Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe agressieve hond wegjagen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:dus als een hond gromt en z'n lip optrekt verscheurt hij iedereen en alles meteen wat hij tegenkomt???
en idd. wat Marc zegt... mocht hij echt iets doen zal een mep op z'n kop echt niet helpen...
Denk je dat?Of weet je het zeker?
Het is maar een vraag van iemand, die er geen raad mee weet hoor.
zij gaat ervan uit dat een hond die gromt en lip optrekt alles en iedereen op z'n pad verscheurt... nou dat is dus niet zo...
Zolang hij aangelijnd zit heeft hij steun van de baas... veel honden doen als ze los zijn dan ook helemaal niets. Natuurlijk zijn er agressieve honden en die vallen ook echt aan.. maar alleen ervan uitgaan dat een hond aggresief is omdat hij gromt en z'n tanden laat zien aan de lijn... :19: Die hond zit toch vast wat is het probleem dan?
Ze vraagt het toch gewoon. :denken:
Hier loopt er een debiele rottweiler, die als ik met Manager alleen loop, ook zo tekeer gaat en op zn achterbenen staat te grommen en blaffen, dan denk ik ook wel eens, Shit ze houd hem toch wel.
Ik denk dan niet goh als hij los is zal het wel goed gaan.
Trouwens als Freek erbij is doet hij net of hij ons niet ziet. :smile2:
Groetjes Els
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:deze herder weegt trouwens 50 kilo bijna :wink:
:O: voor een herder???
Ja zal eens een foto maken, hij is dus echt enorm hahahahaha, en nog eens enorm in zijn vacht, Blis viel hem laatst vol aan, ze waren aant spelen met een andere duitser en die vrouw dacht dat haar herder dat ook kon....zucht....Blis komt dus aangestormd en bijt hem vol in zijn zijkant bil hahahahaha, je ziet van ellende en vet niet waar de kop en staart zit, hij stond helemaal verbaast te kijken....en ja het is een probleemherder, maar die vrouw denkt dat het aan de andere honden vaak ligt en ze blijft hem maar loshouden, en ook daar zijn dus veel mensen bang voor dus ik kan Eva best begrijpen
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:leg het uit hoe dan een herder is en dan weet ze het.
nou het zijn niet alleen herders hoor... :denken: er lopen hier diverse labjes die zo aan de riem lopen maar als ze los zijn... helemaal niets doen...

en niet alle herders lopen zo over straat :19: moet er niet aan denken... :wink:
Nee tuurlijk niet he, het kan elke ras wezen, maar jij hebt ook een herder en ziet ze veel op de sport, dan weet je ook een beetje hoe hun gedrag is, toch?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Ja zal eens een foto maken, hij is dus echt enorm hahahahaha, en nog eens enorm in zijn vacht, Blis viel hem laatst vol aan, ze waren aant spelen met een andere duitser en die vrouw dacht dat haar herder dat ook kon....zucht....Blis komt dus aangestormd en bijt hem vol in zijn zijkant bil hahahahaha, je ziet van ellende en vet niet waar de kop en staart zit, hij stond helemaal verbaast te kijken....en ja het is een probleemherder, maar die vrouw denkt dat het aan de andere honden vaak ligt en ze blijft hem maar loshouden, en ook daar zijn dus veel mensen bang voor dus ik kan Eva best begrijpen
je ben erg benieuwd naar de foto... zal wel een heel zielig dik vetgevoerd beestje zijn... :roll:
in jouw geval wel, want de hond is los.. in haar geval nee, want hij zit vast... en hij is schijnbaar dus nog nooit losgebroken of heeft schijnbaar nog nooit iets gedaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:leg het uit hoe dan een herder is en dan weet ze het.
nou het zijn niet alleen herders hoor... :denken: er lopen hier diverse labjes die zo aan de riem lopen maar als ze los zijn... helemaal niets doen...

