Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ze blijf smokkelen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

scooby doo schreef:
MARC_S schreef:
scooby doo schreef:het speuren daar ben ik dolblij van dat ik het zo vroeg heb aangeleerd . want mijn hond speurt nu super ! jouw probleem is dat jij alleen maar een hond wilt om er een balletje mee te gooien al de rest is fout en jij wil jouw mening nog eens opdringen aan andere mensen een hond hoeft bij jouw ss niet te luisteren
Nogmaals, jij weet helemaal niks van mij en mijn hond af :wink: Ik heb veel met die hond gedaan en je zal verbaasd zijn over het feit dat ze waarschijnlijk meer kan en beter luisterd dan jouw hond. :pffff: Dus klets niet!
daar zou ik maar niet zo zeker van zijn als ik jouw was . :blah: je klets maar wat uit je nek
ik ben ervan overtuigd dat de hond van Marc prima luisterd, als je een beetje leest hoe en wat met z'n hond denk ik dat dat wel ok zit. Maar wat is 'beter' luisteren... de een vind een hond prima luisteren als hij hierkomt op commando, zit, en afgaat op commando... een ander (zoals wij) willen er nog wat meer bij om er mee te kunnen sporten... beide honden luisteren dan evenveel als ze het beheersen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

RLsailer schreef:voor de links en linksomkeert zou je in je linkerhand een pens staafje kunnen houden, of een bal/ bijtrol,
oei, was een aardig klapje dus! gelukkig mankeert ze niets en heeft ze er niets aan over gehouden.

gr wendy
ik denk dat ik het maar bij die ruime bocht houw want als ik een pens staafje bal bijt rol in me handen heb dan blijft ze maar springen want dan wil ze dat hebben :mrgreen: en kan je helemaal niet lopen :mrgreen:[/quote]

dat springen maakt niet uit voor nu, 9 maanden is je hondje :wink:
als ik terug denk aan hoe springerig qyan op het veld was als ik met een bal of worst in mijn handen liep, vraag ik me af wat er toch is gebeurd dat hij nu netjes volgt :mrgreen:
juist, ik ben gewoon blijven lopen, gewoon door blijven lopen ookal sprong hij!
op een moment dat hij niet sprong beloonde ik hem en het springen werd genegeerd en ik liep gewoon door.
probeer het maar eens een tijdje en heb vertrouwen dat het ook met een bal of pensstaafje in je handen echt wel gaat lukken :ok:
hou de bal of het pensstaafje tegen je been aan zodat ze het niet kan pakken, maar wel vlak bij haar kop, dan volgt ze vanzelf.
en als dat eenmaal goed gaat kun je dat er beetje bij beetje uittrainen.
hou het pensstaafje of de bal iig op 1 plek en ga niet als ze ernaar springt je had met daarin de bal of het pensstaafje verplaatsen of omhoog houden.
gewoon stug doorlopen, het werkt!
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

RLsailer schreef:
Ragverp schreef:Het enige wat ik mij in deze discussie afvraag =

Waarom RLsailer krijg je de informatie die je hier krijgt niet bij jouw op de club ? of lopen daar geen instructeurs , leden en trainings maatjes rond ? Al de tips die zijn gegeven zijn zo duidelijk zelf ook te bedenken helemaal als het al je 2e hond is . Jammer dat er nog steeds zoveel clubs met methodes werken die al lang overbodig zijn in de meeste situatie's
Gelukkig probeer je in ieder geval iets anders nu , alleen even volhouden en inderdaad zoals Inge zegt de beloningen afwisselen, als jij iedere dag hetzelfde krijgt ga je je ook vervelen .
hoi ragverp we hebben wel trainings maaten maar echte instrecteurs niet echt die is helaas overleden net voor mijn tijd en die heeft iedergeval wel nog 1 hond mee helpen africhten en die is bij de bhn nederlands kampioen geworden dus vandaar dat ik maar dit medium ben gaan aan schrijfen en wat inge zegt het afwisselen is zeker wat ik ga doen want deze hond wil ik niet kwijt dus zal mischien wel vaker met een probleem aan komen
maar ik ga nu naar de training heb er zin in nieuwe dag nieuwe kansen :ok:
Zou je niet een andere club gaan zoeken dan? Eentje waar ze je beter kunnen begeleiden :19:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

