Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb t helemaal gehad met die k*tkeffertjes!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Heb t helemaal gehad met die k*tkeffertjes!!

Ongelezen bericht door Marja »

Vanmiddag:
Ik loop met de honden bij het ijsselmeer, het was druk en de honden waren heerlijk aan het dollen met zijn allen.

Komt er een vrouw aan met zo'n klein keffertje, keffertje springt keffend om Stapper heen en tegen hem op.
Stapper blijft dan meestal doodstil staan en laat keffertje even zijn gang gaan. Na een min. loopt Stapper door.
Keffertje blijft zo opdringerig doen dus Stapper geeft hem een zwieper met zijn kont, opzouten nu!

Keffertje blijft doorgaan, Stapper gromt en gromt nogeens maar het maakt allemaal geen indruk.
Stapper valt uit, heel kort en geen echte beet.
Baasje van keffertje over de rooie, als mijn hond bijt moet ie een muilkorg dragen :blah:

Ondertussen is keffertje nog steeds aan het klieren bij Stapper en zeg ik tegen het baasje dat ie nu toch echt zijn hond bij zich moet roepen omdat Stapper dalijk dus echt keffertje gaat grijpen!!

Nee hoor, baasje doet niks.
Stapper valt weer uit en nu wel ff wat harder.
Ik pak keffertje op en draag hem naar het baasje toe: NU!! aanlijnen want anders is hij straks dood!!
Je snapt commentaar niet van de lucht :boos:

Dit is geen uitzondering! Dit gebeurt heel regelmatig.

Vandaag of morgen bijt Stapper echt te hard in zo'n kippenekkie :idea:

Hoe kan ik nou het beste reageren in zo'n situatie. Stapper aanlijnen heeft geen zin want die keffertjes blijven doorgaan.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Stapper aanlijnen en de andere kant oplopen en de baas van het kleine hondje even waarschuwen dat jouw hond misschien zijn hond doodbijt.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Wat je zei vond ik goed: aanlijnen of je keffer is dood. Want zo is het toch ook?
Ik heb ook zo'n keffer en ik probeer zo veel mogelijk rekening met andere honden en mensen te houden. Dus als ik een grote hond zie gaat ie aan de lijn. Als ik de hond niet gezien heb en Tarz gaat er achteraan, jammer dan.. Tarz doet niets maar ik snap wel dat het irritant is dus dan zal ik hem alsnog aanlijnen.
En ik zal ook altijd luisteren naar aanwijzingen van andere hondeneigenaren. Ikzelf heb ook een hond die niet goed met dat soort hondjes kan dus ik zie het van twee kanten :wink:
Kleine hondjes die irritaties kunnen opwekken bij honden die hun schade kunnen berokkenen, moet je gewoon lekker bij je houden.
Dus je boosheid vind ik terecht en je reactie vond ik goed: een keer normaal waarschuwen en als daar niet op word gereageerd, dan laat je weten dat het serieus is.
Groetjes Rob
Marja
Zeer actief

Hahaha Aanlijnen of je keffer dood :smile:

Het enige nadeel van een grote hond vind ik dat mensen vaak denken dat het altijd de schuld is van een grote hond!
Want die kleine hondjes zijn zo zielig he!