en niet alle herders lopen zo over straat :19: moet er niet aan denken... :wink:
Nee tuurlijk niet he, het kan elke ras wezen, maar jij hebt ook een herder en ziet ze veel op de sport, dan weet je ook een beetje hoe hun gedrag is, toch?
ja die zijn juist erg rustig aan de riem :mrgreen: omdat er veel mee gedaan wordt...
nee ik weet wel wat je bedoeld, ook die van mij zijn af en toe niet zulke lievertjes aan de riem.. maar als ze los zijn is er niets aan de hand...
en dan nog... om wat voor herder gaat het eigenlijk.. een duitser, mechelaar, hollander, etc. Ook daar zit nog veel verschil ik qua gedrag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

billy schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:dus als een hond gromt en z'n lip optrekt verscheurt hij iedereen en alles meteen wat hij tegenkomt???
en idd. wat Marc zegt... mocht hij echt iets doen zal een mep op z'n kop echt niet helpen...
Denk je dat?Of weet je het zeker?
Het is maar een vraag van iemand, die er geen raad mee weet hoor.
zij gaat ervan uit dat een hond die gromt en lip optrekt alles en iedereen op z'n pad verscheurt... nou dat is dus niet zo...
Zolang hij aangelijnd zit heeft hij steun van de baas... veel honden doen als ze los zijn dan ook helemaal niets. Natuurlijk zijn er agressieve honden en die vallen ook echt aan.. maar alleen ervan uitgaan dat een hond aggresief is omdat hij gromt en z'n tanden laat zien aan de lijn... :19: Die hond zit toch vast wat is het probleem dan?
Ze vraagt het toch gewoon. :denken:
Hier loopt er een debiele rottweiler, die als ik met Manager alleen loop, ook zo tekeer gaat en op zn achterbenen staat te grommen en blaffen, dan denk ik ook wel eens, Shit ze houd hem toch wel.
Groetjes Els
Precies, je slikt toch effies op dat moment, want stel je voor hij schiet los, een lijn kan ook eens breken...ik vind dat je daar rekening mee kan houden als zo'n grote hond losschiet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef:Ja ik heb geen zin natuurlijk te gaan uitleggen hoe het zit met kracht he?Dan moet ik details gaan, maar voorbeeld, leg jij maar een halter neer met 250 kilo, dan trek jij hem nog geen mm uit de plooi en ik trek hem 8 keer uit de grond, en deze herder weegt trouwens 50 kilo bijna :wink:
En als een hond mijn buik dan wilt pakken, pakt ie waarschijnlijk eerst jas en trui, wat ligt er dan open?Kom op, vergelijk je eigen niet met hoe een ander korte metten maakt met de situatie :wink:
Oh sorry, ik wist niet dat jij de hulk was natuurlijk. Maar inderdaad, ik vergeleek de hulk met een mens, dat is misschien ook beter want het hele topic gaat over mensen die geen 250 kilo kunnen tillen en dat zijn de mensen die willen weten wat te doen in die situatie.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Ze vraagt het toch gewoon. :denken:
Groetjes Els
jij begint al exact hetzelfde ... waarom is die hond nou weer debiel? omdat hij op z'n achterpoten staat en blaft???
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
je ben erg benieuwd naar de foto... zal wel een heel zielig dik vetgevoerd beestje zijn... :roll:
in jouw geval wel, want de hond is los.. in haar geval nee, want hij zit vast... en hij is schijnbaar dus nog nooit losgebroken of heeft schijnbaar nog nooit iets gedaan...
Nee hij is niet zielig maar zit gewoon ver boven de standaard, beest is dacht ik 74 cm hoog en ze fietst er al heel lang ook mee, dat beest heeft een enorm dikke vacht dus hij lijkt ook dik.
billy
Erelid

malinois schreef:
Groetjes Els
jij begint al exact hetzelfde ... waarom is die hond nou weer debiel? omdat hij op z'n achterpoten staat en blaft???
Ja :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Ja ik heb geen zin natuurlijk te gaan uitleggen hoe het zit met kracht he?Dan moet ik details gaan, maar voorbeeld, leg jij maar een halter neer met 250 kilo, dan trek jij hem nog geen mm uit de plooi en ik trek hem 8 keer uit de grond, en deze herder weegt trouwens 50 kilo bijna :wink:
En als een hond mijn buik dan wilt pakken, pakt ie waarschijnlijk eerst jas en trui, wat ligt er dan open?Kom op, vergelijk je eigen niet met hoe een ander korte metten maakt met de situatie :wink:
Oh sorry, ik wist niet dat jij de hulk was natuurlijk. Maar inderdaad, ik vergeleek de hulk met een mens, dat is misschien ook beter want het hele topic gaat over mensen die geen 250 kilo kunnen tillen en dat zijn de mensen die willen weten wat te doen in die situatie.
Ja dat was een beetje ondoordacht van me om vanuit mezelf te praten....en de Hulk, was het maar waar :mrgreen: ......
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Groetjes Els
Instabiel.....kan dat wel, een hond die natuurlijk gelijk zo tekeer gaat, is niet echt prettig voor een vrolijke voorbijganger met zijn hond, kan me voorstellen dat je denkt dat die hond gek is :mrgreen:
billy
Erelid