Ca Cajuina schreef:
RLsailer schreef:
Ragverp schreef:Het enige wat ik mij in deze discussie afvraag =

Waarom RLsailer krijg je de informatie die je hier krijgt niet bij jouw op de club ? of lopen daar geen instructeurs , leden en trainings maatjes rond ? Al de tips die zijn gegeven zijn zo duidelijk zelf ook te bedenken helemaal als het al je 2e hond is . Jammer dat er nog steeds zoveel clubs met methodes werken die al lang overbodig zijn in de meeste situatie's
Gelukkig probeer je in ieder geval iets anders nu , alleen even volhouden en inderdaad zoals Inge zegt de beloningen afwisselen, als jij iedere dag hetzelfde krijgt ga je je ook vervelen .
hoi ragverp we hebben wel trainings maaten maar echte instrecteurs niet echt die is helaas overleden net voor mijn tijd en die heeft iedergeval wel nog 1 hond mee helpen africhten en die is bij de bhn nederlands kampioen geworden dus vandaar dat ik maar dit medium ben gaan aan schrijfen en wat inge zegt het afwisselen is zeker wat ik ga doen want deze hond wil ik niet kwijt dus zal mischien wel vaker met een probleem aan komen
maar ik ga nu naar de training heb er zin in nieuwe dag nieuwe kansen :ok:
Zou je niet een andere club gaan zoeken dan? Eentje waar ze je beter kunnen begeleiden :19:
ja vind ik ook wel . soms voel je je goed in een club en soms blijf je lang zoeken naar een club die je het beste ligt . bij mij op de club is de essentie elkaar helpen . ik ben hulppakwerker kimono iemand anders kent alles van het appel en de hoofdpakwerker doet het ringpak aan enzo .. iedereen leert wat van elkaar en dat is bij jouw niet zo blijkt .het lijkt of jij je hond alleen moet africhten
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

qyan schreef:
RLsailer schreef::wink: vandaag ben ik met thessa alleen op de club heb met haar veel wendingen gedaan veel pens staafjes gebruik en op zich ging het vrij goed als ik rechts af ga maar als ik dus naar links draai loopt ze dus mooi voor de voeten om dat ze dus te ver voor loopt :mrgreen: buisje aporteeren buisje weggegooit en ze haalden hem op ben nog niet bezig gegaan met mooi voor zitten eerst dan maar het ophalen en afgeven
toen de breedte sprong
:jank: ze nam een aanloop en met afzetten gleed ze net weg dus had niet genoeg snelheid om de overkant te halen en klapte tegen de rand :jank: toen heb ik haar even een half uurtje terug gedaan in de kennel en heb voor de zekerheid de sprong versmalt en ze ging er gewoon weer over gelukkig geen schade opgelopen aan haar :mrgreen:
voor de links en linksomkeert zou je in je linkerhand een pens staafje kunnen houden, of een bal/ bijtrol, zodat je je hond beter kunt leiden en eigenlijk voorkomt dat je hond de fout in kan gaan.
ook zou je met de linksomkeert ipv meteen linksom weer een stapje terug kunnen doen en de linksom met een iets ruimere bocht nemen en dat weer afbouwen als het goed gaat naar gewoon linksomkeert.

oei, was een aardig klapje dus! gelukkig mankeert ze niets en heeft ze er niets aan over gehouden.

gr wendy
Zo zou ik het ook doen en stuur gewoon even met je hand. In je hand een bal of iets lekkers, hand iets naar achteren houden voor je de linkerwending gaat nemen, als het goed is zal je hondje nu iets terugzakken en dan de wending gelijk pakken en je hand weer op de normale plek. Eventueel een extra "let op"-commando zodat ze alert wordt, dat kun je later wel weer afbouwen. :wink: Wat ik overigens ook wel doe is gewoon mijn linkerbeen (het been dat je altijd als eerste gebruikt in de bochten, links is het volgbeen dus geeft altijd de richting aan) haaks voor de hond zetten als ik de bocht inga, ze worden zo gedwongen op een vriendelijke manier om mee te draaien.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
RLsailer

Ongelezen bericht door RLsailer »

inge schreef haaks voor de hond zetten als ik de bocht inga, ze worden zo gedwongen op een vriendelijke manier om mee te draaien.

