Waarom niet? Zou het dan teveel worden? Of zou je er niet aan beginnen omdat dan later niet duidelijk is welk middel welke uitwerking heeft gegeven?Wil de hond schreef:Ik zou niet beginnen met het geven van Bachremedie terwijl je hond aan de clomipramine zit.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp voor mij en Luka, weer wat nieuws
Moderator: moderatorteam
-
Maaike
- Zeer actief
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hij heeft nog voor een week Anafranil.Wil de hond schreef:Ik zou niet beginnen met het geven van Bachremedie terwijl je hond aan de clomipramine zit.
En ik ga eerst zoals Eline al zei es kijken op de site.
En ik ga ook es langs in een Natuurwinkel.
Ik moest hem 3 weken die Anafranil geven dus da ga ik doen.
Even afzien en dan begin ik met de Bachremedie.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Beste Sanne,
Drie weken is veel te kort. Een behandeling met Anafranil duurt normaal gesproken minimaal 3 maanden. De werking ervan begn je pas na een week of drie te merken. Je kunt er ook niet zomaar mee stoppen, dat moet je geleidelijk en stapsgewijs afbouwen.
Als jouw DA je deze behandeling van 3 weken voorschrijft vraag ik me heel serieus af of hij/zij wel weet waar hij/zij mee bezig is.
Op welke dosis staat Luka?
Voorzover ik weet moet je ook niet direkt na het volledig stoppen met clomipramine een alternatieve behandeling inzetten, je zou daar minimaal 15 dagen mee moeten wachten.
Groetjes, Willy.
Drie weken is veel te kort. Een behandeling met Anafranil duurt normaal gesproken minimaal 3 maanden. De werking ervan begn je pas na een week of drie te merken. Je kunt er ook niet zomaar mee stoppen, dat moet je geleidelijk en stapsgewijs afbouwen.
Als jouw DA je deze behandeling van 3 weken voorschrijft vraag ik me heel serieus af of hij/zij wel weet waar hij/zij mee bezig is.
Voorzover ik weet moet je ook niet direkt na het volledig stoppen met clomipramine een alternatieve behandeling inzetten, je zou daar minimaal 15 dagen mee moeten wachten.
Groetjes, Willy.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ze heeft me drie strips meegegeven, goed voor 30 dagen.Wil de hond schreef:Beste Sanne,
Groetjes, Willy.
Na drie weken zou ik resultaat moeten zien en anders mocht ik
de rest ook geven.
In die drie weken moest ik positieve impulsen geven aan Luka,
dus troosten wanneer het nodig is bij angst of negeren.
Dat troosten zie ik niet zo zitten, meestal negeer ik zijn gedrag.
Als ie bv. opspringt bij het verzetten van een stoel.
Bij het troosten kan ie dat eerder als een bevestiging van zijn gedrag zien ?
Ik denk dat het 10 mg is, één pilletje per dag.
Zij (DA) sprak van zwaarder medicatie maar dat zie ik nie goed zitten.
Dan wil ik eerst na de wachttijd zoals je al voorstelde, na 15 dagen proberen
met Bachbloesems.
Ik heb al een beetje gelezen en die Mimilus en Larch (zoals Eline voorstelde lijken mij geschikt)
Ik zat ook te denken over White Chestnut.
Maar ik wil eerst meer lezen erover. Heb in de bib vast wel enkele boeken die ik kan uitlenen.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Eén pilletje per dag is niet korrekt. Omdat het middel na 12 uur uit zijn bloed verdwenen is.
De korrekte dosering is 2x daags, elke 12 uur. Om zodoende een konstantere waarde in het bloed te behouden. Doe je dit niet dan wordt hij dus vreselijk op en neer geslingerd, geestelijk.
Twee maal daags 10 mg. lijkt me voor Luka een minimum-dosis. Ik schat dat hij tegen de 10 kilootjes zit kwa gewicht?
