Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

er zit meer achter...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb ook wel in het asiel meegemaakt dat we het pas over geld hadden als de contracten werden getekend. Soms heb je het gewoon over zoveel dingen en niet over geld :denken:
Nu staat er gelukkig gewoon een pinautomaat :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rataplan schreef:Ik heb ook wel in het asiel meegemaakt dat we het pas over geld hadden als de contracten werden getekend. Soms heb je het gewoon over zoveel dingen en niet over geld :denken:
Pffffff, dank je. Ik ben dus niet de enige wezenloze hier op aarde :smile:
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Marion. schreef: Wat jij doet en vindt, moet je helemaal zelf weten. Dat jij je eigen gedragingen en gedachten als algemeen goed bombardeert is lichtelijk arrogant :denken:
Arrogant.. wijsneus.. je bent op dreef joh! :roll:
Ik leg je niks op, niet hoe je een hond moet aanschaffen en al helemaal niet hoe je daarover moet denken. Ik lees iets in een discussie topic waar ik, lees ik dus niet jij, niet goed in kan komen en dan vraag ik me af hoe dat zit. dat je daar zo gepikeerd op moet reageren zegt weer meer over jou dan over mij...
Marion.

Senna1 schreef:Arrogant.. wijsneus.. je bent op dreef joh! :roll:
Ik leg je niks op, niet hoe je een hond moet aanschaffen en al helemaal niet hoe je daarover moet denken. Ik lees iets in een discussie topic waar ik, lees ik dus niet jij, niet goed in kan komen en dan vraag ik me af hoe dat zit. dat je daar zo gepikeerd op moet reageren zegt weer meer over jou dan over mij...
Het zal wel.
Ik vertel vanaf het begin hoe ik me voel bij het contant betalen van een pup. Ik zeg dat het enige probleem is dat ik misschien niet genoeg cash bij me heb.
En jij trekt dat van het begin af aan in twijfel, en niet zo zuinig ook. Tot je laatste berichtje zeg je "als je zo intensief contact hebt gehad met die fokker, heb je het dan werkelijk nooit over de prijs gehad".
Nee dus. En dat hoef ik niet meer uit te leggen, want dat heb ik al meermalen gedaan. En jij mag mij best naief noemen hoor. In je allereerste berichtje al (en dan zeg je dat ik op dreef ben :roll: )

Jij leest iets in een discussie wat jij niet kunt geloven. Daar komen meerdere antwoorden op, en nog steeds geloof je het niet. Zegt inderdaad meer iets over hoe de waard is en hij zijn gasten vertrouwd, denk ik....
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Marion. schreef:Zegt inderdaad meer iets over hoe de waard is en hij zijn gasten vertrouwd, denk ik....
Iets drinken marion?
Marion.

Senna1 schreef:Iets drinken marion?
Nee, dank je Danny. Ik ga naar bed.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat beesten betreft kijk en vraag ik ook niet naar prijzen. Ik wil een beest of niet...en dan wil ik ook DAT beest. Ik ga er vanuit dat mensen redelijke prijzen vragen voor bv een hond en niet ineens een absurt bedrag wat niemand anders vraagt. Dus uitgaande van die redelijkheid is inderdaad ook mijn zorg dan of ik genoeg geld bij me op zak heb. :wink:
Hoe iemand graag zijn geld wil hebben zal me worst wezen...als het maar niet in natura is. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Ik heb mijn honden altijd contant betaald met kopen.
En de ene keer dat ik zelf een keer een nest hebt gefokt (8 pups).
Heb ik de puppy kopers van te voren via Giro laten betalen aan de NVSWH.
Dus toen de puppys afgehaald werden was het geld al gestort.

Dit laatste was een systeem van de Nederlandsevereniging van Saarlooswolfhonden.
En dan kregen wij het geld weer terug van de NVSWH met in name van pupbemiddeling onkosten en vooruit betalen van HD foto's , de eigenaren zouden dan later weer geld terug krijgen als de honden gerontgent waren, maar de meeste hebben dat geld niet terug gezien.

IK vind het een normale en verstandige vraag van Jolanda.

