Oh en een trap onder zijn hol dat kan gewoon?Dan zal hij niet bijten, denk je?malinois schreef:dat heb ik ook... je weet nooit wat een hond kan doen omdat je hem niet kent. Maar ik geef een vreemde hond eerder een trap onder z'n hol dan een klap op z'n kop.Selena schreef:Daarom juist....
Ben niet bang voor honden maar een ingebouwde voorzichtigheid naar vreemde honden heb ik altijd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe agressieve hond wegjagen?
Moderator: moderatorteam
-
Rob*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
minder snel heb het helaas al een paar keer moeten doen .. een hand hebben ze veel en veel sneller te pakken...Angel-eyes schreef:Oh en een trap onder zijn hol dat kan gewoon?Dan zal hij niet bijten, denk je?malinois schreef:dat heb ik ook... je weet nooit wat een hond kan doen omdat je hem niet kent. Maar ik geef een vreemde hond eerder een trap onder z'n hol dan een klap op z'n kop.Selena schreef:Daarom juist....
Ben niet bang voor honden maar een ingebouwde voorzichtigheid naar vreemde honden heb ik altijd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Rob*
- Zeer actief
Denk je dat echt??Je been is langzamer dan een hand, en een hond heeft nog steeds geen telepathische talenten, dus hij weet echt niet of het hand of voet of een riem of een end hout wordt.malinois schreef:minder snel heb het helaas al een paar keer moeten doen .. een hand hebben ze veel en veel sneller te pakken...Angel-eyes schreef:Oh en een trap onder zijn hol dat kan gewoon?Dan zal hij niet bijten, denk je?malinois schreef:dat heb ik ook... je weet nooit wat een hond kan doen omdat je hem niet kent. Maar ik geef een vreemde hond eerder een trap onder z'n hol dan een klap op z'n kop.Selena schreef:Daarom juist....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
**zucht** laat maar ... ik denk het niet ik weet het uit ervaring. Een trap onder z'n hol is makkelijker is dan een klap op z'n kop... als jij het anders wil doen prima, ik niet... ik hou m'n handen liever heel.Angel-eyes schreef:malinois schreef:minder snel heb het helaas al een paar keer moeten doen .. een hand hebben ze veel en veel sneller te pakken...Angel-eyes schreef:Oh en een trap onder zijn hol dat kan gewoon?Dan zal hij niet bijten, denk je?malinois schreef: dat heb ik ook... je weet nooit wat een hond kan doen omdat je hem niet kent. Maar ik geef een vreemde hond eerder een trap onder z'n hol dan een klap op z'n kop.
Denk je dat echt??Je been is langzamer dan een hand, en een hond heeft nog steeds geen telepathische talenten, dus hij weet echt niet of het hand of voet of een riem of een end hout wordt.
een heel simpele verklaring trouwens.. z'n bek zit IN z'n kop niet in z'n hol... dus dichterbij

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Kan mij er wel iets bij voorstellen. Mijn moeder heeft altijd geroepen: als de honden gaan kleunen achterpoten vastpakken en optillen (dan hebben ze geen afzetkracht meer en laten ze 9 v/d 10 x los). Niet bij de bek proberen los te trekken.malinois schreef:**zucht** laat maar ... ik denk het niet ik weet het uit ervaring. Een trap onder z'n hol is makkelijker is dan een klap op z'n kop... als jij het anders wil doen prima, ik niet... ik hou m'n handen liever heel.Angel-eyes schreef:malinois schreef:minder snel heb het helaas al een paar keer moeten doen .. een hand hebben ze veel en veel sneller te pakken...Angel-eyes schreef: Oh en een trap onder zijn hol dat kan gewoon?Dan zal hij niet bijten, denk je?
Denk je dat echt??Je been is langzamer dan een hand, en een hond heeft nog steeds geen telepathische talenten, dus hij weet echt niet of het hand of voet of een riem of een end hout wordt.
een heel simpele verklaring trouwens.. z'n bek zit IN z'n kop niet in z'n hol... dus dichterbij
Zelf vergat ze dus 1x dat advies met als gevolg dat ze bij de dokter zat en haar ringen konden worden doorgeknipt omdat ze ze door het bloeden niet meer af kreeg.
