Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe handelen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
hoe handelen
Hoe handel je als de hond iets verkeerd doe, of niet wil luisteren, ik wil hem zeker geen pijn doen of zo opdat ie zou luisteren iemand any hints, ook bijv. als ik mijn 2 achterste zetels van de wagen neerplooi moet ie erin via de kofferbak , maar de hond weigert erin te springen , heb al met balletje geprobeerd in te werpen, maar hij is telkens te vlug af , indien ik de koffer wil dichtdoen is ie er al halfuit 

-
- Actief
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ook eigenlijk... denk dat ie niet helemaal geschikt is...LaRep schreef:Als ik jou was zou ik mezelf eens goed afvragen of deze hond de juiste keus is. Niets ten nadele van jou maar ik begrijp met alle wil van de wereld niet dat een africhter een (half) afgerichte hond verkoopt aan iemand met zo weinig ervaring.
Ik krijg er de kriebels van!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Heb deze morgen naar de training geweest van 8 tot 10 en de met de zogezegde half getrainde hond, ik deed volgende,ik legde op 2m van mij een buisje in metaal, hij ging het halen op commando vast nadat ik eerst hem deed zitten, ik legde het zelfs tot een afstand van 10 m van mij en hij deed het ook , ging het halen op commando vast en met commando los liet hij bij mij terug vallen, dan ging ik stapje verder en gooide het ver weg, hij ging het halen op vast, bracht het naar mij deed heml eerst zitten, en dan los en hij legde het voor mijn voeten, dus als die hond niet kan apporteren weet ik het niet meer , ik had juist de juiste commandos niet maar direct dat negativisme vind ik niet gepast , voor iedereen is het de eerste keer, mss had de trainer lme wat meer uitleg moeten geven voor ie me aan mij gaf maar hij deed het niet omdat ie eerst wilde zien hoe de hond ging reageren op mij en me aanvaarden, dus voordat u conclusies trekt uit iets ........LaRep schreef:Als ik jou was zou ik mezelf eens goed afvragen of deze hond de juiste keus is. Niets ten nadele van jou maar ik begrijp met alle wil van de wereld niet dat een africhter een (half) afgerichte hond verkoopt aan iemand met zo weinig ervaring.
en btw u reactie van bijten is altijd leuk voor een leek , het interesseert me wel niet zo veel dat bijten, alhoewel hij het zeer goed doet mocht het u intereseren, dus liever iets minder negatief zijn aub ........Ik had de fout door direct alles te verlangen van die hond zoals u zei dat ik leek ben, en dat geef ik graag toe, had beter eerst beter afgewacht tot de hond me leerde vertrouwen voordat ik commandos gaf, anyway nu weet ik hoe het zit, en ga nu nog meer trainen met de hond, en halfafgericht is ie zeker niet......sigh ik krijg er ook kriebels van

