Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de eerste nachten bij de pup slapen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Martijn schreef:
DebbieK schreef:Laat iedereen alsjeblieft doen wat hem/haar zelf het beste lijkt :zwaai:
Nee, je hebt niet de vrijheid om je nergens in te verdiepen en vervolgens vanuit je zelfverkozen onwetendheid een ander wezen iets aan te doen.
Het gaat hier niet om verschillende smaken maar keiharde, bewezen feiten. Als je daar om wat voor reden dan ook tegenin gaat ben je gewoon fout bezig. Dat heeft niets te maken met de vrijheid om je eigen inzicht te volgen. Inzicht impliceert dat je je ergens in verdiept hebt en dat heb je niet als je dit soort bullshit verkondigt.
Het is gewoon niet oke om je pup of wat voor nestdier dan ook uit dat nest te halen om het vervolgens hele nachten aan zijn lot over te laten.
Dat is niet lief, niet gezond en niet bevorderlijk voor welke wenselijke ontwikkeling dan ook.
Dat is niets anders dan je pup verkutten en dat staat dus niet vrij.
Je kunt niet vinden dat 1+1 zes is en ook niet dat het goed is om een pup na een paar uur al moederziel alleen te laten.
Als je pup nou gewoon slaapt 's nachts, wat is er dan zo erg aan dat ie alleen is??
Wij gaan erg laat naar bed, nooit voor twee uur en zijn als we een pup hebben om 6 uur weer beneden.
Dan is de pup vier uurtjes alleen en dan slaapt ie dus gewoon!!
Mijn honden zijn niet verkut, verre van dat!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Marja schreef:
Dingo schreef:
Marja schreef:Zo is dat!!
Zo als gewonlijk weten anderen precies hoe het hier bij mij toegaat en is dat helemaal fout.
Knap hoor dat ik een par regeltjes schrijf en dat men daar hele foute conclusies uit kan trekken.
Lekker laten lullen, hier gaat alles lekker zowel met honden als kids. :zwaai:
dus als iemand schrijft dat je ongekookte macaroni naar een hond moet gooien, om hem zijn bek te laten houden, dan heb jij zoiets van...ach ja, gewoon lekker laten gaan??? lekkere dierenvriend ben jij :?
Tjonge jonge! nee natuurlijk doe ik dat soort dingen niet, jij verzint ze waar je bij staat!
Nou nee, kennelijk heb ik de topic doorgelezen en jij niet.... ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Marja
Zeer actief

Je had het tegen mij, en ik gooi met niets naar mijn honden!
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Marja schreef:Je had het tegen mij, en ik gooi met niets naar mijn honden!
Ik had het inderdaad tegen jou, en jij beweert dat men zich niet zo moet bemoeien met andermans zaken. Als hier dus iemand op dit forum beweert dat je met een zak macaroni gooien tegen een pup het beest goed behandeld, dan is jou mening dus dat het wel goed zal zijn of zo......Nou, dan ben je in mijn ogen geen hond waard...
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

Marja schreef:
Als je pup nou gewoon slaapt 's nachts, wat is er dan zo erg aan dat ie alleen is??
Wij gaan erg laat naar bed, nooit voor twee uur en zijn als we een pup hebben om 6 uur weer beneden.
Dan is de pup vier uurtjes alleen en dan slaapt ie dus gewoon!!
Mijn honden zijn niet verkut, verre van dat!
in die 4 uurtjes hoort je pup er ook nog een keer uit te gaan ( op zijn minste) om te kunnen plassen/poepen, om daar eens mee te beginnen. Buiten dat heeft Martijn het perfect verwoord. Feit dat jij niet snapt wat er zo vreemd is aan een pup, die uit zijn vertrouwde nest is weggehaald, alleen te laten liggen, voormaar 4 uurtjes zegt mij genoeg :zwaai:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:
Marja schreef:Je had het tegen mij, en ik gooi met niets naar mijn honden!
Ik had het inderdaad tegen jou, en jij beweert dat men zich niet zo moet bemoeien met andermans zaken. Als hier dus iemand op dit forum beweert dat je met een zak macaroni gooien tegen een pup het beest goed behandeld, dan is jou mening dus dat het wel goed zal zijn of zo......Nou, dan ben je in mijn ogen geen hond waard...
helemaal mee eens :ok: neem dan lekker een pluchehondje! meteen zindelijk, nooit 's nachts eruit... prima toch :kotz:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

