lydiaxx schreef:ik hoop dat dit onderwerp hier goed staat en dat iemand mij kan helpen hiermee
ik heb dus 2 pupies (ongeveer 6 a 7 maanden oud) en ik heb een tijdje geleden buiten een soort "perkje" met kiezel erin gemaakt waar zo hun behoeften kunnen doen zodat ze het niet in het wilde weg doen in de tuin/ stoep (denk wel dat veel mensen zoiets hebben).
nu is het volgende aan de hand: eentje van mijn pups kent het al mooi en plas en poept er in zonder problemen maar de andere plast er alleen maar in en vertikt het om er in te poepen, dat doet ie liever op de stoep ofzo. maw hij heeft er nog nooit in gepoept.
hoe krijg ik em nu zo ver dat ie dat wel gaat doen?
heeft iemand hier dit ook aan de hand gehad en hoe heeft ie dat opgelost?
alvast bedankt
Je zult zien dat met het ouder worden van je pups de frekwentie vermindert van het poep en plassen.
Wij gaan met Luka drie keer per dag wandelen, maar 's ochtends doet ie wel nog een vlug plasje in de kiezels buiten en voor het slapengaan ook.
Ik denk dat iemand de raad al gegeven heeft met belonen, als ze het op de goede plek doen.
Ik heb ook kiezels, maar dat is wel wat groter dan een klein perkje,
en drollekes doet ie meestal tijdens de wandeling in het gras.
Als je telkens herhaald aan de kant, en daarbij de weg wijst, dan weet ie op de duur wel dat ie niet in het midden van de weg moet, en dan ook belonen als ie het op de goede plek doet.
Succes