-
- Vaste gebruiker
Dank u ik zal je raad opvolgenMartijn schreef:Ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt. Groot kaliber hond met een nieuwbakken hondenliefhebber. Dat is best tricky.LaRep schreef:Als ik jou was zou ik mezelf eens goed afvragen of deze hond de juiste keus is. Niets ten nadele van jou maar ik begrijp met alle wil van de wereld niet dat een africhter een (half) afgerichte hond verkoopt aan iemand met zo weinig ervaring.
Toch heb ik het al een aantal keer goed zijn gaan en dat was altijd bij mensen die enorm veel respect en inlevingsvermogen naar de hond toe op konden brengen.
Deze combinaties kunnen eigenlijk alleen maar goed gaan als de hond niet gefrustreerd raakt.
Ik zou dan ook in eerste instantie mijn energie stoppen in het begrijpen van de hond en niet in het naar mijn hand zetten van die hond want die heeft al bewezen makkelijk dingen op te pikken dus dat is het probleem niet.
Je moet er bij een herder herplaatser sowieso rekening mee houden dat de hond dingen geleerd kan hebben die jouw opdracht in de weg staan. Voor een getrainde herder is het een heel erg om de wetten zoals hij die kent te overtreden. Je moet je hond dan gunnen dingen te doen op een manier die hem niet voor het blok zetten.
Aan corrigeren zou ik nu sowieso nog niet gaan denken.
Eerst wederzijds vertrouwen en begrip kweken.
-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoho.. je zegt het zelf in het andere topic dus het zijn LETTERLIJK je eigen woorden... voor het geval je niet meer weet wat je zelf hebt gezegd:fc schreef:Heb deze morgen naar de training geweest van 8 tot 10 en de met de zogezegde half getrainde hond, ik deed volgende,ik legde op 2m van mij een buisje in metaal, hij ging het halen op commando vast nadat ik eerst hem deed zitten, ik legde het zelfs tot een afstand van 10 m van mij en hij deed het ook , ging het halen op commando vast en met commando los liet hij bij mij terug vallen, dan ging ik stapje verder en gooide het ver weg, hij ging het halen op vast, bracht het naar mij deed heml eerst zitten, en dan los en hij legde het voor mijn voeten, dus als die hond niet kan apporteren weet ik het niet meer , ik had juist de juiste commandos niet maar direct dat negativisme vind ik niet gepast , voor iedereen is het de eerste keer, mss had de trainer lme wat meer uitleg moeten geven voor ie me aan mij gaf maar hij deed het niet omdat ie eerst wilde zien hoe de hond ging reageren op mij en me aanvaarden, dus voordat u conclusies trekt uit iets ........
dat klinkt toch niet als een hond die het super vind om te apporteren maar meer een dwangapporteerder die het moet doen... ik kan 100 x een balletje, rolletje, blok of wat dan ook weggooien dan brengt ie het met heel veel plezier de 101e keer ook weer terug....Als ik met hem wandel en ik zeg blijven liggen en gooi iets weg wacht ie wel op het order todat ik zeg pak , dan gaat ie het snel halen en neemt het in zijn mond , als ik roep LOS laat ie het vallen dus das allemaal ok dit, maar na 2 keer loopt ie er niet meer achter en is ongeintereseerd om het nog te doen ,
en dat van halfgetrainde hond,
een hond van 22 maanden is allereerst never nooit niet compleet afgericht dus is hij half afgerichtik heb sedert 3 dagen een hond die 22 maanden oud is , en getraind was door een ander persoon, aangezien deze persoon honden opleidt, maar nu wegens prive problemen (ziekte)de hond verkocht heeft aan mij voor 1500 euro,

ik maak nog steeds zelf uit wat ik zeg... daarnaast is het normale kritiek hoor.. ik vond al het bijten wat ik zag ook prima toen ik voor het eerst bij trainingen ging kijken... ik zag de halve beten ook niet of de scheve beten... pas toen ik zelf ging trainen en wist waar de punten op werden verdeeld wist ik meer van de beet... dus als je nu al niet tegen kritiek kan.....en btw u reactie van bijten is altijd leuk voor een leek , het interesseert me wel niet zo veel dat bijten, alhoewel hij het zeer goed doet mocht het u intereseren, dus liever iets minder negatief zijn aub ........Ik had de fout door direct alles te verlangen van die hond zoals u zei dat ik leek ben, en dat geef ik graag toe, had beter eerst beter afgewacht tot de hond me leerde vertrouwen voordat ik commandos gaf, anyway nu weet ik hoe het zit, en ga nu nog meer trainen met de hond, en halfafgericht is ie zeker niet......sigh ik krijg er ook kriebels van![]()
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mooie hond hoor X-mechelaar?fc schreef:hier enkele fotos dan post ik er nog wat van op de training woensdag asfc schreef:Martijn schreef:Dat is je geraaje!fc schreef:Dank u ik zal je raad opvolgen![]()