Martijn, alle waardering voor je duidelijke woorden zonder scheldpartijen!
Zoals je het uitlegd, ja dat snap ik en daar kan ik dan achter staan.
Maar.....er wordt hier nogal vaak voorbij gegaan aan het feit dat mensen die voor het eerst een hond hebben fouten maken.
Je kan je nog zo goed inlezen en laten informeren maar dan nog, de een zegt dit en de ander zegt dat.
Bij onze eerste hond gingen wij ervan uit dat de fokker toch het beste voor had met zijn pups, en dat hij toch echt wel de juiste adviezen zou mee geven.
Wij zijn daar echt opaf gegaan en waren heel strikt in wat de fokker had gezegd.
Pas later kom je er dan achter dat een fokker dus ook "foute" dingen kan zeggen en verkeerde adviezen kan meegeven.
Je wilt niet weten wat voor voedingslijst wij mee kregen.
En omdat het zo'n enorme grote en sterke hond zou gaan worden, en dan ook nog een reu, werd ons op het hart gedrukt om heel streng te zijn en niets te pikken, vanaf dag 1!!
Dus voelde wij ons in het begin heel schuldig omdat we dachten veel te lief te zijn tegen de pup.
Kijk nu weet je meer (nog lang niet alles hoor).

Dus zoals degene die macroni gooit tegen de bench, ja stom, zou ik ook nooit doen! maar wij weten toch niet waarom ze dat gedaan heeft??
Misschien kreeg ze dat advies van iemand die al jarenlange (foute)ervaring had met honden.
Ik bedoel maar......bij je eerste hond moet je alles nog leren, en maak je foute, kleine en grote!
Het lijkt mij zinniger om daar wat aardiger op te reageren want anders schirikt men zich een bult en durft men hier niets meer te vragen, en dan blijven we fouten maken, nietwaar :mrgreen:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

er zijn pups die gewoon de hele nacht door kunnen slapen en geen aandacht vragen, maar er zijn ook pups die dat niet kunnen, en juist dat soort pups nem ik mee naar mijn slaapkamer, in mijn bed(jawel) als hij wakker is kan hij me ruiken en horen(net zoals in de nest) daardoor worden ze ook in een mum tijd zindelijk en ze hebben volste vertrouwen in me.
Al mijn honden zijn stabiel , hebben nooit gejankt als ik weg ben, en kan ik prima werken met hun(ze zijn goed onavankelijk als het moet)

De zus van een van mijn honden is anders groot gebracht, beneden, laten doorjanken enz enz.

Werken doetze niet, ze sloopt alles, en jankt de boel bij elkaar als de mensen weg zijn.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Marja schreef:Het lijkt mij zinniger om daar wat aardiger op te reageren want anders schirikt men zich een bult en durft men hier niets meer te vragen, en dan blijven we fouten maken, nietwaar :mrgreen:
:ok:
Goh..je vraagt wel het onmogelijke hoor!
Martijn is nl. nog niet zover in zijn ontwikkeling.
Marja
Zeer actief

Mwah, daar moet je doorheen kijken.
Het goede eruit halen en de rest laten voor wat het is. Hoewel.....als je af en toe van een beetje stangen houd :mrgreen:
Afbeelding
joe
Zeer actief

Marja schreef:Mwah, daar moet je doorheen kijken.
Het goede eruit halen en de rest laten voor wat het is. Hoewel.....als je af en toe van een beetje stangen houd :mrgreen:
Je spreekt jezelf nu wel behoorlijk tegen.
Net moest hij nog aardiger zijn tegen de beginners en nu maar laten voor wat het is :roll:
Marja
Zeer actief

Ik heb het hier tegen JOU, jij moet nu toch beter weten ;)
Afbeelding
joe
Zeer actief

Marja schreef:
Mwah, daar moet je doorheen kijken.
Het goede eruit halen en de rest laten voor wat het is. Hoewel.....als je af en toe van een beetje stangen houd
Marja schreef:Ik heb het hier tegen JOU, jij moet nu toch beter weten ;)
Oeps.....ja, ik vatte het anders op...
Ben het helemaal met je eens :ok: ....inclusief die laatste zin :mrgreen:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik ben het met je eens dat je goed voor je hond moet zorgen, maar slavernij is onzin. En mijn hond poept en plast en speelt en slaapt wanneer hij wil. Als hij naar buiten moet en dat aangeeft dan ga ik echt naar buiten met hem, al is het midden in de nacht drie keer.Als hij honger heeft krijgt hij eten. Ik probeer het leven zo leuk mogelijk te maken voor hem. Sleur mezelf door storm en regen om dat ik inderdaad hiervoor gekozen heb en het aan mijn hond verplicht ben.

