Martijn schreef:Ik zou je willen uitleggen dat geveinsde vriendelijkheid niet oprecht en niet de moeite waard is en dat een intelligente lezer daar onmiddellijk doorheen prikt maar aangezien jij alleen maar geveinsde vriendelijkheid hebt en intelligentie compleet ontbreekt laat ik dit (en jou) maar voor wat het is.
Je bent een zielig gefrustreerd wijf dat niets anders doet dan topics verkutten met je opgekropte zooi. Voor jou heel erg maar mijn probleem is het niet, Joe. Stik lekker in je bullshit.
Ik reageer maar niet op deze onwijze scheldpartijen :sleep:
Wel even inhoudelijk:
Matrijn schreef:Als je de complete regie op het leven van een ander wezen op je neemt mag je eerst weleens heel lang goed in de spiegel kijken en beslissen of je motieven en je tolerantie wel voldoende goed zijn om die eer te mogen nemen
Het allerminste dat je dan moet doen is jezelf constant kritisch bekijken of je het (nog) wel goed genoeg doet. De hond is niet in staat om zelf veranderingen aan te brengen en ook niet om daar duidelijk om te vragen. Je moet dan tot in het extreme meedenken.
Ik ben geen moeilijk mens maar waar het gaat om het zijn van een waardige baas doe ik wel degelijk moeilijk.
Ik vind het prima hoor, Martijn, dat jij deze extreme maatstaven hanteert en vind het ook erg knap als je je leven zo in kunt richten om hieraan te voldoen.
Maar je kunt niet mensen die hier niet aan KUNNEN (niet lezen..niet willen!) voldoen hier niet zo onbeschoft op afrekenen.
(Heeft ook geen enkel nut. Dan zullen ze hoogstens denken det je een gefrustreerd manneke bent en niet de fout bij zichzelf zoeken, hetgeen toch je intentie is, uit je verhaal op te maken. Want jij bent een grote dierenvriend).
Mijn hond zou ook liever 4 uur i.p.v. 2 uur per dag in het bos lopen. Ook mijn paard zou liever 4 uur per dag aandacht krijgen dan 2. Maar ik vind dat ik het goed doe. Daarbij vind ik mijn eigen geluk en dat van mijn familie en vriend ook belangrijk. Dus lekker een avondje weg, lekker een filmje kijken(met hond op mijn voeten

) , eens bij mijn moeder op visite, of wat dan ook...Jouw opmerking over de "verantwoordelijkheid" naar kinderen toe, durf ik niet eens aan te halen.
Maar goed, dan houd je buiten je werk en dit alles geen uren meer over, helaas.
Moet ik dan maar geen dieren nemen??? Ik zie ze ook liever vrij in de natuur, alhoewel dat leven ook hard en bar en bar slecht kan zijn!!!
Ik vind dat ik voor mijzelf een goed evenwicht heb gevonden.
Zoals zoveel mensen het op hun manier, in hun omstandigheden/mogelijkheden het het beste doen. En ik weet zeker dat de mensen op dit forum ook hun uiterste best doen! Ik vind het dan ook onterecht om hen hierop af te straffen. Niet iedereen kan/wil zo tot het extreme gaan.
Ook vind ik het onterecht dat mensen, met minder kennis en op hun manier een goed antwoord geven, meteen af te zeiken als dat niet het juiste/perfecte antwoord is.
Dit kan heus allemaal wel wat leuker. Ik denk idd dat jij dit forum veel klanten kost!
Als je dan perse zo graag wilt schelden(want je kan het blijkbaar niet laten, waarom weet ik niet), pak dan iemand waarvan je weet dat hij/zij daar tegen kan (mij bijvoorbeeld

), maar geen mensen met goede/gezellige bedoelingen. Ja, er zijn ook mensen die hier puur voor de gezelligheid komen. Een beetje "theeleuten". Laat hen toch.
JIJ VINDT JEZELF EEN WAARDIGE BAAS, IK ZOU LIEVER EEN WAARDIG MENS ZIJN!