-
Net
Ik ben bang voor grote honden (jaja, ik schaam mij diep) en ga ze ook uit de weg als hun baasjes niet heeel dichtbij zijn. Ik ben wel 'es gebeten (gelukkig niet doorgebeten) en toen wist ik echt niet hoe te handelen. Als ik nu echt aangevallen zou worden, kan ik me niet voorstellen dat ik het op zou kunnen brengen om te 'verstarren'. Zou dat altijd helpen, dat verstarren?Selena schreef:Als het naar jou gericht is heb je gelijk, zelf bevriezen, je slaphouden en niet fixeren (niet in de ogen kijken). Overigens helpt overlopen van de hond alleen als de hond zelf wat onzeker is. Je toont je dan dominanter, een zeer dominante hond zal alleen maar meer in bijten.Perle schreef:Oef, ben er ook even doorgeworsteld![]()
. Ik sluit me wel aan bij Selena ja. Wat men mij op training ook nog heeft bijgeleerd is het volgende: als een afgerichte hond is (die zich dus zeker niet van zijn stuk gaat laten brengen door roepen of slaan): Je reflexen proberen te onderdrukken en niet blijven je arm wegtrekken, hou hem stil of als het een wat 'meegaander' (letterlijk) hond is, loop in zijn richting (duw hem ahw). Bij ons op training kan je er dan wel vrij zeker van zijn dat de baas de hond kan bevelen los te laten, ik vrees echter dat dat bij de hond uit je voorbeeld niet zou lukken (de baas heeft niets te zeggen). Dan toch proberen om met je andere arm op een of andere manier de keel toe te wringen (als hij een halsband heeft, is dit wel makkelijker).
Anyway, ik hoop dat dit een béétje een antwoord is op je vraag. Of die specifieke hond nu echt agressief is maakt op zich niet uit, maar 't is inderdaad beter eens op voorhand na te denken over een situatie die zou kunnen voorkomen.
-
Rob*
- Zeer actief
Ligt eraan, sommige honden hoeven geen afzetkracht, die hebben vast en dan is vast het belangrijkste, mijn honden kun je vanachter optillen als ze vast hebben en het boeit ze geen zak.En dan??Wat doe je dan, ik weet uit ervaring dat het met 1 klap over zal zijn, dan ga ik geen holpieper geven?Een hond die door het lint gaat helpt een voetje niet tegenBranka schreef:Kan mij er wel iets bij voorstellen. Mijn moeder heeft altijd geroepen: als de honden gaan kleunen achterpoten vastpakken en optillen (dan hebben ze geen afzetkracht meer en laten ze 9 v/d 10 x los). Niet bij de bek proberen los te trekken.malinois schreef:**zucht** laat maar ... ik denk het niet ik weet het uit ervaring. Een trap onder z'n hol is makkelijker is dan een klap op z'n kop... als jij het anders wil doen prima, ik niet... ik hou m'n handen liever heel.Angel-eyes schreef:malinois schreef: minder snel heb het helaas al een paar keer moeten doen .. een hand hebben ze veel en veel sneller te pakken...
Zelf vergat ze dus 1x dat advies met als gevolg dat ze bij de dokter zat en haar ringen konden worden doorgeknipt omdat ze ze door het bloeden niet meer af kreeg.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Als jij het wel redt moet je het vooral op jou manier doen Rob, indien nodig, ik ga met de redenering van Malinois en Branka mee.. kop (met bek vol tanden) is dichter bij dan kont. Kijk als ik moet kiezen, raak ik een voor mij onbekende hond liever helemaal niet aan, maar als lichamelijk contact onvermijdelijk is, kies ik voor mijn eigen veiligheidAngel-eyes schreef:Ligt eraan, sommige honden hoeven geen afzetkracht, die hebben vast en dan is vast het belangrijkste, mijn honden kun je vanachter optillen als ze vast hebben en het boeit ze geen zak.En dan??Wat doe je dan, ik weet uit ervaring dat het met 1 klap over zal zijn, dan ga ik geen holpieper geven?Een hond die door het lint gaat helpt een voetje niet tegenBranka schreef:Kan mij er wel iets bij voorstellen. Mijn moeder heeft altijd geroepen: als de honden gaan kleunen achterpoten vastpakken en optillen (dan hebben ze geen afzetkracht meer en laten ze 9 v/d 10 x los). Niet bij de bek proberen los te trekken.malinois schreef:**zucht** laat maar ... ik denk het niet ik weet het uit ervaring. Een trap onder z'n hol is makkelijker is dan een klap op z'n kop... als jij het anders wil doen prima, ik niet... ik hou m'n handen liever heel.Angel-eyes schreef:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
