Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy/Honden vraagjes :)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Puppy/Honden vraagjes :)

Ongelezen bericht door Mori no Kitsune »

Hier ben ik weer met een nieuwe stroom vragen! :cheer: *hyper*

Ok ik vroeg me een paar dingetjes af (heel stom misschien maarja :roll: ) dus hier gaatie dan:

[1]- Als je een riempje wil kopen voor je pup wat voor materiaal adviseren jullie? ook,beter een bredere of een smallere band?of een tuigje misschien?

[2]- Als je een bench hebt voor de eerse paar nachtjes,of tot je pupje zindelijk is snachts,kan je het beestje dan meteen,hoepla zo in de bench zetten s'avonds als je gaat slapen? :denken: of moet ie eerst een beetje wennen(de bench komt natuurlijk wel naast mn bed he :mrgreen: )

[3]- Als je een pupje bij een goede fokker vandaan haalt,dan is hij meestal al ingeent en ontwormd toch? rond de hoeveel weken/maanden moet ie dan zn tweede (laatste?) enting krijgen en wanneer moet je je pupje weer een nieuwe wormenkuur geven?

[4]- Als je pupje net in zn nieuwe huis komt,moet er dan ook meteen voer voor hem klaarstaan? (water in ieder geval lijkt me?)

[5]- Onze buren hebben een hele lieve friese stabij,na hoeveel daagjes kan het pupje ongeveer kennis gaan maken met zn buurjongen? :mrgreen: of na hoeveel daagjes kan ik mensen uitnodigen met hun hondje om eens kennis te komen maken (mijn broer bijv. met zn jackie)

Nou dat was het weer voor nu.
Er zitten waarschijnlijk hele stomme vragen tussen hehehe :N:
Ook wil ik wel even duidelijk maken dat ik dus nog geen pupje heb en dat het nogwel een tijdje kan duren voordat ik er een krijg :mrgreen: maar ik wil gewoon alvast goed voorgelicht zijn. :cheer:

~Belin
Aoife
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aoife »

[1] Ik heb een gewone korte leren riem, en een dun halsbandje. Maar dat verschilt natuurlijk per hond. Als hij groter is heeft hij een grotere halsband.

[2] Ik heb mijn hondje 's middags eerst laten wennen aan die bench. Gewoon erin gezet, dicht, even de kamer uitlopen, en hem er dan weer uitgelaten. Dat een paar keer gedaan. De eerste avond gelijk in de bench natuurlijk (ook naast mijn bed), ik heb hem niet meer gehoord tot de volgende ochtend. Hij ging dus gewoon slapen tot hij naar buiten moest.
Maar ja, de buren hebben een teckel en die is dus bijna geen nacht stil in de bench.

[3] Meestal krijgen ze hun eerste inenting al terwijl ze nog bij de fokker zitten. Dat is namelijk na 6 weken. De 2e (heb ik toevallig vanmiddag gehaald) gebeurt na 9 weken. En over 3 weken (dus na 12 weken) moet ik de 3e halen. Dan pas bij 12 maanden en daarna elk jaar.

Heb ook een ontwormingskuurtje mee gekregen. Daar staat achterop:
In week 2, 4 en 6 na de geboorte en in maand 2, 4 en 6 na de geboorte.
Volwassen honden: 3 à 4 keer per jaar.

[4] Dat hadden wij wel gedaan ja...

[5] Hij heeft dezelfde dag nog kennis gemaakt met de teckel (ook puppy) van de buren, en ze gingen heerlijk spelen.
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Aoife schreef:[1] Ik heb een gewone korte leren riem, en een dun halsbandje. Maar dat verschilt natuurlijk per hond. Als hij groter is heeft hij een grotere halsband.

[2] Ik heb mijn hondje 's middags eerst laten wennen aan die bench. Gewoon erin gezet, dicht, even de kamer uitlopen, en hem er dan weer uitgelaten. Dat een paar keer gedaan. De eerste avond gelijk in de bench natuurlijk (ook naast mijn bed), ik heb hem niet meer gehoord tot de volgende ochtend. Hij ging dus gewoon slapen tot hij naar buiten moest.
Maar ja, de buren hebben een teckel en die is dus bijna geen nacht stil in de bench.