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Groetjes Els
Instabiel.....kan dat wel, een hond die natuurlijk gelijk zo tekeer gaat, is niet echt prettig voor een vrolijke voorbijganger met zijn hond, kan me voorstellen dat je denkt dat die hond gek is :mrgreen:
Misschien kan ik beter zeggen debiele bazin, want die vind het wel stoer.
Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
Groetjes Els
kijk daar ben ik het wel mee eens :mrgreen: als je een baas hebt die dat gedrag toelaat en ook nog stoer vind... dat is dan een debiel.. niet de hond.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Oh sorry, ik wist niet dat jij de hulk was natuurlijk. Maar inderdaad, ik vergeleek de hulk met een mens,
**off-topic** je hebt ook nog de hulkhond, net zo sterk?? :N: **off-topic**

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
MARC_S schreef:Oh sorry, ik wist niet dat jij de hulk was natuurlijk. Maar inderdaad, ik vergeleek de hulk met een mens,

Afbeelding
:ok: :smile:
Afbeelding
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

Angel-eyes schreef:ik heb laatst ook weer een herder weg moeten plukken van een Jackie die aangevallen werd, en dit was geen kleine herder, kop en kont opgetilt en zo bij de baas afgegeven, geen probleem.
Eens. Ik heb daar ook niet zo'n moeite mee, denk ik.

Ik heb zelf ook al wel eens een aggresieve Duitse Herder van een andere hond moeten aftrekken.

Die had gelukkig een halsband om, was dus makkelijk. Herder er afgetrokken, stevig bij halsband, hapte naar mij, maar doordat ik halsband vast had, kon ie me niet echt bereiken. Andere hand hardrukkend tegen de zijkant van zijn hoofd. Mijn benen strak om zijn middel geklemd :pffff: En zo een tiental second gewacht voor dat zijn baas er eindelijk was. :19:
laeken
Zeer actief

billy schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Groetjes Els
Groetjes Els
Ik denk dat maar een heel klein deel van de mensen met problematische uitvallers dat ook leuk vinden. Ik vind het in ieder geval niet leuk en toch gebeurd het. Wat moet ik doen? Slaan? Schoppen? Echt, een koekje, een klicker en een slip heb ik allang geprobeert :wink: Ben al 13 jaar bezig en niks helpt. Ik heb nooit gezegd, goed zo, ga zo door, pak ze! :neenee:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:

Afbeelding
:N: ......oke...geef me over :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
billy schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef: jij begint al exact hetzelfde ... waarom is die hond nou weer debiel? omdat hij op z'n achterpoten staat en blaft???
Groetjes Els
Ik denk dat maar een heel klein deel van de mensen met problematische uitvallers dat ook leuk vinden. Ik vind het in ieder geval niet leuk en toch gebeurd het. Wat moet ik doen? Slaan? Schoppen? Echt, een koekje, een klicker en een slip heb ik allang geprobeert :wink: Ben al 13 jaar bezig en niks helpt. Ik heb nooit gezegd, goed zo, ga zo door, pak ze! :neenee:
Als ik het allemaal zo lees en niks helpt, zou ik het bijna eens proberen om Ga zo door te zeggen......wie weet is het wel de omgedraaide wereld in dit geval :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:[Ik denk dat maar een heel klein deel van de mensen met problematische uitvallers dat ook leuk vinden. Ik vind het in ieder geval niet leuk en toch gebeurd het. Wat moet ik doen? Slaan? Schoppen? Echt, een koekje, een klicker en een slip heb ik allang geprobeert :wink: Ben al 13 jaar bezig en niks helpt. Ik heb nooit gezegd, goed zo, ga zo door, pak ze! :neenee:
inderdaad en die het leuk vinden.. oke die zijn dan achterlijk en debiel...
maar het enige wat je dan nog kan doen is gewoon doorlopen... dan is het het snelst voorbij want hoe meer jij er dus mee gaat bemoeien hoe drukker ze waarschijnlijk wordt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef: :N: ......oke...geef me over :mrgreen:
:cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
billy
Erelid