De korrekte dosering is 2x daags, elke 12 uur. Om zodoende een konstantere waarde in het bloed te behouden. Doe je dit niet dan wordt hij dus vreselijk op en neer geslingerd, geestelijk.
Twee maal daags 10 mg. lijkt me voor Luka een minimum-dosis. Ik schat dat hij tegen de 10 kilootjes zit kwa gewicht?
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hij weegt 7 kg.Wil de hond schreef:Eén pilletje per dag is niet korrekt. Omdat het middel na 12 uur uit zijn bloed verdwenen is.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Tja, ze zei dat ie er maar ééntje mocht omdat hij maar 7 kg weegt.Wil de hond schreef:De aanbevolen dosis is van 2 tot 4 mg per kg. lichaamsgewicht en per dag. Verdeeld in twee porties, om de 12 uur.
Dus Luka zou van 15 tot 30 mg. per dag kunnen krijgen, zonder dat dit buiten de normen kwa dosering zou vallen.
Ik zeg 15 en 30 mg omdat er geen pilletjes zijn van minder dan 5 mg.
Ik heb geen bijsluiter want ze heeft alleen strips meegegeven
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begrijp dat het voor jou lastig is, aan de ene kant je DA, en aan de andere kant ik.
Anafranil is een merknaam, van een medicijn wat voor menselijk gebruik is. Van dezelfde fabrikant, Novartis, bestaat er een middel wat voor honden gebruikt wordt. Dit middel heet Clomicalm. Het werkzame bestanddeel is clomipramine. Het is gewoon hetzelfde middel, maar de presentatie is iets anders, Anafranil zijn kleine pilletjes in strips, en Clomicalm zijn iets grotere pillen in een potje. Belangrijkste verschil is de prijs. Anafranil is veel goedkoper als Clomicalm.
Waarom? Ik denk dat één faktor is dat Clomicalm door de DA verstrekt wordt als hulpmiddel bij het inzetten van bepaalde therapiëen en dat de DA graag wat verdient, maar ook, de DA moet natuurlijk, als het goed is, ook tijd besteden aan het praten over de te volgen therapie etc., ook in vervogconsulten.
Een ander verschil zit hem in de bijsluiter. De bijsluiter die bij Anafranil zit is gericht op gebruik bij mensen, en heeft niet veel belang voor iemand als jij, een hondenbezitster. Probeer eens ergens een potje Clomicalm te vinden ergens, en de bijsluiter eens te lezen.
Met dit soort medikatie is het altijd lastig, er zijn vele dierenartsen die dit middel gebruiken, maar eigenlijk niet veel benul hebben van waar ze mee werken. Aan de andere kant, ik als niet-dierenarts kan je natuurlijk niets voorschrijven. Hoogstens kan ik je vertellen wat ik weet en denk. Ik hoop dat ik je niet in de war breng.
Anafranil is een merknaam, van een medicijn wat voor menselijk gebruik is. Van dezelfde fabrikant, Novartis, bestaat er een middel wat voor honden gebruikt wordt. Dit middel heet Clomicalm. Het werkzame bestanddeel is clomipramine. Het is gewoon hetzelfde middel, maar de presentatie is iets anders, Anafranil zijn kleine pilletjes in strips, en Clomicalm zijn iets grotere pillen in een potje. Belangrijkste verschil is de prijs. Anafranil is veel goedkoper als Clomicalm.
Waarom? Ik denk dat één faktor is dat Clomicalm door de DA verstrekt wordt als hulpmiddel bij het inzetten van bepaalde therapiëen en dat de DA graag wat verdient, maar ook, de DA moet natuurlijk, als het goed is, ook tijd besteden aan het praten over de te volgen therapie etc., ook in vervogconsulten.
Een ander verschil zit hem in de bijsluiter. De bijsluiter die bij Anafranil zit is gericht op gebruik bij mensen, en heeft niet veel belang voor iemand als jij, een hondenbezitster. Probeer eens ergens een potje Clomicalm te vinden ergens, en de bijsluiter eens te lezen.
