Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samen in de bench ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mamvan4
geregistreerd lid

Samen in de bench ?

Ongelezen bericht door mamvan4 »

Hallo,

nou straks is het zover en gaan we onze nieuwe pup halen.
Ben benieuwd hoe onze andere hond Gizmo (van net 1 jaar) gaat reageren.

De 1e nachten komt Kwando (de pup) zeker naast ons bed te staan.
Maar het is de bedoeling dat hij straks ook beneden in de bench komt.
Nu hebben wij een hele grote bench, terwijl Gizmo een kruising is van maltees/yorkshire terrier, dus klein. Hij heeft ruimte zat :)

Kwando is ook een kruising van maltees/Laso apsho en iets tibetaans, dus ook klein.
Als ze goed aan elkaar gewend zijn, zouden ze dan samen in die grote bench kunnen of is het toch beter voor elk een eigen bench te hebben ?De bench wordt alleen gebruikt voor de nacht en als we weg zijn.
Verder loopt Gizmo de hele dag gewoon los natuurlijk.

Er komen vast nog meer vraagjes.
Het is voor het eerst dat we dus 2 honden hebben.
Mama van 4 kids, 2 hondbabies, een eigenwijze kater en 2 fretten
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zou er niet voor kiezen ze allebei in een bench te zetten. Stel dat er een gevecht uitbreekt, ze kunnen niet weg van elkaar.
Dus of de bench alleen gebruiken voor je pup, of een tweede bench erbij. Of geen bench... :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zou ze nooit samen in 1 bench doen, als de een rust wil (vooral de oudere) krijgt hij die zeker niet met een pup erbij... die blijft doorgaan tot ie er bij neervalt waarschijnlijk....
Dan zet je ze desnoods tegen elkaar aan de benches dan kunnen ze elkaar wel zien....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Niet samen in de bench. In een eigen bench kan de pup tot rust komen. Pups moeten nog veel kunnen slapen. Ook de oudere hond zal de speelse pup niet altijd op prijs stellen en misschien de pup van zich afbijten. De pup kan dan nergens heen en heel angstig worden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zou ze zeker niet samen in de bench zetten de redenen daarom zijn al genoemd.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Lekker zonder bench. Kunnen ze een eigen plekkie vinden in huis, en naar elkaar toe gaan als daar behoefte naar is :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
mamvan4
geregistreerd lid

Ja, zonder bench zou ideaal zijn natuurlijk.
Maar we hebben hier 4 kinderen van 2 tot en met 7 jaar.
En er ligt dus vaak zat overal speelgoed.
Gizmo heeft in heel wat vreemde kleurtjes in zijn ontlasting gehad :19:
En verder hier dan verdrietige kindertjes.
Vooral tussen de middag als de kinderen heel even thuis zijn voor ene boterham en ze weer weg moeten naar school is het vaak even hectisch en wordt er wat vergeten met opruimen.
Tja, en dat is kaasie als ik dan weg ben de kids wegbrengen.

Vandaar dat Gizmo aan een bench gewend is en het steeds prettigere gaat vinden, hij gaat er steeds vaker uit zichzelf lekker in liggen.

Maar goed, jullie argumenten zijn me duidelijk, niet met zijn 2e in een grote bench.
Ik denk dat het dan 2 wat kleinere benchen gaan worden om problemen te voorkomen.

Bedankt voor jullie reacties.
Voor wie nieusgierig is naar onze Kwando : <a href="http://pg.photos.yahoo.com/ph/moakse/my_photos">
http://pg.photos.yahoo.com/ph/moakse/my_photos</a>
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mamvan4 schreef:Vandaar dat Gizmo aan een bench gewend is en het steeds prettigere gaat vinden, hij gaat er steeds vaker uit zichzelf lekker in liggen.
Dit snap ik niet helemaal..Je hebt je hondje toch niet vanaf dag 1 opgesloten in de bench? Een bench moet je echt intrainen..een pup moet er eerst met plezier en vrijwillig in gaan liggen voordat je uberhaupt een deurtje aanraakt. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mamvan4
geregistreerd lid

