Mori no Kitsune schreef:
[1]- Als je een riempje wil kopen voor je pup wat voor materiaal adviseren jullie? ook,beter een bredere of een smallere band?of een tuigje misschien?
Ik ben begonnen met nylon, daarna leren riempje. Die laatste is beter tijdens opvoeding, hondje voelt een ruk sneller
Leer ligt prettiger in de handen, nylon kan snijden
Uiteraard erin bijten direct afleren
[2]- Als je een bench hebt voor de eerse paar nachtjes,of tot je pupje zindelijk is snachts,kan je het beestje dan meteen,hoepla zo in de bench zetten s'avonds als je gaat slapen?

of moet ie eerst een beetje wennen(de bench komt natuurlijk wel naast mn bed he

)
Eerst ff laten wennen, iets lekkers erin, deurtje open laten, lapje uit het nest erin.
Bench moet leuk zijn, nooit als straf gebruiken!
Laat hem nooit te lang erin, zodat ie er een plasje in doet dat is heel erg voor het hondje (eigen plek bevuilen)
[3]- Als je een pupje bij een goede fokker vandaan haalt,dan is hij meestal al ingeent en ontwormd toch? rond de hoeveel weken/maanden moet ie dan zn tweede (laatste?) enting krijgen en wanneer moet je je pupje weer een nieuwe wormenkuur geven?
Toen ik mijn hondje haalde had ie enkele entingen en de dag ervoor (7 weken) wormmiddel gehad
Met 12 weken moet ie de laatste puppy enting
dan krijg je meestal van de dierenarts ook wormmiddel mee
zij of hij zegt wel wanneer je dit moet geven (enkele keren)
[4]- Als je pupje net in zn nieuwe huis komt,moet er dan ook meteen voer voor hem klaarstaan? (water in ieder geval lijkt me?)
waarschijnlijk is ie eerst vooral opgewonden, alles is nieuw, hij of zij mist zijn broertjes en zusjes
Na een beetje acclimatiseren zou ik hem eten geven, rustig
[5]- Onze buren hebben een hele lieve friese stabij,na hoeveel daagjes kan het pupje ongeveer kennis gaan maken met zn buurjongen?

of na hoeveel daagjes kan ik mensen uitnodigen met hun hondje om eens kennis te komen maken (mijn broer bijv. met zn jackie)
paar dagen/week? Laat hem even bijkomen, dan is het oké
niet te lang een pupje is druk en onbegrensd jij moet hem rust geven.
Dus na 30 minuten, 1 uurtje spelen zet je hem/haar even appart om te slapen.
Alles is nieuw, pupje slaapt veel
Nou dat was het weer voor nu.
Er zitten waarschijnlijk hele stomme vragen tussen hehehe :N:
NEE HOOR, prima om te vragen
Heb je nog meer vragen, stel ze gerust!
Ook wil ik wel even duidelijk maken dat ik dus nog geen pupje heb en dat het nogwel een tijdje kan duren voordat ik er een krijg

maar ik wil gewoon alvast goed voorgelicht zijn.
~Belin