Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pleegmoeder gezocht.....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Pleegmoeder gezocht.....

Ongelezen bericht door Danielle »

Met toestemming doorgestuurd, uiteraard heb ik dit mailtje ook gestuurd naar het Meldpunt Moederloze pups.

Danielle Boshouwers
Border Collie kennel "Nice of you to Come Bye"
http://www.bordercollies.nl

-----Original Message-----
From: bcnl@yahoogroups.com [mailto:bcnl@yahoogroups.com] On Behalf Of Quiraing Hondenschool
Sent: vrijdag 13 oktober 2006 18:06
To: bcnl@yahoogroups.com; BordercollieNL@yahoogroups.com
Subject: [bcnl] moederhond gezocht

Hallo

Dringend gezocht: moederhond die net een nest pups gekregen heeft en plaats heeft voor enkele moederloze pups. Bij mijn nichtje op het werk is een stagiaire wiens hond 10 dagen geleden 10 pups geworpen heeft (kruising BC Duitse Herder). De moederhond is helaas enkele dagen geleden overleden en nu moeten ze alle 10 metd e fles grootgebracht worden. Dit is echter heel moeilijk. Indien iemand een hond weet die net een nestje heeft en enkele pups kan opvangen (in Noord Nederland) laat deze persoon dan contact met me opnemen op 0044-131-4668443 of 0044 777 444 1187 of via email.

Ik weet dat het erg lastig is, maar het zou goed zijn als het lukt.

Alvast bedankt,

Annette

(dit bericht mag doorgestuurd worden)

--
Quiraing Dog School
Kijk ook eens op onze website / please visit our website: www.quiraing.eu
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik hoop dat het gaat lukken een pleegmoeder te vinden! Helaas kan ik op dit moment zelf niet helpen, dus ik hoop dat iemand anders kan helpen, of de moederloze pupcentrale.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

hopelijk vinden jullie vlug iets
wij hadden ons ook opgegeven bij MMP
onze pups zijn geboren op 1 september
leuke site
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Die link kende ik nog niet, heb hem (voor alle zekerheid, je weet het tenslotte maar nooit) ook bij mijn favorieten gezet.
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

is het een mogelijk heid om een paar pups naar iemand te doen die ze met de fles groot brengt maar waar ze ook in contact kunnen komen met andere honden?????
daantje
Vaste gebruiker

moederloze pups

Ongelezen bericht door daantje »

Hoezo had je intresse ?

Lijk me denk ik veel verstandiger dat de pups helemaal niet bij vreemde honden komen !

Ik heb 11 puppys met de hand groot gebracht en ging prima this alleen zwaar werk .
En moeder hond altijd in de buurt gehouden . Dat zijn de minderen leuke kante van puppy's neeme ! :roll: :wink:
een hond heb je voor het leven , en niet voor even !
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

uhm, als je een pleegmoeder voor de puppies hebt zitten ze ook bij vreemde honden hoor....
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
daantje
Vaste gebruiker

ahum

Ongelezen bericht door daantje »

Ja iedereen ze eigen mening , maar ik vind het minder !

Het is een optie om de pups telaten opgroeien bij een pleegmoeder , maar zelf persoonlijk doe ik het liever met de hand dan .

ivb vreemde honden -ziektes enz enz ..
een hond heb je voor het leven , en niet voor even !
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik denk dat pups over het algemeen beter af zullen zijn met een pleegmoeder als de eigen moeder niet in staat is ze te zogen, dan met het grootbrengen op de fles.
Het risico op ziektes en dergelijke zou voor mij niet opwegen tegen het positieve effect van een aanwezige moederhond bij een nest pups, ook al is het niet de eigen moeder.

Toen mijn teefje afgelopen voorjaar maar 1 pup kreeg, heb ik haar ook direct opgegeven als potentiële pleegmoeder voor moederloze pups. En dan loop je als fokker die haar teef opgeeft voor een nest onbekende pups toch ook wel risico's. De pups kunnen net zo goed iets meedragen wat voor problemen kan zorgen als de pleegmoeder namelijk.
Liesbeth
Zeer actief

Re: ahum

Ongelezen bericht door Liesbeth »

daantje schreef:Ja iedereen ze eigen mening , maar ik vind het minder !

Het is een optie om de pups telaten opgroeien bij een pleegmoeder , maar zelf persoonlijk doe ik het liever met de hand dan .

Ik heb daar dus een heel andere mening over.
Nmm is het van belang dat pups bij een teef (eigen moeder of pleegmoeder) en op moedermelk opgroeien. Juist vanwege het opbouwen van immuniteit tegen diverse ziektes.
Als je niet met ziekteverwekkers in aanraking komt, kan je er ook geen afweer tegen opbouwen, zo simpel is dat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: ahum

Ongelezen bericht door malinois »

Liesbeth schreef:
daantje schreef:Ja iedereen ze eigen mening , maar ik vind het minder !

Ik heb daar dus een heel andere mening over.
Nmm is het van belang dat pups bij een teef (eigen moeder of pleegmoeder) en op moedermelk opgroeien. Juist vanwege het opbouwen van immuniteit tegen diverse ziektes.
Als je niet met ziekteverwekkers in aanraking komt, kan je er ook geen afweer tegen opbouwen, zo simpel is dat.
ben ik het ook helemaal mee eens... komen ze straks van heel steriel ineens in de 'kwade' buitenwereld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

nou ik ben dag en nacht thuis dus een pups voeren moet geen probleem zijn vandaar en mijn kont is vol in geent enz ook voor ziektes die je niet standaart voor in geent worden
ik heb net een nest jonge katjes met de hand groot gebracht hahahaha
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

zoals ik het lees zijn de pups al 10 dagen oud dus de belangrijkste melk hebben ze al gehad.
er zijn genoeg teven die na een week, terug lopen in melk en waarvan de pups dan uitsluitend op pupmelk worden groot gebracht. die pups zijn net zo sterk als alle andere.

het is zeker voor de pups belangrijk om een moederfiguur te hebben tijdens hun inprentingsfase. ookal zou die pleegmoeder geen melk geven.
een teef die ze beschermt en als roedel bij zich laat slapen is vele malen beter dan alleen in mensen handen.

de mijne zijn net allemaal schijnzwanger af, dus helaas ik heb nu ook geen teven die melk geven.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”