[3] Meestal krijgen ze hun eerste inenting al terwijl ze nog bij de fokker zitten. Dat is namelijk na 6 weken. De 2e (heb ik toevallig vanmiddag gehaald) gebeurt na 9 weken. En over 3 weken (dus na 12 weken) moet ik de 3e halen. Dan pas bij 12 maanden en daarna elk jaar.

Heb ook een ontwormingskuurtje mee gekregen. Daar staat achterop:
In week 2, 4 en 6 na de geboorte en in maand 2, 4 en 6 na de geboorte.
Volwassen honden: 3 à 4 keer per jaar.

[4] Dat hadden wij wel gedaan ja...

[5] Hij heeft dezelfde dag nog kennis gemaakt met de teckel (ook puppy) van de buren, en ze gingen heerlijk spelen.
bedankt voor je antwoorden :mrgreen: :ok:
Ca Cajuina
Zeer actief

Re: Puppy/Honden vraagjes :)

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Mori no Kitsune schreef:Hier ben ik weer met een nieuwe stroom vragen! :cheer: *hyper*

Ok ik vroeg me een paar dingetjes af (heel stom misschien maarja :roll: ) dus hier gaatie dan:

[1]- Als je een riempje wil kopen voor je pup wat voor materiaal adviseren jullie? ook,beter een bredere of een smallere band?of een tuigje misschien?

Ik zou gewoon een leren bandje nemen

[2]- Als je een bench hebt voor de eerse paar nachtjes,of tot je pupje zindelijk is snachts,kan je het beestje dan meteen,hoepla zo in de bench zetten s'avonds als je gaat slapen? :denken: of moet ie eerst een beetje wennen(de bench komt natuurlijk wel naast mn bed he :mrgreen: )

hoepla zo in zijn bench gaat niet. Je moet het hondje laten wennen aan zijn bench. Dat betekent eten in zijn bench etc. Miischien akn je in het begin de pup in een wat hoge doos naast het bed zetten. Zo kan je het de eerste paar nachten laten wennen aan het alleen zijn.

[3]- Als je een pupje bij een goede fokker vandaan haalt,dan is hij meestal al ingeent en ontwormd toch? rond de hoeveel weken/maanden moet ie dan zn tweede (laatste?) enting krijgen en wanneer moet je je pupje weer een nieuwe wormenkuur geven?

Met 12 weken moeten ze de derde enting krijgen. Ze worden ontwormt met 6, 8, 12 weken en dan weer met 6 maanden

[4]- Als je pupje net in zn nieuwe huis komt,moet er dan ook meteen voer voor hem klaarstaan? (water in ieder geval lijkt me?)

Water ziozo, en waarschijnlijk wil het pupje s'avonds ook wat eten. Probeer hetzelfde eten te hebben van de fokker (brokken) als je besluit KVV te geven kan je gelijk overstappen

[5]- Onze buren hebben een hele lieve friese stabij,na hoeveel daagjes kan het pupje ongeveer kennis gaan maken met zn buurjongen? :mrgreen: of na hoeveel daagjes kan ik mensen uitnodigen met hun hondje om eens kennis te komen maken (mijn broer bijv. met zn jackie)

Als de honden zijn ingeent kunnen ze gelijk kennis maken met je hondje. Ik zou de eerste dag de pup even laten wennen. Vraag wel eerst of de honden kunnen opschieten met pupjes.

Ook wil ik wel even duidelijk maken dat ik dus nog geen pupje heb en dat het nogwel een tijdje kan duren voordat ik er een krijg :mrgreen: maar ik wil gewoon alvast goed voorgelicht zijn. :cheer:

~Belin
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Ca Cajuina schreef:
Mori no Kitsune schreef:Hier ben ik weer met een nieuwe stroom vragen! :cheer: *hyper*

Ik zou gewoon een leren bandje nemen

hoepla zo in zijn bench gaat niet. Je moet het hondje laten wennen aan zijn bench. Dat betekent eten in zijn bench etc. Miischien akn je in het begin de pup in een wat hoge doos naast het bed zetten. Zo kan je het de eerste paar nachten laten wennen aan het alleen zijn.

