Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Whooper is de kluts kwijt.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Whooper is de kluts kwijt.....

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

...... en niet zo'n beetje ook. :denken:
Vanmiddag heb ik Stanley getrimd bij ons in de schuur. 3 uur bezig geweest en Whooper lag al die tijd in de huiskamer. Niet in de tuin, want dan vreet hij mijn boompjes eruit, vandaar de huiskamer. Dus, eindelijk klaar, Stanley in een kort jasje effe laten drinken, de boel opruimen en met de honden weg. Vanaf het moment dat de honden moesten wachten om aangelijnd te worden in de gang, was Whooper helemaal hyper. Stanley uitdagen, om hem heen ruiken, blaffen en proberen te domineren.
In het bos ook. Wat opviel is dat Whooper gelijk erg op Stanley begon te rijden (eerder durfde hij dat niet), dus dat eindigde in een 'spelgevecht' want Stanley laat dat niet op zich zitten. Thuis gekomen hebben ze even geslapen, rond 18.00 uur gegeten en meteen na het eten begon Whooper weer met hetzelfde gedrag. Echt helemaal hyper en Stanley uitdagen. Het werd zo erg dat Stanley het uit wou vechten, dus heb ik ze de tuin in gedaan. Daarna ben ik meteen met ze weggeweest en heb ze losgegooid op het speelterrein naast mijn huis. Hebben ze lekker gerend en 'gevochten' en daarna heb ik nog met ze gelopen. Nu thuis is het weer hetzelfde. Stanley ligt helemaal uitgevloerd op zijn kleed en Whooper ligt er naast helemaal hyper Stanley uit te dagen en hem overal te besnuffen.
Op 'Klaar!' reageert ie totaal niet en plaats is 3 seconden blijven liggen en om Stanley heen draaien en uitdagen.
Voor MIJN gemak doe ik hem dan in de gang om hem te bedaren en als hij rustig is kan hij de kamer weer in. Maar dan begint het weer opnieuw.
Kan dit gedrag komen omdat Stanley getrimd is? Ik heb dit nog nooit eerder zo heftig meegemaakt.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Het lijkt wel of ie jaloers is op de aandacht die de ander kreeg bij het trimmen en langs de andere kant of ie Stanley niet meer herkent. :denken:
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Het eerste waar ik aan moet denken is dat Stanley door zijn nieuwe kapsel minder breed oogt. Stanley is, als ik me niet vergis de ranghoogste. Ik weet niet of hij erg onder handen is genomen door je, maar als hij nogal wat vacht kwijt is kan het zijn dat hij er minder imponenerend uitziet dan voorheen waardoor Whooper nu het idee krijgt dat hij wel een gooi naar de hoogste positie kan doen.

Geen idee of dit de verklaring is, maar hier dacht ik meteen aan :denken: .

Als het dit inderdaad is dan Stanley volgende keer wat minder fors trimmen :19:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Golden Stanley

Sietske* schreef:Het eerste waar ik aan moet denken is dat Stanley door zijn nieuwe kapsel minder breed oogt. Stanley is, als ik me niet vergis de ranghoogste. Ik weet niet of hij erg onder handen is genomen door je, maar als hij nogal wat vacht kwijt is kan het zijn dat hij er minder imponenerend uitziet dan voorheen waardoor Whooper nu het idee krijgt dat hij wel een gooi naar de hoogste positie kan doen.

Geen idee of dit de verklaring is, maar hier dacht ik meteen aan :denken: .

Als het dit inderdaad is dan Stanley volgende keer wat minder fors trimmen :19:
Nou Sietske, hier dacht ik zelf ook al aan. Dat hij zijn kans nu waarneemt, omdat Stanley niet meer zo impossant oogt. Voor de winter trim ik hem altijd wat 'kaler' zodat zijn wintervacht goed door kan komen.
Voor de rest hou ik zijn poten, buik, broek en staart iets kaler, maar nog wel in model. Kan helaas geen foto's plaatsen, want mijn digi is kaduuk, maar minder breed is hij zeker (wel mooi :mrgreen: ). Is dus wel iets om rekening mee te houden. Want Whooper is niet te beroerd om de strijd aan te gaan. Tot nu toe wint Stanley het op alle fronten, maar stel dat het Whooper lukt om ranghoogste te worden, is dat dan in hondentaal een gezonde situatie? Ik bedoel, Stanley is altijd mijn mannetje geweest en heeft laten zien dat hij het leiderschap aan kan. Kan dat zijn gedrag gaan beinvloeden?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Je hebt geen lekkere gekke luchtjes op Stanley gespoten??
Ik zou mee geen zorgen maken om rangorde, want zo te lezen doet Stanley dat ook niet. Die laat zich echt niet zo even opzij zetten in rang zonder slag of stoot. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Golden Stanley

