het binnenkomen op het terrein gebeurde al met zn haren overeind bij zn nek en staart, hij rook andere honden die er eerder waren geweest(bij de test was je er alleen met jouw hond, dus zag hij geen andere honden) maar hij wilde wel errug graag het terrein op, toen moest er eenvreemde kennismaken met de hond, terwijl dat bij alle honden rustig gebeurde, besloot blake maar flink tegen diegene op te gaan springen en hem uitbundig te likken over zn handen.
daarna moesten de andere mensen van de cursus op ons af komen lopen en ons 'insluiten' blake vond dat wel een leuk spelletje en ging tegen mensen opspringen(veel honden reageerden niet, of waren juist terughoudend, een enkele reageerde gelukkig net zoals blake)
toen moest iedereen in een lange rij gaan staan, en werd er achter die rij een blik op de grond gegooid, terwijl de hond er langsliep, veel honden sprongen opzij of deden niets, blake dook maar meteen tussen de rij mensen door om eens te kijken wat hij daar nou hoorde
daarna nam degene die de test deed blake mee naar de ene kant van het terrein, ik moest aan de andere kant gaan staan, en tussen ons in moesten mensen met dekens wapperen op t moment dat de hond er voorbij kwam
was een test om de binding baas-hond te bekijken, op 2 na negeerde de honden de dekens en renden naar hun baasje toe, blake en nog een andere hond vonden de dekens leuker dan hun baasje die hun riep, maargoed na 5 weken kan je ook nog niet zo'n band hebben als mensen die hun hond al van pup af aan hebben, en na nog een keer roepen kwam blake alsnog naar me toe en liet hij de dekens los
toen ff kijken of ze van iets onverwachts schrokken, paraplu die open op hem afkwam, hij liep zo tegen de paraplu aan, was dus niet onder de indruk, toen balletje weggooien en hij moest hem halen, hij moest dus weer ff los, hij vliegt achter de bal aan, is er bijna en besluit dan ff het terrein rond te rennen en weer naar mij te komen, maar toen ik zei dat ie t balletje moest halen deed ie het alsnog
goed dat gebeurde dus zo'n 20x want iedere hond moest dat testje doen, en daarna kregen we uitleg over de methode en over de clicker, met wat videobeelden erbij enzo
vrijdag is de 1e echte les en dan na 10 lessen volgt er een examen, dat is dinsdag over 4 weken en dan ben ik benieuwd of blake en ik slagen
moet wel zeggen dat de methode logisch klinkt en me aanspreekt, alleen het negeren moeten we echt nog beter gaan doen, vooral mn vriend! en mocht het zo zijn dat na 2/3 lessen blake nogsteeds niet rustig is in de groep honden, krijgen we priveles tot volgende maand, dan begint de nieuwe cursus en mogen we daarin verder gaan, en dat zonder extra kosten, vond dat wel supernetjes!
maar we gaan er natuurlijk voor om blake deze cursus al gewoon tussen de andere honden in te kunnen laten meedoen!
ik zal na iedere les hier een verslagje plaatsen, en dan hoop ik dat er hier heel snel staat dat blake het goed doet en op mij reageert als we tussen de andere honden in staan!
heb ook een boekje gekregen met daarin een aantal dingetjes die je je hond kan aanleren, omdat blake zo slim is en graag en makkelijk iets nieuws leert moesten we een uitdaging zien te vinden voor hem, met als doel dat hij dus door een moeilijke oefening, beter op mij gaat letten en nog meer op de clicker en mij gericht is, dus dat ga ik ook zeker doen!