Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe moet ik dit mijn hond leren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lydiaxx
geregistreerd lid

hoe moet ik dit mijn hond leren?

Ongelezen bericht door lydiaxx »

ik hoop dat dit onderwerp hier goed staat en dat iemand mij kan helpen hiermee :wink:

ik heb dus 2 pupies (ongeveer 6 a 7 maanden oud) en ik heb een tijdje geleden buiten een soort "perkje" met kiezel erin gemaakt waar zo hun behoeften kunnen doen zodat ze het niet in het wilde weg doen in de tuin/ stoep (denk wel dat veel mensen zoiets hebben).
nu is het volgende aan de hand: eentje van mijn pups kent het al mooi en plas en poept er in zonder problemen maar de andere plast er alleen maar in en vertikt het om er in te poepen, dat doet ie liever op de stoep ofzo. maw hij heeft er nog nooit in gepoept.
hoe krijg ik em nu zo ver dat ie dat wel gaat doen?
heeft iemand hier dit ook aan de hand gehad en hoe heeft ie dat opgelost?
alvast bedankt
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Is het niet mogelijk om gewoon met je honden te gaan wandelen?
AfbeeldingAfbeelding
lydiaxx
geregistreerd lid

bram en thijs schreef:Is het niet mogelijk om gewoon met je honden te gaan wandelen?
er word ook met de honden gewandeld maar je gaat natuurlijk niet 10 keer per dag wandelen :wink:
overdag moeten de honden toch ook hun behoeften doen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Tja, met een onzindelijke pup van een week of 8 a 9 is de kans volgens mij groot dat je er wel een keer of 10 per dag uit moet. Mijn ervaring is dat ze op jonge leeftijd ook het makkelijkste leren op welke ondergrond ze moeten/mogen poepen en plassen. Onze honden werden als puppy zijnde altijd op gras gezet en slechts 1x heeft 1 bij hele hoge nood op straat gepoept. Verder zoeken ze dus altijd gras op.
Die van jou zijn die leeftijd al voorbij en ik denk dus dat het daardoor lastig wordt.
Moet ook zeggen dat ik vind dat je dus wel een hele klus zal hebben aan het opvoeden van 2 pups tegelijk. Dat is dus iets wat ik niemand zal aanraden, eerder afraden. Want ze kunnen misschien wel leuk spelen met elkaar, maar pikken ook de rottigheid van elkaar op. Verder zal je ze ook echt apart van elkaar moeten uit laten want anders zijn ze m.n. gericht op elkaar en wordt ze opvoeden nog moeilijker. Maar goed, dit is een beetje off topic :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

lydiaxx schreef:
bram en thijs schreef:Is het niet mogelijk om gewoon met je honden te gaan wandelen?
er word ook met de honden gewandeld maar je gaat natuurlijk niet 10 keer per dag wandelen :wink:
Toch denk ik dat het veel handiger is om ze nú te leren dat er gepoept/gepiest dient te worden op grasstroken e.d van de gemeente.Vervolgens ruim je het op.
Dat is een poosje heel veel werk(zeker met 2 stuks)maar het lijkt mij toch te verkiezen boven stank rondom je huis als het zomer is.
Daarbij heb ik het vermoeden dat de pup die het nu niet op de door jou aangewezen plek wil doen die plek te klein vindt voor de ontlasting van 2 honden;als mijn honden een veldje te vies vinden kan ik ook op mijn kop gaan staan zonder dat zij er iets doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

lydiaxx schreef:
Er zijn genoeg mensen die met pups 10 keer per dag (of vaker) even buiten staan als onderdeel van de zindelijkheidstraining.
Als de honden normaal zindelijk zijn zou je bijvoorbeeld een keer of 4 a 5 per dag met ze kunnen lopen en dan hoeven ze daar tussendoor normaal gesproken niet meer hoor. Hoe vaak wordt er nu met de honden gewandeld dan?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
lydiaxx
geregistreerd lid

er word 2 keer per dag gewandeld smorgens en savonds voor het slapen gaan.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb zelf een pup van nu 8 maanden oud, en deze gaat sinds een maand of 6 4x per dag op redelijk vaste tijden uit. Dan bedoel ik niet in de tuin, maar een blok(je) om of een grotere wandeling. Als je dat zo aanleert, hoef je je hond niet in de tuin iets te laten doen. Vind ik zelf ook niet zo hygienisch trouwens.
Als je je hond wil leren op een klein plekje zijn behoefte te doen, en dan met name poepen, had je beter een kat kunnen nemen in plaats van een hond, laat staan 2 pups tegelijk...
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

