Neem die beet in je hand alsjeblieft serieus want het is wel je hand en je arm, nogal belangrijk dat dat werkt.
Bob trekt wel bij, die is gekneust en heeft een pak slaag gehad. Hou hem gewoon in de gaten en let op jezelf
Moderator: moderatorteam
Oh, mijn ouders zijn ook wel met hem naar de DA geweest hoor! Dat zou ik zelf ook absoluut doen!!!estelle schreef:Ja ik weet het maar liever 1x teveel dan 1x te weinig bij de DA.....
Met die hand zou ik ook maar even langs gaan , klinkt ook niet best!
Als je het niet vertrouwd en het "kruipt" voor je gevoel je arm in gewoon weer terug naar de huisarts hoor!!! Je kuur duurt nu al 4 van de 7 dagen en ik vind dat als er al sprake zou zijn van een ontsteking oid dit nu al veel beter zou moeten zijn.EvavT schreef:Het zal wel bijtrekken, die wond bij de nagel vindt ik wat minder![]()
Inderdaad geen risico nemen met al die pezen en zenuwen, dat zie ik nu wel.
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat je terugmoet als er geen duidelijke verbetering is of als je het idee krijgt dat het in je arm kruipt?EvavT schreef:Heeft ze niks van gezegd, terugkomen...

Hihi, maakt toch helemaal niet uit Inge.. roep maar hoor!Inge schreef:Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat je terugmoet als er geen duidelijke verbetering is of als je het idee krijgt dat het in je arm kruipt?EvavT schreef:Heeft ze niks van gezegd, terugkomen...
Oeps...zie nu pas dat je reageert op een vraag van Sietske......ik heb niks gezegd
Vooral onaardig doen, IngeInge schreef:Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat je terugmoet als er geen duidelijke verbetering is of als je het idee krijgt dat het in je arm kruipt?EvavT schreef:Heeft ze niks van gezegd, terugkomen...
Oeps...zie nu pas dat je reageert op een vraag van Sietske......ik heb niks gezegd
MARC_S schreef:Dan zou ik de volgende keer gewoon een ferme tik geven als ik jou wasEvavT schreef: Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.![]()
Kan je alleen wel vertellen dat als je dat bij mijn hond zou doen ze haar agressie direct op jou zou richten en je een flinke knauw in je arm of been kan verwachten. :N:
Heb je wel eens een vreemde herder of rotweiler een flinke tik gegeven? Of die instructeur? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zo iemand dat gaat verkondigen.

ja maar als je niet te horen krijgt wat je wil horen....MARC_S schreef:Het is toch al tientallen keren uitgelegd wat je dan het beste kan doen

ja.... en.......EvavT schreef:Heeft ze niks van gezegd, terugkomen...

Klopt helemaalmalinois schreef:nou inderdaad... maar je kunt wel 20 jaar prof. instructeur zijn wil niet zeggen dat je het dan goed doet.....
![]()
Je kunt ook 20 jaar achterlopen.....
Ik dacht het; jij schrijft het!Stang schreef:Dus ik denk dat jij iets beter moet lezen.
Nou, wat dacht je van mij?! Ik ben al die twee pagina's voor Eva aan het tikken!Inge schreef:Hahaha....vooral dat mij 3x laten vertellen wat ik doe...belachelijkMARC_S schreef:Ik geef het op. Als het ene moment emoticons weer erg belangrijk zijn en het andere moment wordt er geen raad gegeven terwijl er 10 pagina's adviezen staan, het volgende moment weet je prima wat te doen terwijl in een reactie eerder weer een dramatisch rillende Bob die bijna verscheurd was je helemaal radeloos maakt. Inge alles 3 keer laten herhalen om vervolgens vrij bijdehand en onaardig mensen te gaan vertellen dat ze niet lezen terwijl ze al 2 pagina's voor je aan het tikken zijn. Ik kan het niet meer volgen.![]()
Sterkte.![]()
![]()
Hoi Eva,EvavT schreef: Die emoticons was ook een reactie:
ik vond het erg flauw (van Scooby, Karen) als ik die gebruik dat ik ook dáárop een reactie krijg. Vandaar mijn reactie daar weer op....Pfffff
Huh?! Volgens mij is Inge nog nergens onaardig tegen jou geweest, hoor!?EvavT schreef:Vooral onaardig doen, IngeInge schreef:Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat je terugmoet als er geen duidelijke verbetering is of als je het idee krijgt dat het in je arm kruipt?EvavT schreef:Heeft ze niks van gezegd, terugkomen...
EvavT schreef:Als je terugleest zie je tips die weer teniet gedaan worden.
Nu zijn we er uit
Maar ga nu niet doen of alles steeds herhaald wordt
Het is ook teniet gedaan, aangevuld en verder veel dingen die je niet moet doen.
Het niveau daalt tot ongekende diepteScooby schreef:Ik dacht het; jij schrijft het!Stang schreef:Dus ik denk dat jij iets beter moet lezen.
Ja, ik hoorde ook nog dat aan de staart trekken de eerste actie zou moeten zijn, als dit niet lukt (gecoupeerd bijvoorbeeld) de achterpotenCleo schreef:Even gezien vanuit het oogpunt van de eigenaar van de grote hond die een klein hondje in zijn bek had.
In theorie zou mij dit ook kunnen overkomen en dankzij dit topic weet ik dat een jas erover heen gooien wellicht kan helpen.
Als de hond dan toch niet los laat zou ik ook proberen zijn kaken uit elkaar te krijgen om de veel kleinere zo veel mogelijk te sparen.
Wat moet je anders als de grote hond niet wil lossen?
Ik heb het even voor je gekopieerd:Scooby schreef:EvavT schreef:Als je terugleest zie je tips die weer teniet gedaan worden.
Nu zijn we er uit
Het is ook teniet gedaan, aangevuld en verder veel dingen die je niet moet doen.Vind je het erg als ik van dit bovenstaande stukje tekst niets snap?!
--------Dat gaat niet als het een kleine en een grote hond betreft.EvavT schreef:Ik heb het even voor je gekopieerd:Scooby schreef:EvavT schreef:Als je terugleest zie je tips die weer teniet gedaan worden.
Nu zijn we er uit
Het is ook teniet gedaan, aangevuld en verder veel dingen die je niet moet doen.Vind je het erg als ik van dit bovenstaande stukje tekst niets snap?!
Als het nog eens gebeurd: beide honden tegelijkertijd aan de achterpoten omhoog wegtrekken. Veilig voor je zelf en ook voor de honden.
ik ook nietScooby schreef:Sorry, maar met de beste wil van de wereld snap ik sit stukje hierboven nog niet...

Inderdaad, mijn vader is eens gebeten door zijn hond in zijn hand. Leek op het eerste gezicht niet ernstig, maar enkele dagen later lag hij in het ziekenhuis wegens bloedvergiftiging. Kijk er mee uit!Sietske schreef:Oh, mijn ouders zijn ook wel met hem naar de DA geweest hoor! Dat zou ik zelf ook absoluut doen!!!estelle schreef:Ja ik weet het maar liever 1x teveel dan 1x te weinig bij de DA.....
Met die hand zou ik ook maar even langs gaan , klinkt ook niet best!
Maar ik kom uit een familie met medici en zou dus nooit risico's nemen met dit soort dingen.
Bijtwonden in handen zijn gewoon link. Hoog infectiegevaar ivm hondenbeet en dan in zo'n kwetsbaar gebied.... als het fout gaat ben je nog niet klaar....