Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blake bij de MG hondenschool...UPDATE

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Blake
Vaste gebruiker

Blake bij de MG hondenschool...UPDATE

Ongelezen bericht door Blake »

gisteren was de 1e dag van de cursus, en was er de gedragstest, laat ik het zo zeggen, het viel me niets tegen, al deed blake niet precies hetzelfde wat de meeste andere honden wel deden....

het binnenkomen op het terrein gebeurde al met zn haren overeind bij zn nek en staart, hij rook andere honden die er eerder waren geweest(bij de test was je er alleen met jouw hond, dus zag hij geen andere honden) maar hij wilde wel errug graag het terrein op, toen moest er eenvreemde kennismaken met de hond, terwijl dat bij alle honden rustig gebeurde, besloot blake maar flink tegen diegene op te gaan springen en hem uitbundig te likken over zn handen.
daarna moesten de andere mensen van de cursus op ons af komen lopen en ons 'insluiten' blake vond dat wel een leuk spelletje en ging tegen mensen opspringen(veel honden reageerden niet, of waren juist terughoudend, een enkele reageerde gelukkig net zoals blake)

toen moest iedereen in een lange rij gaan staan, en werd er achter die rij een blik op de grond gegooid, terwijl de hond er langsliep, veel honden sprongen opzij of deden niets, blake dook maar meteen tussen de rij mensen door om eens te kijken wat hij daar nou hoorde

daarna nam degene die de test deed blake mee naar de ene kant van het terrein, ik moest aan de andere kant gaan staan, en tussen ons in moesten mensen met dekens wapperen op t moment dat de hond er voorbij kwam
was een test om de binding baas-hond te bekijken, op 2 na negeerde de honden de dekens en renden naar hun baasje toe, blake en nog een andere hond vonden de dekens leuker dan hun baasje die hun riep, maargoed na 5 weken kan je ook nog niet zo'n band hebben als mensen die hun hond al van pup af aan hebben, en na nog een keer roepen kwam blake alsnog naar me toe en liet hij de dekens los

toen ff kijken of ze van iets onverwachts schrokken, paraplu die open op hem afkwam, hij liep zo tegen de paraplu aan, was dus niet onder de indruk, toen balletje weggooien en hij moest hem halen, hij moest dus weer ff los, hij vliegt achter de bal aan, is er bijna en besluit dan ff het terrein rond te rennen en weer naar mij te komen, maar toen ik zei dat ie t balletje moest halen deed ie het alsnog

goed dat gebeurde dus zo'n 20x want iedere hond moest dat testje doen, en daarna kregen we uitleg over de methode en over de clicker, met wat videobeelden erbij enzo

vrijdag is de 1e echte les en dan na 10 lessen volgt er een examen, dat is dinsdag over 4 weken en dan ben ik benieuwd of blake en ik slagen :mrgreen:

moet wel zeggen dat de methode logisch klinkt en me aanspreekt, alleen het negeren moeten we echt nog beter gaan doen, vooral mn vriend! en mocht het zo zijn dat na 2/3 lessen blake nogsteeds niet rustig is in de groep honden, krijgen we priveles tot volgende maand, dan begint de nieuwe cursus en mogen we daarin verder gaan, en dat zonder extra kosten, vond dat wel supernetjes!
maar we gaan er natuurlijk voor om blake deze cursus al gewoon tussen de andere honden in te kunnen laten meedoen!

ik zal na iedere les hier een verslagje plaatsen, en dan hoop ik dat er hier heel snel staat dat blake het goed doet en op mij reageert als we tussen de andere honden in staan!

heb ook een boekje gekregen met daarin een aantal dingetjes die je je hond kan aanleren, omdat blake zo slim is en graag en makkelijk iets nieuws leert moesten we een uitdaging zien te vinden voor hem, met als doel dat hij dus door een moeilijke oefening, beter op mij gaat letten en nog meer op de clicker en mij gericht is, dus dat ga ik ook zeker doen!
Laatst gewijzigd door Blake op 10 sep 2004 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hahahahaha leuk dat hij zo op die test reageert! Ik ben benieuwd naar de vorderingen!
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Dat klinkt goed, de manier waarop ze op die hondenschool hun best doen om ook "moeilijke" honden te kunnen trainen.
Veel succes en plezier met de cursus.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Nou, dat klinkt als een positieve start. Ik ga hard mee duimen dat jullie over vier weken gediplomeerd het veld verlaten :ok:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Klinkt leuk!