MARC_S schreef:
billy schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef: jij begint al exact hetzelfde ... waarom is die hond nou weer debiel? omdat hij op z'n achterpoten staat en blaft???
Groetjes Els
Ik bedoel jouw toch niet Marc.
Deze bazin staat er wat lacherig bij, dus ze vind het wel gaaf tenminste zo komt het bij mij over.
Groetjes Els
Afbeelding
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

billy schreef:Ik bedoel jouw toch niet Marc.
Deze bazin staat er wat lacherig bij, dus ze vind het wel gaaf tenminste zo komt het bij mij over.
Groetjes Els
Wellicht weet ze zich geen houding te geven, maar vindt ze het toch niet 'gaaf'.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Ik denk dat de vragensteller meer gebaat is met wat meer uitleg over de lichaamstaal van de hond, zoals zij verteld over de oren in de nek en tanden laten zien , is dit duidelijk een angstbijter en is banger van jullie als jullie van hem ,en als hij los zou schieten (en daardoor nog onzekerder wordt),is de kans klein dat hij daadwerkelijk naar je toe komt.
Je hondje oppakken en wegrennen versterkt dit gedrag van de herder alleen maar

Een hond waar je echt voor uit moet kijken is er een die op zijn tenen loopt ,geen geluiden maakt,fixerend kijkt, met de staart omhoog en oren naar voren en geen tanden zichtbaar,
maar dit zijn meestal honden die op een juiste manier onder appel staan, en waar je zonder problemen langs kunt lopen.
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:Verder breekt een hond niet zomaar los :wink: ....zoiets kan altijd gebeuren natuurlijk, daar ben je nimmer 100% zeker van dus stel je voor als het gebeurt?

Uitschakelen van herders is niet te doen, het zijn immers politiehonden en bewakingsdieren
...niet elke herder is een politie hond or bewakingshond.
Joh!? :roll:
Je begrijpt neem ik aan wel wat ik bedoel toch?
Maar jij kan ook wel begrijpen dat er verschil zit in een gewone huisherder of een getrainde herder?Die zal anders bijten dan de gewone huisherder, toch? :wink:
Hier moet ik Rob gelijk in geven , ik vindt ook dat er wel degelijk verschill in zit , bv een angstbijter die zal nooit vol bijten , maar hoofdzakelijk met de voortanden schrapen , en dit zullen ook het overgrote deel van de huishonden zo doen, op uitzonderingen na, ik werd twee jaar geleden in een belgishe kroeg aangevallen door twee pyrinese berghonden , de teef bleef tegen mij blaffen maar de reu viel mij aan en beet mij in mijn arm , terwijl ik een kruk probeerde te pakken ,om de hond op zijn kop te slaan kwam de kroegbaas eraan en trapte de hond op de borst van mij af , toen ik naar mijn arm keek had ik twee krassen , meer niet!!!
Er is wel degelijk een verschil tussen een beet van een angstbijter en een opgeleide politie hond, waar een mooie volle beet gewenst is die overigens veel meer schade maakt , als mijn hond vol in een arm bijt zijn er niet alleen diepe wonden , maar zal waarschijnlijk ook de arm op die plaats gebroken zijn.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:...niet elke herder is een politie hond or bewakingshond.
Joh!? :roll:
Je begrijpt neem ik aan wel wat ik bedoel toch?
Maar jij kan ook wel begrijpen dat er verschil zit in een gewone huisherder of een getrainde herder?Die zal anders bijten dan de gewone huisherder, toch? :wink:
Hier moet ik Rob gelijk in geven , ik vindt ook dat er wel degelijk verschill in zit , bv een angstbijter die zal nooit vol bijten , maar hoofdzakelijk met de voortanden schrapen , en dit zullen ook het overgrote deel van de huishonden zo doen, op uitzonderingen na, ik werd twee jaar geleden in een belgishe kroeg aangevallen door twee pyrinese berghonden , de teef bleef tegen mij blaffen maar de reu viel mij aan en beet mij in mijn arm , terwijl ik een kruk probeerde te pakken ,om de hond op zijn kop te slaan kwam de kroegbaas eraan en trapte de hond op de borst van mij af , toen ik naar mijn arm keek had ik twee krassen , meer niet!!!
Er is wel degelijk een verschil tussen een beet van een angstbijter en een opgeleide politie hond, waar een mooie volle beet gewenst is die overigens veel meer schade maakt , als mijn hond vol in een arm bijt zijn er niet alleen diepe wonden , maar zal waarschijnlijk ook de arm op die plaats gebroken zijn.
Hahahaha Hier moet ik Martin weer gelijk in geven, ik heb echt jaren lang geholpen met pakwerk niet dat ik dat geweldig vond maar het was meer om dat mijn zwager politie honden trainde, en hij vroeg vak mijn hulp er bij, en inderdaad de honden werden doelbewust getraint op vast klemmen.