Met 12 weken moeten ze de derde enting krijgen. Ze worden ontwormt met 6, 8, 12 weken en dan weer met 6 maanden

Water ziozo, en waarschijnlijk wil het pupje s'avonds ook wat eten. Probeer hetzelfde eten te hebben van de fokker (brokken) als je besluit KVV te geven kan je gelijk overstappen

Als de honden zijn ingeent kunnen ze gelijk kennis maken met je hondje. Ik zou de eerste dag de pup even laten wennen. Vraag wel eerst of de honden kunnen opschieten met pupjes.

~Belin
Ok ik zal er aan denken,bedankt voor je antwoorden :ok:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik had voor Sarah een kattenhalsbandje en een dun leren leidriempje.

Een bench heb ik nooi gehad. Sarah sliep met een stuk doek uit haar nest in een curverbak naast het bed.

Bij een goede fokker krijg je een inentingsboekje mee, daar staat in wanneer je pup voor herhaling moet

Meestal krijg je van de fokker voer mee waar de pup aan gewend is. dat kun je neerzetten en natuurlijk water.

na een dagje voor de gewenning kan de pup al kennis maken met mensen en honden. Let er wel op dat men de pup niet teveel of eigenlijk helemaal niet gaat optillen.
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

je moet hem niet optillen als hij bang is, maar je kunt wel hem vanuit een neutrale situatie op je arm nemen en bv over de markt lopen, dan heeft hij toch wat steun , je moet hem pas op de grond zetten als hij wat nieuwsgierig rondkijkt , een pupje wat helemaal bijna in je gekropen is heeft er niets aan als je hem dan op de grond zet. Als riempje koop ik eerst een paar maal een nylon hals bandje met een clipsluiting en dito lijntje . later als ze niet meer groeien kun je een leren riem en halsband kopen bv. Het is heel storend voor een pup als hij met een veel te grote halsband , met zware riem eraan moet rondlopen . Ik adviseer de nieuwe eigenaren de pups de eerste weken in de bench naast je bed te zetten, en dan is het deurtje wel dicht, verder moet je overdag de pup langzaam aan aan het in de bench zijn laten wennen, inderdaad zijn eten ering geven , iets lekkers enz. en steeds iets langer , als hij niet piept of zo deurtje weer open , zo kun je ook langzaam oefenen om even weg te gaan ( eerst echt maar heel even ) iedere pup krijgt bij mij een nestdoek mee en voer voor ong. een week. Het inentingsboekje (europees paspoort sinds kort) hier staat in wanneer weer geent moet worden, JE kunt hem overal mee naar toe nemen (vermoei hem niet te veel , indrukken moeten leuk, kort en positief zijn) alleen uitlaatplaatsen moet je vermijden . succes Annemieke
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Stomme vragen zijn er niet hoor. Je kan maar beter alles vragen om goed voorbereid te zijn dan dat je er onbezonnen aan begint. Is dus alleen maar goed dat je vraagt en gewoon blijven doen.
Ik zou ook een leren halsbandje voor je pup nemen en een smalle lichte riem.
Aan een bench moet de pup eerst wennen. dus eerst leuk maken door er af en toe wat lekkers in te leggen. Ga nooit gelijk weg net het deurtje dicht. Dit moet langzaam aangewend worden. De eerste nachten naast je bed is goed, je pup moet het vertrouwen krijgen wat hij ook in het nest had. Stuur je hond nooit als straf in de bench want dan wordt het nooit een leuke/veilige plaats. Voor het zindelijk maken moet je zorgen dat de bench niet te groot is, anders kan de pup makkelijk z'n behoefte doen en in een andere hoek gaan liggen slapen.
De eerste paar dagen de pup lekker op z'n gemak het huis laten verkennen, niet gelijk vol met visite enzo. Ook niet gelijk hele wandelingen gaan maken, de eerste tijd een vertrouwd plekje voor z'n behoefte en kijk inderdaad uit dat het geen hondenuitlaatplaats is want dan is er grotere kans op besmetting van een of andere ziekte.
Je pup is nog niet volledig geent. Dit geldt ook voor kennismaking met andere honden, doe dit inderdaad alleen met honden die goed geent zijn en goed sociaal (pup) hondengedrag hebben. Probeer thuis je pup aan zoveel mogelijk te laten wennen. van stofzuigen tot harde muziek en sla eens met pannendeksels tegen elkaar aan of gooi eens iets hard op de grond. Natuurlijk niet allemaal tegelijk en in korte tijd, maar af en toe. De eerste weken zal je pup overspoeld worden met indrukken van buitenaf. Vaak gaan ze daarom ook zitten tijdens het wandelen. Dan kunnen ze rustig alles op zich in laten werken. Sommige mensen denken dat de hond geen zin meer heeft om te lopen maar dit is dus niet zo.
Nou ik weid weer veel te veel uit, dit vroeg je niet eens. Maar als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.
Love all animals!
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Wow heel erg bedankt voor alle uitgebreide antwoorden!!
Ik vind het helemaal niet erg als jullie me dingen vertellen die ik niet had gevraagd hoor,ik wil alles weten hahaha :mrgreen:
Sorry als ik zo traag reageer maar eerder was er hier een nogal heftige discussie aan de gang,gelukkig is ie verwijderd zag ik :ok:
Ruzie maken is nooit leuk.
Anyway,zou het wel kunnen om elke dag iets nieuws te gaan doen?
of is dat all te snel op elkaar?
Bijv. de tweede dag stofzuigen,en de derde dag eventjes de stad in.
Ik wil vooral niet dat het hondje helemaal overspoeld word en bang word of iets dergelijks :jank:
En in verband met de bench,ja het lijkt me idd wel handig om dan een niet te grote bench aan te schaffen,maar de hond die ik voor ogen heb word nogal groot,en anders past ie er later niet meer in als dat eens nodig mocht zijn.
Natuurlijk wil ik de hond niet zijn hele leven in een bench proppen,het liefst zo snel mogelijk eruit denk ik zo.
Ok ik ben echt een dombo op dat gebied,kan iemand me wat tips geven? :19:
~Tsuki no Inu~Dog of the Moon~
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
bepbak
Vaste gebruiker