:smile: ja dat doe ik al maar heeft voor haar weinig zins ze lijkt dat wel prettig te vinden maar ik heb nog een broek met een zak op het dijbeen denk dat ik daar maar wat pens in doe :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

RLsailer schreef:inge schreef haaks voor de hond zetten als ik de bocht inga, ze worden zo gedwongen op een vriendelijke manier om mee te draaien.

:smile: ja dat doe ik al maar heeft voor haar weinig zins ze lijkt dat wel prettig te vinden maar ik heb nog een broek met een zak op het dijbeen denk dat ik daar maar wat pens in doe :mrgreen:
Hahaha....Marouck lijkt het ook geen probleem te vinden om haar kop te stoten tegen mijn been af en toe hoor :mrgreen: Levert mij wel gelijk weer een blauwe plek op :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

programma BHN voor de liefhebbers

Het programma van de BHN bestaat uit een aantal in moeilijkheidsgraad oplopende afdelingen. De BHN sport is eigenlijk een wedstrijdsport, met als groot voordeel dat je kunt kiezen in welke afdeling(en) je met je hond wil uitkomen. Er is dus meer te halen dan alleen maar een certificaat “verdedigingshondâ€
Laatst gewijzigd door janinca2002 op 27 sep 2004 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Dank je wel Jan
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

RLsailer schreef:eerst qyaun
pens staafjes zijn ongeveer 1 centi,eter en die breek ik zelf nog door midden anders gaat ze er inderdaad op kauwen en wat met de vogels betreft ik denk dat ze dan later met kist revieren waneer er dan een vogel voorbij vliegt ze achter de vogels aan gaat en de kist totaal vergeet
dan moet je zorgen dat die kist leuk genoeg is, dan gaan ze HELEMAAL nergens meer naar toe........

had pas met man revieren dat Ace langs een huis/tuin met achter het hek honden (die aansloegen) moest, dacht toen ook dat hij daar op zou reageren, maar niets van dat hoor, gewoon aan t werk en naar die man (zou hij met de kist ook doen) terwijl hij in een "wandel situatie" daar wel op zou reageren door terug te blaffen en nu dus gewoon aan t werk bleef....

alleen kan je dat niet van een hond van 9 mnd verwachten, die is gewoon nog speels...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:
MARC_S schreef:
scooby doo schreef: niet elke hond is een tophond zoals de jouwe he ! :smile:
De mijne een tophond? Waar heb je dat gelezen? In het blad "een afgerichte hond binnen 9 maanden na de geboorte" zeker. Ik meen dat jij daar ook een abonnement op hebt is het niet?

toen ik mijn pup had ben ik dadelijk begonnen met speuren . en spelen

het speuren daar ben ik dolblij van dat ik het zo vroeg heb aangeleerd . want mijn hond speurt nu super ! jouw probleem is dat jij alleen maar een hond wilt om er een balletje mee te gooien al de rest is fout en jij wil jouw mening nog eens opdringen aan andere mensen een hond hoeft bij jouw ss niet te luisteren
ben pas na een jaar begonnen met speuren/zoeken (t zoeken uitgebouwd vanuit t speuren) en zie geen verschil met honden die daar eerder mee begonnen zijn,
oftewel, hij vind t super leuk, is gedreven en loopt netjes t spoor af (wat niet eens hoeft in de KNPV)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

RLsailer schreef::wink: vandaag ben ik met thessa alleen op de club heb met haar veel wendingen gedaan veel pens staafjes gebruik en op zich ging het vrij goed als ik rechts af ga maar als ik dus naar links draai loopt ze dus mooi voor de voeten om dat ze dus te ver voor loopt :mrgreen: buisje aporteeren buisje weggegooit en ze haalden hem op ben nog niet bezig gegaan met mooi voor zitten eerst dan maar het ophalen en afgeven
toen de breedte sprong
:jank: ze nam een aanloop en met afzetten gleed ze net weg dus had niet genoeg snelheid om de overkant te halen en klapte tegen de rand :jank: toen heb ik haar even een half uurtje terug gedaan in de kennel en heb voor de zekerheid de sprong versmalt en ze ging er gewoon weer over gelukkig geen schade opgelopen aan haar :mrgreen:
nog ff hoor.......................met een hond van 9 mnd al de VOLLEDIGE breedte sprong doen :eek: :eek: :denken:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

crutz schreef:
toen de breedte sprong
nog ff hoor.......................met een hond van 9 mnd al de VOLLEDIGE breedte sprong doen :eek: :eek: :denken:

hoe meer ik hiervan lees, hoe meer ik het idee krijg dat we hier een stooktrol hebben..... :boos:

9 maanden, en TT en prikker en volledig volwassen honden training doen? toedeloe, die hond is dus met 1 jaar volledig afgeknapt.....
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:

hoe meer ik hiervan lees, hoe meer ik het idee krijg dat we hier een stooktrol hebben..... :boos:

9 maanden, en TT en prikker en volledig volwassen honden training doen? toedeloe, die hond is dus met 1 jaar volledig afgeknapt.....
Ik heb eerder het idee dat er op de club gewoon maar wat gedaan wordt, dat er niet overlegd wordt, dat het normaal gevonden wordt om op jonge leeftijd al naar dit soort hulpmiddelen te grijpen, kortom dat er slecht begeleid wordt en dat de trainingsmethodes die gehanteerd worden niet met de tijd zijn meegegaan.
En helaas zijn dit dus ook de clubs die de vooroordelen die al heersen over de africhting bevestigen, erg jammer. :wink:

Ik zou RLsailer sterk willen aanraden om zijn horizon te gaan verbreden en te gaan kijken bij andere clubs, want je bent je hondje aan het verpesten op deze manier.
Een volledige breedte-sprong op 9 maanden is gewoon slecht, de gewrichten zijn nog niet eens helemaal volgroeid. Je kweekt problemen als HD op deze manier.
Bovendien zijn ongelukken zoals je hondje nu had bij de breedtesprong andere honden fataal geworden.
Groetjes Inge
Afbeelding

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Inge schreef:
Dingo schreef:

Ik heb eerder het idee dat er op de club gewoon maar wat gedaan wordt, dat er niet overlegd wordt, dat het normaal gevonden wordt om op jonge leeftijd al naar dit soort hulpmiddelen te grijpen, kortom dat er slecht begeleid wordt en dat de trainingsmethodes die gehanteerd worden niet met de tijd zijn meegegaan.
En helaas zijn dit dus ook de clubs die de vooroordelen die al heersen over de africhting bevestigen, erg jammer. :wink:

Ik zou RLsailer sterk willen aanraden om zijn horizon te gaan verbreden en te gaan kijken bij andere clubs, want je bent je hondje aan het verpesten op deze manier.
Een volledige breedte-sprong op 9 maanden is gewoon slecht, de gewrichten zijn nog niet eens helemaal volgroeid. Je kweekt problemen als HD op deze manier.
Bovendien zijn ongelukken zoals je hondje nu had bij de breedtesprong andere honden fataal geworden.
Bij deze moet ik het Katja en Inge eens zijn. Ik ken de BHN en heb er zelf getraind en wedtrijden gelopen en nee mijn hond is niet op deze manier getraind. de BHN is nogal ouderwets in zijn trainings opvattingen. De dingen die hier beshreven zijn eerder regel dan uitzondering. Dus rest het advies ga eens ergens anders kijken en leer ervan :wink:

Jan
Jan
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ik dus al eerde zei en waar toen iedereen over viel, doe die hond weg :kotz:
Een hond van 9 maanden heeft niet eens een lichaam met genoeg kracht en bespiering om dat soort sprongen te mogen maken. Morgen vliegt er een scherf uit zijn heupkom of schouder bij de volgende smakkerd en dan is de hond zowiezo bedorven, als ze al goed uit die TT, prikbanden en shit komt geestelijk. :roll:

Een peuter leer ik ook het alfabet niet met klap als hij iets fout zegt toch? Hij is er niet rijp voor!
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

MARC_S schreef:Wat ik dus al eerde zei en waar toen iedereen over viel, doe die hond weg :kotz:
Een hond van 9 maanden heeft niet eens een lichaam met genoeg kracht en bespiering om dat soort sprongen te mogen maken. Morgen vliegt er een scherf uit zijn heupkom of schouder bij de volgende smakkerd en dan is de hond zowiezo bedorven, als ze al goed uit die TT, prikbanden en shit komt geestelijk. :roll:

Een peuter leer ik ook het alfabet niet met klap als hij iets fout zegt toch? Hij is er niet rijp voor!
Marc, je zegt het in andere bewoordingen, maar ik denk (voor de verandering 'ns een keer :mrgreen: ) dat iedereen het met je eens is. In ieder geval dat hij op dit moment verkeerd bezig is en persoonlijk ben ik het ook met je eens dat deze hond nu al verpest zou kunnen zijn.

