Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen alleen thuis laten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Eline* schreef:
Daan schreef:[quoteEline]Ik weet wat het is voor kinderen te zorgen en ik weet wat het is verantwoordelijkheid te dragen.
voor kinderen zorgen is heel wat anders een leven met kinderen, een gezinsleven. Dus 24 uur per dag 365 dagen per jaar, inclusief vakanties en vrije uren.
En hoe dat is, kun je echt pas zeggen als je er voor staat.
Dat is niet iets wat je van te voren in een plaatje inkleurt, omdat het anders en nog veelomvattender is dan je van te voren bedenkt.
Neemt niet weg dat je gewoon mag meepraten hoor :mrgreen:
Ik doel op puur het pratische plaatje. :wink: Ik ben geen ouder dus de kopzorgen mogen nog even wachten..maar daar ging het hier ook niet over! :wink:[/quote]

praktische zaken geven je ook kopzorgen.
zoals 's avonds je hond uitlaten terwijl je kinderen in bed liggen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Daan schreef:
Eline* schreef:
sample schreef:Nou wil het toeval dat ik een huilbaby had. Gedurende 9 maanden. En mijn voornemen was om mijn kind niet te laten huilen. Maarja.......hij huilde de hele dag. En wát ik ook deed, het hielp allemaal niks. Dus om mezelf niet gek te maken, legde ik hem soms even weg, zette de babyfoon uit en ging buiten staan met mijn oren dicht.

Dag voornemen
Keuze..je maakt een bewuste keuze..Er overkomen je geen dingen, je maakt keuze's en daar ben je verantwoordelijk voor.
tsja, ik dacht ook, leuk nog een kindje en toen kozen we voor een huilbaby, weer eens wat anders.
Neeheeee!! :boos: hahahaha!! Je kiest ervoor om dan even weg te gaan en dat kan je dus verantwoorden tegenover jezelf en je kind.
Er wordt hier steeds gedaan alsof een kind opvoeden afhankelijk is van allerhande omstandigheden die je te pas en te onpas alle kanten opduwen en jij als ouder bent daar stuurloos slachtoffer van.
Dat is gewoon niet zo. Jij stuurt de situatie..niet andersom.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Daan schreef:praktische zaken geven je ook kopzorgen.
zoals 's avonds je hond uitlaten terwijl je kinderen in bed liggen.
:mrgreen: ff snel pissen aan de overkant..Dat doe ik nu ook met ze en ik heb nog niet eens een baby. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:is dat zo?
soms is je keus anders verdomd klein hoor
Nou, leg mij dat dan eens uit! Ik heb nog nooit dingen in mijn leven me totaal laten overkomen zonder dat ik daarin een aandeel had dus ik ben bijzonder benieuwd welk genoegen mij dan gaat overkomen als ik ooit moeder word! :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:tuurlijk heb je er een aandeel in. maar de keuze een kind te laten komen is beslist niet een louter theoretische keuze. ben je zwanger (en ja, dat kan echt nog steeds ook al gebruik je voorbehoedsmiddelen) dan barst je van de hormonen en maak je dus niet altijd meer een simpele keuze tussen een op dat moment nog klompje cellen en een simpeler leven dat je op dat moment makkelijker lijkt. dat betekent dus ook dat de gevolgen van die beslissing op jouw rekening komen. daar heb je dus wel een aandeel in, zoals je al zei, maar het is niet altijd een keuze die zo gekozen zou zijn als je er bewust voor zou hebben gekozen. of bewust is niet het goede woord. maar zeg maar als je er samen voor zou hebben gekozen na goed nadenken enzo.
Dit is een hele andere discussie..dit gaat niet over opvoeden, maar puur over het wel of niet laten komen van een baby als je plots zwanger blijkt.
Dat vind ik een totaal andere discussie omdat je het dan hebt over leven en dood, moeder of geen moeder..puur op emotie. Daar kan niemand iets over zeggen behalve jij en de vader. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daan