Nee hoor je mag best iedere dag iets nieuws doen, laat je pup alleen de eerste paar dagen aan huis wennen, zijn al indrukken genoeg. En als je naar de stad ofzo gaat, niet te lang. Vaak vooral de eerste weken is een kwartier al ruim voldoende. Je kan ook gewoon ergens waar het druk is, langs de kant gaan staan en je pup krijgt al heeel veel indrukken. En thuis gewoon je dagelijkse dingen doen, dat is al genoeg, komt de stofzuiger vanzelf een keer langs.
Het is helemaal niet erg hoor om de bench te blijven gebruiken. Daarom is het zo belangrijk dat het een leuke veilige plek wordt, eigenlijk hetzelfde als de hondenmand. Je hond gaat er dan graag inliggen ook om te slapen enzo. Het is zijn vertrouwde veilige plekje. En tijdens het tandenwisselen (ca.5mnd) en puberen (ca. 11 mnd) kan hij ook geen kattekwaad uithalen als je niet thuis bent en dus veilig op zijn eigen plekje in de bench zit. Ben natuurlijk wel nieuwsgierig welke hond je voor ogen hebt. En je kunt de grote bench kleiner maken door er een plank oid in vast te zetten. Want als je een pup van een groot ras neemt is het ook heel belangrijk dat je op de voeding en beweging let. De grootste veroorzaker van HD is namelijk verkeerd voeren en bewegen, groter als de erfelijkheidsfactor.
Love all animals!
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