Haha, nee geen lekkere luchtjes. Zelfs niet gewassen, dat heeft hier geen nut. :roll: Weet je wat me wel een beetje zorgen baart, die gevechten zijn zo heftig. Allemaal onder het mom van een flinke stoeipartij, maar ondertussen wordt er heel wat bepaald tussen die 2. Whooper is ook zo ontzettend lomp en gooit letterlijk zijn hele gewicht in de strijd. Zoals vandaag stonden ze allebei vreselijk steigerend tegenover elkaar. Dan moet Stanley alles op alles zetten om toch die nek van Whooper te pakken te krijgen, zodat hij hem op zijn rug kan gooien. Ik ben best wel 's bang dat dat tot blessures gaat leiden. Ze liggen trouwens nu de hele avond lekker te slapen naast elkaar.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hevige gevechten is wat anders dan voor het echie stoeien..wat je beschrijft valt bij mij onder stoeien. :denken: Klopt dat?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Golden Stanley

Eline* schreef:Hevige gevechten is wat anders dan voor het echie stoeien..wat je beschrijft valt bij mij onder stoeien. :denken: Klopt dat?
Het is eerst stoeien, dan wat afstraffen omdat Whooper te ver gaat, dan weer achter elkaar aan wat nekken en oren meenemen, meestal eindigend dat Whooper al tig keer op zijn rug over de grond rolt. Ik roep ze pas hier als Whooper in onderdanige positie tov Stanley ligt, dan is het klaar. Dit gebeurt dagelijks.
Maar vanmiddag in de tuin kwam Stanley zowat niet door het gesteiger van Whooper heen en die bleef ook proberen op Stanley te rijden. Dan moet Stanley echt met grommen en nekvel pakken Whooper tegen de grond drukken. Dit gaat zo'n tijdje door totdat Stanley denkt nu is het klaar, maar dan komt Whooper weer ondanks dat ie helemaal total los is en begint het hele ritueel weer overnieuw. Vanmiddag en na het eten in de tuin was echt zo'n bepalingsstrijd, vond ik niet echt prettig moet ik je zeggen. Vooral niet omdat hieraan voorafgaand zo'n hyperactiviteit van Whooper uitging wat niet meer te bedaren was.
Maar Whooper likt ontzettend vaak de bek van Stanley, dus dan zou je zeggen dat die rangorde goed moet zitten, met uitzondering wat ik vandaag meemaakte.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

ZOals je het beschrijft klinkt het nog steeds als reuengestoei..ze doen reuen dat als het om rangorde gaat. Knokken is toch echt van andere orde en wat jij beschrijft is stoeien om het echie. Broertjes en zusjesgelazer waarvan er aan het einde altijd eéntje moet janken. :wink:
Ik zou me er dus niet zo druk om maken. Gooi ze lekker de tuin in en ze zoeken het maar uit verder. Reuen kunnen dit gedoe erg erg lang volhouden, zeker als de rangen daar aanleiding toe geven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno was ook altijd helemaal hyper als Floor getrimt was. Continue erop enzo en dan lag ie na een tijdje helemaal te hijgen enzo. Ik weet niet wat dat was. We hadden al andere shampoo en alles meegegeven aan de trimmer maar het hielp allemaal niks. Nu hij gecastreerd is is het wel over maar ik weet niet waar het aan lag :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Danco is altijd helemaal in love als Snoepie door de trimster onder handen genomen is. Snoepie doet dan niks anders als hem aan de kant snauwen, en opa springt er als een jonge god omheen :roll: :roll:
Ik heb dat altijd geweten aan de spray die Anita gebruikt bij Snoepie als finishing touch :denken: maar misschien is het wel wat anders
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Golden Stanley

