Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dode muis eten slecht?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Alan
Vaste gebruiker

Dode muis eten slecht?

Ongelezen bericht door Alan »

Bij het uitlaten, wreef ze haar vacht zoals gewoonlijk door het gras. Nadat ze dat had gedaan pakte ze iets uit het gras en begon er op te kauwen. Ze was toen los en toen ik naderde zag ik dat het een dode muis zou kunnen zijn. :eek:
Ik had er geen behoefte aan om dat ding te pakken dus liet ik haar maar haar gang gaan. (bang voor smerige handen) Achteraf misschien stom, want misschien wordt ze wel ziek.

Iemand die hier wat meer over kan vertellen?

May, onze hond/pup, is overigens jarig, 6 maandjes nu :mrgreen:

Groetjes,
Alan, Emily & May
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja ik zou het toch maar in de gaten houden
er zijn meer honden die muisen eten
maar je weet toch nooit waar zo muis aan is gestorfen
Afbeelding
Alan
Vaste gebruiker

Hmmm, da's waar...

Ik heb er overigens nog foto's van gemaakt, ik had toevallig de camera mee. De dode muis is er niet op te zien, maar ja de acties van May wel...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:denken: Afwachten maar
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Izzy vreet ze met grote regelmaat.
Bij een beetje vangst schrokt ze zo een stuk of 6 naar binnen.
Wel hou ik haar ontlasting goed in de gaten, want een paar weken terug poepte ze alleen maar wormen :eek:
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

toch echt uitkijken, want de dode muis kan rattengif in zich hebben!
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Alan
Vaste gebruiker

Het is nu tijd voor de ontwormingstabletjes, komt goed uit. :wink:
Bijna vergeten, :ok: thx
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

een natuurlijke barfer? :19:
maar wel oppassen voor gif!
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

muizen in woonomgevingen/rond het huis,zou ik mee oppassen,zoals hier ook staat,misschien zijn ze vergiftigd
maar veldmuisjes..kan geen kwaad,vaak zijn er honden die zo'n muisje dood bijten en dan laten liggen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wij hebben hier ook veel 'muisjes' ook veel van die veldmuisjes maar ik vind het toch maar eng omdat je dus nie tweet of ze gif in zich hebben zitten.....
Die van mij mogen het dus ook niet.....
Marion_ph
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bolognezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Marion_ph »

De Golden van de buren had laatst ook een muis opgevreten. De buurvrouw zag dat hij wat in de bek had, dus loopt er op af, de hond ziet dat dus slikt zo snel mogelijk zonder te kauwen de muis door. Een paar uur later kwam de muis er precies weer uit zoals hij erin was gegaan. Brrr!!
Net

Ongelezen bericht door Net »

Ik zou 'em meteen ontwormen. Meer kun je toch niet doen. Het lijkt me in ieder geval niet gezond; een rat heeft de naam 'ziektenoverbrenger' te zijn, maar volgens mij is een muis of een vogel dat ook.
ien
Erelid
Contacteer:

Net schreef:Ik zou 'em meteen ontwormen. Meer kun je toch niet doen. Het lijkt me in ieder geval niet gezond; een rat heeft de naam 'ziektenoverbrenger' te zijn, maar volgens mij is een muis of een vogel dat ook.
:N:
ontwormen??
een hond is een aaseter.
die kan dit echt wel hebben .. :wink:
enne hoe platter de vogeltjes gereden zijn,hoe lekkerder :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Naffie vangt hier altijd veldmuisjes ,ze eet ze niet op maar ze loopt er altijd zo'n 20 minuten op te sabbelen :kotz: :kotz:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Teefje van mij ging bewust op ratten jagen onder het huis in de kruipruimtes, maar daar heb ik maar een halt toegeroepen omdat die toch ook ziektes kunnen meegeven aan je hond.
Net

ien schreef:
Net schreef:Ik zou 'em meteen ontwormen. Meer kun je toch niet doen. Het lijkt me in ieder geval niet gezond; een rat heeft de naam 'ziektenoverbrenger' te zijn, maar volgens mij is een muis of een vogel dat ook.
ontwormen??
een hond is een aaseter.
Een aaseter? Ik heb me nooit zo verdiept in de voorouders van de hond, maar een wolf is toch geen aaseter?
ien
Erelid
Contacteer:

Net schreef:
ien schreef:
ontwormen??
een hond is een aaseter.
Een aaseter? Ik heb me nooit zo verdiept in de voorouders van de hond, maar een wolf is toch geen aaseter?
*Wolven zijn behalve actieve jagers ook aaseters.
*Aaseten is een veel efficiëntere manier van voedsel vergaren, omdat de wolf geen inspanning hoeft te leveren om een prooi te verschalken.
*De wolf heeft de menselijke omgeving opgezocht omdat daar aas te vinden was in de vorm van door mensen weggeworpen afval.
*Het afval kwam in een constante stroom en in voldoende mate om een troep wolven voortdurend van voedsel te voorzien.
Zolang de wolven zich niet agressief gedroegen naar de mensen toe en geen kinderen aanvielen, werden ze getolereerd.
Voor de mens was de aanwezigheid van mee-eters met een voorspelbaar gedrag een voordeel. Het afval werd opgeruimd, waardoor voorkomen werd dat dit ging rotten en ziekten uitbraken en geen andere gevaarlijke dieren zoals beren werden aangetrokken.
Voor de wolf was het in de nabijheid van de mens niet nodig om agressief gedrag te vertonen, zoals vechten om een buit. Er was immers eten in overvloed.
In feite beloonde de mens wolven die vriendelijk gedrag vertoonden, door hen in zijn nabijheid te dulden. Gevaarlijke wolven werden verjaagd.
Zodoende vond er een selectie op vriendelijkheid plaats.
Over de generaties heen ging de wolf steeds minder agressief gedrag vertonen.
Na verloop van tijd werden wolven zo tam dat ze zich ook tussen de mensen konden begeven om rondslingerend afval op te eten.
==================================
Bron:naturalis
Afbeelding
Net

