In een fractie van tijd zaten de twee honden, de eigenaar en ik in de sloot om het spul van elkaar te trekken
Dat ging nog niet zo eenvoudig.
Bob onderop als klein angstig druppie en die grote knaap had hem vast en liet niet meer los.
Ik heb getracht de bek los te trekken, dat wil niet
De eigenaar is ook aan het trekken gegaan
Ik heb een aantal keer flink met de riem op zijn kont geslagen
Zag Bob al in flarden doodgebeten liggen....
gelukkig niet
Doodsbang
Piepend
Vol bloed (van ons, wij zijn beiden gehavend uit de strijd gekomen, grote bijtwonden aan mijn linkerhand die je gek genoeg waarneemt maar niet voelt op dat moment) NU WEL
Bob loopt erg traag, heb hem onderzocht maar zie geen wond of bloed gek genoeg.
Als ik hem op wil tillen piept ie, als ik zijn oor aanraak ook. Kan ook angst zijn.
Hij at zijn energique maaltje wel
Heb hem Bach remedies gegeven, Rescue remedie als eerste hulp en Rock rose tegen angst
We zijn samen met de honden aan de riem, teruggelopen.
Erg traag maar Bob liep wel, met hangend hoofd.
Ook toen de andere hond weg was liep ie nog erg traag en triest.
Voor hem en mij heel onbekend maar hij is zich natuurlijk wezenloos geschrokken en heeft gedacht dat het zijn laatste uren waren.
Ik schrok ook heel erg en voedt dat op dat moment nog eens, vrees ik.
Het was een directe aanval zonder aanloop.
Kwispelende omhoogstaande staarten toen ze naar elkaar toe liepen.
Bob ziet er niet uit
Vol bloed van ons en zwart van de sloot.
Heb hem nu een beetje 'afgenomen'met een doekje.
Vanavond toch behendigheid proberen, in ieder geval erheen gaan.
Stop ik hem daarna wel in bad want nu denk ik dat dat een beetje veel wordt en hij piepte.
Als mijn wonden niet een eigen leven gaan leiden.....
Je kunt toch niet meer doen dan alles bekijken en hem dan eten drinken veiligheid en rust geven?
Ik wacht af.
Helaas moet ik vanmiddag weg, kan het ook afzeggen, maar moet het voor hem zo snel mogelijk weer 'normaal' maken denk ik?!
Ivm Tetanus huisarts gebeld. Heb eind dec 2001 een tetanus spuit gehad op de EHBO. Natuurlijk is dit weer niet gecommuniceerd naar de huisarts.
Binnen 15 jaar volledige gehad? Weet ik niet, waren twee spuiten op een moment.
Nou, eh nee, dan moet u toch......
brrrrrr EHBO gebeld, nee u bent dan voor 5 jaar beschermd.
Wel antibiotica nemen
Oh?
Ik heb geen zin in een Tetanusprik als dat niet nodig is, heb de vorige week een week stijf gelopen van dat spul. Dat is dan nog het enige voordeel, dat ik die vaccinatie dubbel gebruiken kan
Brrrrr waarom is de gezondheidszorg zo duur? Daarom
Als die hand zo dik blijft misschien toch ff naar huisarts naar laten kijken.
Bob is en blijft eerste prioriteit
Gelukkig ging die andere eigenaar er ook voor en stelde hij alles in het werk om de hond eraf te trekken
Bob heeft de hond waarschijnlijk toch uitgedaagd en dit is snel en heftig misgegaan.
Als ie had gewild had ie Bob zo dood kunnen bijten. Gelukkig is dat niet gebeurd, misschien mede door ons ingrijpen, wie zal het zeggen.
Voor mij een les.
Vastbinden
stok mee (helaas zijn er OOK eigenaren die hun hond loslaten als Bob aan de riem zit, dan heb je nog meer kans op misgaan)
Misschien verandert ie nu.
Dat is afwachten
Hopenlijk niet in negatieve zin, wel oplettend niet angstig / agressief
gisteren nog hondenwandeling gehad, heeft ie veel losgelopen en ging prima met grote honden en middenmaat.
Het blijft een dominantje en daar wil en kan niet iedere hond mee om.
BRRRRR akelig hoor
Jammer ook
Hij is de schok nog niet teboven
Als iemand tips heeft hoor ik die graag
Mijn eerste prioriteit is nu Bob erbovenop helpen en mijn linkerhand niet naar de knoppe helpen.