:denken: Wat je nog zou kunnen proberen (als je het al niet doet)...
Als pup nr 1 zijn behoefte doet op de kiezels beloon je hem uitbundig, als pup nr 2 (of nr 1) het ergens anders doet krijgt hij niks. Hopelijk gaat nr 2 dan ook 'n keertje op de kiezels,wordt dan ook (overdreven) beloond en leert sneller wat de bedoeling is omdat het hem dan wat lekkers oplevert.
Hier gaan we regelmatig met ze wandelen, maar ze weten dat wanneer ze in de tuin lopen dat ze alleen achterin de tuin (zand, geen kiezels) hun behoefte mogen doen. Gaat prima. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

lydiaxx schreef:er word 2 keer per dag gewandeld smorgens en savonds voor het slapen gaan.
Ik vind twee keer per dag wandelen wel heel weinig. Ik ga met mijn honden in ieder geval vier keer per dag wandelen en toen de jongste de leeftijd had van jouw pups met haar inderdaad wel een keer of acht of meer. Ik heb mijn honden inderdaad geleerd te poepen op gras door ze altijd op gras te zetten en ze zullen het ook niet op een andere ondergrond doen. Als er een beetje regelmaat in komt (en dat zal met 6 a 7 mnd. toch wel zijn, kun je aardig voorspellen wanneer ze moeten poepen en dan op die tijden naar een plaats gaan waar ze mogen poepen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
marian*
Erelid
Contacteer:

lydiaxx schreef:er word 2 keer per dag gewandeld smorgens en savonds voor het slapen gaan.
Maar liefst 2 keer per dag :80:
De mijne gaan er minstens 4-5 keer uit(dat is inclusief de dagelijkse middagwandeling op de hei of in het bos of zo)en dat is altijd zo geweest.
Ook zijn ze het gewend om alles op het gras of in struiken te doen,maar ik heb ze dan ook allebei vanaf hun 8e week.
Het argument van zo vaak naar buiten moeten zegt me niets;ik heb ooit een pup binnen 2 weken bijna volkomen zindelijk gekregen door héél vaak naar buiten te gaan en toen woonde ik op de 7e etage van een flat :mrgreen: zodat dat ook veel moeite kostte,maar het lúkte wél.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Wij gaan iedere dag 4 x met Harrie naar buiten waarvan 2 lange wandelingen en 2 kortere. Toen hij een onzindelijke pup was gingen wij overdag ieder uur even met hem naar buiten en 's nachts een keer of 3.
In de tuin hebben wij hem nooit laten plassen of poepen en daar ben ik nog altijd blij om. Wij waren van de zomer op vakantie en hadden een tuintje voor het appartement wat grensde aan de tuintjes van anderen.
Jongens wat ben je dan blij dat je hond tuinzindelijk is!
Iedere keer als Harrie netjes buiten zijn behoefte deed toen hij klein was kreeg hij een stukje warme gekookte kip. Binnen 14 dagen was hij zindelijk. In totaal heeft hij in zijn puppietijd 2 x gepoept en 5 x geplast in huis.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Vraag ik mij af; waarom maar 2 keer per dag wandelen?
En hoeveel denk je straks met ze uit te gaan?
Waarom 2 honden tegelijk en waarom poedels?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: hoe moet ik dit mijn hond leren?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

lydiaxx schreef:ik hoop dat dit onderwerp hier goed staat en dat iemand mij kan helpen hiermee :wink:

ik heb dus 2 pupies (ongeveer 6 a 7 maanden oud) en ik heb een tijdje geleden buiten een soort "perkje" met kiezel erin gemaakt waar zo hun behoeften kunnen doen zodat ze het niet in het wilde weg doen in de tuin/ stoep (denk wel dat veel mensen zoiets hebben).
nu is het volgende aan de hand: eentje van mijn pups kent het al mooi en plas en poept er in zonder problemen maar de andere plast er alleen maar in en vertikt het om er in te poepen, dat doet ie liever op de stoep ofzo. maw hij heeft er nog nooit in gepoept.
hoe krijg ik em nu zo ver dat ie dat wel gaat doen?
heeft iemand hier dit ook aan de hand gehad en hoe heeft ie dat opgelost?
alvast bedankt
Je zult zien dat met het ouder worden van je pups de frekwentie vermindert van het poep en plassen.
Wij gaan met Luka drie keer per dag wandelen, maar 's ochtends doet ie wel nog een vlug plasje in de kiezels buiten en voor het slapengaan ook.
Ik denk dat iemand de raad al gegeven heeft met belonen, als ze het op de goede plek doen.
Ik heb ook kiezels, maar dat is wel wat groter dan een klein perkje,
en drollekes doet ie meestal tijdens de wandeling in het gras.
Als je telkens herhaald aan de kant, en daarbij de weg wijst, dan weet ie op de duur wel dat ie niet in het midden van de weg moet, en dan ook belonen als ie het op de goede plek doet.
Succes :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
lydiaxx
geregistreerd lid

M@ri@nne schreef:Vraag ik mij af; waarom maar 2 keer per dag wandelen?
ik ben blij dan er hier mensen komen die me goeie tips geven maar mensen die steeds van onderwerp veranderen waar het eigenlijk niet om gaat hoeven voor mij echt niet te reageren hoor.
ik volg dit forum al een half jaartje en waarom ik me niet eerder aangemeld heb is omdat ik al veel gezien heb dat er nieuwe mensen hier komen met goede bedoelingen maar nog niet veel van honden afweten daarna gewoon compleet weg gepest worden door onnozele opmerkingen te plaatsen, enz...

dus aub aan het opnderwerp houden :ok:
M@ri@nne
Zeer actief

lydiaxx schreef:
M@ri@nne schreef:Vraag ik mij af; waarom maar 2 keer per dag wandelen?
ik ben blij dan er hier mensen komen die me goeie tips geven maar mensen die steeds van onderwerp veranderen waar het eigenlijk niet om gaat hoeven voor mij echt niet te reageren hoor.
ik volg dit forum al een half jaartje en waarom ik me niet eerder aangemeld heb is omdat ik al veel gezien heb dat er nieuwe mensen hier komen met goede bedoelingen maar nog niet veel van honden afweten daarna gewoon compleet weg gepest worden door onnozele opmerkingen te plaatsen, enz...

dus aub aan het opnderwerp houden :ok:
Pardon? :roll:
Ik dacht dat ik toch aardig relevante nette open vragen stelde? :denken:
Maar blijkbaar zeg ik niet wat jij dus wil horen. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

:roll:
Maarliefst 2 x per dag wandelen. Toe maar. Dat is voldoende voor een exemplaar van Bart Smit, maar veel te weinig voor een echte hond, ook al kan hij dan in de tuin zijn behoefte doen. Daar heb je geen honden voor.

Maar goed, ik moet me aan het onderwerp houden, dus: ik zou je adviseren om vaker te gaan wandelen. Als je ze nu leert dat ze op een apart plekje in de tuin mogen poepen, dan moet dit ook altijd mogen. Dus ook als ze ouder zijn en het buiten 30 graden is en de zon lekker op de drollen schijnt...
Als je ze leert tijdens de wandelingen hun behoefte te doen (en met een pup kom je zeker wel aan 10 keer) dan weten ze dat prima.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Oja on topic:
Het is voor een hond erg onnatuurlijk om te schijten op dezelfde plek als waar een andere hond dat doet.
Dus ik zal nog zo'n grindplekje maken in je tuin.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

M@ri@nne schreef:Oja on topic:
Het is voor een hond erg onnatuurlijk om te schijten op dezelfde plek als waar een andere hond dat doet.
Dus ik zal nog zo'n grindplekje maken in je tuin.
En als het reuen zijn een mooie boom :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
marian*
Erelid
Contacteer:

[quote="lydiaxx
dus aub aan het opnderwerp houden :ok:[/quote]