-
- Vaste gebruiker
Dank je , maar natuurlijk maak je zelf uit wat je zegt, daarom is het een forum, maar indien de mensen van de politie bepaalde dingen zeggen over de hond als ze hem bezig zagen deze morgen , mag ik toch aannemen dat het waar is wat ze zeggen, dus jij denkt er anders over, i dont care , iedereen zijn ei gen mening en mechelaar x ?????ben je een vroegere x sider mss???? lolmalinois schreef:mooie hond hoor X-mechelaar?fc schreef:hier enkele fotos dan post ik er nog wat van op de training woensdag asfc schreef:Martijn schreef: Dat is je geraaje!![]()
![]()

Laatst gewijzigd door fc op 16 okt 2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
fc schreef:[Dank je , maar natuurlijk maak je zelf uit wat je zegt, daarom is het een forum, maar indien de mensen van de politie bepaalde dingen zeggen over de hond als ze hem bezig zagen deze morgen , mag ik toch aannemen dat het waar is wat ze zeggen,

dus jij denkt er anders over, i dont care , iedereen zijn ei gen mening en mechelaar x ?????ben je een vroegere x sider mss???? lol
![]()

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo te zien is het een blauwe mechelaar of niet?
Ben heel benieuwd naar de achterliggende lijnen van je hond.
Malinois, in België zijn het volgens mij geen x-mechelaars bij de politie.
fc....heb je je hond in Antwerpen gekocht?
Het broertje van mijn mechelaar zit daar ook tegenwoordig (bij een politieman uit Antwerpen geloof ik)
Ben heel benieuwd naar de achterliggende lijnen van je hond.

Malinois, in België zijn het volgens mij geen x-mechelaars bij de politie.

Het broertje van mijn mechelaar zit daar ook tegenwoordig (bij een politieman uit Antwerpen geloof ik)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Vaste gebruiker
ja klopt inge, is zo lijk blauwachtig achteraan niet echt blauw maar zo een blauwachtige schijn , je bent goed op de hoogte, nee heb hem van iemand uit buggenhout die honden africht is dat iets speciaals mss die blauwachtige kleur achteraan, bepaald type ofzo, ik ken er nog te weinig van, om van al die verschillende soorten iets te weten, ik vind gewoon zijn kop mooi, lollololInge schreef:Zo te zien is het een blauwe mechelaar of niet?
Ben heel benieuwd naar de achterliggende lijnen van je hond.![]()
Malinois, in België zijn het volgens mij geen x-mechelaars bij de politie.![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de blauwe zijn toch ook X? ik ken er maar enkele met stamboomInge schreef:Zo te zien is het een blauwe mechelaar of niet?