Eline* schreef:ZOals je het beschrijft klinkt het nog steeds als reuengestoei..ze doen reuen dat als het om rangorde gaat. Knokken is toch echt van andere orde en wat jij beschrijft is stoeien om het echie. Broertjes en zusjesgelazer waarvan er aan het einde altijd eéntje moet janken. :wink:
Ik zou me er dus niet zo druk om maken. Gooi ze lekker de tuin in en ze zoeken het maar uit verder. Reuen kunnen dit gedoe erg erg lang volhouden, zeker als de rangen daar aanleiding toe geven.
OK, hartelijk bedankt voor je reactie. Ben weeer wat geruster, hihi. Vannacht hebben ze gewoon bij elkaar geslapen, niks aan de hand. Ik denk ook zeker dat het komt omdat Stanley inene zo kort is. Dat doe ik dus nooit meer. Er wordt gezegd dat pas na een paar weken dat een hond ergens is de rangordebepaling begint. Dit begon bij Stanley en Whooper al vanaf dag 1 dat ie er was.
Sinds 2 weken zijn de 'gevechten' feller geworden, vooral als er een teef bijloopt. Ten eerste wordt Whooper door die teef afgestraft, terwijl hij (in onze ogen dan) niks verkeerds deed. Dan bemoeit Stanley zich ermee, want die teef en Stanley zijn altijd 2 handen op 1 buik geweest. Dus met zijn 2'en achter Whooper aan en uiteindelijk is die teef er klaar mee en gaat Stanley nog even venijnig door. Ik zit er nu aan te denken om ze om en om mee te nemen als die teef erbij loopt, maar aan de andere kant mist 1 van de honden een leuk loopje. Zouden jullie gewoon beide honden blijven meenemen of om dit soort gevechten te voorkomen apart?
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Moet die teef misschien bijna loops worden? Dat kan natuurlijk reden zijn waarom de mannen zich nu meer macho gedragen. In dat geval kan het handig zijn om ze even niet samen met die teef uit te laten totdat de loopsheid achter de rug is.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Golden Stanley

Sietske* schreef:Moet die teef misschien bijna loops worden? Dat kan natuurlijk reden zijn waarom de mannen zich nu meer macho gedragen. In dat geval kan het handig zijn om ze even niet samen met die teef uit te laten totdat de loopsheid achter de rug is.
Nee, ze is niet loops, is gesterilisseerd want ze was iedere keer schijnzwanger. Is bijna 2 maar heel bezitterig tov Stanley. Dus toen Whooper erbij kwam, heb ik eerst al een paar keer met Whooper en dat teefje alleen gelopen. Zodat ze iig normaal met elkaar konden kennismaken. Dat ging hartstikke goed, maar ik heb zelf het idee dat Stanley misschien wel wat jaloers is als ze met z'n 3en lopen. Loopt Whooper achter dat teefje aan het water in die dan een stok in haar bek heeft, dan komt Stanley op Whooper afgestierd en jaagt hem bij haar vandaan. Vaak lijkt het wel of Stanley zich 'bedreigd' voelt en trekt juist naar het water toe om in zijn uppie ervan te genieten ipv bij het roedeltje te lopen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zelf ben ik van mening dat als je je eigen roedeltje sticht je je inderdaad moet realiseren dat het contact met andere honden anders gaat worden. Als ik twee honden bij me heb wordt er ook door lieve Nelson niet gerommeld of gespeeld met andere honden. Nelson wordt in het bijzijn van Laika ook agressief tegen vreemde honden terwijl hij in zijn eentje een brave borst is. De aanschaf van een tweede hond doet dus vaak het eén en ander veranderen in contact met anderen.
Ik vind dat als honden elkaar hebben er geen andere honden van buiten de roedel meer nodig zijn. Als het goed gaat, top en leuk, maar gaat het niet goed dan loop ik door en ben ik weg. Ik zie de meerwaarde niet.
Ik zou dus ook bij de teef gewoon doorlopen of Stanley gewoon lekker een keer alleen meenemen.

Wat betreft dat geharrewar..sommige honden hebben dat samen. Laika had vroeger een ridgebackvriendje waar ze niet vanaf kon blijven en andersom ook niet. Dat ging er ook echt fel aan toe met regelmaat. Ik heb me voor de aanschaf van een tweede hond wel bedacht dat ik dat dus niet echt wil. Mijn honden moeten klikken, maar niet de hele dag "armpje drukken" omdat ze zo dichtbij elkaar liggen wat rangorde betreft. Honden zelf vinden dat overigens geen probleem hoor. Net zoals broertjes en zusjes die vechten dat geen probleem vinden.. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Golden Stanley

Eline* schreef:Zelf ben ik van mening dat als je je eigen roedeltje sticht je je inderdaad moet realiseren dat het contact met andere honden anders gaat worden. Als ik twee honden bij me heb wordt er ook door lieve Nelson niet gerommeld of gespeeld met andere honden. Nelson wordt in het bijzijn van Laika ook agressief tegen vreemde honden terwijl hij in zijn eentje een brave borst is. De aanschaf van een tweede hond doet dus vaak het eén en ander veranderen in contact met anderen.
Ik vind dat als honden elkaar hebben er geen andere honden van buiten de roedel meer nodig zijn. Als het goed gaat, top en leuk, maar gaat het niet goed dan loop ik door en ben ik weg. Ik zie de meerwaarde niet.
Ik zou dus ook bij de teef gewoon doorlopen of Stanley gewoon lekker een keer alleen meenemen.