basil schreef:
Eline* schreef:
basil schreef:tuurlijk heb je er een aandeel in. maar de keuze een kind te laten komen is beslist niet een louter theoretische keuze. ben je zwanger (en ja, dat kan echt nog steeds ook al gebruik je voorbehoedsmiddelen) dan barst je van de hormonen en maak je dus niet altijd meer een simpele keuze tussen een op dat moment nog klompje cellen en een simpeler leven dat je op dat moment makkelijker lijkt. dat betekent dus ook dat de gevolgen van die beslissing op jouw rekening komen. daar heb je dus wel een aandeel in, zoals je al zei, maar het is niet altijd een keuze die zo gekozen zou zijn als je er bewust voor zou hebben gekozen. of bewust is niet het goede woord. maar zeg maar als je er samen voor zou hebben gekozen na goed nadenken enzo.
Dit is een hele andere discussie..dit gaat niet over opvoeden, maar puur over het wel of niet laten komen van een baby als je plots zwanger blijkt.
Dat vind ik een totaal andere discussie omdat je het dan hebt over leven en dood, moeder of geen moeder..puur op emotie. Daar kan niemand iets over zeggen behalve jij en de vader. :wink:
jawel maar dat heeft dus wel de consequenties. want zoals in dit geval....als je alleen bent en je wilt je hond nog even laten plassen voor het slapen gaan dan heb je dus de keuze tussen het kind wakker maken, uit bed halen, aankleden, in een wagen leggen en de hond laten plassen of het kind laten liggen en de hond laten plassen. en daar ging de discussie wel over :wink:
en dan zeg ik jou als ervaren moeder, dat jouw kind er gelukkiger van wordt als je hem of haar even laat liggen terwijl jij snel de hond laat piesen.
Ben je zwanger?
Gefeliciteerd :ok:
Daan

basil schreef:
Daan schreef:
basil schreef:
Eline* schreef: Dit is een hele andere discussie..dit gaat niet over opvoeden, maar puur over het wel of niet laten komen van een baby als je plots zwanger blijkt.
jawel maar dat heeft dus wel de consequenties. want zoals in dit geval....als je alleen bent en je wilt je hond nog even laten plassen voor het slapen gaan dan heb je dus de keuze tussen het kind wakker maken, uit bed halen, aankleden, in een wagen leggen en de hond laten plassen of het kind laten liggen en de hond laten plassen. en daar ging de discussie wel over :wink:
en dan zeg ik jou als ervaren moeder, dat jouw kind er gelukkiger van wordt als je hem of haar even laat liggen terwijl jij snel de hond laat piesen.
Ben je zwanger?
Gefeliciteerd :ok:
bijna niet meer :wink: dank je!
sterkte..
Daan

en ik pb je terug, want ik had inderdaad iets anders begrepen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn mening, en sorry als ik out of the bleu reageer, heb niet alles gelezen, is dat een kind niet alleen kan zijn eer hij het besef heeft dat hij alleen is en daarmee instemt.

Ik zie alles biologisch en er bestaan geen moederdieren die niet op hun krijsende baby's reageren. Een kind gaat daar dus vanuit biologisch gezien en heeft dat nodig als zekerheid.
Stel je hebt een teef met pups en een van de pups gaat gillen, als die teef dan liever met de bal speelt wordt de baas gek omdat de teef geen goede moeder is. Apen, apen zijn onze voorouders wat mij betreft, die leggen hun baby's ook niet weg om even de rivier over te steken om een mango te plukken.
Mijn moeder liet mij nooit alleen en dat is mijn referentie. Ze kon de hond niet meer houden omdat ze het niet aan kon met de baby (ik :mrgreen: ). Ze had me ook thuis kunnen laten en wel met de hond weg kunnen gaan maar dat deed ze niet.

