AHV is een stuk goedkoper dan Duck en ook compleetdanja schreef:Ze zijn niet slecht, dat zeg ik niet, ze zijn alleen niet compleet.

Moderator: moderatorteam
AHV is een stuk goedkoper dan Duck en ook compleetdanja schreef:Ze zijn niet slecht, dat zeg ik niet, ze zijn alleen niet compleet.
onzin, dat VIND jij maar wie zegt dat dat ook zo is....danja schreef:Het is in iedergeval altijd beter als brok welke brok dan ook.
Duck is vreselijk duur en Prins ook in vergelijking met bijv. AHV...danja schreef:Ik ga niet op andermans meningen af, maar kijk zelf ook in de ronte.
Van duck heb je allemaal verschillende soorten vlees. Dit geef ik ter afwisseling. Prins heb ik ook gegeven en daar heb je ook twee verschillende soorten in. Voor de rest krijgen ze nog vis, zo'n 1 of 2 keer per week.
ja... en... AHV is ook compleet...danja schreef:Met de complete voeding bedoel ik dat alles erin zit. Duck heeft compleet, maar ook rund, kip of pens etc. Dit vind ik voor de afwisseling goed.
![]()
per....???Angel-eyes schreef:Ik betaal 1.90 voor Duck uitmuntend dus vind het wel meevallen
Ik heb dan per kilo...en ik geef per 10 kilo 200 gram per dag en dat gaat prima, ik heb ook AHV gegeven, ze lustten het wel, maar zelfs een kilo is te weinig voor ze.malinois schreef:per....???Angel-eyes schreef:Ik betaal 1.90 voor Duck uitmuntend dus vind het wel meevallen
ik betaalde 3,50 voor 1 pak en vind dat dus belachelijk duur als je ziet hoeveel je ervan moet geven al geef ik het maar 2 x per week.....
10 burgertjes in een pak van 100 gr. ja dus ook 1 kilo... 3,50 per kg dus... nou dat vond ik echt te....Angel-eyes schreef:Ik heb dan per kilo...en ik geef per 10 kilo 200 gram per dag en dat gaat prima, ik heb ook AHV gegeven, ze lustten het wel, maar zelfs een kilo is te weinig voor ze.malinois schreef:per....???Angel-eyes schreef:Ik betaal 1.90 voor Duck uitmuntend dus vind het wel meevallen
ik betaalde 3,50 voor 1 pak en vind dat dus belachelijk duur als je ziet hoeveel je ervan moet geven al geef ik het maar 2 x per week.....
ja bij mij weegt er 1 zo rond de 40 kg. die krijgt 500 gr. en heeft er ruim voldoende aan en diegene die zo'n 30 kg. wegen krijgen ook 500 gr. en hebben er ook genoeg aan. Er zit wel heel veel verschil in de energie en beweging die ze zelf nemen in het bos... dus dat moet je er natuurlijk wel bijhouden...Angel-eyes schreef:Ligt eraan hoe zwaar je hond weegt he?die reu van mij weegt rond de 40 kilo, dan is 500 gram te weinig, zeker van AHV dan worden ze gewoon mager
Marion. schreef: Ahhhhhhhhh, dat wil ik, dat wil ik. Dus maar AHV geven. Hmmm, maar Anneke zegt weer dat dat niet compleet is
Het is al eens eerder aan de orde geweest hoor, maar ik vind 1 euro per kilo wel heeeeeeeel erg weinig. Wat kan die "maker" dan in vredesnaam in z'n voer stoppen voor dat geld? Als ik 10 kilo nekken koop (die zitten ook niet in kleurige verpakkingen, maar ik krijg gewoon een doos met 10 kilo nekken), dan kosten die 90 eurocent per kilo. En nekken zijn wel ongeveer het goedkoopste wat je aan botten/vlees kunt krijgenInge schreef:KIVO is ook compleet en een stuk goedkoper.Ik haal het rechtstreeks bij de maker voor 1 euro per kilo
Marion,als je uitgaat wat de inkopers betalen aan slachtafval ,ik lees op een ander forum iets van 10 eurocent per kiloMarion. schreef:Het is al eens eerder aan de orde geweest hoor, maar ik vind 1 euro per kilo wel heeeeeeeel erg weinig. Wat kan die "maker" dan in vredesnaam in z'n voer stoppen voor dat geld? Als ik 10 kilo nekken koop (die zitten ook niet in kleurige verpakkingen, maar ik krijg gewoon een doos met 10 kilo nekken), dan kosten die 90 eurocent per kilo. En nekken zijn wel ongeveer het goedkoopste wat je aan botten/vlees kunt krijgenInge schreef:KIVO is ook compleet en een stuk goedkoper.Ik haal het rechtstreeks bij de maker voor 1 euro per kilo
