Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen alleen thuis laten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

jholsheimer schreef:Ik heb mijn kinderen nooit alleen gelaten, en dan ook echt nooit. Ook niet als ik Sjors naar school ging brengen, dan ging krista mee, slapen of niet slapen, ik maakte haar wakker en ze ging mee.
Ik zie het wel vaak gebeuren hoor, moeder brengt kind naar school en baby ligt te slapen. Intussen nog een kwartier leuten met een andere moeder en ze zijn zo 30 minuten verder.
Sjors is nu 8 jaar. Als ik nu een blokje om ga met de honden mag hij alleen thuisblijven maar dochter gaat mee. Maar ik ben dan ook in 10 minuten thuis en heb een portofoon mee, zodat ik intussen met Sjors contact kan houden. Voor de lange rondes heb ik altijd oppas geregeld, of we deden dat als wij samen thuis waren
Ik ben dan misschien wel overdreven ongerust, maar ik vind het gewoon veiliger.
ik zie het ook vaak gebeuren, moeder brengt kind naar school terwijl baby ligt te slapen, maar die gaan niet een kwartier staan kletsen maar gaan gelijk weer naar huis.
Je kunt het ook overdrijven.
Net als 'uitgebreid met de hond gaan wandelen terwijl de baby slaapt'
Dat had iemand anders weer aangehaald.
Kan ook allemaal wel genuanceerder, ik loop het kortste rondje in 5 minuten als ik dat wil. Ik zit langer te kakken op de wc en dan hebben ze ook geen toezicht.
Zoals ik al eerder aangaf kun je als moeder zelf heel wat inschatten.
Als mijn baby net sliep, wist ik dat ze nog wel een tijdje zou doorslapen.
Maar als ik mijn andere kind moet ophalen tegen de tijd dat ze weer wakker kon worden , maar ze het nog niet was, maakte ik haar wakker.
Mijn oudste is als baby nooit alleen geweest.
Wij woonden toen anders. Met buren die ik niet kende etc.
Mijn kinderen weten dat als er iets is en ik er niet ben ze gelijk bij de buren moeten aanbellen. Mijn buren weten dat ook.
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Nee, de hele discussie ging hier niet om of je het normaal vindt je kind te laten huilen. De discussie ging erom of je weleens je hond uitliet als je kind sliep.

Sommige moeders weten van hun kinderen dat ze altijd even zichzelf in slaap moeten huilen. Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

speedy-fien-doeke schreef:
Eline* schreef:
Eline* schreef: Tot op zekere hoogte mag dat ja.
???? Je mag je eigen kind toch op jouw manier opvoeden, of gaat het forum zich daar ook al mee bemoeien???
Nee hoor ,het forum niet, maar wel de wet en de kinderbescherming.
:pffff: Je doet nu net alsof het hier om zware geestelijke mishandeling gaat... maar goed, als die instanties net zo werken als de DB, dan duurt het wel even voor ze aan deze "wantoestanden" toekomen..... en zolang er jaarlijks nog zoveel kinderen aan mishandeling overlijden hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan iemand aanpakken die zijn kind 10 minuten alleen laat....
Die kinderen overlijden door mensen met een instelling zoals jij..."Het zijn jouw zaken niet dus waar bemoei je je mee" ..nou, daarmee dus!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sample
Zeer actief

Nou nou nou wat een fanatisme weer.
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
sample schreef:En Martijn heeft geloof ik weer geen hol van mijn opmerking begrepen. Het ging erom dat een baby soms even huilt. En dat je niet altijd bij machte bent om daar dirèct op te reageren. Omdat je als moeder ook weleens aan de telefoon zit of op de wc.

Denk je dat je het nu snapt?
Er worden appels met peren vergeleken, zoals ik in mijn reactie op Ien al aangaf. Het gaat erom wat je normaal vind. De eén vindt het blijkbaar normaal een baby te laten huilen en de ander niet.
Daar gaat het om. Niet of je baby nou een minuut moet huilen omdat jij nog even zit te plassen, maar wel de intentie hebt te gaan kijken.

