Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help! zo'n moeilijke eter!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

the dude
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door the dude »

jelle schreef:een hond is gemaakt om rauw voer te eten, maar daar moeten ze vaak wel even weer aan wennen als ze het niet gewend zijn.
...
(al blijf ik het koken en de boterham niet zinvol vinden)...
Ik wil hem niet alleen maar versvlees geven das mij teveel gedoe. Meestal krijgt hij een blik 's avonds en 's ochtends brokken.

Ik wil hem er dus niet aan laten wennen, daarom kook ik het. Waarom is dat niet zinvol ?

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je hond mager is en hij eet slecht kan je hem eens zoiets geven wat ze erg lekker vinden, dan sterkt hij wat aan.
Laatst gewijzigd door the dude op 30 dec 2004 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
paco + the dude = :jump1:
the dude
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door the dude »

jelle schreef:Dan zou ik dus eerder afwisselen met spiervlees.
wat voor spiervlees zou ik dan kunnen geven ? (hart ?)

Ik wil het niet al te prijzig maken.
paco + the dude = :jump1:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

the dude schreef:Ik wil hem niet alleen maar versvlees geven das mij teveel gedoe. Meestal krijgt hij een blik 's avonds en 's ochtends brokken.

Ik wil hem er dus niet aan laten wennen, daarom kook ik het. Waarom is dat niet zinvol ?
Blikvoer is ronduit ongezond. En waarom wil je je hond niet aan vers vlees laten wennen? Het is stukken gezonder dan die rotzooi uit blik, als je het dan ook nog gewoon rauw geeft heb je er helemaal geen werk aan. Doe het maar eens twee weken en kijk wat er met je hond gebeurt, je zult verrast zijn.
the dude schreef:Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je hond mager is en hij eet slecht kan je hem eens zoiets geven wat ze erg lekker vinden, dan sterkt hij wat aan.
Het is net als op dieet gaan: je kunt in sneltempo kilo's aankomen door bijvoorbeeld alleen nog patat met mayonaise te eten of je kunt het in een geleidelijk tempo doen door verantwoord te eten. Dat gaat voor honden ook op.
AfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

the dude schreef:
jelle schreef:een hond is gemaakt om rauw voer te eten, maar daar moeten ze vaak wel even weer aan wennen als ze het niet gewend zijn.
...
(al blijf ik het koken en de boterham niet zinvol vinden)...
Ik wil hem niet alleen maar versvlees geven das mij teveel gedoe. Meestal krijgt hij een blik 's avonds en 's ochtends brokken.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je hond mager is en hij eet slecht kan je hem eens zoiets geven wat ze erg lekker vinden, dan sterkt hij wat aan.
Koken is zonde omdat je met de verhitting veel te veel kapot maakt in het vlees (bijvoorbeeld bepaalde enzymen) waardoor de voedingswaarde een stuk minder is dan als je het rauw geeft. Waarom zou je het wel koken?
Brood vind ik niet zinvol omdat het alleen maar een bonk graan is en wat mij betreft hoort dat niet of slechts in zeer kleine hoeveelheden in hondenvoer thuis.
Als je alles kapot kookt valt het dus met dat aansterken ook nogal tegen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

the dude schreef:
jelle schreef:Dan zou ik dus eerder afwisselen met spiervlees.
wat voor spiervlees zou ik dan kunnen geven ? (hart ?)

Ik wil het niet al te prijzig maken.

hart beschouw ik als ook orgaanvlees, maar daar is onder versvoerders wel wat verschil in mening over.
Een lekkere, gezonde en goedkope oplossing zou bijvoorbeeld zijn om eens wat kippennekken te geven. Voor die tijd wel even het "eten van botten" document lezen.
Ik kan de kipkarkassen (inclusief nekken) hier gratis krijgen, op diverse plekken kun je bij de poelier ook kippennekken kopen. Prijzen varieren dan van 35 cent tot 1.25 euro per kilo.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

the dude schreef: Ik wil hem niet alleen maar versvlees geven das mij teveel gedoe. Meestal krijgt hij een blik 's avonds en 's ochtends brokken.

Ik loop weer achter met lezen natuurlijk :mrgreen: , maar wil toch nog even hierop reageren.
Een pakje versvlees opendoen en geven is toch niet meer moeite dan een blik of brokjes, en het is een stuk gezonder ook.
Als je iets zoekt wat de hond lekker vindt, en waar hij ook van aansterkt dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
En dan is het inderdaad het best dat je dat niet kookt omdat er dan teveel voedingsstoffen verloren gaan. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
esther76
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door esther76 »

Joepie!!!

vandaag is er toch gegeten, het is net of hij die week wil inhalen...hij maakte zelf de schuur open om alvast te beginnen. (doet ie anders ECHT nooit...) Daarna gaf ik hem de brokken en hij viel echt aan, ik heb nog de helft extra erbij gedaan, kon het niet laten.

Ik ben ontzettend blij! Binnenkort ziet hij er hopelijk weer gezond uit. Het is een pak van mijn hart, wat kun je je toch zorgen maken om die beestjes.

Ik las dat iemand schreef dat je gewoon graag wilt dat ie aankomt, dat je dan minder kritisch bent wat het is...Ik begrijp dat wel enigzins omdat ik de wanhoop ken van een hond die niet eet. Maar ik weet ook dat het voor veel problemen kan zorgen als je de hond laat bepalen wat je geeft. Hij lust wel frolic, ik ga hem natuurlijk geen bakken frolic voorzetten bijvoorbeeld.
Maar ja, je hebt verstand en gevoel.. Mijn gevoel zegt ook weleens wat anders...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”