bepbak schreef:Nee hoor je mag best iedere dag iets nieuws doen, laat je pup alleen de eerste paar dagen aan huis wennen, zijn al indrukken genoeg. En als je naar de stad ofzo gaat, niet te lang. Vaak vooral de eerste weken is een kwartier al ruim voldoende. Je kan ook gewoon ergens waar het druk is, langs de kant gaan staan en je pup krijgt al heeel veel indrukken. En thuis gewoon je dagelijkse dingen doen, dat is al genoeg, komt de stofzuiger vanzelf een keer langs.
Het is helemaal niet erg hoor om de bench te blijven gebruiken. Daarom is het zo belangrijk dat het een leuke veilige plek wordt, eigenlijk hetzelfde als de hondenmand. Je hond gaat er dan graag inliggen ook om te slapen enzo. Het is zijn vertrouwde veilige plekje. En tijdens het tandenwisselen (ca.5mnd) en puberen (ca. 11 mnd) kan hij ook geen kattekwaad uithalen als je niet thuis bent en dus veilig op zijn eigen plekje in de bench zit. Ben natuurlijk wel nieuwsgierig welke hond je voor ogen hebt. En je kunt de grote bench kleiner maken door er een plank oid in vast te zetten. Want als je een pup van een groot ras neemt is het ook heel belangrijk dat je op de voeding en beweging let. De grootste veroorzaker van HD is namelijk verkeerd voeren en bewegen, groter als de erfelijkheidsfactor.
Ik ben van plan om een Saarloos Wolfhond te kopen :mrgreen:
ben al druk bezig met zoveel mogelijk informatie te verzamelen en heb ook al contact met een fokker (Que Chakka Lou) :ok:
Ik ben best wel zenuwachtig want we gaan er eerst op bezoek en dan moeten ze ons zeg maar 'keuren' of we wel geschikt zijn voor zo'n hond.
Hopen dat ze ja zeggen natuurlijk,ik (en mn ouders trouwens ook) hebben echt superveel voor onze dieren over :blah: ok ik sla door :smile:
Elke keer als ik het er over heb dan word ik helemaal hyper hihihi het is allemaal zo spannend,het wordt namelijk mn eerste rashond.
Ook was ik wel van plan om veel te gaan doen met het hondje,en ik denk dat het 't beste is om maar hetzelfde voer te kopen als de fokker gebruikt niet? :idea:
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
bepbak
Vaste gebruiker

Leuk zeg! Mooie honden hoor, ik houd wel van zo'n wolvenuiterlijk. De Saarloos Wolfhonden die ik ken zijn helaas wel wat afwachtend/schuw. Maar ik weet er te weinig van of dit raseigen is hoor. Dat zal je zelf onderhand met al die gezochte info wel beter weten.
In het begin kun je hetzelfde voer als de fokker aanhouden. Maar je kan altijd wat anders proberen hoor. Je merkt gauw genoeg aan je hond hoe ie erop reageert en als ie het er goed op doet kun je dus ander voer aanhouden. Als je altijd hetzelfde geeft kan het gebeuren dat ze, als ze dan eens wat anders eten, ze gelijk last van hun darmen krijgen daar ze niets gewend zijn. En de fokker zal je zeker ook info geven over hoeveel je moet voeren en wanneer je van het puppievoer afmoet. Hou wel altijd voor jezelf aan: Voeren met je ogen en niet wat op de verpakking staat. De ene hond verbruikt meer voer als de andere en wordt je hond dikker geef je minder en andersom. Als je denkt wat weinig, laat dan maar de hoeveelheid eten eens in water weken, bij veel voer zet dat zo uit dat je ziet dat de maag echt wel vol zit. Als je van voer wisselt altijd gelijdelijk aan mengen, dit voorkomt diarree.
Volgens mij is er dit weekend in Utrecht een hondenshow. Daar kun je waarschijnlijk met meerdere mensen/fokkers praten over het ras en zie je natuurlijk ook de honden. Is altijd leuk en leerzaam.
Love all animals!
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Saarlooswolfhonden club

Ongelezen bericht door Xhrista »

Heb je maar even lid gemaakt van de SWH club,weet nu toch dat je vlak bij m'n oude huis woont :wink:

