ik zie het ook vaak gebeuren, moeder brengt kind naar school terwijl baby ligt te slapen, maar die gaan niet een kwartier staan kletsen maar gaan gelijk weer naar huis.jholsheimer schreef:Ik heb mijn kinderen nooit alleen gelaten, en dan ook echt nooit. Ook niet als ik Sjors naar school ging brengen, dan ging krista mee, slapen of niet slapen, ik maakte haar wakker en ze ging mee.
Ik zie het wel vaak gebeuren hoor, moeder brengt kind naar school en baby ligt te slapen. Intussen nog een kwartier leuten met een andere moeder en ze zijn zo 30 minuten verder.
Sjors is nu 8 jaar. Als ik nu een blokje om ga met de honden mag hij alleen thuisblijven maar dochter gaat mee. Maar ik ben dan ook in 10 minuten thuis en heb een portofoon mee, zodat ik intussen met Sjors contact kan houden. Voor de lange rondes heb ik altijd oppas geregeld, of we deden dat als wij samen thuis waren
Ik ben dan misschien wel overdreven ongerust, maar ik vind het gewoon veiliger.
Je kunt het ook overdrijven.
Net als 'uitgebreid met de hond gaan wandelen terwijl de baby slaapt'
Dat had iemand anders weer aangehaald.
Kan ook allemaal wel genuanceerder, ik loop het kortste rondje in 5 minuten als ik dat wil. Ik zit langer te kakken op de wc en dan hebben ze ook geen toezicht.
Zoals ik al eerder aangaf kun je als moeder zelf heel wat inschatten.
Als mijn baby net sliep, wist ik dat ze nog wel een tijdje zou doorslapen.
Maar als ik mijn andere kind moet ophalen tegen de tijd dat ze weer wakker kon worden , maar ze het nog niet was, maakte ik haar wakker.
Mijn oudste is als baby nooit alleen geweest.
Wij woonden toen anders. Met buren die ik niet kende etc.
Mijn kinderen weten dat als er iets is en ik er niet ben ze gelijk bij de buren moeten aanbellen. Mijn buren weten dat ook.