Ik heb een vraagje aan jullie...
Ik heb een hele lieve rotweiler van 6 jaar.. We hebben haar van pup af aan... Ze is in die begintijd erg vaak gebeten door andere honden... Na een tijdje ging haar knop om en vanaf die tijd is zij degene die begint.. Of ze nou volwassen zijn of pup het maakt niks uit... Het gekke is dat ze de ene dag wel met een bepaalde hond kan en de andere dag totaal niet en vliegt ze ze aan....
Een ander nadeel is dat ze televisie kijkt.. Reclame over garnalen, of je geschikt bent voor de marine.. acteurs in films die ze niet mag.. enz enz.. Ze neemt een aanloop en doet pogingen degene aan te vliegen... (de tv staat op een dressoir) Fatsoenlijk televisie kijken is er niet meer bij..
Een ander issue is het uitlaten... mijn moeder en ik met weinig kracht in de handen kunnen haar niet meer houden.. Wanneer ze een andere hond ziet trekt ze ons gewoon onderuit en vliegt ze aan.. Ook fietser, bromfietsers en zelfs auto gaat ze achterna
Thuis kunnen de meeste mensen wel binnenkomen. Ze kan wel moeilijk doen door grommen en blaffen maar ze vliegt ze niet aan op het moment dat wij zeggen dat het goed is.
We merken dat ze steeds sjagerijniger wordt.
Uitlaten gebeurt met een prikband heeft geen zin. Daar is ze ongevoelig voor...
We raken onderhand nogal wanhopig....
Misschien hebben jullie tips...
Groetjes joyce