Ik weet niet of aanlijnen op zo'n moment verstandig is, want dan kan Stapper geen kant op en wordt ie pas echt kwaad op zo'n mormel :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hou zelf de regie!! :wink: Ik had het vanmiddag nog in het bos. Een forse volle herderreu provoceert Nelson die gewoon de uitdaging aanwil en zo staan ze om elkaar heen te draaien. Ik roep dan dus echt mijn hond weg bij me en sommeer die herder weg te wezen. Ik heb het streven dat zodra er niet vriendelijk gespeeld wordt, ik verder ga en mijn hond ook. Ik wil niet dat mijn hond zelf zijn zaken oplost..daar ben ik voor. :wink: Of het moet niet anders kunnen omdat je de boel dan echt op de spits drijft of er kans is op echt escaleren.
Ik zou stapper dus beschermen en die keffer wegjagen.
Ik merk dat mijn toleratie steeds kleiner wordt naar mensen toe met hun "ze zoeken het maar uit" ..er valt niks uit te zoeken en als het contact niet vriendelijk is dan wil ik het niet.
Ik kan me je ergernis dus echt goed voorstellen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik heb het ook vaak, al zijn mijn honden aangelijnt, toch laten mensen die beftekkeltjes op je honden afkomen, heb het al een paar gehad met een Jackie, ik loop dan gewoon door met mijn honden aan de riem en dan late ze id ekleine maar lekker doorhobbelen achter mijn honden aan, en het zijn steeds ook hetzelfde soort vervelia's, dus als de keffer te lang vervelend doet, ja dan schieten ze er toch op af, 3 Boxers in bedwang houden terwijl er een keffer eromheen keft is best moeilijk, ja dan kan het gebeuren dat ze hem/haar dus ineens te grazen nemen...en dan heb ik het nog gedaan ook, jaja, ik loop maar door, heb geeneens zin meer om de discussie aan te gaan.Ze zoeken het maar uit, vind het best is niet mijn probleem als er eens een keffer in 2 ligt.
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:Hou zelf de regie!! :wink: Ik had het vanmiddag nog in het bos. Een forse volle herderreu provoceert Nelson die gewoon de uitdaging aanwil en zo staan ze om elkaar heen te draaien. Ik roep dan dus echt mijn hond weg bij me en sommeer die herder weg te wezen. Ik heb het streven dat zodra er niet vriendelijk gespeeld wordt, ik verder ga en mijn hond ook. Ik wil niet dat mijn hond zelf zijn zaken oplost..daar ben ik voor. :wink: Of het moet niet anders kunnen omdat je de boel dan echt op de spits drijft of er kans is op echt escaleren.
Ik merk dat mijn toleratie steeds kleiner wordt naar mensen toe met hun "ze zoeken het maar uit" ..er valt niks uit te zoeken en als het contact niet vriendelijk is dan wil ik het niet.
Dat gaat dus echt niet altijd op he, als ik mijn reu zou sommeren weg te gaan terwijl hij en de andere reu al stijf staat is het onbegonnen, een van de 2 die zich omndraait wordt gegrepen, mijn reu heeft dit als jonge boxer al vaker gehad, nee dan ga ik er wel naartoe en pak me reu en duw met me been die andere hond wel weg, want anders wordt het opzeker knokken als de een afdraait, het gaat dan niet meer om regels als er 2 reutjes strak staan.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:[Dat gaat dus echt niet altijd op he, als ik mijn reu zou sommeren weg te gaan terwijl hij en de andere reu al stijf staat is het onbegonnen, een van de 2 die zich omndraait wordt gegrepen, mijn reu heeft dit als jonge boxer al vaker gehad, nee dan ga ik er wel naartoe en pak me reu en duw met me been die andere hond wel weg, want anders wordt het opzeker knokken als de een afdraait, het gaat dan niet meer om regels als er 2 reutjes strak staan.
Dat zeg ik toch? Behalve als je de situatie ermee op de spits drijft of de boel kan escaleren?
