Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Af en toe zonder aanleiding een blaf richting buiten thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Alan
Vaste gebruiker

Af en toe zonder aanleiding een blaf richting buiten thuis

Ongelezen bericht door Alan »

May heeft af en toe de neiging om zonder aanleiding te grommen en te blaffen naar de voordeur. Raar gedrag, aangezien er dan helemaal geen geluid te horen is, en ook niet iets wat op beweging lijkt. :19:

Is dit normaal? Zo ja, hoe krijg je het dan er weer uit?

Groetjes,

Alan, Emily & May
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

zal me niet verbazen als zij wél wat hoort. honden horen nou eenmaal stukken beter dan mensen.

heb je er geen zin in? afleiden als ze aanstalte maakt om te gaan grommen en blaffen; mooi spelletje beginnen, een stukje frolic.

ikzelf laat ze even aanslaan. dat waakse vind ik niet onhandig. als ik weet dat er niets aan de hand is, dan maan ik ze vrolijk tot kalmte en/of leid ze af met geintjes.
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Af en toe zonder aanleiding een blaf richting buiten thu

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Alan schreef:May heeft af en toe de neiging om zonder aanleiding te grommen en te blaffen naar de voordeur. Raar gedrag, aangezien er dan helemaal geen geluid te horen is, en ook niet iets wat op beweging lijkt. :19:

Is dit normaal? Zo ja, hoe krijg je het dan er weer uit?

Groetjes,

Alan, Emily & May
Denk ook dat ie waarschijnlijk iets hoort.
Luka kan soms ineens waaks zijn kop omhoog richten, gaat ie al grommend op onderzoek en
blijkt het de Cavia te zijn die zijn hok omhoog gooit. :mrgreen:
Ik zeg als het teveel is, "genoeg".
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Doen ze hier ook weleens. Ik ga er dan altijd maar vanuit dat er wel iets te horen zal zijn, maar dat ons beperkte gehoor het niet waarneemt. ik laat het ook maar gaan, zolang ze niet te lang doorgaan.
Vervelend vind ik het wel als ik alleen thuis ben en al in bed lig. Ik vraag me dan altijd af of er soms iemand probeert in te breken. Ik ga dan meestal wel kijken wat er aan de hand is, maar eigenlijk vind ik dat doodeng. Gelukkig is er nooit echt iemand binnen geweest. Ik hoop ook altijd maar dat het geblaf genoeg afschrikt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Belle schreef:Doen ze hier ook weleens. Ik ga er dan altijd maar vanuit dat er wel iets te horen zal zijn, maar dat ons beperkte gehoor het niet waarneemt. ik laat het ook maar gaan, zolang ze niet te lang doorgaan.
Vervelend vind ik het wel als ik alleen thuis ben en al in bed lig. Ik vraag me dan altijd af of er soms iemand probeert in te breken. Ik ga dan meestal wel kijken wat er aan de hand is, maar eigenlijk vind ik dat doodeng. Gelukkig is er nooit echt iemand binnen geweest. Ik hoop ook altijd maar dat het geblaf genoeg afschrikt.
Dat ken ik. Ik ben van de week 2 nachten alleen geweest en dan zijn ze nog waakser dan normaal. Als ze denken wat te horen, kan ik ze maar beter even buiten op het erf zelf laten kijken, want ze stoppen niet met rondjes lopen voordat ze zelf hebben geïnspecteerd dat er niets te beleven valt. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Belle schreef:Doen ze hier ook weleens. Ik ga er dan altijd maar vanuit dat er wel iets te horen zal zijn, maar dat ons beperkte gehoor het niet waarneemt. ik laat het ook maar gaan, zolang ze niet te lang doorgaan.
Moos doet het ook weleens. Maar hij blaft zelden; hij snuift en briest als een paard. Duurt meestal maar 30 seconden ofzo, en als het mij te lang duurt zeg ik: "Moohoos, is nihiks :mrgreen: " en dan houdt hij op.
Hij doet het inderdaad ook soms als ik in bed lig (en hij op het voeteneind, ehum...) en dan vind ik het ook wel een beetje eng worden, want er zal maar eens echt wat zijn....
Nu is hij trouwens zowiezo veel waakser als het donker is, dus 's avonds snuift hij al van een vallend takje bij wijze van spreken.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik denk niet dat Moos inbrekers afschrikt, hij ziet er zo lief uit. :mrgreen:
Beau gromt en blaft ook wel eens terwijl ik helemaal niks gehoord heb, maar hij wel. Ze hebben een veel scherper gehoor dan wij.
Als ik in bed lig blaft hij nooit, maar hoor ik hem af en toe wel heel diep grommen.
Beau durft de trap niet op, ik laat mijn slaapkamerdeur open staan, zo ook de huiskamerdeur en de keukendeur, dus kan Beau s'nachts in de huiskamer, gang en keuken, en als hij zou durven ook naar boven.
Maar dat heb ik allang opgegeven dat hij de trap opgaat. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Moos schreef:
Moos doet het ook weleens. Maar hij blaft zelden; hij snuift en briest als een paard. Duurt meestal maar 30 seconden ofzo, en als het mij te lang duurt zeg ik: "Moohoos, is nihiks :mrgreen: " en dan houdt hij op.
Hij doet het inderdaad ook soms als ik in bed lig (en hij op het voeteneind, ehum...) en dan vind ik het ook wel een beetje eng worden, want er zal maar eens echt wat zijn....
Nu is hij trouwens zowiezo veel waakser als het donker is, dus 's avonds snuift hij al van een vallend takje bij wijze van spreken.
Net nadat ik heb gepost krijgt Luka kuren.
Bij het minste ligt ie te grommen en is overdreven waaks.
Zouden de donkere dagen daar ook iets mee te maken hebben.
Als je de uren telt dat het licht is, tussen 9-4 da's niet veel hé.
Ik vind het vervelend, zeker als er nog gezinsleden slapen.
Snachts hoor ik hem niet.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

vinkje schreef:Ik denk niet dat Moos inbrekers afschrikt, hij ziet er zo lief uit. :mrgreen:
Ahhhh, laat me nou even in die illusie :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”