Maar om nou te zeggen dat mijn hond geestelijk gehandicapt is omdat hij achter een balletje aan wil rennen en soms niet kan wachten ben ik niet met je eens. En als je dan een vraag stelt omdat je je ergens in wilt verdiepen, wat altijd beter is als achterover gaan zitten en wachten tot alles vanzelf weer goed komt, dan zit je niet te wachten op een antwoord inclusief een snauw. Dat is waar ik soms een beetje moeite mee heb.

Je kunt mensen niet inschatten door hier op het forum ze te beoordelen. Je weet niet hoe goed sommige mensen met domme vragen wel eens voor hun hond zouden kunnen zorgen en mensen die zich o zo vakkundig en op de hoogte zijn, dat wil nog niet zeggen dat ze dit ook in de praktijk kunnen uitvoeren.

Ja geschreven klinkt het leuk. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook werkelijk zo met hun hond omgaan. Tussen praktijk en theorie zit een hoop verschil.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

joe schreef:
Marja schreef:Het lijkt mij zinniger om daar wat aardiger op te reageren want anders schirikt men zich een bult en durft men hier niets meer te vragen, en dan blijven we fouten maken, nietwaar :mrgreen:

liever een duidelijk en iets minder aardig antwoord dan helemaal niks zoals bij jou.......
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Martijn!
Man, wat een verhaal zeg, maar bij mij duidelijk overgekomen.
Mocht er ooit een pup nummer drie komen dan gaat ie mee naar bed:)

Dit is niet om te slijmen, maar om duidelijk te maken dat iedereen aan zo'n duidelijk verhaal iets heeft.
Verder denk ik dat mijn honden nog redelijk hond zijn, er zijn wel regels maar over het algemeen laat ik ze toch erg vrij in hun hondse manieren.
Omdat mijn gevoel me dit zegt en mijn honden ook een stuk makkelijker in omgang zijn.
Afbeelding
joe
Zeer actief

Martijn schreef:Ik zou je willen uitleggen dat geveinsde vriendelijkheid niet oprecht en niet de moeite waard is en dat een intelligente lezer daar onmiddellijk doorheen prikt maar aangezien jij alleen maar geveinsde vriendelijkheid hebt en intelligentie compleet ontbreekt laat ik dit (en jou) maar voor wat het is.

Je bent een zielig gefrustreerd wijf dat niets anders doet dan topics verkutten met je opgekropte zooi. Voor jou heel erg maar mijn probleem is het niet, Joe. Stik lekker in je bullshit.

Ik reageer maar niet op deze onwijze scheldpartijen :sleep:
Wel even inhoudelijk:
Matrijn schreef:Als je de complete regie op het leven van een ander wezen op je neemt mag je eerst weleens heel lang goed in de spiegel kijken en beslissen of je motieven en je tolerantie wel voldoende goed zijn om die eer te mogen nemen

Het allerminste dat je dan moet doen is jezelf constant kritisch bekijken of je het (nog) wel goed genoeg doet. De hond is niet in staat om zelf veranderingen aan te brengen en ook niet om daar duidelijk om te vragen. Je moet dan tot in het extreme meedenken.

Ik ben geen moeilijk mens maar waar het gaat om het zijn van een waardige baas doe ik wel degelijk moeilijk.
Ik vind het prima hoor, Martijn, dat jij deze extreme maatstaven hanteert en vind het ook erg knap als je je leven zo in kunt richten om hieraan te voldoen.

Maar je kunt niet mensen die hier niet aan KUNNEN (niet lezen..niet willen!) voldoen hier niet zo onbeschoft op afrekenen.
(Heeft ook geen enkel nut. Dan zullen ze hoogstens denken det je een gefrustreerd manneke bent en niet de fout bij zichzelf zoeken, hetgeen toch je intentie is, uit je verhaal op te maken. Want jij bent een grote dierenvriend).