Gr Bertus.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik moet zeggen dat ik ook niet meteen naar de kosten heb gevraagd. We zijn eerst gaan kijken, gaan praten en uiteindelijk (nadat er al besloten was tot een pup van die fokker) naar de prijs gevraagd.
Vond ik trouwens best moeilijk, want eigenlijk kon het me niet schelen, maar goed..... omdat ik dus niet met te weinig geld wilde staan ( :mrgreen: ) heb ik het wel gevraagd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Rataplan schreef:Ik heb ook wel in het asiel meegemaakt dat we het pas over geld hadden als de contracten werden getekend. Soms heb je het gewoon over zoveel dingen en niet over geld :denken:
Nu staat er gelukkig gewoon een pinautomaat :mrgreen:
Yep, toen wij Chira gingen halen hadden we het ook niet over geld of wat dan ook gehad en idd daar stond gelukkig ook een pinautomaat. :mrgreen:
Van Fangio wist ik wel vooraf wat ik moest betalen en dat heb ik dan ook contant betaald toen ik hem ging halen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:..als het maar niet in natura is. :denken:
want daar kan de fokker geen nieuw bankstel van kopen. :cheer:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
......... en dat is hard nodig met al die honden :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Stang schreef:
linlin schreef:
Juist niet, met al die honden is een nieuw bankstel juist zonde. :mrgreen:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sylvia schreef:
Stang schreef:
linlin schreef:
Juist niet, met al die honden is een nieuw bankstel juist zonde. :mrgreen:

Hahahahahaha, ja da's ook weer waar :denken: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

Angel-eyes schreef:
twinkeltje schreef:ja waarom mischien enkel voordeliger voor de belasting dat hij dat doet :roll:
Ja iets anders kan ik niet verzinnen of hij moet de pupkopers niet vertropuwen, dat kan ik me ook wel voorstellen...maar verder? :denken:
misschien heeft de fokker wel een uitkering en moet hij elke verkochte pup opgeven, zodat de staat der nederlande hem minder hoeft uit te betalen die maand, tja en geld wat op de bank binnenkomt kun je nu eenmaal niet weer wegmoffelen :19:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

little-wolf schreef:
Angel-eyes schreef:
twinkeltje schreef:ja waarom mischien enkel voordeliger voor de belasting dat hij dat doet :roll:
Ja iets anders kan ik niet verzinnen of hij moet de pupkopers niet vertropuwen, dat kan ik me ook wel voorstellen...maar verder? :denken:
hoezo niet vertrouwen? met op tijd betalen. tja geen geld op tijd geen pup lijkt mij.
maar om dan met zoveel geld in huis te zitten...
ik heb niet voor niks een kluisje in nog een kluis. :mrgreen:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

ohja, wil nog ff iedereen bedanken die de fokker op de hoogte gesteld hebben over dit topic. misschien ook het lef om mij te pben?

ik zit er niet mee dat het gebeurd is hoor. heb niks te verbergen. :ok:
Dogsfriendly

Ongelezen bericht door Dogsfriendly »

Chucky hebben wij contant betaald.

Met overschrijving wilde de fokster niet meer omdat ze in het verleden al heeft meegemaakt dat ze haar geld niet zag.

ook van een voorschot wilde ze niet weten.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Al mijn honden zijn handjecontantje betaald. Beertje (en Jackie ook trouwens) op het moment dat ik hem mee nam vanuit het asiel (ook daar is het meteen afrekenen, hoor :mrgreen: ) en Toby en Yentie heb ik meegenomen en de volgende dag het geld gebracht. Maar ja, dat is ook niet helemaal vergelijkbaar met een fokker. Geen planning, geen van te voren geregel, gewoon meenemen die hond en dan terloops nog even vragen: wat moet je eigenlijk voor hem hebben? :mrgreen: Maar goed, dat is ook niet het goede voorbeeld van zoals het zou moeten, natuurlijk. :roll:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Ik vind het niet raar om aan een fokker te vragen hoeveel hij wil hebben voor een hondje. Het is wel een levend wezentje maar die fokker is je vriend niet maar een totale onbekende dus die gaat dat beestje echt niet gratis weggeven. Om de prijs heendraaien vind ik dus gewoon jezelf een beetje voor de gek houden want het betalen is gewoon onderdeel van de procedure.

Ik ga binnenkort kijken bij het nestje van ons nieuwe hondje en ik heb al driekwart jaar contact met deze fokker. Ik heb via hen het ras leren kennen en eindeloos veel vragen gesteld (plus een paar keer op bezoek gegaan). Ik weet nog dat ik na het eerste telefoontje heel enthousiast was over het ras maar dat ik baalde dat ik vergeten te vragen was hoe duur hun hondjes zijn. Die vraag heb ik toen gemaild.

Ik vind het een flink bedrag maar ik weet dat het hondje het waard is en dat de fokker betrouwbaar is. Ik ga dus echt niet zoeken naar een goedkoper alternatief. Wel heb ik op hun website hun contract al kunnen lezen en dat omvat minder punten dan het contract van de hond die we nu al hebben (ander ras). Bij ons bezoek ga ik het daar de komende week dus ook gewoon over hebben; als er in het eerste levensjaar erfelijke afwijkingen aan het licht komen, zou ik het netjes vinden als de fokker een gedeelte van het aankoopbedrag teruggeeft. Dit is allemaal zuiver hypothetisch maar ik vind het wel netjes dat die clausule in ons eerste contract staat dus ik hoop dat ze hem overnemen. Misschien is dit het andere uiterste van niet naar de prijs durven vragen maar ik vind dat je prima zakelijk kan zijn in zulke dingen terwijl je ondertussen een vriendschappelijke of respectvolle omgang hebt; het is niet OF OF.

