Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En.....het GING mis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ga inderdaad alsjeblieft met die hand naar de dokter. Weet je dat je necrotisch weefsel kan krijgen van een hondenbeet? Dat wil dus letterlijk zeggen dat je weefsel weg rot. Een vriend van me is laatst gebeten in zijn hand en been. Vrij diep en dat is dus de dag erna al gaan afsterven waardoor de artsen een lapje ter grootte van een tartaar uit zijn been moesten snijden. Dat moest open blijven met een dik stuk ijzerdraad. :kotz:

Neem die beet in je hand alsjeblieft serieus want het is wel je hand en je arm, nogal belangrijk dat dat werkt.

Bob trekt wel bij, die is gekneust en heeft een pak slaag gehad. Hou hem gewoon in de gaten en let op jezelf :wink:
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

estelle schreef:Ja ik weet het maar liever 1x teveel dan 1x te weinig bij de DA.....

Met die hand zou ik ook maar even langs gaan , klinkt ook niet best!
Oh, mijn ouders zijn ook wel met hem naar de DA geweest hoor! Dat zou ik zelf ook absoluut doen!!!

Maar ik kom uit een familie met medici en zou dus nooit risico's nemen met dit soort dingen.

Bijtwonden in handen zijn gewoon link. Hoog infectiegevaar ivm hondenbeet en dan in zo'n kwetsbaar gebied.... als het fout gaat ben je nog niet klaar....
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik ben dinsdag bij de huisarts geweest en die keek :denken:
hand was toen dik gezwollen, allerlei kleuren
Antibiotica slik ik nu (7 dagen)
natte lappen erop de eerste dagen
jodium / betadine gebruiken
tetanusvaccinatie werkte nog.....

zelf gebruik ik ook nog colloidaal zilver (soort natuurlijk antibioticum, mag samen)
extra vit C helpt ook om het sneller te doen genezen.

Het zal wel bijtrekken, die wond bij de nagel vindt ik wat minder :eek:

Inderdaad geen risico nemen met al die pezen en zenuwen, dat zie ik nu wel.

Ik hoop dat Bob snel weer een normale spijsvertering heeft want dat is toch een beetje vreemd :19:
Sietske

EvavT schreef:Het zal wel bijtrekken, die wond bij de nagel vindt ik wat minder :eek:

Inderdaad geen risico nemen met al die pezen en zenuwen, dat zie ik nu wel.
Als je het niet vertrouwd en het "kruipt" voor je gevoel je arm in gewoon weer terug naar de huisarts hoor!!! Je kuur duurt nu al 4 van de 7 dagen en ik vind dat als er al sprake zou zijn van een ontsteking oid dit nu al veel beter zou moeten zijn. :roll:

Blauwe plekken duurt natuurlijk even, maar 't mag niet geirriteerd of ontstoken zijn (of bijv. tintelingen..)

Wanneer had de huisarts je terug willen zien??
EvavT

Heeft ze niks van gezegd, terugkomen...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

EvavT schreef:Heeft ze niks van gezegd, terugkomen...
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat je terugmoet als er geen duidelijke verbetering is of als je het idee krijgt dat het in je arm kruipt? :roll:

Oeps...zie nu pas dat je reageert op een vraag van Sietske......ik heb niks gezegd :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sietske

Inge schreef:
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat je terugmoet als er geen duidelijke verbetering is of als je het idee krijgt dat het in je arm kruipt? :roll:

Oeps...zie nu pas dat je reageert op een vraag van Sietske......ik heb niks gezegd :19:
Hihi, maakt toch helemaal niet uit Inge.. roep maar hoor!

Overigens vind ik dat een vreemde opstelling van een huisarts om je na een fikse hondenbeet maar met een strip antibiotica voor onbepaalde tijd weg te sturen. Dat zou mijn huisarts nooit doen.... maar ja... :roll:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Mijn vriend had vorig jaar een hoektand van 1 van de herders in zijn pols staan....die werd helemaal niet goed....naar ziekenhuis...helemaal schoongemaakt....weer naar huis....m'n vriend werd weer helemaal raar, dus weer terug....kon die dus bijna een nachtje blijven ivm die infectie die erbij was gekomen....was allemaal niet erg grappig.

Zou dus lekker teruggaan.
EvavT

Inge schreef:

Vooral onaardig doen, Inge
Ik snap ook niet dat als je ziet dat je je vergist je dit toch ff moet melden?

Mijn huisarts schat mij voldoende capabel om zelf in te schatten of ik terug moet komen
EvavT

[quote="Stang
[/quote]

:denken: :denken:

Het zal wel, maar volgens mij proberen hier mensen jou al 10 pagina's lang tips te geven :roll:

Als je terugleest zie je tips die weer teniet gedaan worden.
Nu zijn we er uit
Maar ga nu niet doen of alles steeds herhaald wordt
Het is ook teniet gedaan, aangevuld en verder veel dingen die je niet moet doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
EvavT schreef: Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.
Dan zou ik de volgende keer gewoon een ferme tik geven als ik jou was :ok:
Kan je alleen wel vertellen dat als je dat bij mijn hond zou doen ze haar agressie direct op jou zou richten en je een flinke knauw in je arm of been kan verwachten. :N:

Heb je wel eens een vreemde herder of rotweiler een flinke tik gegeven? Of die instructeur? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zo iemand dat gaat verkondigen.
:denken: nou inderdaad... maar je kunt wel 20 jaar prof. instructeur zijn wil niet zeggen dat je het dan goed doet..... :19:
Je kunt ook 20 jaar achterlopen.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Het is toch al tientallen keren uitgelegd wat je dan het beste kan doen :19:
ja maar als je niet te horen krijgt wat je wil horen.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ja.... en....... :denken: als ik toch ergens last van had ging ik terug wel of niet gezegd.. en zeker bij een hondebeet...
en met m'n honden neem ik nog minder risico als met mezelf ben ik bang.. sta liever 10 x teveel bij de DA dan 1 keer te weinig
Afbeelding
EvavT

malinois schreef: :denken: nou inderdaad... maar je kunt wel 20 jaar prof. instructeur zijn wil niet zeggen dat je het dan goed doet..... :19:
Je kunt ook 20 jaar achterlopen.....
Klopt helemaal
ken ook mensen die al 7 honden gehad hebben en niets weten van honden :eek:

Deze man wordt echter ingeroepen bij problemen en is 'bekend'
dus

ik zeg niet dat hij alles goed weet, maar ga hem ook niet geheel afvallen.

Overigens, als je door het Hondenforum leest, en je ziet topics over dit onderwerp, dan valt mij gewoon wel vaak op dat één ferme schreeuw of klap dé oplossing was.
Dat zijn ervaringen.....het andere zijn wetenswaardigheden
Ik zal de volgende keer een jas eroverheen gooien dat lijkt me nog het beste :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Stang schreef:Dus ik denk dat jij iets beter moet lezen.
Ik dacht het; jij schrijft het! :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
MARC_S schreef:Ik geef het op. Als het ene moment emoticons weer erg belangrijk zijn en het andere moment wordt er geen raad gegeven terwijl er 10 pagina's adviezen staan, het volgende moment weet je prima wat te doen terwijl in een reactie eerder weer een dramatisch rillende Bob die bijna verscheurd was je helemaal radeloos maakt. Inge alles 3 keer laten herhalen om vervolgens vrij bijdehand en onaardig mensen te gaan vertellen dat ze niet lezen terwijl ze al 2 pagina's voor je aan het tikken zijn. Ik kan het niet meer volgen. :19:

Sterkte.
Hahaha....vooral dat mij 3x laten vertellen wat ik doe...belachelijk :pffff: :pffff: :wink:
Nou, wat dacht je van mij?! Ik ben al die twee pagina's voor Eva aan het tikken! :pffff:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef: Die emoticons was ook een reactie:
ik vond het erg flauw (van Scooby, Karen) als ik die gebruik dat ik ook dáárop een reactie krijg. Vandaar mijn reactie daar weer op....Pfffff
Hoi Eva,

Dat is een kwestie van de bal kaatsen en hem dan terug krijgen. Wanneer ik jou probeer te helpen met adviezen en ik krijg als verwijt dat IK degene ben die niet goed leest, is voor mij de kous een beetje af...

Wat wil je eigenlijk horen? Dat je het allemaal prima hebt gedaan? Dat je op de beste manier hebt gehandeld? Dat je het in het vervolg ook altijd zo moet blijven doen? Dat het vreselijk is dat je zo geschrokken bent? Dat Bob nu het allerzieligste hondje van de wereld is?
Je zegt het maar, hoor dan typ ik het even voor je in. Dan kun je je eigen reacties misschien ook weer gaan weerleggen, want het lijkt toch nooit goed wat een ander schrijft... :19:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Inge schreef:

Vooral onaardig doen, Inge
Huh?! Volgens mij is Inge nog nergens onaardig tegen jou geweest, hoor!? :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:Als je terugleest zie je tips die weer teniet gedaan worden.
Nu zijn we er uit
Het is ook teniet gedaan, aangevuld en verder veel dingen die je niet moet doen.
:denken: Vind je het erg als ik van dit bovenstaande stukje tekst niets snap?!
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Even gezien vanuit het oogpunt van de eigenaar van de grote hond die een klein hondje in zijn bek had.

In theorie zou mij dit ook kunnen overkomen en dankzij dit topic weet ik dat een jas erover heen gooien wellicht kan helpen.
Als de hond dan toch niet los laat zou ik ook proberen zijn kaken uit elkaar te krijgen om de veel kleinere zo veel mogelijk te sparen.
Wat moet je anders als de grote hond niet wil lossen?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
EvavT

Scooby schreef:
Stang schreef:Dus ik denk dat jij iets beter moet lezen.
Ik dacht het; jij schrijft het! :wink:
Het niveau daalt tot ongekende diepte
elkaar versterken in iemand aanvallen....pffffff
jij ik jij dat...

ik geef gewoon aan dat iets in de tekst staat, je wilt het kennelijk als quote hebben;
ik zal het kopieeren
Laatst gewijzigd door EvavT op 06 nov 2004 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
EvavT

Cleo schreef:Even gezien vanuit het oogpunt van de eigenaar van de grote hond die een klein hondje in zijn bek had.

In theorie zou mij dit ook kunnen overkomen en dankzij dit topic weet ik dat een jas erover heen gooien wellicht kan helpen.
Als de hond dan toch niet los laat zou ik ook proberen zijn kaken uit elkaar te krijgen om de veel kleinere zo veel mogelijk te sparen.
Wat moet je anders als de grote hond niet wil lossen?
Ja, ik hoorde ook nog dat aan de staart trekken de eerste actie zou moeten zijn, als dit niet lukt (gecoupeerd bijvoorbeeld) de achterpoten
Een jas erover gooien is natuurlijk een hééle goeie tip
En zelf zo rustig mogelijk blijven

Punt is, als je de kaken probeert uit elkaar te krijgen, je zelf flink gebeten kunt worden.
Ik hoorde nog dat een vader van een kennis van mij vroeger tussen 2 vechtende honden is gesprongen en toen zelf aangevallen werd met als uiteindelijk gevolg....een beenamputatie :denken:
EvavT

Scooby schreef:
Nu zijn we er uit
Ik heb het even voor je gekopieerd:

Als het nog eens gebeurd: beide honden tegelijkertijd aan de achterpoten omhoog wegtrekken. Veilig voor je zelf en ook voor de honden.
[/quote]

--------Dat gaat niet als het een kleine en een grote hond betreft.

Die jas zou je erop moeten gooien op het moment dat er al minimaal 1 hond bij de achterpoten gepakt is

en wel de agressor. Die trek je weg als hij los laat en de andere hond peert hem meestal.
:19:
Sietske

Hoe is het vandaag met Bob en jou hand??
EvavT

Hoi Sietske :wink:

Het is nog bijkomen hoor.......

Die hand herstelt langzaam, de infectie is wel weg (antibiotica leek snel te werken..)
alleen bij mijn nagel blijft de wond maar open, brrr

Bob slaapt nog veel, gisteren moest ik even weg (zonder hem) en hij vond het ook best.. :slaap: ....meestal wil ie mee.....
gelukkig is ie vannacht niet meer wakker geweest en is zijn spijsvertering op orde (na 6 dagen...)
geef hem nu meerdere dagen alleen Energique.

Ik ontdek nu ook veel beschadigingen, nagels en kleine wondjes bij hem.
Die kleuren nu rood, worden bultjes
Ik houd het nauwlettend in de gaten, ga anders nog een keer naar de dierenarts.

Nu geef ik Bob Colloidaal Zilver (natuurlijk antibioticum)
Neem ik zelf ook....naast het antibiotiucm van de huisarts. Dit mag je tesamen gebruiken, werkt ook rechtstreeks op de wonden...

Hij slaapt veel en is aanhankelijk, ook weer vrolijk en hij speelt in ieder geval weer :ok:
Vlakbij mij woont een Herder teefje (een lieve, héél onderdanige) die loops moet worden, dus hij snuffelt zich een rotje.

Het heeft dus veel tijd nodig en dit heeft helaas wel zijn sporen nagelaten, zowel bij Bob als bij mij....

Bedankt voor je interesse en medeleven :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Scooby schreef:
Nu zijn we er uit
Ik heb het even voor je gekopieerd:

Als het nog eens gebeurd: beide honden tegelijkertijd aan de achterpoten omhoog wegtrekken. Veilig voor je zelf en ook voor de honden.

Die jas zou je erop moeten gooien op het moment dat er al minimaal 1 hond bij de achterpoten gepakt is

en wel de agressor. Die trek je weg als hij los laat en de andere hond peert hem meestal.
:19:[/quote]

Hoi Eva,

Sorry, maar met de beste wil van de wereld snap ik sit stukje hierboven nog niet... :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Sorry, maar met de beste wil van de wereld snap ik sit stukje hierboven nog niet... :denken:
ik ook niet :19:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik lees net wat van je in een ander topic, en wil je sterkte wensen met Bob, hoop dat ie er goed door heen komt.....
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ook net hetzelfde gelezen :(: kwam meteen hier kijken of er misschien meer nieuws is over Bob..., ik hoop in elk geval dat hij snel weer opknapt. Sterkte!
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Sietske schreef:
estelle schreef:Ja ik weet het maar liever 1x teveel dan 1x te weinig bij de DA.....

Met die hand zou ik ook maar even langs gaan , klinkt ook niet best!
Oh, mijn ouders zijn ook wel met hem naar de DA geweest hoor! Dat zou ik zelf ook absoluut doen!!!

Maar ik kom uit een familie met medici en zou dus nooit risico's nemen met dit soort dingen.

Bijtwonden in handen zijn gewoon link. Hoog infectiegevaar ivm hondenbeet en dan in zo'n kwetsbaar gebied.... als het fout gaat ben je nog niet klaar....
Inderdaad, mijn vader is eens gebeten door zijn hond in zijn hand. Leek op het eerste gezicht niet ernstig, maar enkele dagen later lag hij in het ziekenhuis wegens bloedvergiftiging. Kijk er mee uit!
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”