Mijn hond zou ook liever 4 uur i.p.v. 2 uur per dag in het bos lopen. Ook mijn paard zou liever 4 uur per dag aandacht krijgen dan 2. Maar ik vind dat ik het goed doe. Daarbij vind ik mijn eigen geluk en dat van mijn familie en vriend ook belangrijk. Dus lekker een avondje weg, lekker een filmje kijken(met hond op mijn voeten :mrgreen:) , eens bij mijn moeder op visite, of wat dan ook...Jouw opmerking over de "verantwoordelijkheid" naar kinderen toe, durf ik niet eens aan te halen.
Maar goed, dan houd je buiten je werk en dit alles geen uren meer over, helaas.

Moet ik dan maar geen dieren nemen??? Ik zie ze ook liever vrij in de natuur, alhoewel dat leven ook hard en bar en bar slecht kan zijn!!!
Ik vind dat ik voor mijzelf een goed evenwicht heb gevonden.
Zoals zoveel mensen het op hun manier, in hun omstandigheden/mogelijkheden het het beste doen. En ik weet zeker dat de mensen op dit forum ook hun uiterste best doen! Ik vind het dan ook onterecht om hen hierop af te straffen. Niet iedereen kan/wil zo tot het extreme gaan.

Ook vind ik het onterecht dat mensen, met minder kennis en op hun manier een goed antwoord geven, meteen af te zeiken als dat niet het juiste/perfecte antwoord is.
Dit kan heus allemaal wel wat leuker. Ik denk idd dat jij dit forum veel klanten kost!
Als je dan perse zo graag wilt schelden(want je kan het blijkbaar niet laten, waarom weet ik niet), pak dan iemand waarvan je weet dat hij/zij daar tegen kan (mij bijvoorbeeld :mrgreen: ), maar geen mensen met goede/gezellige bedoelingen. Ja, er zijn ook mensen die hier puur voor de gezelligheid komen. Een beetje "theeleuten". Laat hen toch.

JIJ VINDT JEZELF EEN WAARDIGE BAAS, IK ZOU LIEVER EEN WAARDIG MENS ZIJN!
joe
Zeer actief

massam schreef:
joe schreef:

liever een duidelijk en iets minder aardig antwoord dan helemaal niks zoals bij jou.......
Beter opletten, zou ik zeggen. En duidelijk en aardig gaan toch prima samen? Tenminste, als je een waardig mens bent :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

joe schreef:
Beter opletten, zou ik zeggen. En duidelijk en aardig gaan toch prima samen? Tenminste, als je een waardig mens bent :mrgreen:
Nou, blijven proberen dan maar Joe..wie weet. Al schat ik je kansen wel bijzonder laag in..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Volg je gevoel.
Ik heb bij mij hond beneden geslapen omdat ik hem geen trap wilde laten lopen,.
Mijn kinderren hebben hun eerste levensmaanden aan mijn borst en in mijn bed doorgebracht. huilende baby's deden wij niet aan. Niet om de longen te laten 'sterken', niet om ze te 'verwennen' maar om ze geborgenheid te geven. wij liepen ook met onze laatste baby, die duidelijk niet lekker in haar vel zat eindeloos door de kamer.
Ze huilde, en bleef huilen. Of ze bij ons in de armen lag of in haar bed.
Wij kozen voor in de armen huilen.
Bij een pup, een hond, gaat dat alleen sneller.
Die basis is gelijk, ik zorg dat hij niet alleen is.
Het gaat alleen sneller.
Waarom niet die geborgenheid geven.
wat is het nu voor moeite om een paar dagen of een paar weken bij je pup te slapen.
Ze leren zo snel, ze slapen zo snel een hele nacht door.
Die paar nachten.
joe
Zeer actief

Eline* schreef:
joe schreef:
Nou, blijven proberen dan maar Joe..wie weet. Al schat ik je kansen wel bijzonder laag in..
We veranderen "aardig" in "niet extreem onaardig" :pffff:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Martijn, wat jij zei heeft me zeker geraakt. En nu mijn hond bijna een jaar oud is kan ik me ook helemaal inleven in wat jij geschreven hebt.

