Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halti gebruiken op advies van hondenschool?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Halti gebruiken op advies van hondenschool?

Ongelezen bericht door pooh »

Dat advies werd mij dus vandaag gegeven..Ameno had vandaag totaal geen aandacht voor mij, wilde alleen maar spelen en ja ik moet het toegeven ze was aan het klieren.

Ik heb uitleg gekregen over de halti maar ik weet het niet hoor....Kan een halti echt helpen om de aandacht van je hond te krijgen?

Thuis luistert ze echt goed (ja ja dat zegt iedereen :wink: ) maar de laatste 2 x (incl. vandaag) gaat het al mis als we binnenkomen :denken:
Kaas, worst etc is op dat moment echt niet meer interessant. Hard roepen overigens ook niet.

Hebben jullie nog tips of advies? Ik ben me ervan bewust dat een halti niet is om te straffen, dus kan ik het dan gewoon proberen? Ik wil het natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat ik mijn eigen hond pijn doe.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Met een halti doe je je hond geen enkele kwaad als je weet hoe je hem moet gebruiken. Vraag is alleen of je hem echt nodig hebt of dat je simpelweg dingen vraagt van je hond die hij nog niet kan. Ik vind dat de lat voor jonge honden erg hoog ligt...een dog van amper een jaar die gewoon 2 en een halve minuut af en blijf moet doen met baas uit het zicht.. :denken: Ik zou vertrekken!
Wees dus zelf alert of hetgeen wat men vindt dat jouw hond moet kunnen ook iets is wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten van je hond. Ik ben eerlijk gezegd er zelf niet voor om met een halti of met correctie's aandacht af te dwingen. aandacht verdien je..aandacht moet je niet afdwingen, dan heb je een rare relatie met je hond.
Een hond moet met liefde naar je willen kijken en niet omdat ie nergens anders naar kan of durft te kijken. Dan ben je bizarre dingen aan het doen. Het verhaal wordt overigens wel iets anders als je te maken hebt met probleemgedrag, maar als ik het me goed herinner heb jij een jonge blije hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pooh
Zeer actief

Ik was ook erg verbaasd over het advies. Ja Ameno is erg enthousiast, ze is helemaal opgewonden en blij om alle vriendjes weer te zien.

Het gaat inderdaad helemaal mis met 2 minuten afliggen of zitten. Eerst was de instructeur boos op mij omdat ik niet kwaad werd :roll: En vervolgens moesten we maar morgenvroeg meteen een Halti gaan kopen :denken:

En eerlijk is eerlijk, ze had inderdaad geen aandacht voor mij en na de "uitbrander" van de instructeur voelde ik me behoorlijk onzeker (is eigelijk niets voor mij) en dat heeft Ameno zeker gemerkt.

Ze is nu 7 maanden en ik vind dat inderdaad nog erg jong.
Nadeel is wel dat als we niet slagen over 2 weken, dat we dan niet doormogen naar de GG1...maar goed misschien gaan we dan wel een klas doubleren. :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ooo, ik voel mijn hart alweer sneller kloppen! :eek: Dit zijn dingen waar ik me erg over kan opwinden..ik heb daar namelijk zo mijn ideeen over. Ik durf zelfs te zeggen dat er honden zijn die hond-hondagressie ontwikkelen door die mesjogge hondenscholen waarbij een hond een correctie krijgt als ie met een scheef oog naar een andere hond kijkt! :evil:
2 minuten af en blijf is echt te lang voor een jonge hond..echt waar! Niks corrigeren..je hond is er gewoon niet aan toe. Een klein kind ga je ook niet slaan als ie nog geen frans boek kan lezen. Zucht..bah, rotscholen!
Ik snap het concept ook niet..niet alle honden zijn even ver in wat ze kunnen en sommige honden kunnen gewoonweg niet de consentratie opbrengen om zo lang op te moeten letten. Ik ben iemand van wie ze dat ook niet hoeven. Zoiets bouw je op, met lol en plezier want daar draait ook gehoorzaamheid om.
Ik zal stoppen met tikken..ik kan hier wel een boek over volschrijven..met mijn frustratie's over hondenscholen die er zijn voor zichzelf, maar niet voor de hond.
Ik denk dat je ook snapt wat ik ervan vind.. :roll:
Ik zou weigeren en als ik nog zou komen, kom ik om te trainen op het niveau van MIJN hond. En gg1..?? Wat dient dat? Kan ook nog gewoon even lekker wachten..een blije hond en een blije baas gaan voor.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Ik heb haar ook zeker niet gestraft omdat ze in mijn ogen geen correctie verdiende. Ja ze stond op, ging naar een ander hondje maar toen ik haar bij me riep kwam ze ook meteen en daar heb ik haar gewoon voor beloond.