TJa om eerlijk te zijn heb ik het nooit mee gemaakt, maar theorie erachter is hoe meer spierspanning je heb hoe eerder een hond geneigd is om met je door te vechten. Dan heb ik het even niet over de angstagressieve honden, die nippen/snappen en zijn dan weg.Net schreef:Ik ben bang voor grote honden (jaja, ik schaam mij diep) en ga ze ook uit de weg als hun baasjes niet heeel dichtbij zijn. Ik ben wel 'es gebeten (gelukkig niet doorgebeten) en toen wist ik echt niet hoe te handelen. Als ik nu echt aangevallen zou worden, kan ik me niet voorstellen dat ik het op zou kunnen brengen om te 'verstarren'. Zou dat altijd helpen, dat verstarren?Selena schreef:Als het naar jou gericht is heb je gelijk, zelf bevriezen, je slaphouden en niet fixeren (niet in de ogen kijken). Overigens helpt overlopen van de hond alleen als de hond zelf wat onzeker is. Je toont je dan dominanter, een zeer dominante hond zal alleen maar meer in bijten.Perle schreef:Oef, ben er ook even doorgeworsteld![]()
. Ik sluit me wel aan bij Selena ja. Wat men mij op training ook nog heeft bijgeleerd is het volgende: als een afgerichte hond is (die zich dus zeker niet van zijn stuk gaat laten brengen door roepen of slaan): Je reflexen proberen te onderdrukken en niet blijven je arm wegtrekken, hou hem stil of als het een wat 'meegaander' (letterlijk) hond is, loop in zijn richting (duw hem ahw). Bij ons op training kan je er dan wel vrij zeker van zijn dat de baas de hond kan bevelen los te laten, ik vrees echter dat dat bij de hond uit je voorbeeld niet zou lukken (de baas heeft niets te zeggen). Dan toch proberen om met je andere arm op een of andere manier de keel toe te wringen (als hij een halsband heeft, is dit wel makkelijker).
Anyway, ik hoop dat dit een béétje een antwoord is op je vraag. Of die specifieke hond nu echt agressief is maakt op zich niet uit, maar 't is inderdaad beter eens op voorhand na te denken over een situatie die zou kunnen voorkomen.
Fixeren zien echt dominant agressieve honden als uitdaging en de angstagressieven als bedreiging. Waarschijnlijk kan Eline dit veel beter uitleggen als ik.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
-
Boerboel27
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Als achterpoten optillen niet helpt! Dan kun je (als je met meerderen bent!) een vinger in de anus duwen. Ik weet dit omdat dat een levensreddende oplossing was toen een Boerboel (teef) een Westie wilde verslinden. Eén volwassen vrouw en drie volwassen mannen konden de Westie niet los krijgen, totdat iemand zich dit (Vinger in de anus) herinnerde van een "oude" fokker. De Westie is op deze manier gered!Branka schreef:Kan mij er wel iets bij voorstellen. Mijn moeder heeft altijd geroepen: als de honden gaan kleunen achterpoten vastpakken en optillen (dan hebben ze geen afzetkracht meer en laten ze 9 v/d 10 x los). Niet bij de bek proberen los te trekken.
-
kirsten
- Actief
bij mijn is 1 keer een rotweiler op me hond afgestormd.
ik zag hem in de verten al sluipend op me af komen die vrouw deed niks.
toen die op me hond af kwam stormen en vlak bij mijn hond was heb ik de riem voor ze poten gegooidt en zij meteen NEE FOEI,en ja hij droop af want hij schrok denk ik van die riem die ik voor ze poten gooide.
mischien heb je hier wat aan.
groetjes kirsten
ik zag hem in de verten al sluipend op me af komen die vrouw deed niks.
toen die op me hond af kwam stormen en vlak bij mijn hond was heb ik de riem voor ze poten gegooidt en zij meteen NEE FOEI,en ja hij droop af want hij schrok denk ik van die riem die ik voor ze poten gooide.
mischien heb je hier wat aan.
groetjes kirsten
- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
Wij hebben hier in het buurtje een hond rondlopen die heel vaak de deur uitgezet wordt en zichzelf maar moet zien te redden. Er is al meerdere malen door buurtbewoners gebeld, dan gaat het een tijd goed (mag ie binnen blijven en wordt aangelijnd uitgelaten) maar na een poosje begint het verhaal weer van voren af aan.
Afgelopen zondag liep hij weer los en ik liep met onze Ginger (aangelijnd) gewoon door de straat. Ik ben me rotgeschrokken; hij kwam met nekharen overeind op ons afgerend en ik kon helemaal niks. Echt, ik stond gewoon stijf van angst. Gelukkig was mijn man meer bij zijn positieven en heeft hem weg weten te jagen. Ik durf nu minder goed de deur uit met Gin, maar zou dit graag weer overwinnen. Wat zou ik hiermee kunnen? Ik zou dan graag willen weten wat ik zelf kan doen als ik op dat moment geen riem voor handen heb om neer te gooien.
