Met de riem slaan werkt vaker niet dan wel.EvavT schreef:
Nee hoor absoluut niet![]()
dit was nu juist dé reden dat de hond losliet en aftaaide. Zoveel heeft ie daar niet van gevoeld.
De eigenaar zei trouwens: "doe maar" toen ik dit deed.
Uiteraard NIET met de musketonhaak.
Dus TIP: dit werkt. Je kunt zo'n hond echt niet met zijn bek van je eigen hond aftrekken. Dit geeft een loslaatreactie.
Had dit ook eens gehoord
En eh je reageert op dat moment vrij impulsief. Toch is het wel handig vooraf een beetje te weten wat je vooral wel en vooral niet moet doen.
Aan zijn achterpoten trekken, wat hier wel eens aangegeven wordt, dat vind ik wel link. Voor mezelf ook, het lijkt mij dat een hond dan omdraait en flink hapt (en ik snap dat ook nog)
Ben wel benieuwd wat jij dan zou doen?
Danco is zo'n 2,5 jaar geleden als een idioot met een riem bewerkt toen hij een andere hond domineerde. Voor ik kon reageren stond de eigenaar van de andere hond op hem in te trappen met zijn klompen en hem met de riem te meppen, niet 1x maar continu. Danco liet niet los. Gelukkig voor meneer verlegde Danco ook niet zijn aandacht naar hem.
Ik weet bijna zeker dat Marouck, die totaal niet agressief is, de aandacht wel zou verleggen naar degene die staat te meppen, ik denk dat je dan nog verder van huis zou zijn. De reden waarom ik dat denk is dat ze af en toe bij een correctie behoorlijk in verzet gaat...bijten doet ze mij niet maar ze kan heel duidelijk laten merken dat ze het niet eens is met een correctie als ze haar zinnen ergens op gezet heeft
Wat in mijn ervaring het beste werkt is inderdaad de hond bij zijn achterpoten pakken en omhoog trekken...maar dat moeten beide eigenaren met hun hond doen en ik denk niet dat het werkt als er flinke grootte-verschillen zijn bij de honden. Beide boxers kan ik bij hun halsband pakken en van een andere hond afhalen, zij zullen niet bijten. Marouck heb ik de enkele keer dat ze gevochten heeft bij kop en kont gepakt, eerst haar achterlijf omhoog en met de andere hand de halsband of haar nekvel pakken...Marouck reageert op dat moment wel door te happen richting mij maar liever ik een wondje dan dat ze lol krijgt in het knokken.