Ik baal nu vooral van mezelf omdat ik mijn normale grote muil nu niet echt heb opengetrokken :devil:

Ik ga in ieder geval morgen bellen want hoe meer ik erover nadenk hoe bozer ik word. De enige reden waarom ik train met Ameno is voor de fun en omdat ze het normaal erg goed doet dacht ik eraan om ons in te schrijven voor de GG1. Verder dient het totaal geen doel :mrgreen:

Ik vond overigens nog iets vreemd...Ameno kon wel ingeschreven worden voor de behendigheid...en dat terwijl ze nog niet uitgegroeid is :denken:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wat maakt het uit als je nog niet naar de GG1 kunt. Je kunt nog jaren lang trainen :denken: Ik zou er nu niet allemaal druk achter gaan zetten om te slagen. Het moet wel leuk blijven, voor jou maar zeker voor je hond!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Je hond is pas 7 maanden? Dan is het toch niet gek dat hij nog niet altijd aandacht voor je heeft! Mensen, het is een uit de kluiten gewassen pup die begint te ontdekken hoe de wereld om hem heen er uit ziet. Voor jou nu dus hèt moment om lekker aan die aandacht te gaan werken.
En 2 minuten afliggen voor een hond van 7 maanden?! Bij ons in de GG-A zitten honden van 9 maanden tot ongeveer 2 jaar en die hoeven zelfs pas 1 minuut af te liggen. Je kunt van een hond van 7 maanden toch niet verwachten dat die al 2 minuten af kan liggen... Pfff..., wat een vreemde regels bij die hondenschool. :denken:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Als je er zelf niet achter staat moet je het gewoon niet doen, lekker niet dan hoor!
Ik heb het met Ghaya gehad; 1e les puppycursus ze was 12 weken oud en had dus gewoon een leren bandje om....of ik de volgende keer toch echt een slipketting om wilde doen want met leren bandjes werd niet gewerkt daar kon je niet mee corrigeren! :eek:
Op mijn vraag wat er in godsnaam bij een pup van 12 weken gecorrigeerd moest worden hadden ze geen antwoord.....ik moest het maar gewoon doen.
De week erop kwam ik gewoon weer met halsbandje en uiteraard werd ik volkomen genegeerd....daarna nooit meer geweest....