Eline* schreef:
mamvan4 schreef:Vandaar dat Gizmo aan een bench gewend is en het steeds prettigere gaat vinden, hij gaat er steeds vaker uit zichzelf lekker in liggen.
Dit snap ik niet helemaal..Je hebt je hondje toch niet vanaf dag 1 opgesloten in de bench? Een bench moet je echt intrainen..een pup moet er eerst met plezier en vrijwillig in gaan liggen voordat je uberhaupt een deurtje aanraakt. :19:
Gizmo(is dus mijn hond van 1 jr en niet de nieuwe pup) is er ook aan gewend op een rustige manier.
Hij heeft het ook nooit ververvelend gevonden, maar ging er nooit inliggen als wij thuis waren.
De bench staat in de huiskamer met het deurtje gewoon open en sinds kort gaat hij er dus uit zichzelf in slapen ook al zijn wij thuis en kan hij overal liggen waar hij wil.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Blijkbaar heeft je hond de bench dan toch nooit als prettige plek gezien en dus ben ik zo vrij te concluderen dat er in de training iets toch niet helemaal goed verlopen is. Wees daarop attent met je nieuwe pup, want het zal niet de eerste pup zijn die door ene bench bang is geworden alleen te blijven. Een bench kan een goed hulpmiddel zijn als je er echt tijd in steekt hem goed te gebruiken. Als wegzethok is de kans echter ook aanwezig dat je een puppy trauma's cadeau geeft.
Je oudere hond heeft er zo te lezen niet iets aan over gehouden behalve dat de bench geen prettige plek is geweest, maar realiseer je dat dat voor een pup anders kan uitpakken. :wink: Kalm, maar dan ook ehct kalm aan dus!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
mamvan4
geregistreerd lid

Eline* schreef:Blijkbaar heeft je hond de bench dan toch nooit als prettige plek gezien en dus ben ik zo vrij te concluderen dat er in de training iets toch niet helemaal goed verlopen is. Wees daarop attent met je nieuwe pup, want het zal niet de eerste pup zijn die door ene bench bang is geworden alleen te blijven. Een bench kan een goed hulpmiddel zijn als je er echt tijd in steekt hem goed te gebruiken. Als wegzethok is de kans echter ook aanwezig dat je een puppy trauma's cadeau geeft.
Je oudere hond heeft er zo te lezen niet iets aan over gehouden behalve dat de bench geen prettige plek is geweest, maar realiseer je dat dat voor een pup anders kan uitpakken. :wink: Kalm, maar dan ook ehct kalm aan dus!
Volgens ben ik niet duidelijk met wat ik schrijf.
Gizmo sliep gewoon heel vaak bij ons op de schoot of op zijn kussen. En had daarom geen echte behoefte aan zijn eigen plek in de bench. De bench is er ook pas gekomen toen hij een maand of 8 was. Dus hij slaapt er eigenlijk nog maar 4 mnd in en dan alleen 's nachts en als ik 10 minuten weg ben naar school met het deurtje dicht. En alles gaat heel rustig en heel kalm.
Hij voelt zich er nu hele erg op zijn gemak in, maa net als alles moest dat gewoon even wennen natuurlijk.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mamvan4 schreef: Volgens ben ik niet duidelijk met wat ik schrijf.
Gizmo sliep gewoon heel vaak bij ons op de schoot of op zijn kussen. En had daarom geen echte behoefte aan zijn eigen plek in de bench. De bench is er ook pas gekomen toen hij een maand of 8 was. Dus hij slaapt er eigenlijk nog maar 4 mnd in en dan alleen 's nachts en als ik 10 minuten weg ben naar school met het deurtje dicht. En alles gaat heel rustig en heel kalm.
Hij voelt zich er nu hele erg op zijn gemak in, maa net als alles moest dat gewoon even wennen natuurlijk.
Okee, dat is inderdaad wat duidelijker. :wink: Is je hond rond de 8 maanden gaan slopen? Dikke kans dat hij dan binnenkort gewoon weer loskan. Vaak zie je rond de 7 a 8 maanden een terugval in gedrag en kunnen brave honden ineens weer wat gaan rommelen bv tijdens het alleen zijn. Veelal is dat ook gewoon van voorbijgaande aard en kan de hond een paar maanden later weer gewoon vrij in huis.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

waarom heb je besloten de hond met 8 maanden op te sluiten?
AfbeeldingAfbeelding
mamvan4
geregistreerd lid