Eline, weet die baby die ligt te huilen het verschil dan?
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Eline* schreef:
Eline* schreef:
speedy-fien-doeke schreef: ???? Je mag je eigen kind toch op jouw manier opvoeden, of gaat het forum zich daar ook al mee bemoeien???
Nee hoor ,het forum niet, maar wel de wet en de kinderbescherming.
:pffff: Je doet nu net alsof het hier om zware geestelijke mishandeling gaat... maar goed, als die instanties net zo werken als de DB, dan duurt het wel even voor ze aan deze "wantoestanden" toekomen..... en zolang er jaarlijks nog zoveel kinderen aan mishandeling overlijden hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan iemand aanpakken die zijn kind 10 minuten alleen laat....
Die kinderen overlijden door mensen met een instelling zoals jij..."Het zijn jouw zaken niet dus waar bemoei je je mee" ..nou, daarmee dus!
*proest* Sorry hoor, wat een belachelijke opmerking. De hele discussie wordt weer eens lekker uit z'n verband gerukt. Komt altijd wel goed hier hahaha..... :ok: :ok:
Groet, Janine
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:En ik wil niemand voor zijn hoofd stoten verder, maar iemand die geen kinderen heeft, kan niet navoelen hoe het voelt om ze te hebben.
gewoon níet. Ook al heb je nog zo vaak opgepast, is met kinderen omgaan je werk of woon je in een huis met een huisgenoot met kinderen. Je eigen kinderen voelen anders.
En? :denken: Een oppasbaby laat ik niet alleen en een eigen kind zal me biet wezen? Zoiets? Ik snap het niet helemaal..het is gewoon een principekwestie..iets wat gebaseerd is op de visie die je hebt over het opvoeden en verzorgen van een kind. Als mijn insteek is dat ik een baby in principe niet laat huilen zonder te gaan kijken betekent dat dus ook dat ik een baby niet 15 minuten zomaar alleen laat. En als ik dat zeg betekent dat dat ook.
Dit zijn van die discussie's die eindeloos zijn. Ik ga dagelijks naar het bos met mijn honden..."Dat kan je wel zeggen, maar ik spreek je nog wel als je een hond hebt want die schiet er ook wel eens bij in" ..Nou nee dus.
Ik vind het niet eerlijk iemand te diskwalificeren als gesprekspartner omdat hij geen eigen kinderen heeft. Als je het hebt over verantwoordelijkheid hebben en dragen over een ander wezen weten we hier allemaal waar we het over hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daan

sample schreef:Nou nou nou wat een fanatisme weer.
ik lach me ook suf.
Zo lekker ongenuanceerd allemaal.
Ik ga maar even een rondje lopen met de hond, zal mijn echtgenoot wakker maken om op te passen, want die hoort niks, als hij slaapt.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ja, je hebt gelijk. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ik vind het niet eerlijk iemand te diskwalificeren als gesprekspartner omdat hij geen eigen kinderen heeft. Als je het hebt over verantwoordelijkheid hebben en dragen over een ander wezen weten we hier allemaal waar we het over hebben
Ik diskwalificeer iemand niet als gesprekspartner omdat hij/zij geen kinderen heeft. Helemaal niet. Maar ik weet intussen uit ervaring, dat je soms voor 2 kwaden komt te staan in je opvoeding en keuzes bij het groot brengen van kinderen. En dat mensen zónder kinderen, heel hard kunnen zijn in hun veroordelingen over de keuzes van ouders, omdat ze zelf op dat gebied gevoelsmatige ervaring missen.

En als iemand dan tegen mij zegt: Ik weet toch zeker zelf wel wat ik zou doen als ik een kind heb.......

Dan zeg ik dus keihard: Nee, dat weet je dus níet. Je kan het je vóórnemen, maar of al je ideëen ook werken in de praktijk, moet nog blijken.
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
Ja, je hebt gelijk. :19:
Dank je :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Eline* schreef: Nee hoor ,het forum niet, maar wel de wet en de kinderbescherming.
*proest* Sorry hoor, wat een belachelijke opmerking. De hele discussie wordt weer eens lekker uit z'n verband gerukt. Komt altijd wel goed hier hahaha..... :ok: :ok:
Jij trekt je opmerking naar zijn algemeenheid door het over opvoeden te hebben. Ieder mag opvoeden naar zijn eigen inzicht mits het niet grenst aan verwaarlozing of mishandeling. Dan grijpt de wet in en wij zijn er verantwoordelijk voor dat de wet werkt door te melden daar waar je denkt dat het mis gaat. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

Martijn schreef:
sample schreef:En Martijn heeft geloof ik weer geen hol van mijn opmerking begrepen. Het ging erom dat een baby soms even huilt. En dat je niet altijd bij machte bent om daar dirèct op te reageren. Omdat je als moeder ook weleens aan de telefoon zit of op de wc.

