Net schreef:ien schreef:Net schreef:Ik zou 'em meteen ontwormen. Meer kun je toch niet doen. Het lijkt me in ieder geval niet gezond; een rat heeft de naam 'ziektenoverbrenger' te zijn, maar volgens mij is een muis of een vogel dat ook.
:N:
ontwormen??
een hond is een aaseter.
die kan dit echt wel hebben ..
enne hoe platter de vogeltjes gereden zijn,hoe lekkerder

Een aaseter? Ik heb me nooit zo verdiept in de voorouders van de hond, maar een wolf is toch geen aaseter?
*Wolven zijn behalve actieve jagers ook aaseters.
*Aaseten is een veel efficiëntere manier van voedsel vergaren, omdat de wolf geen inspanning hoeft te leveren om een prooi te verschalken.
*De wolf heeft de menselijke omgeving opgezocht omdat daar aas te vinden was in de vorm van door mensen weggeworpen afval.
*Het afval kwam in een constante stroom en in voldoende mate om een troep wolven voortdurend van voedsel te voorzien.
Zolang de wolven zich niet agressief gedroegen naar de mensen toe en geen kinderen aanvielen, werden ze getolereerd.
Voor de mens was de aanwezigheid van mee-eters met een voorspelbaar gedrag een voordeel. Het afval werd opgeruimd, waardoor voorkomen werd dat dit ging rotten en ziekten uitbraken en geen andere gevaarlijke dieren zoals beren werden aangetrokken.
Voor de wolf was het in de nabijheid van de mens niet nodig om agressief gedrag te vertonen, zoals vechten om een buit. Er was immers eten in overvloed.
In feite beloonde de mens wolven die vriendelijk gedrag vertoonden, door hen in zijn nabijheid te dulden. Gevaarlijke wolven werden verjaagd.
Zodoende vond er een selectie op vriendelijkheid plaats.
Over de generaties heen ging de wolf steeds minder agressief gedrag vertonen.
Na verloop van tijd werden wolven zo tam dat ze zich ook tussen de mensen konden begeven om rondslingerend afval op te eten.
==================================
Bron:naturalis