Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond op tafel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

wertyu

hond op tafel

Ongelezen bericht door wertyu »

Bij mijn buurvrouw ligt het hondje vaak op tafel als ze de krant leest
Zij zit dan op de stoel erbij
Hij vindt het heerlijk en gaat slapen

Dit is toch helemaal niet goed voor de rangorde?
Of moet dat kunnen...
wat is jullie mening

Het hondje is erg zeker van zichzelf
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach hier liggen ze ook wel eens op tafel, heb ook geen bak beesten, wanneer je een 'rangorde"probleem hebt met je hond is het niet zo wijs misschien, zo niet? ieder zijn eigen manier...
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mijn hond past niet op tafel........, rangorde is iets waar je je pas mee bezig gaat houden als je hond er problemen mee heeft.
Met die rangorde. Ik zou er persoonlijk niets voor voelen mijn hond op tafel te hebben liggen. Dat heeft niets met rangorde te maken, alswel dat ik dat niet 'fris' vind.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Met rangorde heeft het niets te maken.

Maar het is iets waar ik persoonlijk niet tegen kan. Bij een vriendin slaapt de shi-tzu (van de moeder, en nog een hondje dat niet al te proper is) gewoon tussen de boterhammen en chocopotten op tafel. Sorry, maar daar eet ik dus niet.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als die mevrouw dat leuk vindt, dan zij het zo.
het zal wel een verwend schoothondje zijn, dan is die rangorde niet zo belangrijk, zo'n hondje kan fysiek toch niet uit de hand lopen.
daarenboven ik heb een hekel aan al die lulkoek over rangorde. Rangorde wordt bepaald door het initiatief dat het baasje neemt, en door niets anders.
wertyu

Ongelezen bericht door wertyu »

~Tine~ schreef:Met rangorde heeft het niets te maken.

Maar het is iets waar ik persoonlijk niet tegen kan. Bij een vriendin slaapt de shi-tzu (van de moeder, en nog een hondje dat niet al te proper is) gewoon tussen de boterhammen en chocopotten op tafel. Sorry, maar daar eet ik dus niet.
Wat zullen die een goede bacterieele afweer hebben :jank: :jank: :jank:

Nee dat hoeft voor mij ook niet :neenee: :19:
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Hier geen hond op tafel, niet echt een fris idee.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als de rangorde duidelijk is maakt het echt niet zoveel uit of de hond bovenin de boekenkast zit of op de grond.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

nee, ik zie nu niet direct bolleke tussen de boterhammen liggen, der zou ook niet veel van overblijven denk ik!
ik zou het niet echt bevorderlijk voor mijn eetlust vinden. :neenee:
en arco pasr al helemaal niet op tafel :mrgreen:
nu ja, ieder zijn opvatting natuurlijk :wink:
groetjes rosie
yamie
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:als die mevrouw dat leuk vindt, dan zij het zo.
het zal wel een verwend schoothondje zijn, dan is die rangorde niet zo belangrijk, zo'n hondje kan fysiek toch niet uit de hand lopen.
daarenboven ik heb een hekel aan al die lulkoek over rangorde. Rangorde wordt bepaald door het initiatief dat het baasje neemt, en door niets anders.
mijn hemel , wat generaliserend.... mijn hondjes zijn ook verwende schoothondjes omdat ze wel eens op tafel liggen? en kan niet fysiek uit de hand lopen? waar haal je dat vandaan? zijn toch genoeg kleine hondjes die een huishouden terroriseren.....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ach, ze doen het niet veel, maar als ze zo nodig op tafel willen neuzen, dan gaan ze hun gang maar.

behalve als er eten op ligt. want dat gaat dan onherroepelijk op. en daar heb ik geen zin in. :mrgreen:
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

linlin schreef:ach, ze doen het niet veel, maar als ze zo nodig op tafel willen neuzen, dan gaan ze hun gang maar.

behalve als er eten op ligt. want dat gaat dan onherroepelijk op. en daar heb ik geen zin in. :mrgreen:
Ja, zo denk ik er ook over hoor! :smile: :smile: :smile:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik zie het zo voor me, Luka hef je kont es op, je zit op de chocopot,
blijf met je poot van mijn boterham, hihi :mrgreen:
Gelukkig is ie poedel, geen haar in de boter dus :pffff:
Ik hoor dat wel vaker van katten.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier geen Tirsa op tafel, die heeft hoogtevrees. Als ik alleen eet, zit Floortje wel eens mee op tafel, maar dat is echt maar zelden. Zo gauw er meerdere mensen zijn is Floortje in geen velden of wegen meer beneden te vinden, boven is dan veiliger.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik heb geen tafel. :pffff:
Groet,
Dorien
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Dorien schreef:Ik heb geen tafel. :pffff:
ach arm kind...wil je erover praten....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:N: past niet op tafel :N: 4 grote honden.... dat wordt stapelen.... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

yamie schreef:
ach arm kind...wil je erover praten....
en geen fondupan.............
Takkie staat alleen op tafel als ie anders niet bij ons eten kan :mrgreen:
weg gehaald zit een virus in
Butch 01
Vaste gebruiker
Contacteer:

Eten op tafel?

