklieren afblijven juist omdat er dan problemen kunnen ontstaan.
Als je twijfeld zou je ook kunnen proberen iets te geven wat de poep wat dikker maakt zodat ze wat harder moeten persen en de kans dus groot is dat ze de klieren mee legen.
Als je twijfeld zou je ook kunnen proberen iets te geven wat de poep wat dikker maakt zodat ze wat harder moeten persen en de kans dus groot is dat ze de klieren mee legen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Normaal gesproken is het zo dat de honden inderdaad de anaalklieren tijdens het ontlasten leegdrukken. Dit is om persoonlijk een geurtje toe te voegen aan de ontlasting. Indien er door het voer geen goede ontlasting ontstaat vullen de anaalklieren zich. Het kan ook dat de enne hond meer aanmaakt dan een andere hond en dus overproduceert. In deze gevallen zul je de anaalklieren leeg moeten knijpen. Laat dit eerst even voordoen door iemand die het vaker gedaan heeft omdat het nogal gevoelig kan zijn en ontstoken kan raken. Het is moelijk tekstueel uit te leggen je moet het echt aan"voelen".
Ik persoonlijk vind dat als de anaalklieren goed werken er mooi vanaf gebleven moet worden. Indien niet kun je ze nog altijd een handje helpen
.
Ik persoonlijk vind dat als de anaalklieren goed werken er mooi vanaf gebleven moet worden. Indien niet kun je ze nog altijd een handje helpen

-
- Actief
- Contacteer:
Op deze wijze handel ik ook in de trimsalon. Als de anaalklieren heel erg dik aanvoelen, of als de hond er last van heeft (sleetje rijden, bijten rond de staart en of liezen) Dan druk ik ze uit. Anders blijf ik er mooi vanaf.Ik persoonlijk vind dat als de anaalklieren goed werken er mooi vanaf gebleven moet worden. Indien niet kun je ze nog altijd een handje helpen