Ik heb met Sypke dezelfde cursus gedaan, ook met de gedragstest vooraf. Ik vond het een leerzame en leuke cursus! Veel succes met Blake!
Blake
Vaste gebruiker

ben druk bezig met blake op vreemd terrein de oefeningetjes te laten doen die hij thuis perfect kan, en wat de trainster al zei klopt idd, op ieder nieuw terrein moet hij eerst weer even doorhebben wat je bedoelt, en dat valt niet altijd mee!
zodra hij teveel andere honden ruikt dan krijg ik zn aandacht totaal niet, maar op een veldje waar ik aker met hem kom gaan alle dingen redelijk goed en heb ik meestal zn aandacht

ben heel erg benieuwd hoe het morgen gaat, tussen al die andere honden in.....

heb net de 27 blz theorie doorgelezen, en het was allemaal erg duidelijk en herkenbaar om te lezen, heb nogsteeds het gevoel dat we de juiste keuze hebben gemaakt om op deze manier te gaa proberen of blake wil gaa luisteren en op ons wil gaan letten
ook staan er behoorlijk confronterende dingen in over je eigen gedrag, erg herkenbaar en ook goed om te lezen! nu nog zorgen dat mn vriend ook alle theorie doorleest en er iets mee doet, ik merk dat nu ik meer en op een andere manier bezig ben met blake, ik beter met hem om kan gaan dan mn vriend, met minder problemen, dus er zit iig vooruitgang in :mrgreen:

morgen of zaterdagochtend plaats ik het verslagje van de eerste echte les!
Blake
Vaste gebruiker

blake is een kruising labrador, wat voor kruising precies is niet bekend maar de meesten zien er iets van herder of flatcoat in

gisteren hadden we dus de 1e echte les tussen de andere honden in...
er zijn 3 groepjes van 7/8 personen en in totaal waren er 4 honden die totaal niet op hun baas wilden letten, zelfs geen oog hadden voor wat lekkers, daarvan was blake er dus 1 van....

in onze groep zat nog een herder die erg aan de riem trekt en naar andere honden toe wil en blaft enzo, hij liet haar aan blake snuffelen terwijl ik dus mn best deed om blake weg te houden en zei erbij dat blake bijt
ja dat was goed voor dr, ja fijn, maar voor blake niet, als hij weer een keer de kans heeft om uit te vallen aan de riem zijn we no verder van huis

dus daarna hield hij gelukkig genoeg afstand, blake en die herder bleven dus trekken aan de riem, als extra 'veiligheid' gingen ze ook aan een 4 meter lijn die aan het hek zat, zodat als we ze niet konden houden, ze niet helemaal los waren. als de hond echt niet op je wilde letten, moest je ff weglopen, tot hij jou op wilde zoeken
bij die herder werkte dat super, bij blake niet maarja 9 maanden asiel, dan werd hij ook steeds weggezet in zn hok, en dan werd hij er vanzelf wel weer een keer uitgehaald, hij geeft er dus nix om als je bij hem wegloopt terwijl hij aan t hek zit, hij ging op zn gemak languit liggen, en kwam er een hond te dichtbij dan schoot ie er blaffend achteraan, om daarna weer te gaan liggen.....

hij had zichzelf zo druk gemaakt dat toen hij moest gaan zitten, meteen ging liggen, echt languit en op zn zij, oogjes dicht en daar lag hij dan.
dus t was of half slapen, of als een gek aan de riem trekken, gelukkig blafte hij niet zo veel, dat viel nog mee, ok zn haren lagen meestal gewoon plat

we kijken dit nog 2 lessen aan, verbeterd het niet dan krijgen we priveles tot de volgende cursus begint en proberen het dan opnieuw.
ze zijn er daar nogsteeds van overtuigd dat het helemaal goedkomt met blake, het heeft alleen meer tijd nodig dan bij de gemiddelde hond, maarja de gemiddelde hond heeft ook een stuk beter verleden dan blake heeft

dus ik blijf gewoon rustig en geduldig en vertrouw maar op de mensen van de hondenschool die zeggen dat het echt wel goed komt!

zondag is de 2e les, ben beneiuwd! tot die tijd blijf ik een paar x per dag oefenen, ook op verschillende terreinen, in de hoop dat hij toch op mij wil gaan letten
Blake
Vaste gebruiker

alvast een kleine update, maar dan over wat ik zelf leer :wink:

ik heb net hoofdstuk 2 van de theorie gelezen, over oa lichaamstaal, ambivalent gedrag, aangeleerde angst of aangeleerde agressie en over hoe jij zelf onbewust ongewenstr gedrag aanleert/stimuleert.