Ik snapte het sowieso wel. Maar het feit dat je niet op elk moment alles kunt laten vallen om naar je kind te redden betekent niet dat het vervolgens geen bal uitmaakt dat je ook nog even de hond uit gaat laten of boodschappen gaat doen.

Ze zullen ook weleens hun tong branden aan een kop hete thee, moet ik ze nu ook de kachel af laten lebberen? Zelfde logica.
Als je het dan allemaal snapt, waarom plaats je dan zo'n stupide opmerking?
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Omdat dat dus het enige is waar sommigen hier goed in zijn.... stemmingmakerij en hun eigen mening doordrukken....

Even aangepast; "ze" was iets te ongenuanceerd...
Laatst gewijzigd door cybert2 op 22 nov 2004 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janine
sample
Zeer actief

speedy-fien-doeke schreef:Omdat dat dus het enige is waar ze hier goed in zijn.... stemmingmakerij en hun eigen mening doordrukken....
Ik hou niet zo van "ze" termen. Ik mag graag iemands mening horen, ook al strookt die niet met de mijne. Dat maakt voor mij een discussie interessant namelijk :wink:

En het brengt me soms op ideëen. :mrgreen:
cybert2
Zeer actief

Martijn schreef:
speedy-fien-doeke schreef:Omdat dat dus het enige is waar ze hier goed in zijn.... stemmingmakerij en hun eigen mening doordrukken....
Waarom ga jij eigenlijk niet weg? Volgens mij heb je het maar slecht naar je zin.
Omdat ik hier zo lekker van mijn agressie af kom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groet, Janine
sample
Zeer actief

Ik hoef geen eigen baby te hebben om zeker te weten dat ik de kantjes er niet af zou lopen
En dit is dus weer een rasechte veroordeling en waarde oordeel voor mensen die er anders over denken dan jij. Vind ik altijd érg jammer, dat je die neiging niet kan beheersen. Dat je zegt: Ik zou ernaar willen streven om het anders te doen.....

Vind ik ok. Maar van dit soort opmerking gaan per acuut mijn nekharen overeind staan.
sample
Zeer actief

Martijn schreef:
sample schreef:
Martijn schreef:

Ik snapte het sowieso wel. Maar het feit dat je niet op elk moment alles kunt laten vallen om naar je kind te redden betekent niet dat het vervolgens geen bal uitmaakt dat je ook nog even de hond uit gaat laten of boodschappen gaat doen.

Ze zullen ook weleens hun tong branden aan een kop hete thee, moet ik ze nu ook de kachel af laten lebberen? Zelfde logica.
Als je het dan allemaal snapt, waarom plaats je dan zo'n stupide opmerking?
Die stupide opmerking is een vertaling van de logica die jij aanvoert.

Maar goed, je bent niet slimmer.
En hoppa, de volgende persoonlijk gerichte, offtopic aanval recht op de man. Martijn op ignore.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
Ik vind het niet eerlijk iemand te diskwalificeren als gesprekspartner omdat hij geen eigen kinderen heeft. Als je het hebt over verantwoordelijkheid hebben en dragen over een ander wezen weten we hier allemaal waar we het over hebben
Ik diskwalificeer iemand niet als gesprekspartner omdat hij/zij geen kinderen heeft. Helemaal niet. Maar ik weet intussen uit ervaring, dat je soms voor 2 kwaden komt te staan in je opvoeding en keuzes bij het groot brengen van kinderen. En dat mensen zónder kinderen, heel hard kunnen zijn in hun veroordelingen over de keuzes van ouders, omdat ze zelf op dat gebied gevoelsmatige ervaring missen.

En als iemand dan tegen mij zegt: Ik weet toch zeker zelf wel wat ik zou doen als ik een kind heb.......