Dingo schreef:waarom heb je besloten de hond met 8 maanden op te sluiten?
Op sluiten ? Daar kunnen de meningen over verschillen denk ik, maar Gizmo hebben we aan de bench laten wennen om hem te beschermen tegen mijn 'niet' opgevoede kinderen.
Gizmo begon steeds vaker aan het speelgoed van de kinderen, vooral barbies en andere zachte plastieke dingen te knagen. Vooral het tussen de middag gedeelte was het erg moeilijk, je hebt dan maar korte tijd thuis voor te eten en dan moeten ze alweer weg.
Even spelen hoort daar dan ook nog ff snel bij, met als gevolg dat het speelgoed niet helemaal goed werd opgeruimd.
Gizmo knaagde dan met natuurlijk gevaar voor hem.
Dus dat was eigenlijk de grootste reden.
Het is soms best een heftige combinatie kind en hond :smile:

Verder is/was Gizmo een echte wegloper en dat heeft mij van de zomer echt hartaanvallen bezorgd.
De kids vergaten soms met poort ( 7, 5 en 4 jr) te sluiten en daar ging Gizmo weer. Soms lag hij gewoon startklaar achter de deur.
Met een heleboel gevaar want meneer ging rustig op een hele drukke kruising wandelen. :N:

Dus toen was de bench soms ook een fijne uitkomst.
Maar zoals ik al eerder schreef merk ik bij Gizmo een verandering.
hij wordt rustiger, minder gefixeerd op weglopen en gaat zich beter gedragen :smile: Steeds vaker blijft het deurtje van de bench openstaan als ik f weg ben de kids naar school brengen.
Dus het wordt gewoon steeds leuker weer.
Alhoewel ik het toch ook wel fijn zal gaan vinden als hij eens met wandelen om zich heem keek ipv met alleen zijn neus in het gras, hij let dan echt niet op en is al eens gewoon tegen een lantaarnpaal gelopen :smile:

Oké, lang verhaal, maar misschien is het je duidelijk dat ik persoonlijk vind dat ik op dat moment alleen maar die beslissing kon nemen.
Door Gizmo aan de bench te wennen.
mamvan4
geregistreerd lid

Eline* schreef:Okee, dat is inderdaad wat duidelijker. :wink: Is je hond rond de 8 maanden gaan slopen? Dikke kans dat hij dan binnenkort gewoon weer loskan. Vaak zie je rond de 7 a 8 maanden een terugval in gedrag en kunnen brave honden ineens weer wat gaan rommelen bv tijdens het alleen zijn. Veelal is dat ook gewoon van voorbijgaande aard en kan de hond een paar maanden later weer gewoon vrij in huis.
Gizmo was een maand of 7 dat hij begon met dingen stukbijten, en dan het liefst alles van zacht plastiek zoals barbies en dergelijke.
En ik ga er eigenlijk ook vanuit dat hij straks gewoon weer los kan.
Zoals ik al eerder schreef merk ik veel verandering bij Gizmo.
Dus ik vermoed dat we de puberteit door zijn :smile:
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Samen in de bench ?

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Met een bench (voor een pup) is niets mis hoor,

Kleine kinderen worden ook in een box gestopt als je even je handen vrij wilt hebben.

En dat noemen we toch ook geen kindermishandeling?

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Dingo
Zeer actief

Re: Samen in de bench ?

Nellalisa schreef:

Kleine kinderen worden ook in een box gestopt als je even je handen vrij wilt hebben.

Nellalisa.
een hond is geen kind, dat vooropgesteld :wink:

Als jij vind dat er met een bench niets mis is, vind ik prima. Ik heb mijn honden nooit opgesloten om mijn handen vrij te hebben, ik wist van te voren waar ik aan begon :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dingo schreef:
Nellalisa schreef:

Nellalisa.