En mijn ervaring is dat ik mijn hond bijna altijd kan terugroepen, dat alleen andere eigenaren dat niet doen. Die meneer vanmiddag riep ook "ze lossen het zelf wel op" Waarom in hemelsnaam? :denken: Roep je hond gewoon..Ik zou er met Nelson dus niet tussen moeten gaan staan om de andere hond weg te duwen want dat ziet hij als startsein voor oorlog. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:[Dat gaat dus echt niet altijd op he, als ik mijn reu zou sommeren weg te gaan terwijl hij en de andere reu al stijf staat is het onbegonnen, een van de 2 die zich omndraait wordt gegrepen, mijn reu heeft dit als jonge boxer al vaker gehad, nee dan ga ik er wel naartoe en pak me reu en duw met me been die andere hond wel weg, want anders wordt het opzeker knokken als de een afdraait, het gaat dan niet meer om regels als er 2 reutjes strak staan.
Dat zeg ik toch? Behalve als je de situatie ermee op de spits drijft of de boel kan escaleren?
En mijn ervaring is dat ik mijn hond bijna altijd kan terugroepen, dat alleen andere eigenaren dat niet doen. Die meneer vanmiddag riep ook "ze lossen het zelf wel op" Waarom in hemelsnaam? :denken: Roep je hond gewoon..Ik zou er met Nelson dus niet tussen moeten gaan staan om de andere hond weg te duwen want dat ziet hij als startsein voor oorlog. :wink:
Ik ga er niet alleen tussenstaan, ik heb hem al vast aan zijn tuigje zodat hij niet kan uitvallen.
En ik kan echt roepen wat ik wil en heeft niks met onder apel staan te maken, hij heeft vervelende situaties gehad in het verleden dat wanneer hij kwam hij werd gepakt, en dat is ook aleens bij mijn teefje gebeurt, teefje ging met een andere teef knokken ik riep dus dat ze moest stoppen, mijn teefje liet los en de andere teef had haar wel vast in haar nek en bracht dus wel letsel aan mijn teefje.
En ieder ras is anders, een Boxer die strak staat, wilt maar 1 ding en dat is dus nooit omdraaien en weglopen.
Wat wel is, is dat ik hem bij me kan houden al ziet hij een andere hond die hem niet aanstaat, maar dan moet de hond dus ook wel wegblijven.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Hier al net zo in t park: hondje, formaatje 100-grams, blaffend en grommend en snappend om die van mij. Na t mens al vier keer te hebben vermeden bij t park, kom ik dr vlak voor de uitgang (typisch...)weer tegen. Weer geen enkele reactie van baas-lief, dus ik schiet ernstig uit mn slof en sommeer t menje haar JR bij zich te houden, als ie zich niet kan gedragen. "ze spelen toch zo leuk?" is t verbijsterende antwoord. Tja, sta ik met mn bek vol tanden. Waarschuw t mens dan maar dat die van mij (modelletje en karakter lobbes, maar dat weet zij niet :wink: ) zo nog een paar extra gaatjes in die van van haar bijt, zwaar agressieve golden...gaat ze mij voortaan hopenlijk uit de weg. Gek mens. :boos:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:Hou zelf de regie!! :wink: Ik had het vanmiddag nog in het bos. Een forse volle herderreu provoceert Nelson die gewoon de uitdaging aanwil en zo staan ze om elkaar heen te draaien. Ik roep dan dus echt mijn hond weg bij me en sommeer die herder weg te wezen. Ik heb het streven dat zodra er niet vriendelijk gespeeld wordt, ik verder ga en mijn hond ook. Ik wil niet dat mijn hond zelf zijn zaken oplost..daar ben ik voor. :wink: Of het moet niet anders kunnen omdat je de boel dan echt op de spits drijft of er kans is op echt escaleren.
Dat gaat dus echt niet altijd op he, als ik mijn reu zou sommeren weg te gaan terwijl hij en de andere reu al stijf staat is het onbegonnen, een van de 2 die zich omndraait wordt gegrepen, mijn reu heeft dit als jonge boxer al vaker gehad, nee dan ga ik er wel naartoe en pak me reu en duw met me been die andere hond wel weg, want anders wordt het opzeker knokken als de een afdraait, het gaat dan niet meer om regels als er 2 reutjes strak staan.
Mijn hond had laatst een confrontatie met een rhodesian ridgeback,het spelen verliep al niet echt soepel(mijn hond wilde wel,maar hij niet zo),maar als mijn hond los is doet hij niet snel iets en de eigenaar van de rhodesian wilde het ook wel aankijken,maar ineens stonden ze elkaar echt 20 sec aan tekijken en toen ineens boem vol erop,de rhodesian gaf gewoon op en er was verder niets aan de hand,maar toch raar vooral dat aanstaren,weet iemand waarom ze dit deden?
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Marja
Zeer actief