Maar ik voel me ook meteen schuldig omdat ik het ook niet allemaal goed heb gedaan toen Tommie een pup was. Ik heb hem ook wel eens laten janken terwijl ik hem toen aandacht had moeten geven. Wij hebben niet bij hem geslapen toen hij bij ons aankwam en achteraf zijn dat allemaal fouten geweest. Maar het was wel het advies dat we van mensen kregen (en waarvan ik dacht dat ze het wel zouden weten; deze mensen hadden tenslotte leuke/lieve honden) nu blijkt dat die mensen ook de wijsheid niet in pacht hadden, maar op zo'n moment vertrouw je op dat advies omdat je gewoon niet beter weet.
Er komt zoveel info op je af dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet. En dan sluipen de fouten erin. Als mensen dan toch de weg naar dit hondenforum vinden zijn ze zeker op de goede weg toch? Nog meer informatie, maar dit keer informatie waar ze meer mee kunnen.
Iemand die echt slechte bedoelingen heeft met zijn hond komt niet op dit forum, die hoeft geen advies.
Ook ik schiet wel eens uit mijn slof als ik iets lees waarvan ik weet dat het niet goed is voor een hond, maar we kunnen op z'n minst proberen om de beginnende hondenbezitters met raad bij te staan zodat ze weer wat wijzer worden.
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

We hebben de pup de eerste 2 nachten laten slapen op de plek waar ze nu nog steeds slaapt... in de bench (stond na 2 maanden wel open) in de hal. Dit ging dus helemaal fout. De tweede nacht zat ze zelfs vast met haar onderkaak in de spijlen van de bench. Na 3 uur onophopudelijk te hebben gejankt, zijn we naar beneden gegaan. Toen zagen we dat ze vast zat. Oh jezus, wat voelde we ons rot. (We hadden tot dan helemaal geen ervaring met honden, dus we wisten niet zo goed wat we moesten doen). Die nacht de bench uit elkaar gehaald (de 1 na grootste maat) en naast ons bed gezet. Die nacht bleef een ramp (niet zo verwonderlijk natuurlijk!). Overdag de bench weer uit elkaar gehaald en op haar eigen plek neergezet (was toen in de woonkamer, zodat ze overdag lekker bij ons in de bench kon liggen) De nacht erna..... bench weer naar boven, totaal geen probleem meer. Ze kon ons zien liggen en horen, dus ze was vertrouwt. De nacht daarna de bench weer iets verder weggezet, en dat elke dag weer. Tot 1,5 weken ze helemaal aan de andere kant van de bovenverdieping sliep. Hierna alles naar beneden (bench in de woonkamer, waar we hem overdag ook neer hadden gezet)... echt toppie.
Na een goede maand de bench in de hal gezet en daar slaapt ze nog steeds! De bench staat inmiddels gewoon open en heeft dan een hal van 5 meter tot haar beschikking.
Jan40
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jan40 »

Ik ben niet zo een voorstander om de pup mee naar boven te nemen maar smaken verschillen en misschien scheelt het per ras?!De pup zal toch eens naar beneden moeten dan begint het van voor af aan,althans dat is mijn ervaring.Bij een pup die we aanhielden namen we ook mee naar boven maar dat werd een fiasco,ze kon dus daarna niet meer alleen zijn en aangezien we meerdere shiba's hebben gingen die vrolijk meedoen en shiba's kunnen gillen!!!
Nu als we pups aanhouden blijf ik een aantal nachten bij de pup en dat bevalt me uitstekend,nu ben ik de enige die veel wakker is,de rest kan lekker pitten(ook de buurtjes).
Een pup is net een kind daar moet je ook voor je bed uit dus vervelend vindt ik het absoluut niet.Verder zorgen we ervoor dat ze voor ze de bench ingaan een uurtje of 5 niet gegeten te hebben zodat ze leeg zijn voor ze gaan slapen en eten voor ze slapen gaan scheelt ook.En ff lekker spelen tot ze het zat zijn scheelt ook enorm.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Dan heb ik nog wel een vraagje, ik begrijp dat het verstandiger is om de eerste paar nachten bij je pup te slapen. Maar hoeveel nachten houd je dat dan vol? En ik neem aan dat je dat dan rustig moet abouwen, zodat de hond eraan kan wennen om alleen te zijn, dat dat dus ook niet in een keer gebeurt...
Ik zie het hier niet gebeuren dat de pup mee mag naar mijn slaapkamer, dus dat wordt beneden slapen voor mij, maar hoe zou dat dan afgebouwd moeten worden?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jacksel schreef:Dan heb ik nog wel een vraagje, ik begrijp dat het verstandiger is om de eerste paar nachten bij je pup te slapen. Maar hoeveel nachten houd je dat dan vol? En ik neem aan dat je dat dan rustig moet abouwen, zodat de hond eraan kan wennen om alleen te zijn, dat dat dus ook niet in een keer gebeurt...
Ik zie het hier niet gebeuren dat de pup mee mag naar mijn slaapkamer, dus dat wordt beneden slapen voor mij, maar hoe zou dat dan afgebouwd moeten worden?
Ja dan zou ik Martijn zijn advies opvolgen en de pup is even lekker laten brullen en dan luid stommelend erheen gaan,of laat ze deze topic eens lezen misschien veranderen ze dan wel van gedachten.