Als jij vind dat er met een bench niets mis is, vind ik prima. Ik heb mijn honden nooit opgesloten om mijn handen vrij te hebben, ik wist van te voren waar ik aan begon :wink:
Of je nu een bench of een box gebruikt het komt allebij op het zelfde neer, het is erg handig.

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Dingo
Zeer actief

Nellalisa schreef:
Dingo schreef:
Nellalisa schreef:

Nellalisa.

Of je nu een bench of een box gebruikt het komt allebij op het zelfde neer, het is erg handig.

Nellalisa.
precies, en word dus té makkelijk aangeschaft, voor de verkeerde reden :wink:
Ik laat mijn hond liever lekker door het huis lopen, dan dat ik voor mijn eigen gemak hem opsluit :wink: Dan had je geen hond moeten aanschaffen :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nellalisa schreef:
Dingo schreef:
Nellalisa schreef:

Nellalisa.

Nellalisa.
Dat is wel erg kort door de bocht, dan kun je ook zeggen: had je geen kinderen moeten nemen.
Nellalisa. :mrgreen:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

zoals ik al zei, een hond is geen kind en een kind is geen hond :wink: dus het excuus van handig vind ik nogal zwakjes om te gebruiken om je hond op te sluiten :wink: Maar goed, als jij dat een goede reden vind, zou ik zeggen, ga je gang. Ik voel me prettiger bij het feit dat mijn hond gewoon lekker hond kan zijn, zonder zich te moeten laten opsluiten omdat ik dat handig vind :roll:
AfbeeldingAfbeelding
mamvan4
geregistreerd lid

Nou, het was niet de bedoeling een discussie op te rakelen over gebruik van de bench. Ik ga ervan uit dat iedereen hier op het forum het beste met zijn honden voor heeft.
Ik ben er nog niet uit hoe ik het verder ga doen, maar in ieder geval dus niet samen in de bench.
En misschien kan Gizmo er eerdaags wel helemaal uit en blijkt Kwando geen bijter te zijn, alhoewel ik dat betwijfel :smile:
Heb al flink kennis gemaakt met dat superscherpe puppiegebitje... :pffff:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mamvan4 schreef:Heb al flink kennis gemaakt met dat superscherpe puppiegebitje... :pffff:
Da's geloof ik wel een kenmerk van puppen hoor. Hun scherpe tandjes. Betekent nog steeds niet dat ze het hele huis kapot gaan knagen :wink:
Bully-lover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bully-lover »

Dingo schreef:zoals ik al zei, een hond is geen kind en een kind is geen hond :wink: dus het excuus van handig vind ik nogal zwakjes om te gebruiken om je hond op te sluiten :wink: Maar goed, als jij dat een goede reden vind, zou ik zeggen, ga je gang. Ik voel me prettiger bij het feit dat mijn hond gewoon lekker hond kan zijn, zonder zich te moeten laten opsluiten omdat ik dat handig vind :roll:
Dus als men een bench gebruikt kan de hond geen hond meer zijn... :denken:
Ik heb hier 2 honden, de eerste zonder bench.
Al waren we 5 min. van huis, was er wel een tafelpoot aangevreten, speaker snoer enz enz
Terwijl er veel speeltjes aanwezig waren.
Bij de tweede hebben we een vari-kennel aangschaft, en als we er niet waren ging hij daarin met zijn speeltjes.
Het is een veilige plek voor hem, er kan niks met hem gebeuren, en niet met de meubels e.d.
Toen ontdekte mijn eerste hond ook deze heerlijke slaapplek, en heeft zij ook een bench waar ze in slaapt.
De benches staan nu gewoon altijd open, en als de honden er behoefte aan hebben trekken ze zich erin terug.
Ze vinden het heerlijk.
Groetjes Marijke en Bull Terroristen Chelsea en Roman...
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

mamvan4 schreef:Gizmo was een maand of 7 dat hij begon met dingen stukbijten, en dan het liefst alles van zacht plastiek zoals barbies en dergelijke.
Dan waren de kiezen aan het doorkomen, is over als ze zo'n beetje tien maanden zijn. Het verschilt bovendien per hond, Thijs heeft gesloopt en Bram absoluut niet. Je kunt eventueel van die pilletjes, op homeopatische basis, voor babies overwegen.