Ik snap de verleiding om een baby in zijn bed te laten slapen en even weg te gaan maar wie is er dan mocht de baby een hysterie krijgen omdat de deken om zijn nekje zit? Wie hoort het gekrijs? Volgens mij accepteerd een consultatie bureau ook niet dat je een baby alleen thuis laat als hij slaapt :19:

Misschien ben ik te sec bioloog of te bezorgd, maar de nesten in mijn familie (mijn referentie dus) zijn altijd zo geweest dat een baby nooit alleen is. Altijd is er iemand in gehoorsafstand. Altijd ligt er een babyfoon in de woonkamer als de baby in bed ligt. Alles moet gehoord worden en de baby wordt 24/7 in de gaten gehouden :ok: Voor mij hoort dat zo. :ok:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Toen mijn kinderen baby waren, lagen ze geregeld even alleen in hun bedje hoor.
Vooral toen nummer drie geboren werd. Als ze net aan haar slaapje toe was terwijl de andere twee naar school moesten, bleef ze mooi liggen. Ik wist dat ze netjes bleef slapen en dat was dus ook altijd het geval. En dan bleef ik (natuurlijk) niet een half uur staan leuten op het schoolplein.
De eerste keer dat ze huilde toen ik thuiskwam (had mijn meiden naar school gebracht), was meteen de laatste keer. Maar toen was ze al anderhalf. En ze heeft er niets aan overgehouden.

Aan de andere kant, als mijn kinderen 's nachts bijv. wakker werden (en dat gebeurt met de jongste van twee nog iedere nacht), haalde ik ze op en brachten ze de rest van de nacht bij ons door. Ik heb echt het gevoel dat ze daar evenwichtiger van worden, dat zie ik vooral aan mijn oudste. Ze weet dat ik er ben als ze me nodig heeft en daardoor is ze een stuk zelfstandiger dan menig ander kind dat ik zie van haar leeftijd.

Maar een paar minuten alleen, omdat dat praktischer en ook fjner voor de baby is? Ja hoor, moet kunnen.
AfbeeldingAfbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik pik even een zinnetje van Inge eruit...

Maar een paar minuten alleen, omdat dat praktischer en ook fjner voor de baby is? Ja hoor, moet kunnen.

Het is fijner voor de baby als jij er bent..mocht er iets gebeuren
En niet dat je net onderweg bent je andere kinderen naar school te brengen of de honden hun laatste piesrondje laat doen...

Misschien ben ik wel gewoon overbezorgd dat kan best...
Ik heb Romy echt nog nooit alleen thuis gelaten...
Ik moet er niet aan denken dat er net iets zou gebeuren als ik er "ff" niet ben...
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Ze kon de hond niet meer houden omdat ze het niet aan kon met de baby (ik ). Ze had me ook thuis kunnen laten en wel met de hond weg kunnen gaan maar dat deed ze niet.
Dat is ook een keus die je kan maken ja. Maar ik koos net zo bewust voor mijn hond als voor mijn kinderen. En ik kan beter tegenover mezelf verantwoorden dat ik mijn kind even alleen laat terwijl het rustig ligt te slapen om de hond uit te laten, dan dat ik de hond wegdoe vanwege mijn kind.

En het consultatieburo heeft hoegenaamd echt geen réét te vertellen over je opvoeding hoor :wink:

Het consultatieburo is een VRIJBLIJVEND advíes orgaan. Daar mág je naartoe, je mág luisteren, je mág je kind laten enten. Niks moet.
sample
Zeer actief

Eline* schreef:
sample schreef:Nou wil het toeval dat ik een huilbaby had. Gedurende 9 maanden. En mijn voornemen was om mijn kind niet te laten huilen. Maarja.......hij huilde de hele dag. En wát ik ook deed, het hielp allemaal niks. Dus om mezelf niet gek te maken, legde ik hem soms even weg, zette de babyfoon uit en ging buiten staan met mijn oren dicht.

Dag voornemen
Keuze..je maakt een bewuste keuze..Er overkomen je geen dingen, je maakt keuze's en daar ben je verantwoordelijk voor.
Ja, ik maakte op dat moment weleens de bewuste keuze om mijn kind te laten huilen. Maar dat was níet mijn streven. En op dat moment komt er iemand die zegt dat je er dan als ouder de kantjes vanaf loopt. Want je bezorgt je kind een trauma door het te laten huilen. Ook al is de insteek en de motivatie anders......het kind huilt. Dat kínd weet niet waarom mama even niet komt. Die heeft geen tijdsbesef van hoe lang het al ligt te huilen.