In tegenstelling tot jou ben ik niet voor een verbod op het gebruik van prikband en/of TT. Ben wel tegen onnadenkend gebruik.

RLSailer, (ook) door alle africhters op het forum ben er op gewezen dat hoe je nu bezig ben de verkeerde manier is.

Zelf behoor ik niet tot de "zachte(re)" africhters, maar een feit blijft dat je niet volledige gehoorzaamheid kan eisen als een hond de oefening niet beheerst. Daar je PUP 9 maanden is, kan zij de oefening nog niet volledig beheersen! Zorg er voor dat je de oefeningen aanleert op de manieren welke je door diverse personen in dit topic zijn aangereikt. Zeker als je al zo vroeg wil beginnen.

Als voorbeeld:

Mijn teefje is nu 17 mnd. Ik ben (vroeg voor KNPVbegrippen, 3/4 mnd)begonnen met wat aandachtsoefeningetjes (op speeltje/voertje). Met een maand of 6 pas commando aan verbonden. Toen ook voorzichtig begonnen met plaats/rechts (op bal). Met een maand of 9/10 meer gaan verlangen van volgoefeningen. Rechts begreep ze toen goed, toen ook begonnen met naast de fiets lopen. Tegelijkertijd begonnen met kistrevieren (op korte afstand) aan te leren, door de gescheiden commando's "dr op" en "luid" aan te leren. Vanaf een maand of 13, naast de fiets fietsend en begonnen met voedsel weigeren. Met 14 maanden (ivm gewrichten) begonnen met haag springen, door comm. "hoog" aan te leren op de laagste stand en dat uit te breiden qua planken in een maand ofzo. Nu ze dat een beheerst, techniek van springen bedoel ik dan, begonnen met de schutting, ze is dan ondertussen zo'n 15/16 maanden. Met een maand of 15 ook begonnen met voorwerp bewaken door commando ""dr op"op vw. te leren, overigens nog zonder PW. Met 16 mnd begin gemaakt met apporteren ( nu nog met apporteerblok) voor het zoeken straks.

De commando's die ze zeker beheerst, worden inmiddels van haar geëist, de andere worden (nog) wat soepeler mee omgegaan. Eerst spelenderwijs, dan uitgebouwd. Commando's die ze kent maar op een andere manier worden toegepast, word in het begin ook soepel mee omgegaan (zoals "dr op" bij de kist en bij vw. bewaken).

Banden die hierbij horen: tot 8/9 maanden gewone halsband, daarna stompe brabrander, sinds een maandje heel af en toe normale prikband.

Zoals je ziet een hele opbouw, waarbij ik pas begin met het aanleren van een compleet nieuwe oefening als ze met de vorige oefening redelijk/goed op de rit zit.

Dit is mijn/onze manier, zullen nog wel heel veel meer zijn. Maar zoals ik al schreef: elke vereniging doet het weer net even anders. Maar de methodes die jij beschrijft werden gedaan dat mijn vader net in de sport zat geloof ik (en dat is zo'n 30 jaar terug), behoorlijk achterhaalt dus.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
scooby doo

MARC_S schreef:Wat ik dus al eerde zei en waar toen iedereen over viel, doe die hond weg :kotz:

nu ben ik voor 1keer wel het met je eens
een hond van 9maanden mag zulke sprongen niet maken
wij beginnen er pas mee bij +-2jaar :80:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

selena, is de prikker standaard?
Selena
Zeer actief

little-wolf schreef:selena, is de prikker standaard?
Nee, bij mijn andere hond (heel ander karakter) heb ik hem nooit gebruikt. Die had ik op de vaste halsband en op de halfcheck. Bij hem heb ik bv. ook de klikker gebruikt.

