ik ben benieuwd wat de beste leeftijd is voor een hond om er een pup bij te nemen
ik denk zelf dat de andere hond dan ongeveer 2jaar of ouder moet zijn zodat die stabiel is en een goede roedelleider kan zijn
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beste leeftijd voor een hond om er een pup bij te nemen?
Moderator: moderatorteam
beste leeftijd voor een hond om er een pup bij te nemen?
Laatst gewijzigd door AnimalFriend op 05 okt 2006 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat je voornamelijk het gevoel moet hebben je eerste hond echt door en door te kennen, en zondanig opgevoed te hebben dat je allebei weet wat je aan elkaar hebt.
In de praktijk komt dat dan meestal neer op 1.5 jaar of ouder denk ik zo ongeveer.
Moos was 2.5 toen Saar kwam en ik vond dat een prima leeftijd; vanaf dat hij ongeveer 1.5 was wilde ik er graag een tweede hond bij, wat ook kwam doordat ik het gevoel had dat we elkaar prima kenden ondertussen.
Bij Saar alleen, ze wordt eind dit jaar 2, weet ik trouwens zo net nog niet of je daar goed een pup bij kan zetten. Saar kan iig geen goede roedelleider zijn (daar is ze veel te onzeker en onderdanig voor aangelegd). Zelfs als zou ze 6 zijn, dan nog denk ik dat ze voor een pup niet altijd een heel goed voorbeeld is.
In de praktijk komt dat dan meestal neer op 1.5 jaar of ouder denk ik zo ongeveer.
Moos was 2.5 toen Saar kwam en ik vond dat een prima leeftijd; vanaf dat hij ongeveer 1.5 was wilde ik er graag een tweede hond bij, wat ook kwam doordat ik het gevoel had dat we elkaar prima kenden ondertussen.
Bij Saar alleen, ze wordt eind dit jaar 2, weet ik trouwens zo net nog niet of je daar goed een pup bij kan zetten. Saar kan iig geen goede roedelleider zijn (daar is ze veel te onzeker en onderdanig voor aangelegd). Zelfs als zou ze 6 zijn, dan nog denk ik dat ze voor een pup niet altijd een heel goed voorbeeld is.

- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Ik denk ook dat het vanaf anderhalf vaak wel kan. Maar het zal per hond heel verschillend zijn. Inderdaad is het handig als je met je eerste hond al een goede band hebt opgebouwd en dat je daar op kan vertrouwen. Ook hoever je dan bent met de opvoeding vind ik wel belangrijk. Twee honden tegelijk opvoeden is wel erg zwaar. En de een neemt ook dingen over van de eerste.
Maar ach, onze oudste was 1 jaar en ruim 3 maand en ik vind het toch wel goed gegaan, dus niet ideale omstandigheden betekend niet altijd veel.
gr jemima
Maar ach, onze oudste was 1 jaar en ruim 3 maand en ik vind het toch wel goed gegaan, dus niet ideale omstandigheden betekend niet altijd veel.
gr jemima
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ligt aan de hond
monky was 4 jaar toen ik er over na ging denken om er een hond bij te nemen
monky was 4,5 jaar toen amy kwam als 4,5 maand oude pup
bij amy zal er nu al 1 bij kunnen ze is nu 2 jaar 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tyson was 8 toen Samara erbij kwam, en nog twijfelde ik wel of het goed zou gaan.
Tyson is nu 10 en Samara 6 en volgend jaar komt er een pup bij en ik heb goede hoop dat dat goed gaat komen.
Ik denk dat het aan je hond ligt welke leeftijd dat het handigst is...tis wel belangrijk dat je je hond goed kent.
Jacqueline
Tyson is nu 10 en Samara 6 en volgend jaar komt er een pup bij en ik heb goede hoop dat dat goed gaat komen.
Ik denk dat het aan je hond ligt welke leeftijd dat het handigst is...tis wel belangrijk dat je je hond goed kent.
Jacqueline
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het hangt er maar helemaal van af. Als je bij een pittige teef van anderhalf een leuk ander pupteefje neer wil zetten zou ik je dat met veel klem afraden. Het hangt dus erg af van de hond die je hebt, van het pupje wat er moet komen, de karakters en de geslachten van de honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie