Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba wel zo goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

danja schreef:Ze zijn niet slecht, dat zeg ik niet, ze zijn alleen niet compleet.
AHV is een stuk goedkoper dan Duck en ook compleet :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Het is in iedergeval altijd beter als brok welke brok dan ook.
onzin, dat VIND jij maar wie zegt dat dat ook zo is....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Ik ga niet op andermans meningen af, maar kijk zelf ook in de ronte.
Van duck heb je allemaal verschillende soorten vlees. Dit geef ik ter afwisseling. Prins heb ik ook gegeven en daar heb je ook twee verschillende soorten in. Voor de rest krijgen ze nog vis, zo'n 1 of 2 keer per week.

:wink:
Duck is vreselijk duur en Prins ook in vergelijking met bijv. AHV...
en als ik dan moet kiezen vind ik AHV er een stuk natuurlijker uitzien dan die mooie in vorm geperste hamburgertjes van Duck en Prins... :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Met de complete voeding bedoel ik dat alles erin zit. Duck heeft compleet, maar ook rund, kip of pens etc. Dit vind ik voor de afwisseling goed.
:denken: :ok:
ja... en... AHV is ook compleet...

Afbeelding
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik betaal 1.90 voor Duck uitmuntend dus vind het wel meevallen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ik betaal 1.90 voor Duck uitmuntend dus vind het wel meevallen
per....???
ik betaalde 3,50 voor 1 pak en vind dat dus belachelijk duur als je ziet hoeveel je ervan moet geven al geef ik het maar 2 x per week.....
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:Ik betaal 1.90 voor Duck uitmuntend dus vind het wel meevallen
per....???
ik betaalde 3,50 voor 1 pak en vind dat dus belachelijk duur als je ziet hoeveel je ervan moet geven al geef ik het maar 2 x per week.....
Ik heb dan per kilo...en ik geef per 10 kilo 200 gram per dag en dat gaat prima, ik heb ook AHV gegeven, ze lustten het wel, maar zelfs een kilo is te weinig voor ze.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
per....???
Ik heb dan per kilo...en ik geef per 10 kilo 200 gram per dag en dat gaat prima, ik heb ook AHV gegeven, ze lustten het wel, maar zelfs een kilo is te weinig voor ze.
10 burgertjes in een pak van 100 gr. ja dus ook 1 kilo... 3,50 per kg dus... nou dat vond ik echt te....
AHV ziet er ook wat natuurlijker uit vind ik en is natuurlijk een stuk goedkoper... Ik geef 1 zak per hond per keer dus 500 gr. en dat is ruim voldoende hier...
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ligt eraan hoe zwaar je hond weegt he?die reu van mij weegt rond de 40 kilo, dan is 500 gram te weinig, zeker van AHV dan worden ze gewoon mager
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ligt eraan hoe zwaar je hond weegt he?die reu van mij weegt rond de 40 kilo, dan is 500 gram te weinig, zeker van AHV dan worden ze gewoon mager
ja bij mij weegt er 1 zo rond de 40 kg. die krijgt 500 gr. en heeft er ruim voldoende aan en diegene die zo'n 30 kg. wegen krijgen ook 500 gr. en hebben er ook genoeg aan. Er zit wel heel veel verschil in de energie en beweging die ze zelf nemen in het bos... dus dat moet je er natuurlijk wel bijhouden...
Ik geef het ook niet als hoofdvoer.. maar goed, dan nog is AHV goedkoper voor mij... zo'n 25 euro voor 15 kg.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Angel-eyes schreef:Ligt eraan hoe zwaar je hond weegt he?die reu van mij weegt rond de 40 kilo, dan is 500 gram te weinig, zeker van AHV dan worden ze gewoon mager
Ahhhhhhhhh, dat wil ik, dat wil ik. Dus maar AHV geven. Hmmm, maar Anneke zegt weer dat dat niet compleet is :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: Ahhhhhhhhh, dat wil ik, dat wil ik. Dus maar AHV geven. Hmmm, maar Anneke zegt weer dat dat niet compleet is :19:
Afbeelding

lees nou es even wat erop staat :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:Afbeelding

Nee hoor. Klopt niets van. Zegt onze voedingsgoeroe Anneke :pffff: :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

KIVO is ook compleet en een stuk goedkoper. :wink: Ik haal het rechtstreeks bij de maker voor 1 euro per kilo, Nika heeft aan iets meer dan 500 gram per dag genoeg, Marouck krijgt ongeveer een kilo. Het zit niet in dure verpakkingen maar is per kilo (of halve kilo als je dat wil) verpakt in plastic. Een doos is 12 kilo :wink: Bij afname van 60 kilo of meer wordt het nog goedkoper. De Kip-versie is compleet, de Kip-Pens is nagenoeg compleet, verder nog een vis-variant en een rundvleesvariant die niet compleet zijn.
Ik ben er dik tevreden over en mijn meiden likken hun bakken erbij leeg.
Van Rodi moet ik heel wat meer voeren en dat is stukken duurder en hoewel die hamburgers gemakkelijk zijn te verdelen, is nauwelijks nog te zien wat er in zit. :wink: Prins-vers heb ik niet geprobeerd, vindt het veel te duur. :wink: De Prins brokken zijn echter goed ontvangen hier :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Inge schreef:KIVO is ook compleet en een stuk goedkoper. :wink: Ik haal het rechtstreeks bij de maker voor 1 euro per kilo
Het is al eens eerder aan de orde geweest hoor, maar ik vind 1 euro per kilo wel heeeeeeeel erg weinig. Wat kan die "maker" dan in vredesnaam in z'n voer stoppen voor dat geld? Als ik 10 kilo nekken koop (die zitten ook niet in kleurige verpakkingen, maar ik krijg gewoon een doos met 10 kilo nekken), dan kosten die 90 eurocent per kilo. En nekken zijn wel ongeveer het goedkoopste wat je aan botten/vlees kunt krijgen :denken:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Wat er allemaal inzit? Geen idee...er staan daar een aantal gehaktmachines oid waar alles klein gemaakt wordt. Maar voor mij als "leek" ziet de voeding er prima uit, ruikt goed en de dames eten het graag. Ik ken ondertussen verschillende mensen die het al jaren voeren zonder problemen, inderdaad ook honden die beduidend opgeknapt zijn na het voeren van vers, KIVO in dit geval. Ook Nika's bezoeken aan de dierenarts zijn behoorlijk afgenomen sinds ze regelmatig vers krijgt, haar weerstand is flink toegenomen lijkt het.
Ik denk trouwens ook niet dat je de prijs die je betaalt voor 10 kilo kippennekken kunt vergelijken met de kiloprijs als je heel wat groter inkoopt. :wink: Personele kosten zijn natuurlijk minimaal want hij werkt alleen :wink: , het is een familiebedrijfje heb ik begrepen. KIVO wordt met name in de sledehondensport veel gevoerd geloof ik.
Dit staat op de site van KIVO
KIVO is een unieke samengestelde diepvriesmaaltijd met als voornaamste ingrediënt en belangrijkste bron van hoogwaardig eiwit: kip. Dit aangevuld met goed verteerbare groenten, granen, vetten, vitamines en mineralen. Wat ik zelf zie bij de honden is weinig ontlasting, en dat ze beduidend minder drinken in de weken dat ze vers krijgen. Naast periodes KIVO krijgen de meiden hier ook kippennekken, vuile pens als ik het kan krijgen en botten hoor. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Marion. schreef:
Inge schreef:KIVO is ook compleet en een stuk goedkoper. :wink: Ik haal het rechtstreeks bij de maker voor 1 euro per kilo
Het is al eens eerder aan de orde geweest hoor, maar ik vind 1 euro per kilo wel heeeeeeeel erg weinig. Wat kan die "maker" dan in vredesnaam in z'n voer stoppen voor dat geld? Als ik 10 kilo nekken koop (die zitten ook niet in kleurige verpakkingen, maar ik krijg gewoon een doos met 10 kilo nekken), dan kosten die 90 eurocent per kilo. En nekken zijn wel ongeveer het goedkoopste wat je aan botten/vlees kunt krijgen :denken:
Marion,als je uitgaat wat de inkopers betalen aan slachtafval ,ik lees op een ander forum iets van 10 eurocent per kilo :mrgreen: zijn misschien de andere merken gewoon te duur??
Kippennekken ,daar wordt kippengehakt van gemaakt ,die hebben dus nog hun waarde.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kip is de goedkoopste vleessoort die er is. En ik wil niet alleen maar kip, ik wil ook rundvlees, lams/schapenvlees, eend en dergelijke voor de afwisseling. Ook omdat ik begrepen heb dat de eiwitten van kip het minst van kwaliteit zijn in vergelijking met rund of lam, wild en dergelijke. Daarom zijn sommige merken ook duurder, omdat er ook rundvlees doorheen zit. Nou, ga maar eens een kilootje van het goedkoopste rundvlees halen, dat is heel erg duur.
Ik geef het de honden regelmatig extra erbij omdat ik anders vind dat ze te eenzijdig gevoed worden. Een lamsbottenmaaltijd lekker aanvullen met wat rundvlees geeft mij het gevoel dat ze dan weer wat extra's toegevoegd hebben gekregen wat in het voer niet zit. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Maar dat hebben ze dus ook Roelfien, alleen is dat geen complete voeding. :wink: En ook een variant met vis....ik vond het vreselijk stinken maar er werd driftig gelikt in die bakken toen het op was :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Rob*
Zeer actief

Roelfien schreef:Kip is de goedkoopste vleessoort die er is. En ik wil niet alleen maar kip, ik wil ook rundvlees, lams/schapenvlees, eend en dergelijke voor de afwisseling. Ook omdat ik begrepen heb dat de eiwitten van kip het minst van kwaliteit zijn in vergelijking met rund of lam, wild en dergelijke. Daarom zijn sommige merken ook duurder, omdat er ook rundvlees doorheen zit. Nou, ga maar eens een kilootje van het goedkoopste rundvlees halen, dat is heel erg duur.
Ik geef het de honden regelmatig extra erbij omdat ik anders vind dat ze te eenzijdig gevoed worden. Een lamsbottenmaaltijd lekker aanvullen met wat rundvlees geeft mij het gevoel dat ze dan weer wat extra's toegevoegd hebben gekregen wat in het voer niet zit. :wink:
Wat moet er dan minder zijn aan het eiwit van kip?De biologische waarde is evenhoog, als je het voor het eiwit wilt doen dan moet je eiere geven, die hebben een biowaarde van 100, of je gaat mengen met onderlinge eiwitten dan kun je zelfs een biowaarde van 150 krijgen.
Maar kip of rund heeft dezelfde biologische waarde.Wat roodvlees wel heeft is meer vitamines/mineralen, maar daar ging het denk ik niet over
Marion.

ien schreef:Marion,als je uitgaat wat de inkopers betalen aan slachtafval ,ik lees op een ander forum iets van 10 eurocent per kilo :mrgreen: zijn misschien de andere merken gewoon te duur??
Kippennekken ,daar wordt kippengehakt van gemaakt ,die hebben dus nog hun waarde.
Ja, dat is zo. Ik kan bij een oud-vriendje ook gratis karkassen krijgen, omdat hijzelf uitbeent. Maar werkelijk, er zit geen flubbertje vlees aan ongeveer. Volgens mij verkoopt hij ieder flubbertje vlees als poulet.

Tuurlijk. Als inkoper van honderden/duizenden kilo's zul je er wel een leuk prijsje voor hebben.
Maar ik weet 1 ding, dat ik het niet red om voor 1 euro per kilo mijn meiden te eten te geven :wink:
Roelfien
Zeer actief

Tja, misschien zit ik fout met die eiwitten, dat zoek ik nog even op.
Maar dat de voedingswaarde van kip veel lager is dan van rund, lam en wild is wel zo.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Roelfien schreef: Daarom zijn sommige merken ook duurder, omdat er ook rundvlees doorheen zit. Nou, ga maar eens een kilootje van het goedkoopste rundvlees halen, dat is heel erg duur.
roelfien..daaar zit niet het [rund]vlees in wat jij voor ogen hebt.
dat zijn ook afsnijsels.
Ik sta regelmatig bij het uitbenen van geiten en wat echt niet meer verkocht kan worden gaat naar verwerkingsbedrijf voor diervoeders.
Het is prima spul maar niet de mooie geiten,lams of runderlap :wink:

Ik was laatst op de grootste slachterij , wij werden naar de "kelder" gestuurd waar dus de trollies vol met slachtafval naar de wagens werden gereden voor verder gebruik.

Verder kan ik er niet over schrijven,want het mag niet wat wij daar deden :neenee:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Dat weet ik, Ineke, daarom krijgen ze hier ook ongeveer 1 keer in de week echt mooi spiervlees. :wink:
Maar in principe maakt het prijsverschil niet uit:
Of je een kipfilet en een runderlap met elkaar vergelijkt of de afsnijsels van kip of rundervlees, daar zit ook een aantal centen verschil tussen.
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Nee hoor. Klopt niets van. Zegt onze voedingsgoeroe Anneke
:denken:

Waar slaat dit nu weer op?????
Ik ben ook geen voedingsdeskundige.
En jullie kunnen toch ook lezen dat er bij AHV COMPLEET op staat. Dat is niet bij alle versvleesprodukten zo. AHV zal ook wel andere smaken hebben???
Ik kan het niet geven, want ik vind dat het dan telang in de koeling ligt.
Ik heb twee hondjes wegen ieder 6 kilo en eten beide maar 50 gram per dag. Is voor mij de schijfjes dus makkelijker. :pffff:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Ik haal 3 kilo Energique en betaal daar 9,65 voor.
Ga is uitrekenen wat honden brokken kosten. Oke je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt en dat is met versvlees idemdito.
:wink:

Groetjes Anneke :ok:
Afbeelding
Marion.

danja schreef:En jullie kunnen toch ook lezen dat er bij AHV COMPLEET op staat. Dat is niet bij alle versvleesprodukten zo. AHV zal ook wel andere smaken hebben???
Je snapt het echt niet. Ja, er staat compleet op het pakje. Ja, er zal wel 'geschikt voor menselijke consumptie' op het pakje staan. Ja, Energique doet aan goede pr door de keuringsdienst van waarde te laten filmen :wink:
Maar never nooit niet, kun jij zeggen dat je weet wat jij je hond voert. Dat weet ik ook niet als ik een frikandel speciaal verorber :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:Afbeelding

Nee hoor. Klopt niets van. Zegt onze voedingsgoeroe Anneke :pffff: :mrgreen:
oh jee... :N: helemaal fout.. ik geef het wel als complete voeding... :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Ik haal 3 kilo Energique en betaal daar 9,65 voor.
ik heb 15 kg AHV voor 25 euro.... dus jij betaald zo'n 3.21 per kg en ik zo'n 1,66 per kg.
Daarvan kan ik m'n honden dus al 2 x eten geven in vergelijking met wat jij betaald..en ze hebben al vrij veel nodig.......
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:
Nee hoor. Klopt niets van. Zegt onze voedingsgoeroe Anneke
:denken:

Waar slaat dit nu weer op?????
Ik ben ook geen voedingsdeskundige.
En jullie kunnen toch ook lezen dat er bij AHV COMPLEET op staat. Dat is niet bij alle versvleesprodukten zo. AHV zal ook wel andere smaken hebben???
omdat bij jou schijnbaar alleen de duurdere merken compleet waren...
even ter herinnering:
danja schreef:De complete merken zijn Rodi compleet, Energique, Carnibest en Duck compleet. De rest vind ik goed voor afwisseling.
Groetjes Anneke :wink: :ok:
Ik kan het niet geven, want ik vind dat het dan telang in de koeling ligt.
je hebt van die (meestal witte) dingen die heten vriezers.... :wink: ideaal
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”