Ik snap niet waarom de bewuste keus van een ouder om een kind even te laten huilen veroordeeld zou moeten worden. Of je die keus nou maakt omdat je kind de hele dag huilt, omdat je hond er even uit moet of omdat je denkt dat het goed is voor zijn longen. Voor iedereen kan die motivatie anders zijn. En niemand kan zeggen wat daarin goed of slecht is. Je kan hoogstens zeggen waar je je als ouder/niet ouder goed bij vóelt.

Bovendien denk ik dat het bewust laten huilen van je kind hier nog steeds eigenlijk het issue niet is. Ik denk dat geen hondenmoeder zich fijn zou voelen om de hond te laten plassen terwijl haar kind ligt te huilen. Ik denk dat de meeste moeders wachten totdat hun kind zeker weten rustig slaapt, om dán even rustig de hond te laten plassen.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Martijn schreef:Goh...wat zal er toch in dat pbtje staan? Ben zo benieuwd..hahaha.

Trouwens, een welgemeend sterkte met het oog op een bevalling lijkt me op zijn plaats. Ik heb de gevolgen van een bevalling van een vriendin mogen aanschouwen...mijn...god...alsof er landbouwvoertuigen aan te pas waren gekomen.
Maar goed..ik zal je de details besparen.
Hahahah nou die details weet ik zo ook wel hoor :mrgreen: De TGV had over mij heen gereden :roll:
Tweede gaat trouwens stukken beter :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nu zal hier niet gauw naar gegrepen worden, maar het is strafbaar je kind langer dan 10 minuten alleen in huis te laten tot aan een bepaalde leeftijd!! (en die leeftijd is niet 5 maanden)
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Ik kom straks ook met dat dilemma te zitten.... :denken:

Ben morgen 6 maanden zwanger, en mijn vriend is buitenlandchauffeur. De eerste twee maanden na de bevalling blijft hij "binnen" d.w.z. binnenland, dus of elke avond thuis of in de garage voor monteurswerkzaamheden, dus dan kan hij na z'n werk 's-avonds de lange wandeling doen, 's-morgens voor z'n werk een rondje en tussen de middag zullen ze genoegen moeten nemen met een kort plas en poeprondje als de baby slaapt en ik de babyfoon dan meeneem, maar daarna sta ik er toch helemaal alleen voor.
Zelf ben ik van plan om de korte rondjes de baby te laten slapen en de babyfoon mee te nemen en voor de langere wandelingen de kinderwagen te pakken of een buikdrager en later een rugdrager om te doen.
Het zal effe schipperen worden, maar we wennen er vast snel genoeg aan!
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
marisa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door marisa »

Ik heb het ook zo gedaan, voor de lange wandelingen gewoon mee met de kinderwagen en s'nachts, als mijn man nachtdienst had even op het grasveldje aan de overkant laten plassen en de babyfoon mee.
Als ze dan wakker werd of huilde ben je er binnen 2 tellen.
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Wel of niet je kind alleen laten... Heb alle reacties gelezen en ja, ik ben ook zo'n mama die weleens haar baby lekker heeft laten liggen slapen als de hond er even uit moest.
In mijn geval praat ik over, hond naar de overkant ,snel aan het water een plas doen en naar binnen. Dat waren dan die situaties dat ik net kind na het voeden tevree in bed had en de hond ineens hoge nood had.
Ik ben ook zo'n moeder die dan haar tevreden ronkende babietje niet stoorde. In geval van onrust, huilen ed ging de hond maar effe de tuin in.
Ik probeerde de situatie eromheen zo veel en zo goed mogelijk er op aan te passen en dat doe ik nog steeds.
Bij de 2e en 3e deed ik het net zo en dat was soms verdomd lastig.
Ik zie ook wel moeders bij school die snel heen en weer sjeesen omdat er een kind slaapt. Ik heb dat zelf nooit gedaan, bij geen van drie. Ik voelde me daar nooit prettig bij, ook al is de school op nog geen minuutje afstand fietsen.
Je hebt keuzes maar met kinderen "overkomen" je soms dingen en dan moet je snel iets kunnen beslissen ( keuze maken) wat jij als ouder denkt wat op dat moment het beste is om te doen en dat is niet altijd maar even makkelijk.
Laatst gewijzigd door Maureen en de meiden op 22 nov 2004 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
laeken
Zeer actief

