Marja schreef:[vind ik juist heel bevrijdigend.
Wat is heerlijker dan een hond jou dankbaar is dat je hem uit de ellende geholpen hebt.
er komt een hond binnen die volledig vervilt is, die haal je uit de vilt en je ziet aan de hond dat die dol gelukkig is,dat is toch prachtig!!!
waardoor heij vervilt is is eigenlijk voor mij niet zo belangrik, tuurlijk ik probeer de mensen te leren hoe ze de hond moeten verzorgen, maar er zijn genoeg mensen die dat proberen maar niet kunnen, bv oudere mensen.
Lupa, heb jij misschien wat tips over dat vervilten?? Stapper heeft hier enorm last van, die moet je eigelijk elke dag helemaal klitvrij maken.
Ik zou wel willen weten hoe dat komt, dat vervilten![/quote]
ik kan je niet zomaar een tip geven ik kan de vacht niet in het echt zien.
Vilt komt alleen als je de hond niet borstelt als je borstelt maar niet echt heel erg goed dan heb je bv klit.
vilt komt omdat bv denk ik bij jou honde de ondervacht niet goed uit geborstelt word.
Goed borstelen hoeft niet vaak maar moet wel goed gebeuren, met een hond als die van jou kun je echt ruim 1 uur bezig zijn.
1x per 2 weken zou het voldoende zijn.
Het apparaat wat getoont wordt is en super apparaat maar ik zou hem niet al te vaak gebruiken wat het snijd de vilt en dus ook de vacht, als je dat te veel gebruikt hebje gen vacht meer over, en het is geen borstel maar het zijn en soort van messjes.
Als je hond gevoelig is voor klit zit er niks anders op dan iederedag klittenvrij te maken, maar je hoeft niet de hele hond te kammen/borstelen, alleen de plekken die klit gevoelig zijn (oksels,broek,oren,liezen), en antiklit spray is ook welkom, dat maakt de vacht wat soepeler en daardoor is makkelijk klitvrij te krijgen en te houden.