Wat Stapper betreft kan ik echt niet voor 1 standaard regel gaan.
Ik bekijk het per situatie.
Natuurlijk is mijn eerste keus gewoon doorlopen.

Maar 9 van de 10 keer is het een ongelijke strijd, lichamelijk gezien. Ik moet er toch echt niet aan denken dat Stapper echt een keffertje doodbijt!
Hoe vervelend dat keffertje ook is :mrgreen:

Als er eenmaal een gevecht is losgebarsten ben ik best berijd om Stapper beet te pakken, alleen maar ophouden roepen heeft echt geen zin!. maar dan moet de andere baas ook zijn hond pakken.

In het verleden heb ik maar al te vaak meegemaakt dat ik Stapper uit een gevecht trok terwijl de andere hond lekker door kon gaan met bijten.
Nou dan laat ik Stapper ook weer los en denk zoek het maar uit!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

greatdane schreef:
Angel-eyes schreef:

Ik ga daar dus niet op staan wachten!!
Als je ziet dat het al niet echt lekker speelt, loop dan door!

Mijn hond had laatst een confrontatie met een rhodesian ridgeback,het spelen verliep al niet echt soepel(mijn hond wilde wel,maar hij niet zo),maar als mijn hond los is doet hij niet snel iets en de eigenaar van de rhodesian wilde het ook wel aankijken,maar ineens stonden ze elkaar echt 20 sec aan tekijken en toen ineens boem vol erop,de rhodesian gaf gewoon op en er was verder niets aan de hand,maar toch raar vooral dat aanstaren,weet iemand waarom ze dit deden?
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Beetje onduidelijke quote

Niet afwachten als het al niet lekker speelt!
Doorlopen!
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

greatdane schreef:
Angel-eyes schreef:
Is puur aftasten, kijken of de een erdoor weggaat, intimideren en als geen van beiden wil wijken is het ineens erop.En je kan ze roepen maar reken maar dat hij maar 1 ding hoort, zichzelf.
Zeker dominantjes zullen echt niet wijken en zijn ter plekke doof.
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Erg vervelend als mensen hun honden niet bijhouden :boos: vind het wel grappig om te lezen dat je dat hondje heb opgepakt en terug heb gegeven :ok:

ik had het laatst met kira en little, kira zat aan de lijn want ze is loops en ze kan weleens dominant zijn ik wil dan ook geen risico nemen om haar los te laten, kwamen er ineens 5 losse honden op ons afgestormd :eek: terwijl ik me honden bij me had, op een gegeven moment waren er 3 terug naar de baas gegaan en de rest stond nog bij mij, zat er zelfs een bij die flink tekeer ging tegen Kira... nou daar sta je dan he :roll:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat je zo goed gereageerd hebt. Baas netjes waarschuwen, en zelfs zelf nog het keffertje terug naar de baas brengen!

Ik heb zelf dus ook zo'n klein hondje; gelukkig is Moos geen keffertje, hij rent ook nooit keffend en uitdagend naar andere honden toe. Hij wacht tot die andere hond ook naar hem toekomt, en als de andere hond geen aanstalten tot spelen maakt doet hij dat ook niet. Het enige wat hij wel doet is, als er eenmaal gespeeld wordt met een veel grotere hond (meestal labjes hier), dan gaat hij op een gegeven moment zo'n hond min of meer opjagen; vaak dan wel met wat geblaf. Die andere honden blijven hem dan echter ook uitdagen tot spel, dus ik geloof dat ze het niet vervelend vinden. Een grom is trouwens ook genoeg om Moos af te laten druipen.

Moet zeggen dat het met zo'n klein hondje soms ook wel wat eng is. Zo loopt hier in het bos een niet zo vriendelijke herder. Die heeft ook wel eens mot met de labjes in kwestie, maar na een paar snauwen en grauwen van beide kanten lost het zichzelf altijd op. Maar als hij een ruzie met Moos wil gaan beginnen, brrr, een verkeerde hap en we hebben toch een groot probleem, Gelukkig erkent Moos zijn meerdere snel, dus zelf zal hij nooit toenadering zoeken.

Maar nogmaals, ik vind het heel netjes opgelost van je hoor, want zo'n kippenekje is natuurlijk zo stuk; ook als het van een irritant keffertje is. :mrgreen:
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

greatdane schreef: ineens stonden ze elkaar echt 20 sec aan tekijken en toen ineens boem vol erop,de rhodesian gaf gewoon op en er was verder niets aan de hand,maar toch raar vooral dat aanstaren,weet iemand waarom ze dit deden?
dat heet 'fixeren'. honden gaan elkaar dan recht in de ogen kijken en ze blijven staren.

dat bedoelen ze niet aardig, maar dreigend. de voorbode van een knokpartij.

als je dat ziet, is het voor mij al te ver gegaan. als je dan nog de ontmoeting af wil kappen, gaan ze elkaar meestal te lijf. dan ben je dus te laat.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

linlin schreef:
greatdane schreef: ineens stonden ze elkaar echt 20 sec aan tekijken en toen ineens boem vol erop,de rhodesian gaf gewoon op en er was verder niets aan de hand,maar toch raar vooral dat aanstaren,weet iemand waarom ze dit deden?
dat heet 'fixeren'. honden gaan elkaar dan recht in de ogen kijken en ze blijven staren.