Jouw hondje is dan wel 7 maanden maar dat vind ik nog erg jong!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Eline* schreef:Ooo, ik voel mijn hart alweer sneller kloppen! :eek: Dit zijn dingen waar ik me erg over kan opwinden..ik heb daar namelijk zo mijn ideeen over. Ik durf zelfs te zeggen dat er honden zijn die hond-hondagressie ontwikkelen door die mesjogge hondenscholen waarbij een hond een correctie krijgt als ie met een scheef oog naar een andere hond kijkt! :evil:
2 minuten af en blijf is echt te lang voor een jonge hond..echt waar! Niks corrigeren..je hond is er gewoon niet aan toe. Een klein kind ga je ook niet slaan als ie nog geen frans boek kan lezen. Zucht..bah, rotscholen!
Ik snap het concept ook niet..niet alle honden zijn even ver in wat ze kunnen en sommige honden kunnen gewoonweg niet de consentratie opbrengen om zo lang op te moeten letten. Ik ben iemand van wie ze dat ook niet hoeven. Zoiets bouw je op, met lol en plezier want daar draait ook gehoorzaamheid om.
Ik zal stoppen met tikken..ik kan hier wel een boek over volschrijven..met mijn frustratie's over hondenscholen die er zijn voor zichzelf, maar niet voor de hond.
Ik denk dat je ook snapt wat ik ervan vind.. :roll:
Ik zou weigeren en als ik nog zou komen, kom ik om te trainen op het niveau van MIJN hond. En gg1..?? Wat dient dat? Kan ook nog gewoon even lekker wachten..een blije hond en een blije baas gaan voor.
Ik ben het dus compleet met je eens :ok:
Sanneke
Ik werd er alleen maar onzeker van en ontzettend boos nu op wat er toen is gebeurd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Ariadne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ariadne »

estelle schreef:Als je er zelf niet achter staat moet je het gewoon niet doen, lekker niet dan hoor!
Ik heb het met Ghaya gehad; 1e les puppycursus ze was 12 weken oud en had dus gewoon een leren bandje om....of ik de volgende keer toch echt een slipketting om wilde doen want met leren bandjes werd niet gewerkt daar kon je niet mee corrigeren! :eek:
Op mijn vraag wat er in godsnaam bij een pup van 12 weken gecorrigeerd moest worden hadden ze geen antwoord.....ik moest het maar gewoon doen.
De week erop kwam ik gewoon weer met halsbandje en uiteraard werd ik volkomen genegeerd....daarna nooit meer geweest....

Jouw hondje is dan wel 7 maanden maar dat vind ik nog erg jong!
Dat meen je niet!!! een slipketting voor een pup van 12 weken. Belachelijk. Kan ook nog eens veel kwaad. Bij ons op de hondensport is het zelfs verboden een slipketting, en terecht. Trainen doe je om iets te leren en omdat het leuk moet zijn voor hond en baas.
Afbeelding
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

Eline* schreef: Ik vind dat de lat voor jonge honden erg hoog ligt...een dog van amper een jaar die gewoon 2 en een halve minuut af en blijf moet doen met baas uit het zicht.. Wees dus zelf alert of hetgeen wat men vindt dat jouw hond moet kunnen ook iets is wat je redelijkerwijs zou mogen verwachten van je hond. Ik ben eerlijk gezegd er zelf niet voor om met een halti of met correctie's aandacht af te dwingen. aandacht verdien je..aandacht moet je niet afdwingen, dan heb je een rare relatie met je hond.
Een hond moet met liefde naar je willen kijken en niet omdat ie nergens anders naar kan of durft te kijken. Dan ben je bizarre dingen aan het doen. Het verhaal wordt overigens wel iets anders als je te maken hebt met probleemgedrag, maar als ik het me goed herinner heb jij een jonge blije hond.

Ik heb een tijd geleden het zelfde gehad, maar toen wilde ze dat ik Jambo een penneband om deed.
Ik kreeg van veel mensen, waaronder ook Eline dezelfde reactie die jij nu krijgt. honden zijn soms te jong om iets te doen en te kunnen, ik geloofde er niet in, maar heb toch de adviezen opgevolgt.

Jambo is nu 21 maanden en hij luistert perfect, ik heb niet de adviezen van de honden aangehouden, maar verteld dat ik het op mijn manier wil doen, met hulp van hun, en dat hebben ze gedaan en dat heeft gewerkt.