Dan zeg ik dus keihard: Nee, dat weet je dus níet. Je kan het je vóórnemen, maar of al je ideëen ook werken in de praktijk, moet nog blijken.
Welke keuze je maakt hangt niet af van de situatie, maar van je persoon.
Er is geen situatie die zoveel macht heeft je ergens toe te dwingen of er moet nood zijn.
Ik weet wat het is voor kinderen te zorgen en ik weet wat het is verantwoordelijkheid te dragen. Ik ken mezelf ook nog eens voldoende te weten wat ik wel of niet kan.
Eigenlijk wel fijn ook..ik zou namelijk niet kiezen voor een kind als ik niet weet of ik er voldoende voor kan zorgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
cybert2
Zeer actief

Martijn schreef:
Martijn schreef:
Waarom ga jij eigenlijk niet weg? Volgens mij heb je het maar slecht naar je zin.
Omdat ik hier zo lekker van mijn agressie af kom :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oke..daar kan ik inkomen. :mrgreen:
:mrgreen: :ok:
Groet, Janine
sample
Zeer actief

Nee. Heeft ook te maken met je mogelijkheden. Kan je me proberen te overtuigen van het tegendeel, maar ik ben het niet met je eens. Tot op zekere hoogte heb je je keuzes in de hand en je leven ook, maar sommige dingen niet. En in de opvoeding van je kinderen loop je daar in een sneltreinvaart tegenaan.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:
Nee. Heeft ook te maken met je mogelijkheden. Kan je me proberen te overtuigen van het tegendeel, maar ik ben het niet met je eens. Tot op zekere hoogte heb je je keuzes in de hand en je leven ook, maar sommige dingen niet. En in de opvoeding van je kinderen loop je daar in een sneltreinvaart tegenaan.
Ik snap niet zo goed wat die toevallige factor steeds is... Een huilbaby? Het overlijden van de kat? Ziekte?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
sample schreef:
Ik snap niet zo goed wat die toevallige factor steeds is... Een huilbaby? Het overlijden van de kat? Ziekte?
Ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen dat je streven niet altijd overeen komt met je werkelijkheid. Als dat het geval was, hadden we geen gefrustreerde mensen op deze wereld.
Daan

Martijn schreef:
sample schreef:

Ik ken zat ouders die hun baby dus niet alleen laten om de hopnd te laten piesen. Er zitten er zelfs een paar in dit topic.
Dus wat praat je met je "je weet niet waar je het over hebt."

Ik word zo moe van dat gedoe alsof je twee soorten mensen hebt; die met en die zonder kinderen.

En ja, ik weet heel zeker dat ik mijn baby nooit alleen zou laten. Ik heb er een op de afdeling zitten die al 19 jaar op het niveau van een baby opereert omdat er net even geen toezicht was.
Kerngezond geboren, nu een wrak dat amper doorheeft dat hij bestaat.

Ik hoef geen eigen baby te hebben om zeker te weten dat ik de kantjes er niet af zou lopen.
ik loop de kantjes er niet af martijn.
Maar ik vind dat voorbeeld van jou echt zo'n 'mondsnoerder'
Wat kan je daar nou tegen in brengen.
Moet ik mijn kind van 10 dan ook maar thuishouden omdat een kind van kennissen van de zelfde leeftijd door een auto is geschept toen 'ie alleen naar school fietste, nog geen kilometer verderop.( en ja er waren mensen die de ouders maar onverantwoord vonden)
Het hele leven bestaat uit risico's, ook als ik mijn kinderen even alleen thuis laat. Je beperkt het risico door de droger uit te zetten, etc, maar toch neem je dat risico.
Dat je je baby laat slapen in zijn ledikantje.
Waar die niet uit kan.
Ik denk dat geen mens in dit topic een dreumes gezellig alleen thuis laat rondlopen terwijl ze uitgebreid gaan kletsen op het schoolplein.
Of de hond uitgebreid gaan uitlaten.
Het is zo ongenuanceerd in dit topic.
Soms moet je schipperen.
sample
Zeer actief

Nou wil het toeval dat ik een huilbaby had. Gedurende 9 maanden. En mijn voornemen was om mijn kind niet te laten huilen. Maarja.......hij huilde de hele dag. En wát ik ook deed, het hielp allemaal niks. Dus om mezelf niet gek te maken, legde ik hem soms even weg, zette de babyfoon uit en ging buiten staan met mijn oren dicht.

