Vanmiddag heb ik Stanley getrimd bij ons in de schuur. 3 uur bezig geweest en Whooper lag al die tijd in de huiskamer. Niet in de tuin, want dan vreet hij mijn boompjes eruit, vandaar de huiskamer. Dus, eindelijk klaar, Stanley in een kort jasje effe laten drinken, de boel opruimen en met de honden weg. Vanaf het moment dat de honden moesten wachten om aangelijnd te worden in de gang, was Whooper helemaal hyper. Stanley uitdagen, om hem heen ruiken, blaffen en proberen te domineren.
In het bos ook. Wat opviel is dat Whooper gelijk erg op Stanley begon te rijden (eerder durfde hij dat niet), dus dat eindigde in een 'spelgevecht' want Stanley laat dat niet op zich zitten. Thuis gekomen hebben ze even geslapen, rond 18.00 uur gegeten en meteen na het eten begon Whooper weer met hetzelfde gedrag. Echt helemaal hyper en Stanley uitdagen. Het werd zo erg dat Stanley het uit wou vechten, dus heb ik ze de tuin in gedaan. Daarna ben ik meteen met ze weggeweest en heb ze losgegooid op het speelterrein naast mijn huis. Hebben ze lekker gerend en 'gevochten' en daarna heb ik nog met ze gelopen. Nu thuis is het weer hetzelfde. Stanley ligt helemaal uitgevloerd op zijn kleed en Whooper ligt er naast helemaal hyper Stanley uit te dagen en hem overal te besnuffen.
Op 'Klaar!' reageert ie totaal niet en plaats is 3 seconden blijven liggen en om Stanley heen draaien en uitdagen.
Voor MIJN gemak doe ik hem dan in de gang om hem te bedaren en als hij rustig is kan hij de kamer weer in. Maar dan begint het weer opnieuw.
Kan dit gedrag komen omdat Stanley getrimd is? Ik heb dit nog nooit eerder zo heftig meegemaakt.