ien schreef:
Net schreef:
ien schreef:
ontwormen??
een hond is een aaseter.
*Wolven zijn behalve actieve jagers ook aaseters.
*Aaseten is een veel efficiëntere manier van voedsel vergaren, omdat de wolf geen inspanning hoeft te leveren om een prooi te verschalken.
*De wolf heeft de menselijke omgeving opgezocht omdat daar aas te vinden was in de vorm van door mensen weggeworpen afval.
*Het afval kwam in een constante stroom en in voldoende mate om een troep wolven voortdurend van voedsel te voorzien.
Zolang de wolven zich niet agressief gedroegen naar de mensen toe en geen kinderen aanvielen, werden ze getolereerd.
Voor de mens was de aanwezigheid van mee-eters met een voorspelbaar gedrag een voordeel. Het afval werd opgeruimd, waardoor voorkomen werd dat dit ging rotten en ziekten uitbraken en geen andere gevaarlijke dieren zoals beren werden aangetrokken.
Voor de wolf was het in de nabijheid van de mens niet nodig om agressief gedrag te vertonen, zoals vechten om een buit. Er was immers eten in overvloed.
In feite beloonde de mens wolven die vriendelijk gedrag vertoonden, door hen in zijn nabijheid te dulden. Gevaarlijke wolven werden verjaagd.
Zodoende vond er een selectie op vriendelijkheid plaats.
Over de generaties heen ging de wolf steeds minder agressief gedrag vertonen.
Na verloop van tijd werden wolven zo tam dat ze zich ook tussen de mensen konden begeven om rondslingerend afval op te eten.
==================================
Bron:naturalis
Da's een duidelijke uitleg :ok: Maar volgens mij is er toch een verschil. Een wolf was gewend aan aas etc., terwijl een hond eigenlijk aangepast eten heeft.
ien
Erelid
Contacteer:

Net schreef:[Da's een duidelijke uitleg :ok: Maar volgens mij is er toch een verschil. Een wolf was gewend aan aas etc., terwijl een hond eigenlijk aangepast eten heeft.
In hond is ook een aas/afval eter,alleen tegenwoordig wordt dit verpakt in brokjes of kvv voer of gewoon rauw maar dan wel in orginele/onbewerkte staat .
Maar wat je er ook mee doet..het blijft afval/resten van ons voedsel!

In veel landen worden honden nog steeds gebruikt om leefomgeving schoon te houden!!

kijk maar eens op deze link en naar foto van hond met kind :wink:
http://www.wereldhonden.nl/pariahonden.htm
Afbeelding
Net

ien schreef:
Net schreef:[Da's een duidelijke uitleg :ok: Maar volgens mij is er toch een verschil. Een wolf was gewend aan aas etc., terwijl een hond eigenlijk aangepast eten heeft.
In hond is ook een aas/afval eter,alleen tegenwoordig wordt dit verpakt in brokjes of kvv voer of gewoon rauw maar dan wel in orginele/onbewerkte staat .
Maar wat je er ook mee doet..het blijft afval/resten van ons voedsel!

In veel landen worden honden nog steeds gebruikt om leefomgeving schoon te houden!!

kijk maar eens op deze link en naar foto van hond met kind :wink:
http://www.wereldhonden.nl/pariahonden.htm
Gadverdamme, die foto van hond met kind! Blij dat we hier wc's hebben :mrgreen:. Dat voer gemaakt wordt van afval/resten wist ik, maar ik was in de veronderstelling dat dat op een of andere manier wel gesteriliseerd zou worden.
ien
Erelid
Contacteer:

Net schreef:[Gadverdamme, die foto van hond met kind! Blij dat we hier wc's hebben :mrgreen:. .
zou je soms niet zeggen want :evil:
laat je hond eens los in een stuk bos of zo en waar zijn ze dol op en waar gaan ze bijna gillend op af??

mensenstront :smile:
Afbeelding
Net

ien schreef:
Net schreef:[Gadverdamme, die foto van hond met kind! Blij dat we hier wc's hebben :mrgreen:. .
zou je soms niet zeggen want :evil:
laat je hond eens los in een stuk bos of zo en waar zijn ze dol op en waar gaan ze bijna gillend op af??

mensenstront :smile:
:smile: :smile:
Thuis meteen een pepermuntje (extra strong)
ien
Erelid
Contacteer:

Net schreef:mensenstront :smile:
:smile: :smile:
Thuis meteen een pepermuntje (extra strong)[/quote]

moet je geen hond met een sikje hebben :mrgreen: helpt een pepermuntje niet zoveel :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”