Thijs is nooit in zo'n kooi gegaan, gewoon de rotzooi opruimen en accepteren dat het erbij hoort leek ons beter.
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

Bully-lover schreef:
Dingo schreef:zoals ik al zei, een hond is geen kind en een kind is geen hond :wink: dus het excuus van handig vind ik nogal zwakjes om te gebruiken om je hond op te sluiten :wink: Maar goed, als jij dat een goede reden vind, zou ik zeggen, ga je gang. Ik voel me prettiger bij het feit dat mijn hond gewoon lekker hond kan zijn, zonder zich te moeten laten opsluiten omdat ik dat handig vind :roll:
Al waren we 5 min. van huis, was er wel een tafelpoot aangevreten, speaker snoer enz enz
Bij de tweede hebben we een vari-kennel aangschaft, en als we er niet waren ging hij daarin met zijn speeltjes.
Het is een veilige plek voor hem, er kan niks met hem gebeuren, en niet met de meubels e.d.
Toen ontdekte mijn eerste hond ook deze heerlijke slaapplek, en heeft zij ook een bench waar ze in slaapt.
De benches staan nu gewoon altijd open, en als de honden er behoefte aan hebben trekken ze zich erin terug.
Ze vinden het heerlijk.
Dat de hond mijn meubels kapot heeft gebeten, heb ik op de koop toe genomen, een hond is namenlijk een dier. En inderdaad, en hond is geen hond meer, als hij voor het gemak van de eigenaar in een kooi word gestopt. Dan noem ik het een gebruiksvoorwerp :wink:
Mijn hond mag gaan en staan waar hij wil in huis. Rotzooi geen probleem.
En nog even over veilige plek: Er zijn zat meldingen dat honden met hun kaak/tanden vast zaten in een bench, en door hun baasje/dierenarts bevrijd moesten worden. Je zal maar 5 uurtjes als hond in een kooi moeten zitten, en dan ook nog vast met je kaak in de tralies....Nee, dan maar lekker een kapotte tafelpoot :wink:
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Martijn schreef::roll:

Ik denk dat ik ook maar kippengaas over mijn bed span.
Lijkt me zo veilig en rustig!

KOTS.
Honden en mensen kon je niet met elkaar vergelijken toch?
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:Je zal maar 5 uurtjes als hond in een kooi moeten zitten, en dan ook nog vast met je kaak in de tralies....
daarom heb ik ook varikennels.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Martijn schreef:
tbeast schreef:
Martijn schreef::roll:

Ik denk dat ik ook maar kippengaas over mijn bed span.
Lijkt me zo veilig en rustig!

KOTS.
Honden en mensen kon je niet met elkaar vergelijken toch?
Oh, nu ineens niet? Dat is wel heel makkelijk he?
Nee hoor, heb ik niet gezegd. Dat advies werd eerder gegeven, om daarna dus doodleuk wel de vergelijking te maken.
AfbeeldingAfbeelding
Bully-lover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bully-lover »

Dingo schreef:
Bully-lover schreef:
Ze vinden het heerlijk.
Dat de hond mijn meubels kapot heeft gebeten, heb ik op de koop toe genomen, een hond is namenlijk een dier. En inderdaad, en hond is geen hond meer, als hij voor het gemak van de eigenaar in een kooi word gestopt. Dan noem ik het een gebruiksvoorwerp :wink:
Mijn hond mag gaan en staan waar hij wil in huis. Rotzooi geen probleem.
En nog even over veilige plek: Er zijn zat meldingen dat honden met hun kaak/tanden vast zaten in een bench, en door hun baasje/dierenarts bevrijd moesten worden. Je zal maar 5 uurtjes als hond in een kooi moeten zitten, en dan ook nog vast met je kaak in de tralies....Nee, dan maar lekker een kapotte tafelpoot :wink:
Nee houtsplinters in de maag, dat is lekker.
Groetjes Marijke en Bull Terroristen Chelsea en Roman...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”