als je dat ziet, is het voor mij al te ver gegaan. als je dan nog de ontmoeting af wil kappen, gaan ze elkaar meestal te lijf. dan ben je dus te laat.
Inderdaad, fixatie is al het begin van het gevecht.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Ca Cajuina schreef:
linlin schreef:

Ja ik zal er voortaan wat beter opletten,maar ik had het nog nooit zo gezien en het is gelukkig zonder enige schade afgelopen.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Rob*
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
linlin schreef:

Kan het begin zijn.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Angel-eyes schreef:
Ca Cajuina schreef:
linlin schreef:

Kan het begin zijn.
Ja idd KAN, ik heb het ook wel meegemaakt dat de "strijd" al gestreden was door het fixeren, dus dat 1 van beide het al opgaf.
Meestal sleur ik mijn honden mee, lopen hup, maar soms is het gewoon niet te voorkomen, wat ik nooit begrijp is dat de eigenaren zich nooit wat aantrekken van de vraag om hun hond even terug te roepen of bij zich te houden :19:
zien zij het gedrag van hun eigen hond niet of intresseert het ze niet? het valt mij idd ook op dat ze alleen in actie komen als het uitmond in een knokpartij.
Overigens heb ik net zoveel last van kleine als van grote honden :wink:
Wat is er nou zo moeilijk aan even de honden bij je houden en elkaar passeren tot je weer verder kan als 1 partij aangelijnd loopt? of als al aangegeven wordt dat het niet kan... ik heb dat echt nooit begrepen, ik laat mijn honden ook nooit zomaar op een andere hond afgaan :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus gaat 95% van de tijd niet in op de provocaties van een keffertje en dus ben ik een stuk minder op mijn hoede bij kleine hondjes dan bij grotere.

Toevallig liep er gister een chiwawa achter me die redelijk veel kefte tegen Wuil. Ze kijkt dan om en je ziet haar denken "o jammer, geen partij" en ze negeert het hondje.
Zou het een herder of dober zijn geweest dan was ze furieus geworden en de uitdaging met beide poten aangaan.

Toch blijft het opassen want kleine hondjes die echt te ver gaan of met meerdere zijn zal ze wel pakken op een gegeven moment. Zo heeft ze eens 3 JR voor zich gehad die alledrie gromden, trilden en fixeerden. Ik vond het maar niks want het waren flinke terriers en Wuil wilde ze pakken. Maargoed, 3 terriers is geen kattepis. Baasje ook niet erg meedenkend en ik had Wuilus al aan de riem. Mochten ze op mekaar zijn geklapt dan zou ik me er wel mee bemoeid hebben, 3 terriers perforeren je hond :N:

Verder heb ik 1 echt gevecht gehad met een klein hondje, weer een JR en dat ging dan ook helemaal mis. Ze vielen al 3 jaar non stop naar elkaar uit aan de riem tot de dag dat Wuilus uit de halsband schoot. Hondje opgetild, Wuilus hing aan zijn rug en kont en liet gewoon niet meer los. Uiteindelijk los en de schade stelde weinig voor. Ik was er wel direct bij want anders was het inderdaad hondje dood ben ik bang.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Ze vielen al 3 jaar non stop naar elkaar uit aan de riem tot de dag dat Wuilus uit de halsband schoot. Hondje opgetild, Wuilus hing aan zijn rug en kont en liet gewoon niet meer los. Uiteindelijk los en de schade stelde weinig voor. Ik was er wel direct bij want anders was het inderdaad hondje dood ben ik bang.
Exact hetzelfde is hier gebeurd met Laika en de JR van een vrouw hier uit de flat. Laika schoot uit de halsband en stormde zo de straat over naar die Jack. :80: Laika, de held op sokken, bleef godzijdank op een meter keihard staan blaffen naar het hondje, maar ze durfde niet te pakken.
Dat is dan were het voordeel van een bange poeperd met een grote bek! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

cloris schreef: wat ik nooit begrijp is dat de eigenaren zich nooit wat aantrekken van de vraag om hun hond even terug te roepen of bij zich te houden :19:
zien zij het gedrag van hun eigen hond niet of intresseert het ze niet
Ik kom het allemaal tegen : onwetendheid ( gewoon een situatie niet in kunnen schatten , niet weten dat je een onaangelijnde hond op straat niet op een aangelijnde hond moet laten afstormen ) , desinteresse ( kletsen , keuvelen , telefoneren , van de natuur genieten , of wat dan ook als het maar niet met je hond bezig zijn is ) en puur onvermogen ( de hond luistert niet , en gaat dat ook nooit doen . )
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb ook de mazzel dat Kaya kleine hondjes bijna nooit wat doet (of echt 'aangepast' wat zachter).
Jack Russels is ze dol op :eek: :mrgreen: in positieve zin dan :wink:

Moritz is een engel met andere honden, daar hoef ik nooit bang voor te zijn dat hij ze wat doet. Als hij uitgedaagd wordt dan haakt hij af; draait zich om en loopt weg. Als ze hem echt aanvallen, is 2 keer gebeurd, dan verdedigt
hij zichzelf prima.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ca Cajuina
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Ca Cajuina schreef:
linlin schreef:

Kan het begin zijn.
Toch grijp ik daarvoor al in.

Mijn reu en teef mogen van mij niet fixeren. puur omdat ik weet dat zij beiden een uitdaging niet uit de weg zullen gaan. Wanneer ik dan ook langs een reu loop en mijn reu loopt oog contact te zoeken moet hij van mij voor zich uit kijken.

Groot maken en op de tenen gaan lopen zie ik bij mijn honden meer als vermijdingsgedrag maar bij fixeren is dat een heel ander verhaal.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Ca Cajuina schreef:
linlin schreef:

Kan het begin zijn.
oeps 2 keer.

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ca Cajuina schreef:
Angel-eyes schreef:
Ca Cajuina schreef:
linlin schreef: dat heet 'fixeren'. honden gaan elkaar dan recht in de ogen kijken en ze blijven staren.

Kan het begin zijn.

Mijn reu en teef mogen van mij niet fixeren. puur omdat ik weet dat zij beiden een uitdaging niet uit de weg zullen gaan. Wanneer ik dan ook langs een reu loop en mijn reu loopt oog contact te zoeken moet hij van mij voor zich uit kijken.

Groot maken en op de tenen gaan lopen zie ik bij mijn honden meer als vermijdingsgedrag maar bij fixeren is dat een heel ander verhaal.
Wij hebben 2 reuen. Bij de ene, een dominant standje (Tagor), weten we dat groot maken dus imponeren is en dat we moeten ingrijpen. Althans moesten want nu hij 11 is en dus ook fysiek minder sterk is, vermijdt hij andere dominante honden liever.
Bij Jari is het inderdaad een stukje onzekerheid, die zie je b.v. ook zijn ogen afwenden als een andere hond probeert te fixeren. Hij zal dus minder snel gaan kleunen, maar gaat een gevecht zeker niet uit de weg.
Moet zeggen dat als ik erover nadenk ook verschil van lichaamstaal in dit soort situaties in de staartdracht zit bij de heren. Tagor houdt die in dit soort gevallen dus strak en boven zijn ruglijn. Jari neigt naar hem in lijn met zijn rug dragen en iets kwispelend.
Maar als de heren aan het fixeren waren grepen we als het even kan altijd in. Geen geknok in ons bijzijn (en dus eigenlijk helemaal niet).
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:
Angel-eyes schreef:
Ca Cajuina schreef:
linlin schreef: dat heet 'fixeren'. honden gaan elkaar dan recht in de ogen kijken en ze blijven staren.

Kan het begin zijn.

Ik voorkom het fixeren ook veel liever hoor, mijn reu is daar meer in betrokken vaak en ik voorkom het ook liever maar soms als hij los is en met mij aan het spelen is, dan wil er ergens ineens een andere reu staan en dan heb je het al, hij zal nooit beginnen das mijn geluk erin dus ik kan hem altijd wegkrijgen, zolang de baas van de andere hond ook actie onderneemt, want ik heb het al zo vaak gezien en meegemaakt, dan haal ik hem weg en kom ertussen staan en de andere hond valt alsnog uit, ja hoe rot het is maar dan laat ik de mijne ook weer los, hij begint nooit maar hij maakt het wel af, en hoe rot het is ik heb dan maar liever dat een andere hond letsel heeft dan mijn hond.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”