-
- Vaste gebruiker
i dont care x or not, belangrijkste voor mij is dat ik de hond mooi vind en dat hij gelukkig is bij lij en ik met hem.......anything more????malinois schreef:de blauwe zijn toch ook X? ik ken er maar enkele met stamboomInge schreef:Zo te zien is het een blauwe mechelaar of niet?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Je doet net alsof x een vies woord is....ken menig x mechelaar en de meeste zijn bijzonder fijne en leuke honden om te zien..
Ik hoop dat je veel plezier van je hondje zult hebben, zou het verwachtingspatroon vooralseerst iets omlaag schroeven de hond is nog geen twee jaar oud. En probeer eens rustig een band op te bouwen. Veel op de grond liggen en op een leuke manier met een balletje ouwehoeren.
Ik hoop dat je veel plezier van je hondje zult hebben, zou het verwachtingspatroon vooralseerst iets omlaag schroeven de hond is nog geen twee jaar oud. En probeer eens rustig een band op te bouwen. Veel op de grond liggen en op een leuke manier met een balletje ouwehoeren.
- LaRep
- Zeer actief
Als het zo simpel is als jij stelt ben ik het helemaal met je eens maar ik ken er geen die dit soort kersverse baasjes op een gegeven moment niet met de rug naar de muur zetten; let wel ik heb het dan over een beetje ph met karakter. Ik weet de reden niet waarom deze hond van de hand gedaan wordt maar een africhter ruimt op deze leeftijd niet zomaar.Martijn schreef:Ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt. Groot kaliber hond met een nieuwbakken hondenliefhebber. Dat is best tricky.LaRep schreef:Als ik jou was zou ik mezelf eens goed afvragen of deze hond de juiste keus is. Niets ten nadele van jou maar ik begrijp met alle wil van de wereld niet dat een africhter een (half) afgerichte hond verkoopt aan iemand met zo weinig ervaring.
Toch heb ik het al een aantal keer goed zijn gaan en dat was altijd bij mensen die enorm veel respect en inlevingsvermogen naar de hond toe op konden brengen.
Deze combinaties kunnen eigenlijk alleen maar goed gaan als de hond niet gefrustreerd raakt.
Ik zou dan ook in eerste instantie mijn energie stoppen in het begrijpen van de hond en niet in het naar mijn hand zetten van die hond want die heeft al bewezen makkelijk dingen op te pikken dus dat is het probleem niet.
Je moet er bij een herder herplaatser sowieso rekening mee houden dat de hond dingen geleerd kan hebben die jouw opdracht in de weg staan. Voor een getrainde herder is het een heel erg om de wetten zoals hij die kent te overtreden. Je moet je hond dan gunnen dingen te doen op een manier die hem niet voor het blok zetten.
-
- Vaste gebruiker
de africhter kon hem niet meer houden wegens ziekte en prive problemenLaRep schreef:Als het zo simpel is als jij stelt ben ik het helemaal met je eens maar ik ken er geen die dit soort kersverse baasjes op een gegeven moment niet met de rug naar de muur zetten; let wel ik heb het dan over een beetje ph met karakter. Ik weet de reden niet waarom deze hond van de hand gedaan wordt maar een africhter ruimt op deze leeftijd niet zomaar.Martijn schreef:Ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt. Groot kaliber hond met een nieuwbakken hondenliefhebber. Dat is best tricky.LaRep schreef:Als ik jou was zou ik mezelf eens goed afvragen of deze hond de juiste keus is. Niets ten nadele van jou maar ik begrijp met alle wil van de wereld niet dat een africhter een (half) afgerichte hond verkoopt aan iemand met zo weinig ervaring.
-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar gaat het toch niet om? Ik vraag gewoon of het een X is of nietfc schreef:nee hoor , ik wist zelfs niet wat x was, als ik de hond graag zie en hij mij is het belangrijkste x of niet x

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zie het probleem ook niet hoorchaos schreef:Je doet net alsof x een vies woord is....ken menig x mechelaar en de meeste zijn bijzonder fijne en leuke honden om te zien..

-
- Vaste gebruiker
Als ik woensdag naar de training ga, krijg ik zijn papieren etc.. met zijn paspoort inentingen .....dan zal ik eens vragen wat het juist is van ras , mss toch wel interessant om te weten wat type hij juist is, mss vragen andere mensen het ook aan mij en dan kan tenminste antwoorden lolmalinois schreef:ik zie het probleem ook niet hoorchaos schreef:Je doet net alsof x een vies woord is....ken menig x mechelaar en de meeste zijn bijzonder fijne en leuke honden om te zien..
voor mij is er weinig verschil tussen een stamboommechelaar en een X... zeker omdat er van beide net zoveel bekend is qua lijnen en voorouders
-
- Vaste gebruiker
Omdat ik altijd kleine hondjes gehad heb toen ik nog thuis woonde, en nu ik in een eigen huis woon waar veel plaats is, en op 50 m buiten de deur een grote weide is, wilde ik een duitse herder of een mechelaar al heel lang, toen de man die ik kende me deze hond voorstelde heb ik geen moment getwijfeld.Ik wilde zo een hond sinds ik 12 was, maar mijn ouders wilden maar kleine hondjes thuis, hadden de tijd niet om naar grote te kijken en hadden er de ruimte niet voor.Martijn schreef:Wat is eigenlijk je motivatie geweest om deze hond aan te schaffen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heeft de hond al africhtingscertificaten trouwens?fc schreef:Omdat ik altijd kleine hondjes gehad heb toen ik nog thuis woonde, en nu ik in een eigen huis woon waar veel plaats is, en op 50 m buiten de deur een grote weide is, wilde ik een duitse herder of een mechelaar al heel lang, toen de man die ik kende me deze hond voorstelde heb ik geen moment getwijfeld.Ik wilde zo een hond sinds ik 12 was, maar mijn ouders wilden maar kleine hondjes thuis, hadden de tijd niet om naar grote te kijken en hadden er de ruimte niet voor.Martijn schreef:Wat is eigenlijk je motivatie geweest om deze hond aan te schaffen?