Met dit soort medikatie is het altijd lastig, er zijn vele dierenartsen die dit middel gebruiken, maar eigenlijk niet veel benul hebben van waar ze mee werken. Aan de andere kant, ik als niet-dierenarts kan je natuurlijk niets voorschrijven. Hoogstens kan ik je vertellen wat ik weet en denk. Ik hoop dat ik je niet in de war breng.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ze heeft me dat ook verteld van die Clomicalm en heeft ook de prijs opgezocht, is om achterover te vallen.Wil de hond schreef:Ik begrijp dat het voor jou lastig is, aan de ene kant je DA, en aan de andere kant ik.![]()
Ze had het op een conferentie van het één of ander met haar collega's over gehad.
Je brengt me inderdaad een beetje in de war, maar da geeft niet hoor
het is positieve verwarring.
Sanneke
Ik vind het altijd leuk als mensen met me mee denken en zoeken.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben bij medikatie van deze soort erg voorstander van het in handen zijn van een dierenarts die heel goed weet waar hij mee bezig is. Het is tenslotte zeg maar honden-psychiatrie.
Ik hou niet van dierenartsen die moeten navragen bij kollega´s, als het om dit zaken gaat.
Sorry voor mijn kanttekeningen, ze zijn goed bedoeld.
Ik hou niet van dierenartsen die moeten navragen bij kollega´s, als het om dit zaken gaat.
Sorry voor mijn kanttekeningen, ze zijn goed bedoeld.
- stefanie
- Zeer actief
Ik snap dus niet dat die DA zegt dat je Luks moet troosten bij angst. Zo bevestig je inderdaad dat het wel heel eng is wat je doet.In die drie weken moest ik positieve impulsen geven aan Luka,
dus troosten wanneer het nodig is bij angst of negeren.
Dat troosten zie ik niet zo zitten, meestal negeer ik zijn gedrag.
Als ie bv. opspringt bij het verzetten van een stoel.
Bij het troosten kan ie dat eerder als een bevestiging van zijn gedrag zien ?
Hierin geef ik Wil helemaal gelijk. Anti-depressiva hebben tijd nodig om een spiegel in het bloed op te bouwen en je kunt ze niet zomaar stoppen.Drie weken is veel te kort. Een behandeling met Anafranil duurt normaal gesproken minimaal 3 maanden. De werking ervan begn je pas na een week of drie te merken. Je kunt er ook niet zomaar mee stoppen, dat moet je geleidelijk en stapsgewijs afbouwen.
En ook ik vraag me af of die DA er wel genoeg verstand van heeft.
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, misschien heb ik daaroverheen gelezen, maar is een gedragstherapeut geen beter idee?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik hou me even buiten de dierenartsdingen, maar wat de bach betreft..die kan je gewoon geven. Het enioge nadeel is dus dat je niet weet wat werkt als er iets werkt, dus om te wachten vind ik een goed plan.
Wat betreft de anafranyl..ik zie daar helemaal geen heil in. Dus ik ben sowieso voor stoppen met die zooi dus 3 weken is lang genoeg.
Ik denk inderdaad dat een gedragstherapeut meer gedaan krijgt dan welke pil dan ook. Luca is misschien een erge bangerik, met de juiste benadering moet dat toch een eindje beter kunnen worden.
Wat betreft de anafranyl..ik zie daar helemaal geen heil in. Dus ik ben sowieso voor stoppen met die zooi dus 3 weken is lang genoeg.
Ik denk inderdaad dat een gedragstherapeut meer gedaan krijgt dan welke pil dan ook. Luca is misschien een erge bangerik, met de juiste benadering moet dat toch een eindje beter kunnen worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu jij er toch over begint Eline, ik geloof ook niet zo in juistheid van het gebruik van Anafranil in het geval van Luka. Hoewel ik er wel even bijzeg dat ik Luka niet ken en dit dus ook niet goed kan beoordelen. Het voorschrijven ervan lijkt mij eerlijk gezegd een zwaktebod van een DA die het verder ook allemaal niet zo goed weet.