Wat betreft dat geharrewar..sommige honden hebben dat samen. Laika had vroeger een ridgebackvriendje waar ze niet vanaf kon blijven en andersom ook niet. Dat ging er ook echt fel aan toe met regelmaat. Ik heb me voor de aanschaf van een tweede hond wel bedacht dat ik dat dus niet echt wil. Mijn honden moeten klikken, maar niet de hele dag "armpje drukken" omdat ze zo dichtbij elkaar liggen wat rangorde betreft. Honden zelf vinden dat overigens geen probleem hoor. Net zoals broertjes en zusjes die vechten dat geen probleem vinden.. :wink:
Ik begin dat in te zien, Eline. Of gewoon alleen met Stanley en die teef op pad (wat ik nu dus ook ga doen) of met z'n 2en en geen honden van buitenaf erbij. De honden die we tegenkomen bij ons in de buurt is ook totaal geen probleem. Als Whooper los loopt, komt hij gewoon achter je aan. GELUKKIG is de rust weer wedergekeerd. De stoeipartijen zijn weer normaal. Kom net terug van cursus en ze hebben even gedold en Whooper doet weer niks anders dan de bek van Stanley aflikken. Nu liggen ze te slapen. Ik denk dat de rollen nu weer helemaal duidelijk zijn, was er alleen wel van geschrokken gisteren. Nog bedankt voor de adviezen. :ok:
Golden Stanley

Golden Stanley schreef:
Eline* schreef:Zelf ben ik van mening dat als je je eigen roedeltje sticht je je inderdaad moet realiseren dat het contact met andere honden anders gaat worden. Als ik twee honden bij me heb wordt er ook door lieve Nelson niet gerommeld of gespeeld met andere honden. Nelson wordt in het bijzijn van Laika ook agressief tegen vreemde honden terwijl hij in zijn eentje een brave borst is. De aanschaf van een tweede hond doet dus vaak het eén en ander veranderen in contact met anderen.

Ik begin dat in te zien, Eline. Of gewoon alleen met Stanley en die teef op pad (wat ik nu dus ook ga doen) of met z'n 2en en geen honden van buitenaf erbij. De honden die we tegenkomen bij ons in de buurt is ook totaal geen probleem. Als Whooper los loopt, komt hij gewoon achter je aan. GELUKKIG is de rust weer wedergekeerd. De stoeipartijen zijn weer normaal. Kom net terug van cursus en ze hebben even gedold en Whooper doet weer niks anders dan de bek van Stanley aflikken. Nu liggen ze te slapen. Ik denk dat de rollen nu weer helemaal duidelijk zijn, was er alleen wel van geschrokken gisteren. Nog bedankt voor de adviezen. :ok:
Klein updateje; vanmiddag met Stanley en het teefje naar de plas geweest. Een heerlijke ontspannen hond, die zoals vanouds met zijn vriendin op sjouw ging. Geen geconcurreer en stoerdoenerij, gewoon lekker relaxed. Morgen neem ik Whooper mee en blijft Stanley thuis. Denk dat dat in dit geval beter is voor beide hondjes. :ok:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Gaat het nu samen wel weer goed?
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Golden Stanley

Rossi schreef:Gaat het nu samen wel weer goed?
Ja, het gaat weer perfect! De rollen zijn Whooper absoluut weer duidelijk gemaakt en hij weet zijn plaats. Tussen de middag zijn we met z'n 2en naar het bos geweest en hebben ze weer heerlijk geravot. En daarna ben ik met Stanley meteen naar de plas gegaan. Toen we terugkwamen was Whooper zooooo blij, die heeft overdreven veel de bek van Stanley afgelebberd. En gisteravond hebben ze met z'n 2en half over elkaar heen in de huiskamer geslapen. Het is een heerlijk stel, als je ze dan zo bezig niet. Met uitzondering van zaterdag natuurlijk, maar daar ga ik rekening mee houden. Whooper wordt natuurlijk ook steeds ouder en in de bloei van zijn macho-leven. Dus er zullen wel meer situaties komen dat ze met elkaar in de clinch liggen, maar ik ga die wat andere honden betreft iig niet meer opzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”