Maar met angstbijters kan het toch link zijn .
Kijk Martin jij had een schrammetje, maar het kan ook uiten in vast bijten en stukken uit je lijf scheuren , terwijl de politie hond klemvast heeft.

Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Martin schreef:Ik denk dat de vragensteller meer gebaat is met wat meer uitleg over de lichaamstaal van de hond, zoals zij verteld over de oren in de nek en tanden laten zien , is dit duidelijk een angstbijter en is banger van jullie als jullie van hem ,en als hij los zou schieten (en daardoor nog onzekerder wordt),is de kans klein dat hij daadwerkelijk naar je toe komt.

Een hond waar je echt voor uit moet kijken is er een die op zijn tenen loopt ,geen geluiden maakt,fixerend kijkt, met de staart omhoog en oren naar voren en geen tanden zichtbaar,
maar dit zijn meestal honden die op een juiste manier onder appel staan, en waar je zonder problemen langs kunt lopen.
Ik ben het met je eens...alhoewel ik het pas echt spaansbenauwd krijg als een hond zonder statussignalen, agressiemotivatie of wat dan ook op een kleine hond af komt hollen en wel fixeert. Dan heb je te maken met prooidrift en is een kleine hond soms gewoon de lul. Dat is pakken en schudden, dag hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Eline* schreef:
Martin schreef:Ik denk dat de vragensteller meer gebaat is met wat meer uitleg over de lichaamstaal van de hond, zoals zij verteld over de oren in de nek en tanden laten zien , is dit duidelijk een angstbijter en is banger van jullie als jullie van hem ,en als hij los zou schieten (en daardoor nog onzekerder wordt),is de kans klein dat hij daadwerkelijk naar je toe komt.

Ik ben het met je eens...alhoewel ik het pas echt spaansbenauwd krijg als een hond zonder statussignalen, agressiemotivatie of wat dan ook op een kleine hond af komt hollen en wel fixeert. Dan heb je te maken met prooidrift en is een kleine hond soms gewoon de lul. Dat is pakken en schudden, dag hond.
Ben ik met je eens maar dan mee gemaakt zoals jij beschrijft maar dan twee grote SWH, oa de mijne Idorh en een Bosbruine, de bruine vloog uit niets zonder waarschuwing aan terwijl we zeker een uur gewandeld hadden zonder probleem Coby en ik zaten er tussen, ik had een tand dwars door mijn hand en Coby een winkelhaak in haar arm.

Gr Bertus.
sha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sha »

Angel-eyes schreef: Ja ik heb geen zin natuurlijk te gaan uitleggen hoe het zit met kracht he?Dan moet ik details gaan, maar voorbeeld, leg jij maar een halter neer met 250 kilo, dan trek jij hem nog geen mm uit de plooi en ik trek hem 8 keer uit de grond, en deze herder weegt trouwens 50 kilo bijna :wink:
nerd
Martin schreef:Een hond waar je echt voor uit moet kijken is er een die op zijn tenen loopt ,geen geluiden maakt,fixerend kijkt, met de staart omhoog en oren naar voren en geen tanden zichtbaar
Echt een nachtmerrie.
Nou heb ik zo'n kleine felle en ik vraag me af wat 'ie zou doen in zo'n situatie. Of is het dan echt hopeloos? Hij is wel eens flink gegrepen maar lokte het dan ook zelf uit - meestal als 'ie aangelijnt is en 'em dus behoorlijk knijpt).
En waarom zou een andere hond op hem af sluipen als de mijne het eens níet uitlokt?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”