Afgelopen zondag liep hij weer los en ik liep met onze Ginger (aangelijnd) gewoon door de straat. Ik ben me rotgeschrokken; hij kwam met nekharen overeind op ons afgerend en ik kon helemaal niks. Echt, ik stond gewoon stijf van angst. Gelukkig was mijn man meer bij zijn positieven en heeft hem weg weten te jagen. Ik durf nu minder goed de deur uit met Gin, maar zou dit graag weer overwinnen. Wat zou ik hiermee kunnen? Ik zou dan graag willen weten wat ik zelf kan doen als ik op dat moment geen riem voor handen heb om neer te gooien.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
EvavT
Ik heb twee weken geleden een hond een flinke trap gegeven.
Resultaat: ik door mijn rug, Bob gered.
Ik was zóó boos! Die stomme eigenaresse zei, toen we bij elkaar in de buurt liepen en de honden aan elkaar snuffelden....oeh is dat een reu? Daar houdt ie niet van, gaat meestal niet goed.
Mijn reactie: Bob aanlijnen.
Zij maakte haar hond LOS
Dus hond vliegt naar Bob ik geef hem een flinke trap en schreeuw: "de volgende keer trap ik hem dood
dáárom lopen er zoveel getraumatiseerde honden rond omdat er eigenaren zijn die hun valse hond gewoon loslaten en hun verantwoording niet nemen"
Dat hielp, het mens zei niets meer.
Geen discussie want dat heeft toch geen zin bij dat klupje
Onverstelbaar als je aangeeft dat je hond bijt/onaardig is tegen andere reuen, je hem daarna LOSLAAT.
Dan weet ik al genoeg
Ik mag hopen dat ze zo geschrokken is dat ze haar hond de volgende keer vastdoet als ze mij en Bob in het vizier krijgt.
Resultaat: ik door mijn rug, Bob gered.
Ik was zóó boos! Die stomme eigenaresse zei, toen we bij elkaar in de buurt liepen en de honden aan elkaar snuffelden....oeh is dat een reu? Daar houdt ie niet van, gaat meestal niet goed.
Mijn reactie: Bob aanlijnen.
Zij maakte haar hond LOS
Dus hond vliegt naar Bob ik geef hem een flinke trap en schreeuw: "de volgende keer trap ik hem dood
Dat hielp, het mens zei niets meer.
Geen discussie want dat heeft toch geen zin bij dat klupje
Onverstelbaar als je aangeeft dat je hond bijt/onaardig is tegen andere reuen, je hem daarna LOSLAAT.
Dan weet ik al genoeg
Ik mag hopen dat ze zo geschrokken is dat ze haar hond de volgende keer vastdoet als ze mij en Bob in het vizier krijgt.
-
bepbak
- Vaste gebruiker
Denk dat het moeilijk is om te zeggen hoe je precies moet reageren in zo'n situatie. Elke hond en situatie is weer anders natuurlijk. Het komt er op neer dat de hond zo van jou onder de indruk moet zijn dat hij afdruipt. Of dat nu met je houding/stem of fysiek is. ook weet je zelf pas hoe je reageert als je in een situatie terecht komt. Vaak neem je je van alles voor maar puntje bij paaltje doe je toch anders of verstijf je van schrik.
Ga in ieder geval nooit schreeuwen want dat verergert de boel alleen maar, de hond zal dan nog versterkt worden in zijn agressie.
Heb al een keer de tuinslang gebruikt tussen twee honden, dat hielp gelukkig wel. Een bak water niet. Dit was thuis natuurlijk, ik begrijp dat je in het park geen slang bij je hebt. Ook zag ik een keer een vrouw echt aangevallen worden door een hond om te doden. Zij is zelf altijd heel nuchter en absoluut niet bang, ook wist ze altijd goed hoe te handelen. Maar in deze situatie zag je de doodsangst in haar ogen en deed ze (begrijpelijk) wat ze eigenlijk niet zou moeten doen, vluchten. (is overigens voor haar wel goed afgelopen hoor).
Ga in ieder geval nooit schreeuwen want dat verergert de boel alleen maar, de hond zal dan nog versterkt worden in zijn agressie.
Heb al een keer de tuinslang gebruikt tussen twee honden, dat hielp gelukkig wel. Een bak water niet. Dit was thuis natuurlijk, ik begrijp dat je in het park geen slang bij je hebt. Ook zag ik een keer een vrouw echt aangevallen worden door een hond om te doden. Zij is zelf altijd heel nuchter en absoluut niet bang, ook wist ze altijd goed hoe te handelen. Maar in deze situatie zag je de doodsangst in haar ogen en deed ze (begrijpelijk) wat ze eigenlijk niet zou moeten doen, vluchten. (is overigens voor haar wel goed afgelopen hoor).
Love all animals!