Onze eerste hond is trouwens contant betaald en ik hoop dat ik bij deze vantevoren geld mag overmaken maar anders betalen we net zo lief contant.
Marion.

willemien schreef:Ik vind het niet raar om aan een fokker te vragen hoeveel hij wil hebben voor een hondje. Het is wel een levend wezentje maar die fokker is je vriend niet maar een totale onbekende dus die gaat dat beestje echt niet gratis weggeven. Om de prijs heendraaien vind ik dus gewoon jezelf een beetje voor de gek houden want het betalen is gewoon onderdeel van de procedure.
Om de prijs heen draaien doe ik niet. Ik heb het er gewoon niet over, omdat ik het niet interessant vind. Zodra we de pup gaan halen, is het eerst "Kosta?", dan betalen en het geld zo snel mogelijk wegbergen. Dan knuffen met 'ons' pupje en verder koffiedrinken en babbelen enzo.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

little-wolf schreef:
chrico schreef:Waarom dan?
Boter bij de vis lijkt mij.
omdat je dan met duizende euro's in je huis zit.
lijkt mij niks om dat in een ouwe sok onder mn matras te hebben.
Misschien brengen ze het maandags gewoon naar de bank. Wat maakt dat verder uit??? Is het belangrijkste niet dat je een pup mee neemt en daar gewoon voor betaalt??
Groet, Janine
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

speedy-fien-doeke schreef:
little-wolf schreef:
chrico schreef:Waarom dan?
Boter bij de vis lijkt mij.
omdat je dan met duizende euro's in je huis zit.
lijkt mij niks om dat in een ouwe sok onder mn matras te hebben.
Misschien brengen ze het maandags gewoon naar de bank. Wat maakt dat verder uit??? Is het belangrijkste niet dat je een pup mee neemt en daar gewoon voor betaalt??
duhuh, natuurlijk moet je ervoor betalen.
Dogsfriendly

Ongelezen bericht door Dogsfriendly »

Met overschrijving wilde de fokster niet meer omdat ze in het verleden al heeft meegemaakt dat ze haar geld niet zag.

ook van een voorschot wilde ze niet weten.
mezelf ff quoten

er even bij vertellen...

ik had de helft van het bedrag mee naar NL... iets van 400 km rijden.

Ik was van het gedacht dat, nu de euro in europa is, je geld kon afhalen via een Nederlandse bank met je kaart... dus in feite ... dat de banken van alle landen samenwerkten en dat ik zo aan mijn geld ging kunnen. Wat dus niet zo was...

ik heb dan wel eventjes dom gedaan (vind ik), heb toen wel al het geld gegeven dat ik meehad... terug naar België gereden en twee dagen later met de rest van het geld teruggekomen en toen kregen we de pup (Chucky) mee...

de fokster had evengoed kunnen zeggen dat ze het geld niet had ontvangen... daarin was ze dus wel eerlijk :wink:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

als het zover is dat mensen gaan betalen wil ik het ook graag contant, waarom? Ik heb meegemaakt met mn grootouders dat mensen zeiden dat ze het geld zouden overmaken maar dat dat er nooit kwam. Ik vind het voor mezelf gewoon een "veiliger" idee dat mensen het contant betalen. Zodra ik het heb, gaat het in mn kluisje, en vaak gaat er een deel naar de bank. Ik neem dan wel altijd mn pa of mn vriend mee om het te storten, en loop er niet zo mee over straat. Ik ken de man bij het postkantoor om het te storten en die vraagt nooit ergens na.

Ook wil ik het contant ivm valse briefjes. Ik werk in de catering en heb gewerkt in een winkel en mensen hebben vaker vals geld op zak dan ze denken. Het is voor mij dus gewoon een soort van veiligheid als ik het contant krijg, en zo heb ik ook geen gezeur met verkeerd storten of wat dan ook.

En als ik bij een ander een hondje koop en ze willen heb contant, prima, wat ze daarna met de centen doe moeten zij wete, ik heb het hondje dat ik wilde en klaar.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ailena schreef: Ook wil ik het contant ivm valse briefjes.
Juist met vooraf op rekening storten heb je toch minder/geen kans op vals geld?? :denken:
Door contact te laten betalen loop je juist meer risico, lijkt me.

Overigens maakt het me niks uit hoe iemand zijn geld wil hebben, ik zoek daar ook niks achter....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb ook de honden contant betaald en ik vraag ook gewoon wat een pup kost, vind ik niets raars aan :19: Ik moet ook flink sparen voor een hondje en dan moet ik wel zeker weten dat ik genoeg heb gespaard :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”