Eline* schreef: Ik vind dat de lat voor jonge honden erg hoog ligt...een dog van amper een jaar die gewoon 2 en een halve minuut af en blijf moet doen met baas uit het zicht.. Wees dus zelf alert of hetgeen wat men vindt dat jouw hond moet kunnen ook iets is wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten van je hond. Ik ben eerlijk gezegd er zelf niet voor om met een halti of met correctie's aandacht af te dwingen. aandacht verdien je..aandacht moet je niet afdwingen, dan heb je een rare relatie met je hond.
Een hond moet met liefde naar je willen kijken en niet omdat ie nergens anders naar kan of durft te kijken. Dan ben je bizarre dingen aan het doen. Het verhaal wordt overigens wel iets anders als je te maken hebt met probleemgedrag, maar als ik het me goed herinner heb jij een jonge blije hond.
Ik heb een tijd geleden het zelfde gehad, maar toen wilde ze dat ik Jambo een penneband om deed.
Ik kreeg van veel mensen, waaronder ook Eline dezelfde reactie die jij nu krijgt. honden zijn soms te jong om iets te doen en te kunnen, ik geloofde er niet in, maar heb toch de adviezen opgevolgt.
Jambo is nu 21 maanden en hij luistert perfect, ik heb niet de adviezen van de honden aangehouden, maar verteld dat ik het op mijn manier wil doen, met hulp van hun, en dat hebben ze gedaan en dat heeft gewerkt.
Dus heb geduld, je hond is nog erg jong.............
zelf heb ik wel een halti, maar die gebruik om te fietsen, dan heb ik iets meer controle over hem, als hij 1 keer trekt, dan lig ik, verder loop ik gewoon met de leren band, omdat ik wil dat hij aan een gewone riem kan lopen en dat gaat prima.
succes.