Ongelezen bericht door Butch 01 »

Kijk hier eens naar, met de honden die we nu hebben kan het niet, maar met zo'n kleintje, ach
http://www.rjkant.nl/Film/Filmhoekje%20Karo.html
Groetjes Richard
Afbeelding

Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik gebruik ze als tafel.
AfbeeldingAfbeelding
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Hier zitten ze af toe op tafel wanneer ik zit te computeren, dan kunnen ze lekker naar buiten kijken. Ik vind het wel gezellig en voor hun is het dan ook niet zo saai dat ik zo lang achter de computer zit :mrgreen:

Er zijn geen rangorder problemen hier. Zolang jij bepaald hoe, wat en wanneer en consequent bent is het geen enkel probleem.

Roosje

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Wat bedoeld Mechelaar fan met lulkoek over rangorde? Als je je hond op tafel laat liggen is dit toch een initiatief van het baasje?
En het heeft wel degelijk met rangorde te maken daar je op dat moment je hond gelijk stelt aan jezelf en er zeker honden zijn die dit op kunnen vatten om maar weer eens een keer uit te proberen of ze boven je kunnen komen te staan.
Love all animals!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

toen we begonnen met staan oefenen voor show deden we dat op tafel. nu nog af en toen, maar ook meer op de grond omdat dat zondag ook op de grond moet.

ik zie niet zoveel problemen ermee.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bepbak schreef:Wat bedoeld Mechelaar fan met lulkoek over rangorde? Als je je hond op tafel laat liggen is dit toch een initiatief van het baasje?
En het heeft wel degelijk met rangorde te maken daar je op dat moment je hond gelijk stelt aan jezelf en er zeker honden zijn die dit op kunnen vatten om maar weer eens een keer uit te proberen of ze boven je kunnen komen te staan.
je krijgt er pas een probleem mee als je honden hebt die al een probleem wat betreft rangorde hebben.... hier mogen ze op de bank (tafel past niet :mrgreen: )op schoot, als 1e door de deur, eerst eten en al die onzin maar ik heb nog nooit rangordeproblemen gehad....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

bepbak schreef:En het heeft wel degelijk met rangorde te maken daar je op dat moment je hond gelijk stelt aan jezelf en er zeker honden zijn die dit op kunnen vatten om maar weer eens een keer uit te proberen of ze boven je kunnen komen te staan.
Je stelt je hond gelijk aan jezelf wanneer hij zelf kan bepalen hoe en wat. Die rangorder regeltjes zijn een goede hulpmiddel voor bazen die moeite hebben om de grenzen te bepalen voor hun hond. Zelf denk ik niet dat het te maken heeft met op de bank liggen dat hij dan op gelijk niveau ligt als jij, maar zo'n hond weet dat jij diegene bent die bepaalt wat mag en niet mag en niet hij.

Ons vorige hondje was een bazig typetje. Dot mocht in het begin niets, maar toen naar zijn gevoel Dot hem met genoeg respect behandelde mocht ze bij hem komen liggen.

Roosje
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ach Hera staat ook regelmatig op de eettafel als ze wat moet zien buiten of als ze wat hoort...
het zal me allemaal wat zeg.... :roll:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
bepbak schreef:Wat bedoeld Mechelaar fan met lulkoek over rangorde? Als je je hond op tafel laat liggen is dit toch een initiatief van het baasje?
je krijgt er pas een probleem mee als je honden hebt die al een probleem wat betreft rangorde hebben.... hier mogen ze op de bank (tafel past niet :mrgreen: )op schoot, als 1e door de deur, eerst eten en al die onzin maar ik heb nog nooit rangordeproblemen gehad....
Precies. Als je geen rangorde problemen hebt, hoef je je daar ook niet druk over te maken. Hier ligt de hond gewoon op bed en op de bank, maar hij weet heel goed wie de dienst uit maakt :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

malinois schreef:
Als je er geen probleem mee hebt om de Omega te zijn heb je geen rangordeprobleem.
weg gehaald zit een virus in
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Precies. Als je geen rangorde problemen hebt, hoef je je daar ook niet druk over te maken. Hier ligt de hond gewoon op bed en op de bank, maar hij weet heel goed wie de dienst uit maakt :wink:
ja dat heb ik gezien op die foto ja :smile2: vraag me nog steeds af hoe jullie er nog naast moeten in bed... op 't randje :smile:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier ook geen regels tav rangorde wel eet Tash altijd het eerste maar zij staat ook altijd vooraan en ook hier geen problemen met de rangorde.
Ze passen niet op de tafel maar komen voor de rest wel overal.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”