sample schreef:Dat is ook een keus die je kan maken ja. Maar ik koos net zo bewust voor mijn hond als voor mijn kinderen. En ik kan beter tegenover mezelf verantwoorden dat ik mijn kind even alleen laat terwijl het rustig ligt te slapen om de hond uit te laten, dan dat ik de hond wegdoe vanwege mijn kind.
Kijk, als je honden hebt die aan een piesrondje genoeg hebben ok. Maar hoe zie je een alleenstaande moeder met twee kinderen die een jaar schelen een Engelse pointer haar beweging geven? Die hond moest minimaal 2 uur het bos in anders sprong ze tegen de muren. :19:

Als je eerst niet alleen bent en in een groot huis met tuin woont en vervolgens alleen bent in een rijtjeshuis moet je aan de hond denken en niet aan jezelf.
Een peuter en een baby mee naar het bos nemen is niet de manier om met een pointer van 4 jaar om te gaan. Een baas met tijd en ruimte is een betere keus lijkt me.

Verder is het consultatie bureau een adviesorgaan met enorm veel ervaring en praktijkgevallen. Ik vind de info dus vrij waardevol aangezien ze alles hebben meegemaakt dat er kan gebeuren, stikkende kinderen, brakende baby's die in hun overgeefsel blijven, kinderen waar de kat bij in de wieg kroop en op de kop ging slapen, kinderen waarbij het raam openwaaide die ineens in de stortregen liggen, kinderen die het hartje winter ijskoud krijgen, kinderen die in de zomer stikken onder hun bloedhete deken en eerst een kwartier gekrijst hebben omdat hun leven er vanaf hing etc.

Ik zou dat dus nooit durven, maar nogmaals, ik ben heel snel bezorgd en erg toegewijd als ik ergens aan begin. Als ik een baby heb ligt er dus een babyfoon in de kamer en ben ik altijd op hoor en ren afstand, wie weet waar dat goed voor kan zijn.
Afbeelding
sample
Zeer actief

massam schreef:nu zal hier niet gauw naar gegrepen worden, maar het is strafbaar je kind langer dan 10 minuten alleen in huis te laten tot aan een bepaalde leeftijd!! (en die leeftijd is niet 5 maanden)
Doe mij es een quote uit een wetboek waar dat in staat? Ik geloof dat namelijk niet zomaar zonder meer. Mijn kind speelt ook weleens twee uur buiten zonder dat ik erbij ben. Daar kunnen betrekkelijk méér ongelukken gebeuren dan in mijn op kinderen aangepaste huis.
laeken
Zeer actief

Ursula schreef:Ik kom straks ook met dat dilemma te zitten.... :denken:

Ben morgen 6 maanden zwanger, en mijn vriend is buitenlandchauffeur. De eerste twee maanden na de bevalling blijft hij "binnen" d.w.z. binnenland, dus of elke avond thuis of in de garage voor monteurswerkzaamheden, dus dan kan hij na z'n werk 's-avonds de lange wandeling doen, 's-morgens voor z'n werk een rondje en tussen de middag zullen ze genoegen moeten nemen met een kort plas en poeprondje als de baby slaapt en ik de babyfoon dan meeneem, maar daarna sta ik er toch helemaal alleen voor.
Zelf ben ik van plan om de korte rondjes de baby te laten slapen en de babyfoon mee te nemen en voor de langere wandelingen de kinderwagen te pakken of een buikdrager en later een rugdrager om te doen.
Het zal effe schipperen worden, maar we wennen er vast snel genoeg aan!
Buren een sleutel geven en een babyfoon? :wink:
Afbeelding
sample
Zeer actief