Gr. Christa
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

bepbak schreef:Leuk zeg! Mooie honden hoor, ik houd wel van zo'n wolvenuiterlijk. De Saarloos Wolfhonden die ik ken zijn helaas wel wat afwachtend/schuw. Maar ik weet er te weinig van of dit raseigen is hoor. Dat zal je zelf onderhand met al die gezochte info wel beter weten.
In het begin kun je hetzelfde voer als de fokker aanhouden. Maar je kan altijd wat anders proberen hoor. Je merkt gauw genoeg aan je hond hoe ie erop reageert en als ie het er goed op doet kun je dus ander voer aanhouden. Als je altijd hetzelfde geeft kan het gebeuren dat ze, als ze dan eens wat anders eten, ze gelijk last van hun darmen krijgen daar ze niets gewend zijn. En de fokker zal je zeker ook info geven over hoeveel je moet voeren en wanneer je van het puppievoer afmoet. Hou wel altijd voor jezelf aan: Voeren met je ogen en niet wat op de verpakking staat. De ene hond verbruikt meer voer als de andere en wordt je hond dikker geef je minder en andersom. Als je denkt wat weinig, laat dan maar de hoeveelheid eten eens in water weken, bij veel voer zet dat zo uit dat je ziet dat de maag echt wel vol zit. Als je van voer wisselt altijd gelijdelijk aan mengen, dit voorkomt diarree.
Volgens mij is er dit weekend in Utrecht een hondenshow. Daar kun je waarschijnlijk met meerdere mensen/fokkers praten over het ras en zie je natuurlijk ook de honden. Is altijd leuk en leerzaam.
Afwachtendheid is idd een raseigenschap van de saarloos,ze zijn nogal gereserveerd tegenover vreemden maar voor eigen familie weer heel sociaal (van wat ik er tot dusver over heb gehoord/gelezen)
En ik ben ook helemaal dol op wolven,het zijn mn favoriete dieren en daarna honden dus ik was echt helemaal verrast toen ik over het ras hoorde,de persoonlijke eigenschappen spreken me ook heel erg aan,een hond hoeft niet perse een allemans vriend te zijn in mijn ogen,zolang hij maar niet vals is tegen vreemden.
Ja dat willen we natuurlijk voorkomen he diarree hahaha,ik zal het er zeker met de fokker over hebben :ok:
Oh leuk! is er een site of zoiets waar op staat hoe en wat? ik wil er wel heen :mrgreen:
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Re: Saarlooswolfhonden club

Xhrista schreef:Heb je maar even lid gemaakt van de SWH club,weet nu toch dat je vlak bij m'n oude huis woont :wink:

Gr. Christa
Ja! ik wou je daar nog een pm over sturen! :eek:
Waar woonde je dan?
Ik dacht dat ik een paar dagen geleden een saarloos voor het raam zag zitten nog geen 5 huizen verderop in mijn straat.
Er zaten ook nog een paar andere hondjes bij,het leek precies op een wolf,die kleur,en ook gele ogen.
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
wertyu

Ongelezen bericht door wertyu »

Mori no Kitsune schreef: [1]- Als je een riempje wil kopen voor je pup wat voor materiaal adviseren jullie? ook,beter een bredere of een smallere band?of een tuigje misschien?

Ik ben begonnen met nylon, daarna leren riempje. Die laatste is beter tijdens opvoeding, hondje voelt een ruk sneller
Leer ligt prettiger in de handen, nylon kan snijden
Uiteraard erin bijten direct afleren :denken:

Eerst ff laten wennen, iets lekkers erin, deurtje open laten, lapje uit het nest erin.
Bench moet leuk zijn, nooit als straf gebruiken!
Laat hem nooit te lang erin, zodat ie er een plasje in doet dat is heel erg voor het hondje (eigen plek bevuilen)

Toen ik mijn hondje haalde had ie enkele entingen en de dag ervoor (7 weken) wormmiddel gehad
Met 12 weken moet ie de laatste puppy enting
dan krijg je meestal van de dierenarts ook wormmiddel mee
zij of hij zegt wel wanneer je dit moet geven (enkele keren)

waarschijnlijk is ie eerst vooral opgewonden, alles is nieuw, hij of zij mist zijn broertjes en zusjes
Na een beetje acclimatiseren zou ik hem eten geven, rustig

paar dagen/week? Laat hem even bijkomen, dan is het oké
niet te lang een pupje is druk en onbegrensd jij moet hem rust geven.
Dus na 30 minuten, 1 uurtje spelen zet je hem/haar even appart om te slapen.
Alles is nieuw, pupje slaapt veel

NEE HOOR, prima om te vragen
Heb je nog meer vragen, stel ze gerust!

~Belin
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”