- LaRep
- Zeer actief
fc schreef: Hallo iedereen , sorry voor het lange verhaal en de vele vragen,ik heb sedert 3 dagen een hond die 22 maanden oud is , en getraind was door een ander persoon, aangezien deze persoon honden opleidt, maar nu wegens prive problemen (ziekte)de hond verkocht heeft aan mij voor 1500 euro
Naar alle waarschijnlijk geen KNPV want je mag pas voor met 24 maanden en daarbij komt dat een gecertificeerde hond minimaal het dubbele kost.
Hoe zit het met leeftijden bij Belgische Ring en IPO?
Laatst gewijzigd door LaRep op 16 okt 2006 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
ik kan jullie daar woendag na de hondentraining antwoorden opgeven over mijn hond , dan krijg ik alle info over de hond en de papieren.....en op de vraag waarom ik een duitse herder of mechelaar wilde, omdat ik dat het mooist vind , over kleuren en geuren discuteert men niet........LaRep schreef:malinois schreef: heeft de hond al africhtingscertificaten trouwens?Naar alle waarschijnlijk geen KNPV want je mag pas voor met 24 maanden en daarbij komt dat een gecertificeerde hond minimaal het dubbele kost.Hallo iedereen , sorry voor het lange verhaal en de vele vragen,ik heb sedert 3 dagen een hond die 22 maanden oud is , en getraind was door een ander persoon, aangezien deze persoon honden opleidt, maar nu wegens prive problemen (ziekte)de hond verkocht heeft aan mij voor 1500 euro
Hoe zit het met leeftijden bij Belgische Ring en IPO?
- LaRep
- Zeer actief
fc schreef:ik kan jullie daar woendag na de hondentraining antwoorden opgeven over mijn hond , dan krijg ik alle info over de hond en de papieren.....en op de vraag waarom ik een duitse herder of mechelaar wilde, omdat ik dat het mooist vind , over kleuren en geuren discuteert men niet........
Je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet of er wat op je hond zit

-
- Vaste gebruiker
Zeg spelen jullie hier doktertje ofzo, ik zeg gewoon dat ik een overeenkomst had met die africhter, dat ik de hond bij mij wilde omdat ik hem graag zag , hij zei me geef een voorschot van 1500 euro en probeer de hond bij u een 10 tal dagen om te zien als de hond zich makkelijk aanpast aan u , en jij aan de hond, dus (werd er niet zoveel gezeverd over koetjes en kalfjes) en dan zie je wel, ik ben goed bevriend met die mens, nu ik zie dat de hond mij aanvaardt , en ik hem graag bij mij heb, zal ik hem houden en de nodige inlichtingen en papieren vragen en krijgen en staan mij die niet aan, wat ik zeer betwijfel, dan neemt ie hem gewoon terug,en zelfs indien hij geen stamboom heeft etc... i dont give a ...... ik hou van de hond alreeds, wat zijn jullie toch nieuwschierig erger of bij de dokter of de politie ...........LaRep schreef:fc schreef:ik kan jullie daar woendag na de hondentraining antwoorden opgeven over mijn hond , dan krijg ik alle info over de hond en de papieren.....en op de vraag waarom ik een duitse herder of mechelaar wilde, omdat ik dat het mooist vind , over kleuren en geuren discuteert men niet........
Je gaat me toch niet vertellen dat je niet weet of er wat op je hond zit![]()
:N:
![]()