Ouders mogen zelf beoordelen of dat verantwoord is. Althans, in ons land. In de Verenigde Staten is het strafbaar om je kind alleen thuis te laten op die leeftijd
http://www.ouders.nl/trouw/t1999012.htm
sample
Zeer actief

Verder is het consultatie bureau een adviesorgaan met enorm veel ervaring en praktijkgevallen. Ik vind de info dus vrij waardevol aangezien ze alles hebben meegemaakt dat er kan gebeuren, stikkende kinderen, brakende baby's die in hun overgeefsel blijven, kinderen waar de kat bij in de wieg kroop en op de kop ging slapen, kinderen waarbij het raam openwaaide die ineens in de stortregen liggen, kinderen die het hartje winter ijskoud krijgen, kinderen die in de zomer stikken onder hun bloedhete deken en eerst een kwartier gekrijst hebben omdat hun leven er vanaf hing etc.
Ja, veel ervaring en praktijkgevallen misschien, maar wel (vanuit mijn ervaring dan) érg gericht op theorie. Met zoveel weken móet een kind dit of dat doen. Met zoveel jaar móet een kind dit of dat zeggen. En elk kind is nou eenmaal anders.

Komt nog bij dat een consultatieburo een kind maar 7 minuten per zoveel maanden ziet. Wat kan je dan helemaal beoordelen? Of er moet wel iets duimendik bovenop liggen.

Ik ben blij dat het er ís hoor....dat buro. Want het is best lekker om af en toe eens een folder te halen of je twijfels te uiten. Maar uit wat mij aan info gegeven wordt, zeef ik wat ik denk dat nuttig is. En van de rest trek ik me niet al teveel aan.
sample
Zeer actief

Alleen thuis zijn vormt meestal geen probleem op zich. De problemen ontstaan pas als er iets gebeurt: een brand, ernstige verwondingen, elektrocutie… Of als bezorgde omstanders klacht indienen omdat ze vinden dat een kind alleen thuis in gevaar is. Dan kan de politie nagaan of de ouders ‘schuldig’ zijn: omdat ze hun kind alleen laten in een onveilige omgeving, omdat ze de deuren van het huis op slot deden, of omdat het kind nog niet genoeg kan instaan voor zichzelf. In die gevallen kunnen er tegen de ouders gerechtelijke stappen gezet worden.

Kinderen alleen thuis laten is dus niet strafbaar op zich, maar de omstandigheden waarin dat gebeurt soms wel.
http://www.kinderrechten.be/subsites/jo ... uisblijven
Rataplan
Zeer actief

MARC_S schreef:
sample schreef:Dat is ook een keus die je kan maken ja. Maar ik koos net zo bewust voor mijn hond als voor mijn kinderen. En ik kan beter tegenover mezelf verantwoorden dat ik mijn kind even alleen laat terwijl het rustig ligt te slapen om de hond uit te laten, dan dat ik de hond wegdoe vanwege mijn kind.
Kijk, als je honden hebt die aan een piesrondje genoeg hebben ok. Maar hoe zie je een alleenstaande moeder met twee kinderen die een jaar schelen een Engelse pointer haar beweging geven? Die hond moest minimaal 2 uur het bos in anders sprong ze tegen de muren. :19:

Als je eerst niet alleen bent en in een groot huis met tuin woont en vervolgens alleen bent in een rijtjeshuis moet je aan de hond denken en niet aan jezelf.
Een peuter en een baby mee naar het bos nemen is niet de manier om met een pointer van 4 jaar om te gaan. Een baas met tijd en ruimte is een betere keus lijkt me.

