Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy en Farmfood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Puppy en Farmfood

Ongelezen bericht door Rataplan »

Obelix is nu bijna 5 maanden oud. Hij eet nu puppybrokken van de Fokker. Hij groeit goed en als hij niet ergens anders heeft lopen snaaien (hij is nogal op voer gericht :roll: ) heeft hij goede ontlasting.
Het uiteindelijke doel is om voor allebie dezelfde brok te gebruiken en ik wilde Farmfood gaan halen.
Of moet ik nu nog een zak Fokker puppybrokken gaan kopen?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hoeveel heb je nog van je "oude"voer? genoeg om een dikke week te mengen? langzaam omzetten? zo ja, lekker een zak FF halen
Rataplan
Zeer actief

yamie schreef:hoeveel heb je nog van je "oude"voer? genoeg om een dikke week te mengen? langzaam omzetten? zo ja, lekker een zak FF halen
Ja ik heb nog zeker een poosje om te mengen. Ik was daar aan het denken toen ik vanmorgen ze eten gaf vandaar mijn vraag ook
:mrgreen: :wink:
Ik vind dat hij ook wel snel groeit (het puppyachtige is er al een beetje af :jank: ) nu loopt hij slungelig met te grote voeten door het huis :mrgreen:
Hij heeft wel aanleg om door te vreten :N: Ik vind labradors al snel een beetje vadsig en vind dat absoluut niet mooi dus ik heb er denk ik wel strijd met hem over de rest van zijn leven :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck heeft vanaf 10 weken oud gewoon farmfood gegeten :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Farmfood is voor alle honden van alle leeftijden.
Dus van pup tot bejaarde hond. :ok:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Krijgt plan ook FF? Volgens mij kun je je pup beter omzetten op FF door eerst een week vers te geven, en dan direct over te gaan op FF.
Mengen van een geperste brok met een geexpandeerde brok schijnt niet zo goed te zijn.
Wel zo makkelijk om ze beiden hetzelfde te voeren.
Diesel at het niet, FF, hij vond het gewoon echt niet te eten.
Hij krijgt nu nutro. Zit ook meer vlees in dan in FF.
Of mag ik dat niet zeggen op een forum van FF :mrgreen:
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Of mag ik dat niet zeggen op een forum van FF :mrgreen:[/quote]

Nee. kun je beter niet doen.
Krijg je ruzie met Gerrit!

:boos:
Rataplan
Zeer actief

Nutro waar kan ik dat nou weer krijgen? Ik ben blij dat ik een FF adres heb op kaart dan :roll:
Nu maar Nutro zoeken. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Carel schreef:Farmfood is voor alle honden van alle leeftijden.
Dus van pup tot bejaarde hond. :ok:
maar je hebt wel 2 maten. de samenstelling is hetzelfde, maar je hebt een kleine en een grote brok. de kleine wordt vooral aan pups en kleine honsden gegeven omdat de grote brok vaak te groot is (duh :blah: )

je moet dus even kijken of je pup al grote brokken kan eten, maar als ie 5 maanden is zal dat geen probleem zijn.

lola is 4.5 maand en eet stiekem de cavom van sam mee en die is nog groter. wel kan ze dat soms niet verdragen omdat het zwaar op de maag ligt.
Afbeelding
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Daan schreef:Krijgt plan ook FF? Volgens mij kun je je pup beter omzetten op FF door eerst een week vers te geven, en dan direct over te gaan op FF.
Mengen van een geperste brok met een geexpandeerde brok schijnt niet zo goed te zijn.
Wel zo makkelijk om ze beiden hetzelfde te voeren.
Diesel at het niet, FF, hij vond het gewoon echt niet te eten.
Of mag ik dat niet zeggen op een forum van FF :mrgreen:
Inderdaad is het beter om een geperste brok (zoals Farm Food HE) niet te mengen met een geëxpandeerde brok. Neem 2 glazen water en doe in de één een beetje geperste brokjes (bijv. Farm Food) en in de andere een beetje geëxpandeerde brokjes. Wat je dan ziet gebeuren, gebeurt ook in de maag!

Dat er in Nutro meer vlees zou zitten dan in Farm Food moet ik bestrijden. Soms heb je meer vleesbestanddelen, bijv. kip (meestal kippenkarkasmeel) maar met een lager eiwitgehalte. Hier heb je dan meer van nodig om aan hetzelfde eiwitgehalte te komen. Bijv. in plaats van 25% rundvleesmeel heb je 35-40% kip (kippenkarkasmeel) nodig.

En natuurlijk mag je dat zeggen op een forum van FF. Geeft FF de mogelijkheid om een misverstand uit de weg te ruimen.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

Rataplan schreef:Nutro waar kan ik dat nou weer krijgen? Ik ben blij dat ik een FF adres heb op kaart dan :roll:
Nu maar Nutro zoeken. :mrgreen:

FF kun je gewoon via internet bestellen hoor
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”