Ook denk ik dat het geen probleem zou zijn om na twee weken op een minimale en onevenwichtige dosis gewoon te stoppen hiermee.
Wat niet weg neemt dat het een feit is dat Anafranil een goed hulpmiddel kán zijn bij het behandelen van angsten, hoewel er waarschijnlijk andere en betere middelen zijn. Dat weet ik ook niet verder. Is echt een zaak voor een deskundige DA in samenspraak met een gedragsdeskundige.
Is het echt geen punt om een hond die op medikatie staat bvb. Bachremedie te geven, of homeopatische middelen, zit die medikatie alternatieve middelen niet "in de weg"?
Ook denk ik dat het geen probleem zou zijn om na twee weken op een minimale en onevenwichtige dosis gewoon te stoppen hiermee.
Wat niet weg neemt dat het een feit is dat Anafranil een goed hulpmiddel kán zijn bij het behandelen van angsten, hoewel er waarschijnlijk andere en betere middelen zijn. Dat weet ik ook niet verder. Is echt een zaak voor een deskundige DA in samenspraak met een gedragsdeskundige.
Is het echt geen punt om een hond die op medikatie staat bvb. Bachremedie te geven, of homeopatische middelen, zit die medikatie alternatieve middelen niet "in de weg"?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Homeopathie durf ik niks van te zeggen, want daar heb ik geen verstand van. Bach kan je overal naast gebruiken. Het enige nadeel is inderdaad dat je niet ziet wat werkt. Verder dus geen punt! Bach werkt op een heel ander niveau dan reguliere middelen dus ze zitten elkaar niet in de weg.Wil de hond schreef:Is het echt geen punt om een hond die op medikatie staat bvb. Bachremedie te geven, of homeopatische middelen, zit die medikatie alternatieve middelen niet "in de weg"?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, misschien heb ik daaroverheen gelezen, maar is een gedragstherapeut geen beter idee?[/quote
Ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat met zo'n gedragstherapeut ?
Heeft iemand ervaring hier in Belgie met een gedragstherapeut.
Ik ken niemand die dat heeft gedaan.
Maar ik denk erover met gemengde gevoelens, Luka heeft die slechte ervaring met de hondenschool niet goed verteerd.
En dat waren ook zogezegde 'professionele' hondentrainers.
Ik vrees dat ik alleen zijn angst nog ga vergroten door er iemand anders bij te betrekken.
Of verteld zo'n therapeut alleen wat je moet doen of zo ??
Wel positief is dat hij vandaag fantastisch heeft meegewandeld.
Ik moet wel héél consequent zijn, maar het ging echt een heel stuk beter.
Ook ben ik met Tineke meegegaan en haar nog es getoond wat ze juist moet doen.
Ook is hij vandaag rustiger geweest. Deze namiddag verzette ik een stoel vlak naast hem en hij keek wel es maar sprong niet weg.
Sanneke
Ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat met zo'n gedragstherapeut ?
Heeft iemand ervaring hier in Belgie met een gedragstherapeut.
Ik ken niemand die dat heeft gedaan.
Maar ik denk erover met gemengde gevoelens, Luka heeft die slechte ervaring met de hondenschool niet goed verteerd.
En dat waren ook zogezegde 'professionele' hondentrainers.
Ik vrees dat ik alleen zijn angst nog ga vergroten door er iemand anders bij te betrekken.
Of verteld zo'n therapeut alleen wat je moet doen of zo ??
Wel positief is dat hij vandaag fantastisch heeft meegewandeld.
Ik moet wel héél consequent zijn, maar het ging echt een heel stuk beter.
Ook ben ik met Tineke meegegaan en haar nog es getoond wat ze juist moet doen.