Ik zou dat dus nooit durven, maar nogmaals, ik ben heel snel bezorgd en erg toegewijd als ik ergens aan begin. Als ik een baby heb ligt er dus een babyfoon in de kamer en ben ik altijd op hoor en ren afstand, wie weet waar dat goed voor kan zijn.
Mee eens tot het consternatieburo. Dat is enorm afhankelijk van wie je daar treft. Daar zitten dombo's tussen dat wil je niet weten.
Verder ben ik ongeveer hetzelfde met toewijding en bezorgheid :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Ik heb mijn kinders nooit alleen gelaten mede doordat ik van dichtbij meegemaakt heb hoe een moeder heeft geworsteld met een enorm schuldgevoel toen zij thuiskwam van even weggeweest te zijn en haar kindje dood in zijn wiegje vond. Ik besef terdege dat het kindje ook geruisloos overleden zou kunnen zijn als je wel in huis geweest zou zijn maar het idee alleen al om boven op het verdriet van het verlies van je kindje ook nog vreselijk te kampen heb met een enorm schuldgevoel (heeft het kindje bijvoorbeeld nog wel geluid gegeven enz.) heeft er voor gezorgd dat ik het nooit gedaan heb.

Nu wordt ik misschien uitgemaakt voor dierenbeul maar mijn honden moesten gewoon wachten met zich te ontlasten totdat ik daar de mogelijkheid toe had. Moesten ze echt op knappen staan en niet meer kunnen wachten dan moesten ze het maar in het tuintje van 4 bij 5 meter doen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

LaRep schreef:Ik heb mijn kinders nooit alleen gelaten mede doordat ik van dichtbij meegemaakt heb hoe een moeder heeft geworsteld met een enorm schuldgevoel toen zij thuiskwam van even weggeweest te zijn en haar kindje dood in zijn wiegje vond. Ik besef terdege dat het kindje ook geruisloos overleden zou kunnen zijn als je wel in huis geweest zou zijn maar het idee alleen al om boven op het verdriet van het verlies van je kindje ook nog vreselijk te kampen heb met een enorm schuldgevoel (heeft het kindje bijvoorbeeld nog wel geluid gegeven enz.) heeft er voor gezorgd dat ik het nooit gedaan heb.

Nu wordt ik misschien uitgemaakt voor dierenbeul maar mijn honden moesten gewoon wachten met zich te ontlasten totdat ik daar de mogelijkheid toe had. Moesten ze echt op knappen staan en niet meer kunnen wachten dan moesten ze het maar in het tuintje van 4 bij 5 meter doen.
Niks geen dierenbeul hoor, beter dat dan je kind alleen te laten!
sample
Zeer actief

Nou ja, de honden konden in ieder geval nog in de tuin. Als iemand alleenstaand op een flatje met 2 kinderen woont en zijn honden gewoon niet uitliet om zijn kinderen niet alleen te laten, had ik dat toch wel een beetje ander verhaal gevonden.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Daan schreef:
sample schreef:Nou nou nou wat een fanatisme weer.
ik lach me ook suf.
Zo lekker ongenuanceerd allemaal.
Ik ga maar even een rondje lopen met de hond, zal mijn echtgenoot wakker maken om op te passen, want die hoort niks, als hij slaapt.
Ik wou daar graag een verklaring voor,
baby huilt 's nachts en wie is in een mum wakker, ja mam.
En paps die :slaap: :slaap: :slaap:
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rataplan
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Daan schreef:
sample schreef:Nou nou nou wat een fanatisme weer.
ik lach me ook suf.
Zo lekker ongenuanceerd allemaal.
Ik ga maar even een rondje lopen met de hond, zal mijn echtgenoot wakker maken om op te passen, want die hoort niks, als hij slaapt.
Ik wou daar graag een verklaring voor,
baby huilt 's nachts en wie is in een mum wakker, ja mam.
En paps die :slaap: :slaap: :slaap:
Sanneke
Nou die heb ik wel hoor die verklaring :mrgreen: De bevalling zorgt ervor dat het gehoor van moeder beter wordt maar dat van de vader die overdag achter de lama's aan moet rennen wordt gewoon slechter :pffff: :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”