Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor alles de eerste keer,jammer genoeg

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Voor alles de eerste keer,jammer genoeg

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

kzag mevrouw al aankomen en Luka zijn houding : leuk hondje spelen !
Maar al van ver, zelfs mijn dochter zag het, had die hond een dreigende houding, hij was twee keer zo groot, leek op een windhond, kleiner dan.
Kwam ze dichterbij, en alles is die houding zag erop dat hij ging uithalen. (ken nu bijna niks van honden, maar dit kon ik wel aflezen).
Zijn bewegingen vertraagden zoals vertraagd beeld in een film. (is dat een soort waarschuwing ??) en vals kijken (of was dat men verbeelding).
Heb Luka maar wijselijk naast me laten zitten.
Slaan een praatje, ik zorg dat Luka blijft naast me zitten,maar ondertussen laat ze haar hond dichterbij komen.
En haalt natuurlijk uit naar Luka, en die Luka doodbraaf anders, grommen zeg en sneren naar die hond.
Ik zeg mevrouw, hou uw hond maar dichterbij U.
En altijd hetzelfde liedje : maar die bijt niet hoor, en dan even daarvoor vertellen dat hij de vorige dag was losgeraakt en een hond had aangevallen.
Tja :denken:
Normaal ga ik zulke situaties mooi uit de weg, maar ik kon geen andere kant op.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

vervelend zulke situaties! mensen die hun eigen hond niet goed kunnen of willen inschatten probeer ik ook zo veel mogelijk te vermeiden!
hier bij arco is het de omgekeerde wereld, als iemand hem te dicht naders, en ik voel dat hij heel gespannen wordt ( dan groeit hij letterlijk 10 cm) dan zeg ik tegen de persoon dat het geen vriendelijke hond is, en of ze er beter een eind van wegblijven. dan moet je dikwijls die gezichten zien....puur ongeloof, commentaar dat hij toch andere honden gewoon is omdat bolleke er dan bij is.
maar er is een groot verschil tussen vreemde honden en ons bolleke, maar leg dat maar eens uit!
heb dan de indruk dat ze denken dat ik arco niet wil laten kennismaken met hun hond! maar uit ervaring weet ik dat hij niet te vertrouwen is, zeker als het grote zwarte reuen zijn ( die heeft vast wat te veel in de spiegel gekeken)
en wat is dan beter......afstand houden of een rusie opzoeken!!!
groetjes rosie
wertyu

Ongelezen bericht door wertyu »

Gelukkig is het goed afgelopen.
Heeft die vrouw haar hond uiteindelijk aangelijnd?
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

wertyu schreef:Gelukkig is het goed afgelopen.
Heeft die vrouw haar hond uiteindelijk aangelijnd?
Hij was aangelijnd, maar ze kon of wilde hem niet bij de'r houden.
En met Luka achteruit gaan vind ik ook niet verstandig, voor Luka dan.
Hij zat naast me, of ik probeerde dat toch, maar de andere dame
kwam steeds maar dichter met haar oprollijn.
Waar ik vooral over verbaasd was dat Luka van zich afbeet, dat heeft ie nog nooit gedaan.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”