Hulpmiddelen moet je ook afstemmen op het soort hond wat je hebt. Als je je hulpmiddelen goed gebruikt, heb je ze maar hoogstens 3 x nodig. Daarna zal de gedraging waar op gecorrigeerd is een (lange) tijd goed gaan, mocht de gedraging terugkomen is 1x correctie met het (zwaardere) hulpmiddel genoeg.

Het heten niet voor niets hulpmiddelen, het is geen wondermiddel. Als jij consequent traint, met zowel je beloning als je correcties heb je over het algemeen weinig hulpmiddelen nodig.

little-wolf
Zeer actief

Selena schreef:
Nee, bij mijn andere hond (heel ander karakter) heb ik hem nooit gebruikt. Die had ik op de vaste halsband en op de halfcheck. Bij hem heb ik bv. ook de klikker gebruikt.

Hulpmiddelen moet je ook afstemmen op het soort hond wat je hebt. Als je je hulpmiddelen goed gebruikt, heb je ze maar hoogstens 3 x nodig. Daarna zal de gedraging waar op gecorrigeerd is een (lange) tijd goed gaan, mocht de gedraging terugkomen is 1x correctie met het (zwaardere) hulpmiddel genoeg.

Het heten niet voor niets hulpmiddelen, het is geen wondermiddel. Als jij consequent traint, met zowel je beloning als je correcties heb je over het algemeen weinig hulpmiddelen nodig.
ok, duidelijk! :ok:
scooby doo

ik heb ongeveer 1maand terug mijn prikker gebruikt
en na 1maal te gebruiken was het probleem opgelost :ok:

nu train ik terug met de vaste lederen halsband en de prikker ligt te stoffen in de kast
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nee als je hem altijd en overal gebruikt, werkt het niet meer... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
scooby doo

malinois schreef:

da hond wordt ook correctie hard en reageert er niet meer op

als ik me niet vergis is het met de tt ook zo .
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Selena schreef:In tegenstelling tot jou ben ik niet voor een verbod op het gebruik van prikband en/of TT. Ben wel tegen onnadenkend gebruik.
Dan ben je het een stuk meer met me eens dan je denkt. Niemand kan tegen goed doordacht gebruik zijn want het is dan goed doordacht. Ik ben er dan zeker geen tegenstander van hoor :wink: Nooit geweest ook.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:
malinois schreef:

da hond wordt ook correctie hard en reageert er niet meer op

als ik me niet vergis is het met de tt ook zo .
inderdaad...
Afbeelding
Selena
Zeer actief

MARC_S schreef:
Selena schreef:In tegenstelling tot jou ben ik niet voor een verbod op het gebruik van prikband en/of TT. Ben wel tegen onnadenkend gebruik.
Dan ben je het een stuk meer met me eens dan je denkt. Niemand kan tegen goed doordacht gebruik zijn want het is dan goed doordacht. Ik ben er dan zeker geen tegenstander van hoor :wink: Nooit geweest ook.
Sorry, mijn vergisssing :wink:

little-wolf
Zeer actief

rlsailer, ben je er nog?
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

ja zeker littel-wolf maar nu ff onder de naam van mijn vrouw want er is wat misgegaan met de registratie :smile: :smile:

maar heb dus dit allemaal gelezen en dan heb ik zo iets van die marc en nog een paar hebben de andere berichten waarschijnlijk niet gelezen dat ik zelf al met veranderingen bezig ben en wat die breedte sprong betreft als zij wil springen mag zij springen mijn vorige mechelaar sprong was ook 9 mnd en met 2 jaar heb ik hem bij de dierenarts gebracht om zijn heupen na te laten kijken en wat bleek hij had nog nooit zulke mooie heupen gezien op de foto :pffff:

als je na gaat in het wild wat die honden doen is 1 keer in de week een breedte sprong of een a schutting of een haagje een pineut

toen tessa 4 mnd was moest je die door het bos heen zien vliegen over struiken heen over slootjes heen

oke zal fouten hebben gemaakt en ben nog niet te laat want ze reageert goed op de eerste veranderingen
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat ze in ieder geval goed reageert op je andere aanpak nu.
Kijk alsjeblieft wel uit met die breedtesprong, spring liever een tijdje gewoon wat smaller en ga pas breder springen als je zeker weet dat haar heupen in orde zijn. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”