Ook is hij vandaag rustiger geweest. Deze namiddag verzette ik een stoel vlak naast hem en hij keek wel es maar sprong niet weg.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Net
Voor zover ik weet is Anafranil een oud depressiemiddel. Het is een tijdje uit de gratie geweest maar eigenlijk herontdekt als middel tegen angsten of fobieen. Bij angsten wordt de dosis langzaam opgebouwd, totdat het gewenste resultaat bereikt is. Ik kan me daarom niet voorstellen dat dit middel helpt als het voor een paar weken voorgeschreven wordt. Maar misschien werkt het bij honden anders? Het middel is overigens uit de gratie geweest als depressiemiddel omdat het meer bijwerkingen had als de modernere antidepressiva.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Alhoewel ik het al vaker gehoord heb dat anti-depressivaNet schreef:Voor zover ik weet is Anafranil een oud depressiemiddel. Het is een tijdje uit de gratie geweest maar eigenlijk herontdekt als middel tegen angsten of fobieen. Bij angsten wordt de dosis langzaam opgebouwd, totdat het gewenste resultaat bereikt is. Ik kan me daarom niet voorstellen dat dit middel helpt als het voor een paar weken voorgeschreven wordt. Maar misschien werkt het bij honden anders? Het middel is overigens uit de gratie geweest als depressiemiddel omdat het meer bijwerkingen had als de modernere antidepressiva.
pas op lange termijn werken heb ik dat zelf niet zo ervaren. En mijn moeder had er na twee weken ook al baat bij.
Ik had er al snel baat bij omdat ik het 's avonds nam en ik er beter van sliep, en als je beter slaapt dan ...
Tja.
sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik had bij mijn AD's de eerste maand alleen maar bijverschijnselen die de kwaal alleen maar erger maakten... (seroxat)...Mama Sanneke schreef:Alhoewel ik het al vaker gehoord heb dat anti-depressivaNet schreef:Voor zover ik weet is Anafranil een oud depressiemiddel. Het is een tijdje uit de gratie geweest maar eigenlijk herontdekt als middel tegen angsten of fobieen. Bij angsten wordt de dosis langzaam opgebouwd, totdat het gewenste resultaat bereikt is. Ik kan me daarom niet voorstellen dat dit middel helpt als het voor een paar weken voorgeschreven wordt. Maar misschien werkt het bij honden anders? Het middel is overigens uit de gratie geweest als depressiemiddel omdat het meer bijwerkingen had als de modernere antidepressiva.
pas op lange termijn werken heb ik dat zelf niet zo ervaren. En mijn moeder had er na twee weken ook al baat bij.
Ik had er al snel baat bij omdat ik het 's avonds nam en ik er beter van sliep, en als je beter slaapt dan ...
Tja.
sanneke

You'll be in my heart... Always...
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
http://www.honden-gedragstherapie.nl/im ... elgie.html
gedragstherapeuten in België, aangesloten bij Alpha.
Die in Waarschoot en Zulte zijn in ieder geval heel goed, de andere ken ik niet. De eerste stelt ook Bachremedies samen.
gedragstherapeuten in België, aangesloten bij Alpha.
Die in Waarschoot en Zulte zijn in ieder geval heel goed, de andere ken ik niet. De eerste stelt ook Bachremedies samen.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

-
Net
Ik geloof best dat je na 2 weken antidepressiva verschil kunt merken, maar Anafranil wordt vooral (voor zover ik weet) gebruikt bij angsten. Dosering is dan vrij hoog bij Anafranil en die dosering kun je niet halen in 2 weken. Maar zoals ik al zei, misschien dat het bij honden anders werkt, dat weet ik niet.Mama Sanneke schreef:Alhoewel ik het al vaker gehoord heb dat anti-depressivaNet schreef:Voor zover ik weet is Anafranil een oud depressiemiddel. Het is een tijdje uit de gratie geweest maar eigenlijk herontdekt als middel tegen angsten of fobieen. Bij angsten wordt de dosis langzaam opgebouwd, totdat het gewenste resultaat bereikt is. Ik kan me daarom niet voorstellen dat dit middel helpt als het voor een paar weken voorgeschreven wordt. Maar misschien werkt het bij honden anders? Het middel is overigens uit de gratie geweest als depressiemiddel omdat het meer bijwerkingen had als de modernere antidepressiva.
