Dingo schreef:waarom heb je besloten de hond met 8 maanden op te sluiten?
Op sluiten ? Daar kunnen de meningen over verschillen denk ik, maar Gizmo hebben we aan de bench laten wennen om hem te beschermen tegen mijn 'niet' opgevoede kinderen.
Gizmo begon steeds vaker aan het speelgoed van de kinderen, vooral barbies en andere zachte plastieke dingen te knagen. Vooral het tussen de middag gedeelte was het erg moeilijk, je hebt dan maar korte tijd thuis voor te eten en dan moeten ze alweer weg.
Even spelen hoort daar dan ook nog ff snel bij, met als gevolg dat het speelgoed niet helemaal goed werd opgeruimd.
Gizmo knaagde dan met natuurlijk gevaar voor hem.
Dus dat was eigenlijk de grootste reden.
Het is soms best een heftige combinatie kind en hond
Verder is/was Gizmo een echte wegloper en dat heeft mij van de zomer echt hartaanvallen bezorgd.
De kids vergaten soms met poort ( 7, 5 en 4 jr) te sluiten en daar ging Gizmo weer. Soms lag hij gewoon startklaar achter de deur.
Met een heleboel gevaar want meneer ging rustig op een hele drukke kruising wandelen. :N:
Dus toen was de bench soms ook een fijne uitkomst.
Maar zoals ik al eerder schreef merk ik bij Gizmo een verandering.
hij wordt rustiger, minder gefixeerd op weglopen en gaat zich beter gedragen

Steeds vaker blijft het deurtje van de bench openstaan als ik f weg ben de kids naar school brengen.
Dus het wordt gewoon steeds leuker weer.
Alhoewel ik het toch ook wel fijn zal gaan vinden als hij eens met wandelen om zich heem keek ipv met alleen zijn neus in het gras, hij let dan echt niet op en is al eens gewoon tegen een lantaarnpaal gelopen
Oké, lang verhaal, maar misschien is het je duidelijk dat ik persoonlijk vind dat ik op dat moment alleen maar die beslissing kon nemen.
Door Gizmo aan de bench te wennen.