Dus heb geduld, je hond is nog erg jong.............

zelf heb ik wel een halti, maar die gebruik om te fietsen, dan heb ik iets meer controle over hem, als hij 1 keer trekt, dan lig ik, verder loop ik gewoon met de leren band, omdat ik wil dat hij aan een gewone riem kan lopen en dat gaat prima.

succes.
groetjes
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Simone62 schreef: Ik heb een tijd geleden het zelfde gehad, maar toen wilde ze dat ik Jambo een penneband om deed.
Ik kreeg van veel mensen, waaronder ook Eline dezelfde reactie die jij nu krijgt. honden zijn soms te jong om iets te doen en te kunnen, ik geloofde er niet in, maar heb toch de adviezen opgevolgt.

Jambo is nu 21 maanden en hij luistert perfect, ik heb niet de adviezen van de honden aangehouden, maar verteld dat ik het op mijn manier wil doen, met hulp van hun, en dat hebben ze gedaan en dat heeft gewerkt.

Dus heb geduld, je hond is nog erg jong.............

zelf heb ik wel een halti, maar die gebruik om te fietsen, dan heb ik iets meer controle over hem, als hij 1 keer trekt, dan lig ik, verder loop ik gewoon met de leren band, omdat ik wil dat hij aan een gewone riem kan lopen en dat gaat prima.

succes.
:ok: Leuk te horen en fijn dat het goed gaat!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Vandaag gewoon doorgeoefend met Ameno en het ging prima...todat onze huisegel langs kwam :mrgreen:

Ik ben misschien een zacht ei, maar dat smoeltje van Ameno toen die egel langsliep is me toch echt meer waard dan dat ze als een robotje blijft liggen...Ze probeerde wel om te blijven liggen dus besloot ze maar om als een zeehondje achter de egel aan te hobbelen :smile:
Ik kan daar echt niet boos over worden sterker nog ik lag in een deuk van het lachen.
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

:smile: :smile: ik zou daar ook nee lachen hoor :ok: :ok:
pooh
Zeer actief

hahaha ja ik zie het nu ook huise-gel, huis-egel, laten we haar maar Mrs. Egel noemen :mrgreen:
Butch 01
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hondenschool?

Ongelezen bericht door Butch 01 »

Ik als net deze verhalen en moest weer terugdenken aan mijn eerste ervaring met een hondenschool, wij hebben al meer dan 20 jaar honden maar ik had nog nooit een cursus gedaan, toen wij Butch kregen, hij was toen 8 weken oud, en je komt met zo'n pup in het park dan krijg je allemaal goedbedoelde adviezen van hondenbazen, "die er verstand van hebben", we kregen en adres en daar heb ik me aangemeld, de eerste keer alleen theorie ik kreeg toen al een beetje een raar gevoel in de onderbuik, maar goed de instructrice zal wel weten waar ze over praat denk je dan. De eerste praktijkavond, (we hadden inderdaad ook het dringende advies mee gekregen om een slipketting te kopen, had ik niet gedaan, geen probleem zij verkochten ze ook. Ik heb die avond heel wat puppies door de lucht zien vliegen, het leek mij pure dierenmishandeling, ik ben nog een paar keer geweest, maar toen ze ook mijn vrouw zonodig voor paal moesten zetten was voor mij de maat vol, we zijn midden in de les naar huis gegaan.
Dat is nu ruim drie jaar geleden en ik ben een stuk wijzer, veel boeken gelezen, waaronder die van John Fisher, een aanrader, en ben sinds een paar maanden aspirant trainer bij de dierenbescherming, ik moet nog heel veel leren en heb nog vele jaren te gaan voordat ik me een volwaardig trainer zal mogen noemen, wat wij daar doen is er puur op gericht om een leuke gehoorzame huishond te krijgen, en dat is hardstikke leuk, voor de hond, maar zeker ook voor de baas, en misschien ook een voordeel, de dierenbescherming werkt met vrijwilligers, dus niet commercieel, en dat scheelt de cursist een hoop geld.
Groetjes Richard
Afbeelding

Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”