zo herkenbaar! en ook dingen die werden beschreven die fout kunnen gaan en wat voor gedrag ze als gevolg kunnen hebben doordat jij als baas iets fout doet, ik hrken daar precies blake in, met zn agressie naar andere honden, met tegelijktijdig ambivalent gedrag, wat duidt op aangeleerde agressie.
ik heb dus het idee, dat had ik al een beetje maar is nu meer bevestigd, dat blake bij de vorige eigenaar een keer de fout is gegaan en heeft gebeten, waarna hij angstvallig bij andere honden weg is gehouden, alsmaar aan de riem s gehouden en dan maar flink eraan trekken en zelf gespannen worden als je ee andere hond tegekomt, al die dingen steunen je hond erin dat er iets aan de hand is, en dat die hond die tegemoet komt een 'bedreiging' is en dat daar iets aan egdaan moet worden etc

blake was vandaag los, met de 2 ridgebacks(eerst gemuilkorfd voor de zekerheid, later los zodat hij met zn bal kon spelen) toen er een man met 3 grote honden en een pup ineens vlakbij stond, dus blake er opaf, honden snuffelden aan hem, man gooit balletje weg, en met zn allen gaan ze erachteraan, zelfs toen 1 van de honden(was ook een asielh9ond geweest en vertoonde nog wat verstoord gedrag) lelijk tegen hem deed gebeurde er niets! daarna liep ik het laatste stukje naar de auto terug aan de riem(vlakbij de weg en blake wil weleens de auto voorbij rennen...) en ik kijk richting kevin en samra of die wel netjes tot aan de auto meeliepen, en ineens voel ik een ruk aan de riem en hoor ik geblaf, jahoor blake zag een hondje staan, en hij gedroeg zich meteen agressief, haren overeind, blaffen, grommen, terwijl hij daarvoor met 6 honden, waar van 4 vreemde honden en dan kevin+samra die hij al een paar keer had gezien, gewoon had gespeeld

ik had deze keer die hond nog niet gezien dus had ik zelf ook niet onbewust spanning op hem over kunnen brengen, maar het agressieve gedrag naar honden toe, als hij aangelijnd is, dat zit er zo fel in, na t lezen van mn theorieboek ben ik er dus achter hoe dat zo is gekomen.....
nu nog het af zien te leren ;)

ben benieuwd hoe de les morgenochtend gaat.
Blake
Vaste gebruiker

wat jij beschrijft hoort idd niet, en dat zal het hondje ook geen goed doen....grijpt degene die de cursus geeft dan niet in?

even een update over blake

blake doet wrsch de rest van de cursus niet mee in de groep, maar krijgt apart les, zoder andere honden, daarna met 1 hond en zo opbouwen....met als doel de cursus van volgende maand. dat we dan dus tussen de anderen mee kunnen doen

ook heb ik op aanraden van degene die de cursus geft contact opgenomen met een gedragstherapeute, en ook krijgt blake wrsch back bloesem druppels,d aar werklt de gedragstherapeute ook mee en daar zou blake baat bij kunnen hebben, hij moet meer innerlijke rust krijgen, zodat hij ook begrijpt wat we van hem vragen.

ik ben benieuwd wat de gedragstherapeute er van zegt, maar ik geloof er nogsteeds in dat het goed gaat komen met blake, het zal alleen wat tijd nodig hebben.

vanavond is hij weer naar het water geweest met de ridgebacks, het teefje jaagt steeds achter hem aan en hapt dan in zn kont/staart maar hij reageert niet op haar en gaat aleen maar achter zn balletje aan! maar zodra hij is aangelijnd is het een klein drama....

ik blijf gewoon doorgaan met de aandachtoefeningen, en laat hem als het kan samen met de ridgebacks naar het bos/water gaan zodat hij ook wat meer went aan honden die om hem heen lopen

ik hou jullie op de hoogte :wink:
Blake
Vaste gebruiker

UPDATE

we hebben nu priveles met blake voor de 1e les van onze groep begint, de andere mensen mogen hun honden zelfs niet tot aan het hek meenemen als we met blake bezig zijn, om stress bij blake te voorkomen
de trainster heeft 1 hond van haar erbij, die wordt niet warm of koud van blake zn gedoe, en langzaam aan gaat blake ondanks die hond erbij, toch op mij letten
ook hebben we inmiddels contact opgenomen met een gedragstherapeute waarmee onze trainster al vaker succesvol mee heeft samengewerkt, en die komt binnenkort een keer bij ons langs

heb nogsteeds het vertrouwen dat het wel goed komt met blake!
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Wauw, dit klinkt echt goed!
Er wordt echt goed de tijd genomen, dat lijkt me wel een goede hondenschool :ok: Waar is het?
Veel plezier en succes!
Ik vind het leuk om je ervaringen te lezen.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”