Dag voornemen
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef: Ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen dat je streven niet altijd overeen komt met je werkelijkheid. Als dat het geval was, hadden we geen gefrustreerde mensen op deze wereld.
Dat ben ik ook wel met je eens, maar het is geen standaard dat mensen hun eigen mogelijkheden niet kennen. In deze hele discussie lijkt de rode draad te lopen van "dat zeg je nu wel maar wacht maar.." en dat stoort me gewoon een beetje. Natuurlijk kan je niet altijd tegenmoed komen aan je eigen eisen, maar het is ook wel afhankelijk welke prioriteit je eis heeft.
Mijn honden zijn mijn godjes. Die gaan voor op (bijna) alles hier. Dat betekent vaak genoeg dat ik daarin keuze's moet maken en plannen moet bijstellen. Zij hebben mijn prioriteit en dus komen zij eigenlijk gewoon nooit te kort. Wel schieten er daardoor soms andere dingen bij in..maar goed, dat zijn dus keuze's waar ik achter sta.
Als ik straks een kindje zou hebben is dat dus hetgeen waar mijn leven omheen ingericht word en ik zie niet in waarom dat dan ineens een onmogelijkheid zou zijn om dat te willen doen volgens mijn maatstaven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daan

[quoteEline]Ik weet wat het is voor kinderen te zorgen en ik weet wat het is verantwoordelijkheid te dragen. [/quote]
voor kinderen zorgen is heel wat anders een leven met kinderen, een gezinsleven. Dus 24 uur per dag 365 dagen per jaar, inclusief vakanties en vrije uren.
En hoe dat is, kun je echt pas zeggen als je er voor staat.
Dat is niet iets wat je van te voren in een plaatje inkleurt, omdat het anders en nog veelomvattender is dan je van te voren bedenkt.
Neemt niet weg dat je gewoon mag meepraten hoor :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sample schreef:Nou wil het toeval dat ik een huilbaby had. Gedurende 9 maanden. En mijn voornemen was om mijn kind niet te laten huilen. Maarja.......hij huilde de hele dag. En wát ik ook deed, het hielp allemaal niks. Dus om mezelf niet gek te maken, legde ik hem soms even weg, zette de babyfoon uit en ging buiten staan met mijn oren dicht.

Dag voornemen
Keuze..je maakt een bewuste keuze..Er overkomen je geen dingen, je maakt keuze's en daar ben je verantwoordelijk voor.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Daan schreef:
Eline schreef:Ik weet wat het is voor kinderen te zorgen en ik weet wat het is verantwoordelijkheid te dragen.
voor kinderen zorgen is heel wat anders een leven met kinderen, een gezinsleven. Dus 24 uur per dag 365 dagen per jaar, inclusief vakanties en vrije uren.
En hoe dat is, kun je echt pas zeggen als je er voor staat.
Dat is niet iets wat je van te voren in een plaatje inkleurt, omdat het anders en nog veelomvattender is dan je van te voren bedenkt.
Neemt niet weg dat je gewoon mag meepraten hoor :mrgreen:
Ik doel op puur het pratische plaatje. :wink: Ik ben geen ouder dus de kopzorgen mogen nog even wachten..maar daar ging het hier ook niet over! :wink:
Laatst gewijzigd door Eline* op 22 nov 2004 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daan

Eline* schreef:
sample schreef:Nou wil het toeval dat ik een huilbaby had. Gedurende 9 maanden. En mijn voornemen was om mijn kind niet te laten huilen. Maarja.......hij huilde de hele dag. En wát ik ook deed, het hielp allemaal niks. Dus om mezelf niet gek te maken, legde ik hem soms even weg, zette de babyfoon uit en ging buiten staan met mijn oren dicht.

Dag voornemen
Keuze..je maakt een bewuste keuze..Er overkomen je geen dingen, je maakt keuze's en daar ben je verantwoordelijk voor.
tsja, ik dacht ook, leuk nog een kindje en toen kozen we voor een huilbaby, weer eens wat anders.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”