Wat moet er dan minder zijn aan het eiwit van kip?De biologische waarde is evenhoog, als je het voor het eiwit wilt doen dan moet je eiere geven, die hebben een biowaarde van 100, of je gaat mengen met onderlinge eiwitten dan kun je zelfs een biowaarde van 150 krijgen.Roelfien schreef:Kip is de goedkoopste vleessoort die er is. En ik wil niet alleen maar kip, ik wil ook rundvlees, lams/schapenvlees, eend en dergelijke voor de afwisseling. Ook omdat ik begrepen heb dat de eiwitten van kip het minst van kwaliteit zijn in vergelijking met rund of lam, wild en dergelijke. Daarom zijn sommige merken ook duurder, omdat er ook rundvlees doorheen zit. Nou, ga maar eens een kilootje van het goedkoopste rundvlees halen, dat is heel erg duur.
Ik geef het de honden regelmatig extra erbij omdat ik anders vind dat ze te eenzijdig gevoed worden. Een lamsbottenmaaltijd lekker aanvullen met wat rundvlees geeft mij het gevoel dat ze dan weer wat extra's toegevoegd hebben gekregen wat in het voer niet zit.
Ja, dat is zo. Ik kan bij een oud-vriendje ook gratis karkassen krijgen, omdat hijzelf uitbeent. Maar werkelijk, er zit geen flubbertje vlees aan ongeveer. Volgens mij verkoopt hij ieder flubbertje vlees als poulet.ien schreef:Marion,als je uitgaat wat de inkopers betalen aan slachtafval ,ik lees op een ander forum iets van 10 eurocent per kilozijn misschien de andere merken gewoon te duur??
Kippennekken ,daar wordt kippengehakt van gemaakt ,die hebben dus nog hun waarde.
roelfien..daaar zit niet het [rund]vlees in wat jij voor ogen hebt.Roelfien schreef: Daarom zijn sommige merken ook duurder, omdat er ook rundvlees doorheen zit. Nou, ga maar eens een kilootje van het goedkoopste rundvlees halen, dat is heel erg duur.
Nee hoor. Klopt niets van. Zegt onze voedingsgoeroe Anneke
Je snapt het echt niet. Ja, er staat compleet op het pakje. Ja, er zal wel 'geschikt voor menselijke consumptie' op het pakje staan. Ja, Energique doet aan goede pr door de keuringsdienst van waarde te laten filmendanja schreef:En jullie kunnen toch ook lezen dat er bij AHV COMPLEET op staat. Dat is niet bij alle versvleesprodukten zo. AHV zal ook wel andere smaken hebben???
oh jee... :N: helemaal fout.. ik geef het wel als complete voeding...Marion. schreef:Nee hoor. Klopt niets van. Zegt onze voedingsgoeroe Annekemalinois schreef:
lees nou es even wat erop staat![]()
ik heb 15 kg AHV voor 25 euro.... dus jij betaald zo'n 3.21 per kg en ik zo'n 1,66 per kg.danja schreef:Ik haal 3 kilo Energique en betaal daar 9,65 voor.
omdat bij jou schijnbaar alleen de duurdere merken compleet waren...danja schreef:Nee hoor. Klopt niets van. Zegt onze voedingsgoeroe Anneke![]()
Waar slaat dit nu weer op?????
Ik ben ook geen voedingsdeskundige.
En jullie kunnen toch ook lezen dat er bij AHV COMPLEET op staat. Dat is niet bij alle versvleesprodukten zo. AHV zal ook wel andere smaken hebben???
danja schreef:De complete merken zijn Rodi compleet, Energique, Carnibest en Duck compleet. De rest vind ik goed voor afwisseling.
Groetjes Anneke![]()
je hebt van die (meestal witte) dingen die heten vriezers....Ik kan het niet geven, want ik vind dat het dan telang in de koeling ligt.