We doen niet anders.
Afbeelding
lydiaxx
geregistreerd lid

M@ri@nne: het was ook niet persoonlijk op jou bedoeld maar ik krijg hier veel reacties van "WAT? maar 2 keer wandelen"
nou dan krijg ik het gevoel dat jullie denken dat ik niet goed met mijn honden omga.
en wat ik bedoel, er zijn hier al veel nieuwe members weggepest :neenee:
zoals die post van niekie hierboven! die flauwekul kan ik best missen!
marian*
Erelid
Contacteer:

lydiaxx schreef:M@ri@nne: het was ook niet persoonlijk op jou bedoeld maar ik krijg hier veel reacties van "WAT? maar 2 keer wandelen"
nou dan krijg ik het gevoel dat jullie denken dat ik niet goed met mijn honden omga.

Maar 2 keer op een dag wandelen IS ook veel te weinig.
Ik neem tenminste aan dat dan rondjes in de buurt zijn.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

lydiaxx schreef:M@ri@nne: het was ook niet persoonlijk op jou bedoeld maar ik krijg hier veel reacties van "WAT? maar 2 keer wandelen"
Sorry maar 2 keer wandelen is nu eenmaal erg weinig, helemaal met puppy's. :19:
En ik moet zeggen dat er in mijn ogen alleen nog maar zinnige on topic reacties zijn gegeven. :idea:
En mijn vragen waren ook echt de vragen die gelijk in mij opkwamen. :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik wil je zeker niet wegpesten maar ik wil je toch vragen waarom je 2x per dag gaat lopen met je honden. Zonder vooroordeel te hebben over de reden.

Als tip denk ik dat het inderdaad het snelst gaat om voor allebei de honden een apart plekje te maken en ze afzonderlijk van elkaar daar aan te leren wat hun plekje is.

Veel succes ermee.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hoe groot is je tuin? Hoe lang ga je dan wandelen? Ik loop ook 2 keer per dag (of 1keer fietsen en een lange wandeling), maar ze lopen hier wel op een groot erf de hele dag lekker buiten als ze willen, ik ben veel met ze bezig en ze gaan vaak mee in de auto.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Uhm, wil je alleen horen wat je prettig vindt of wil je de waarheid? Tot op heden heb ik geen akelige of onware dingen gelezen om eerlijk te zijn. Wees wijs en neem de tips en opmerkingen mee, ze zijn namelijk behoorlijk zinnig. Wandelen met de honden is hartstikke leuk, geniet ervan en ga wat vaker dan twee keer :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Gewoon wat meer wandelen, of in elk geval kleine plas en poep rondjes houden, ipv in de tuin. Het is onhygienisch vind ik. en vooral vreselijk goed belonen, ga daar maar als een idioot staan juichen als je hondjes op de juiste plek hun behoeften doen. Zo leren ze het. Ik krijg zondag mijn pup die dan 9 weken is, en ik ga ervan uit dat ik overdag elk uur buiten sta, en 's nachts er ook uit zal moeten.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Lydiaxx heeft wel lange tenen hoor.
Ze denkt dat veel mensen zo'n perkje met kiezel voor de honden hun behoefte in de tuin hebben, nou ik denk dus dat niet veel mensen dat hebben, die gaan meerdere malen per dag met hun honden wandelen.
Hondjes van Bart Smit hoef je niet uit te laten.
Laat je commentaar maar komen hoor, of heb ik je nu weg gepest. :mrgreen: :smile:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
bram en thijs
Zeer actief

Martijn schreef:Hoe je de andere ook op het perkje aan de gang krijgt weet ik niet. Misschien is die onderdanig aan degene die het daar wel doet. Ik weet het niet.
De honden zijn een maand of zeven. Als ik diep graaf dan weet ik dat de jongens niet meer in hun eigen tuin wensten te piesen vanaf ruim vier maanden en poepen was vlak daarna definitief van de baan: Geen shit meer in eigen tuin. Ik denk dat het haar niet gaat lukken, ondanks het speciale plekje. Dat plekje hoort voor hen ook gewoon bij de tuin.
AfbeeldingAfbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Lydia,

Maar twee keer per dag wandelen, IS toch ook erg weinig voor een hond?
Mag ik wel vragen waarom je maar zo weinig wandelt met je honden, want je zal er wellicht een goede reden voor hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”