Wij hielden nooit een tijd aan voor de pups hoe lang ze bij ons sliepen dat was voor iedere hond weer anders, Orson slaapt nu trouwens nog altijd boven, niet meer de hele nacht op bed maar hij heeft wel de mogelijkheid om bij ons te komen net als de andere honden.
Maar in de ochtend komt hij er altijd even bij vandaar dat toen wij aan een nieuw bed moesten het een heeele grote is geworden :mrgreen:

Zelfs bij onze honden die volwassen bij ons kwamen en de trap niet op konden(Tash kan dat niet)bleven wij op de bank slapen tot we het gevoel hadden dat ze zich thuis voelde.
Ik denk dat je met de juiste begeleiding toch wel de basis legt voor een stabiele hond in de toekomst en misschien dat je je ouders hier ook van kan overtuigen.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik word moe van al die antwoorden te lezen.

Luka heeft nog nooit bij ons geslapen. Ik zou niet weten waarom
hij dat wel zou moeten doen.
Hij heeft zijn plek in ons gezin en ook zijn plaats om te slapen.

Mijn kinderen hebben nooit in ons bed geslapen, als ze ziek waren
lagen ze in het logeerbedje naast mijn bed. Of zat ik naast hun bed.
Mijn dochter lag met een speciale riem vast in haar bed omdat ze anders
heel de slaapkamer 's nacht overhoop haalde.
Haar veiligheid gaat mij boven alles.

En zo is het met alles ... wat woorden hier op het forum en de poppen gaan aan het dansen. Je krijgt een slecht beeld van hoe het er in het echt aan toe gaat, trekt daar je conclussies uit ...

Laat iedereen toch in zijn waarde en geef advies, zonder bijhorende
scheldtirades. Zo van, en als je het nu zo es zou doen, zou je dan...
En noem me geen zacht ei, of ik :S: men dopje eraf. :mrgreen:
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jammer Sanneke, want er staat overal wel degelijk uitgelegd waarom je de pup niet in zijn eentje piepend achterlaat.
En niet vals bedoeld, maar even ter ondersteuning van alles wat hier al genoemd is..Luca had het ook o zo moeilijk met alleen zijn toch?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden hebben altijd de eerste tijd lekker bij mij op de kamer geslapen . Vind ik voor beide kanten veel prettiger.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Eline* schreef:Jammer Sanneke, want er staat overal wel degelijk uitgelegd waarom je de pup niet in zijn eentje piepend achterlaat.
En niet vals bedoeld, maar even ter ondersteuning van alles wat hier al genoemd is..Luca had het ook o zo moeilijk met alleen zijn toch?
Ja, je hebt wel gelijk hoor.
In de bench lag hij te piepen, dus die gooiden we eruit.
Maar hij is pas beginnen protesteren na enkele weken in zijn mand, en wij reageerden er veel te vaak op. Dus dat was onze eigen fout.
En dan begon hij te blaffen als ie pas in zijn mand lag, tot wij het negeerden en toen was't gedaan.
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu zou doen, na de ervaringen met Luka.
Ik ben er nog steeds geen voorstander van, van boven slapen.
Maar ik zou het wel geleidelijker afbouwen en hem niet onmiddellijk alleen laten, de optie beneden slapen lijkt me wel goed.
Ik denk dat mijn gedacht ook is beïnvloed door het feit dat ik de andere
gezinsleden hun nachtrust wou geven. Man met ploegen en Tineke die
haar slaap broodnodig heeft.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”