Tja.
sanneke
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik zag ook net een dierenprogramma waarbij een poes anti-depri kreegNet schreef:Ik geloof best dat je na 2 weken antidepressiva verschil kunt merken, maar Anafranil wordt vooral (voor zover ik weet) gebruikt bij angsten. Dosering is dan vrij hoog bij Anafranil en die dosering kun je niet halen in 2 weken. Maar zoals ik al zei, misschien dat het bij honden anders werkt, dat weet ik niet.Mama Sanneke schreef:Alhoewel ik het al vaker gehoord heb dat anti-depressivaNet schreef:Voor zover ik weet is Anafranil een oud depressiemiddel. Het is een tijdje uit de gratie geweest maar eigenlijk herontdekt als middel tegen angsten of fobieen. Bij angsten wordt de dosis langzaam opgebouwd, totdat het gewenste resultaat bereikt is. Ik kan me daarom niet voorstellen dat dit middel helpt als het voor een paar weken voorgeschreven wordt. Maar misschien werkt het bij honden anders? Het middel is overigens uit de gratie geweest als depressiemiddel omdat het meer bijwerkingen had als de modernere antidepressiva.
Tja.
sanneke
en dit voor 3 maanden.
Dus ik bel maandag naar de DA om het er met haar es over te hebben.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Weer wat nieuws van Luka
Vandaag naar de hondenkapper.
Ga ik hem afhalen en vertel over ze'n problemen.
Vraagt de kapster aan me :zeg, Luka is gecastreerd,... :N:
Ik zeg nee hoor.
Oei zegt ze zijn ballekes hangen niet goed hoor.
Dus ik daarna langs bij de DA, die zat toch net.
Ze hangen inderdaad niet op zen plaats, ze zitten in zen lies.
Hij moet nog niet gecastreerd, enkel als de balletjes vergroten.
En ik had haar verkeerd verstaan vorige keer, ik dacht dat ze zei dat
Luka maar 3 weken Anafranil moest, maar ze bedoelde dat het 3 weken ging duren eer het zou werken.
Ze heeft me nog voor twee maand meegegeven.
En ze was ook enthousiast over de Bachbloesems.
De hondenkapster kent een vriendin die daar een cursus over gedaan heeft en die kan ik contacteren voor een samenstelling en begeleiding.
Maar wat doe ik nu best ?
Allebei, dan weet ik echter niet of de Anafranil geholpen heeft ?
Sanneke
Ga ik hem afhalen en vertel over ze'n problemen.
Vraagt de kapster aan me :zeg, Luka is gecastreerd,... :N:
Ik zeg nee hoor.
Oei zegt ze zijn ballekes hangen niet goed hoor.
Dus ik daarna langs bij de DA, die zat toch net.
Ze hangen inderdaad niet op zen plaats, ze zitten in zen lies.
Hij moet nog niet gecastreerd, enkel als de balletjes vergroten.
En ik had haar verkeerd verstaan vorige keer, ik dacht dat ze zei dat
Luka maar 3 weken Anafranil moest, maar ze bedoelde dat het 3 weken ging duren eer het zou werken.
Ze heeft me nog voor twee maand meegegeven.
En ze was ook enthousiast over de Bachbloesems.
De hondenkapster kent een vriendin die daar een cursus over gedaan heeft en die kan ik contacteren voor een samenstelling en begeleiding.
Maar wat doe ik nu best ?
Allebei, dan weet ik echter niet of de Anafranil geholpen heeft ?
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Wil de hond